Kweekreport 2008 (MK-ULTRA & Stella Blue)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE!

Hey

Ik ben weer terug in A'dam, sinds gister avond. De MK-ULTRA's zagen er niet al te best uit, het volgende tafereel begon OVERAL op te doemen tussen de takjes:

Toprot!

Het was zo ernstig, dat ik vandaag het radicale besluit heb genomen om gedeeltelijk te oogsten. Redden nu het nog kan. Want nog ff een extra weekje houden ze gewoon niet uit. De onderste topjes zitten nog gewoon aan de plant om wat verder te rijpen, wat hopelijk niet gepaard gaat met al te veel rot. De rest ligt nu te drogen.
Tijdens de slachting:

Komt ie:

En zo veel weg moeten gooien, zonde.. :(

Zo en dan nog even naar de Stella Blue's:

De linker plant is dus een vrouw, en staat al mooi in bloei. Over de andere 2 ben ik er nog niet uit, onduidelijk nog.

Nou dat was het voor nu, ben wel benieuwd naar het aantal gram :stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
zonde zonde zonde die klote rot ook altijd heah ... en daar doe je al die moeite dan voor :(

ik denk dat je 65 gram krijgt van je mk 's .... hoeveel weken heb je ze nou te vroeg geoogst ???

zal wel lekker trippie wiet worden :grin: :P

greetzzz gtje

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hi gtje,

Wat je daar op tafel ziet liggen is zo'n 2 weken te vroeg geoogst, maar het kon gewoon niet anders. Het is echter nog niet de volledige oogst! Een aanzienlijk deel hangt nog aan de planten en zal dus wel rijp geoogst kunnen worden, tenminste hier ga ik van uit want met het beterende weer en de grootste takken uit de weg valt de rot ook wel mee.

Binnekort post ik nog wat foto's van de Stella Blue, die begint er ook wel heel mooi uit te zien :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

Nou de laatste dagen gingen best prima, niet erg veel last gehad van toprot en de Stella Blue is goed op weg. 2 van de 3 Stella's hebben echter nog geen geslacht getoond..vreemd. De restanten van de MK-ULTRA's doen het ok, en zullen denk ik aankomende maandag/dinsdag geoogst worden. De rest ligt nog gewoon te drogen.

MK-ULTRA:

En de Stella Blue's:

Nog een lange weg te gaan.

Dit was het voor nu, meer updates na de oogst.

See ya :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Whahaha net even het allereerste testjointje van het gedroogde eindproduct gerookt (eindelijk! :) ) en het is best wel oke! :grin: Beetje trippy high. Maar het moet wel nog ff in de weckpot.

:stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

Vandaag en gisteren de allerlaatste beetjes MK-ULTRA geoogst. Hier de totale MK-ULTRA oogst nat:

Dit zijn de toppen die een week geleden geoogst zijn:

En dit zijn de rijpe toppen, vandaag en gisteren geoogst:

En drogen maar, ben benieuwd wat de weegschaal zegt :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
Goed gedaan man :)
Er gaat veel wat verloren hoor, qua oogst met buitenkweek.
Dat is nu eenmaal het risico van't "vak" he :)

Laat het je smaken!

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hey Mayan

Thnx voor je reactie :) Er is zeker heel wat verloren gegaan, maar ach, kmag niet klagen.
Al die maanden van werk proef je er wel in terug! :stoned:

gtje

Bewuste gebruiker
hey man ben ff een tijdje druk geweest dus kon niet op internet ... of igg heb hier en daar wat laten liggen :P ...

gefeliciteerd met de oogst man ... igg wat tog :grin: hoeveel gram was het totaal ..

als je een formule wilt hebben om nat naar droog alvast te kunnen vast stellen ..

de hele boel nat delen door 5 dat is ongeveer droog zowel bij binnen als buiten kweek ... nou wilt het bij binnen nog wellsi meer wezen dit is per soort verschilledn en er is tegen woordig voeding die zorgt dat de toppe nvoller blijven waardoor er een hogere droog gewicht blijft ..

een zo'n voeding is van plagron green sensetion

greetzzz gtje

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hey g,

Toch wel een redelijke opbrengst nog...maar had veel meer kunnen zijn. En tis toch best wel een goed rokertje! Na 2-3 jointjes toch wel behoorlijk hazey. Meerdere complimenten gekregen van vrienden..dan is al dat werk het dik waard :)

Heb het niet nat gewogen, maar binnekort pics van de totale droge oogst + eindgewicht! En hoeveel ik er voor heb gevangen :grin:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

De MK-ULTRA heeft nog 2 dagen drogen te gaan, en alle 3 de Stella Blue's blijken vrouwelijk te zijn! De een doet het erg goed, en is bijna op de helft, maar de andere 2 zijn erg vertraagd in hun groei en bloei, en zien een beetje geel. Een van de twee is dan ook erg klein..de meest logische reden lijkt mij een te hoog pH..wel vreemd dat de ene plant het wel gewoon goed doet.

De ''goede'' Stella. Heb vanmorgen wel de eerste toprot gesignaleerd! :(

De hoofdtop

De andere 2 Stella's. Duidelijk dat er wat mis is! Moet de linker plant ook maar eens gaan dieven..

Binnekort pics van de totale MK-ULTRA oogst droog + eindgewicht! (min wat er al van gesmoked is :P )

gtje

Bewuste gebruiker
hey man ... tsjaa je ph zal er ook mee te maken hebben gehad ... maar jij voeden ook bij ??

zo ja kan een ec probleem realistischer wezen ... een te hoog ec betekent zout ophoping waardoor je plant duzz geen voeding meer kan opnemen hierdoor vertraagd alles !!!! :openmouth:

veel mensen die ec niet meten maar wel met een voedingslijn zitten waar de ec wel degelijk moet worden gemeten !!! een van de weinige voedingen die niet gemeten hoeft te worden noch ec noch ph is bac ...eigenlijk de rest wel ... nu kun je als je je aan je voedingsschema houd van canna de ph meter wel weg laten ... maar EC METER IS VEREIST !!!

als je dus voeding gebruikt en wellsi wat te veel gegeven hebt of een te veel aan NPK's heb gegeven zal ik het volgende doen ...

veel spoelen alleen maar met water ( liefst afgezuurt op een ph vaN 6.8 ) en gebruik water met een temperatuur van rond de 25 graden ( eigenlijk altijd of het weer moet warmer zijn dan 23 graden dan kun je water gebruiken van 23 graden!!! )

spoel een week lang ... en spoel zo dat onder de pot water uit loopt ... dus eigenlijk teveel water geven !!! let ook op het weer!!! word er een fixse regenbui voorspelt water ze dan niet!!!! maar laat ze lekker natregen door het weer ...

je planten zullen iets slap hangen een weekje daarna geef je ze een dag of 2 geen water alle zouten zijn nu uit het medium gespoelt.... en je kutn weer opnieuw beginnen met RUSTIG voeding geven !!!! je plant loopt zo een kleine v ertraging van een week op maar kan er daarna weer vol tegen aan !!!

wanneer je dit zo laat zal je ec probleem pas geklaart zijn na 5 weken :( en zullen je toppen magertjes blijven dan wanener je het advies opvolgt ..

veel succes

greetzzz gtje

ps: me berichtje nog ontvangen ???

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hey gtje,

Het zou heel goed kunnen dat het ec het probleem is, maar eigenlijk kan ik het me moeilijk voorstellen..Ik geef eens in de 2-3 dagen voeding, en langzaam opbouwend qua dosering, beginnend vanaf de laagst aangegeven waardes op de fles. Ook spoel ik zeer regelmatig door met water...Maargoed jij hebt meer ervaring dan ik dus misschien heb je gelijk..

Ik heb btw idd een pm van je ontvangen, maar de inhoud was ''gedelete voordat het bericht me kon bereiken''..foutje?

Salut :stoned:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

Daar is het dan, de MK-ULTRA oogst 2008, en jammer genoeg, een kleine 90 gram, exclusief wat er al van gerookt is. Maar de koper was tevreden :)

Nu de Stella Blue nog :stoned:

Mayan

Bewuste gebruiker
90g waar geen electriciteitskosten aan verbonden zijn :)
Ziet er mooi uit man, goed geknipt!
Hop naar de Stella's :)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Thnx Mayan :)

Geen elektriciteitsrekening nee, thank god, dan zou er wel iets heel erg mis zijn gegaan met mijn kweek :P

gtje

Bewuste gebruiker
hmmm nee een ec probleem zou het niet kunnen wezen dan ... of heel ERG LICHT!!!
als je maar 2 a 3 keer voed in de week met een hele lichte dosis en daarnaast ook nog spoelt eens per week is dat zo goed als uitgesloten ....

ondervoeding kan het dan wel wezen !!!! als je te licht voed komen ze misschien voeding te kort .. nou misschien weet het wel zeker... iets meer voeden mag dan wel ook niet verkeer hoor om de plant te overvoeden een keer je kunt zien tot hoever je kutn gaan ...

ik doe het meestal ook maar gebruik dan wle voeding die niet te zwaar gedoseerd is !!! want ooit is hesi bloeistimulator gebruikt waar ik maar 1druppel moest gebruiken op 5 liter :openmouth: dat deed ik als toen nog onervaren op 2 a 3 liter ... gevol was SUPER OVERVOEDING

daardoor gebruik ik nu liever voedingen met een dosering van 3 ml op 5 liter das nog goed onder controlle te houden ... en dan steeds iets op voeren per 4 dagen en 1 x tussen tijds nog spoelen met gewoon afgezuurd water zodat het nooti een zoutophoping kan krijgen ( ec probleem )

wanneer dan bijv de planten lichtjes gele puntje vertonen op ik zeg maar wat 4 ml .... dan weet ik dat dat het punt is wat ze net niet aan kunnen en stap ik over naar 3 ml zo krijgt ze genoeg voeding maar nooit te veel ....

MAAR eenmaal die lichte gele puntje spoel ik wel een dag of 5 achterelkaar maar met mate zo ben je snel van het probleem af !!!

tsjaa zou wel wat fout zijn gegaan met de pm ... maar goed om de pm nu nog te sturen heeft weinig zin :P

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Ene druppel hesi bloeivoeding?

Ik werk ook met Hesi, en het enige dat maar één druppel vereist op 4,5L water is supervit.
Die bloeicomplex is 25ml op 5L

Ik ben wel tevreden van Hesi, maar volgend jaar werk ik enkel nog met vaste meststoffen.
Tenzij ze wat te kort lijken te komen he :)

gtje

Bewuste gebruiker
idd mayan super vit ... ofte wel de bloei stimulator ... kijk maar op de etiket !!!

ik vind het de grootste bagger die er maar is ... maar gelukkig voor hesi zijn er mensne die er anders overdenken anders waren ze al lang failliet !!!

ik blijft nu tog maar bij bio voedingen gewoon om dat de smaak en kwaliteit veel en vele beter is dan anorganische voedingen

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Hey man,

Hesi is is heus wel biologisch en ecologisch verantwoord hoor. Plus toppers in het canna gebeuren met meerdere cups op hun naam.
Er zit gelijk een automatische pH correctie in. (neem dit nu ook niet te letterlijk he)

Mijn bloeivoeding meldt: npk 4+3+5
50ml op 10L water (of dus 25ml op 5 liter)

Hesi bloeicomplex is verrijkt met bloeiactive vitale stoffen, deze verhogen de plantenenergie en houden de bodemflora gezond. Hesi kwaliteit betekend: zuiverste gronstoffen, vrij van ballaststoffen dus geen residu

Samenstelling:
Stikstof, fosfor, p²o5, kalium, K²O, magnesium, calcium, sulfaat en sporenelementen, ijzer, mangaan, zink, koper, borium, molybdeen, jodium en kobalt in complex-gebonden vorm, plus vitamine B1, B2, B6, B12, plantensuikers en aminozuren.

Slecht kan dat toch niet zijn man? :)

Geloof mij, Hesi loont echt wel hoor :)

De Sjeik

Bewuste gebruiker
ondervoeding kan het dan wel wezen !!!!

Hier ga ik dan ook maar van uit, en aangezien een vriend en ervaren kweker dacht dat het probleem zat in dat het wortelstelsel niet in staat was voldoende voeding uit de grond te halen, heb ik vandaag Cannazym van Canna gehaald, en toegediend. Hopen dat het helpt!

gtje

Bewuste gebruiker
mayan eerst GOED lezen voordat je wat typt....

als jij mij mij kunt vertellen waarop ook maar 1 fles een biologisch keurmerk staat vermeld of dat deze organsich goedgekeurd is mag je mij het vertellen !!!

JA ZE ZIN GOEDGEKEURD OM ALS VOEDING TE MOGEN WORDEN GEBRUIKT!!!! maar das iets heel anders dan biologische voeding !!!! hesi is puur chemische dan wel in 'goede' zin van het woord ... je krijgt er niets naars van ... het geeft wel een andere smaak aan de cannabizzz dan wanneer je een biologische voeding neemt!!! en daar zijn er zat die het daarmee eens zijn ...
en is ook bewezen !!!

hesi is btw niet biologisch goedgekeurd heah !!!! ecologisch wel maar das een heel ander punt...

daarbij nogmaals mijn bloei stimulator heeft wel 1 DRUPPEL nodig voor 4,5 liter water !!!! deze HEET idd hesi super vit!!! HET IS EEN BLOEISTIMULATOR!!! weer iets anders dan gewoon bloei voeding !!!!!

ik vidn persoonlijk hesi dus SUPER KUT .... flessen zijn te groot of te overgedoseerd ... je houd na een jaar nog een hoop voeding over die je weg moet pleuren want naar een jaar loopt je voedingswaren terug !!! geld dus weg gegooit waar je iets anders voor had kunnen doen !!!

daarbij overdoseer je te snel bij hesi !!! en daar hebben veel meer mesnen last van ... hesi is goed ovor de grotere ondernemer die een lamppie of 6 minimaal heeft en waar je de water vaten niet genoeg kunt aanslepen !!!! maar das een commercieel aspect !!!! daar kweek ik neit voor ik kweek voor passsie ( btw voor passie wiet krijg je altijd een hogere prijs dan voor commercie wiet om er tog maar ff op in te gaan )

greetzzz gtje

Mayan

Bewuste gebruiker
Echt wel niet Gtje
Je hebt mss op sommige vlakken gelijk, maar die supervit moet gebruikt worden de gehele cyclus van de plant.
Ingelijks de groei. Het is een extraatje, maar zeker niet voldoende om als bloeivoeding te dienen hoor man.
Het stimuleert gewoon de bloei- en groeihormonen.
Je mag het zelfs als bladvoeding gebruiken.

Hesi staat garant voor zuivere grondstoffen en geen ballastoffen, dus geen residu.
Staat bijna op elk flesje:
Hesi is 100% organisch en minimale zoutbelasting.
Ik weet niet of jij mijn plant al gezien hebt, maar het is wel degelijk een reus van over de 2m nu :)
Ik denk dat ik dat zuiver aan HESI te danken heb :)
Enfin, ieder zijn voorkeur he :)

Ik heb zelfs al es per ongeluk 10ml meer Hesi TNT gegeven in het begin, maar daar was echt wel niets van te merken.

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

Meteen maar naar de foto's:

Het kleinste plantje, begint langzaam weer bij te trekken

De getopte plant

En van boven

Kleine topjes..

En hun regenvrije plekje

Mayan

Bewuste gebruiker
Hebt er echt schoon werk van gemaakt man.
Mooie verzorgde plantjes, en ik denk een mooie snoei te zien?
Zo in nature groeien ze niet he :wink: Ge hebt die stiekemerds beetje gediefd he, allez zie ik toch?
Kan verkeerd zien man!

Ziet er echt vet uit man :)
Ik ga hier ook is moeten bijsnoeien want amai, 't is hier een bushy lady.
Morgen namiddag eens op't ladderke kruipen met een snoeitang haha!
Succes ermee man, gaat zeker goekomen daar!
goe bezig

PS:die op de laatste foto rechts achteraan, da vind ik wel ne speciale! Zo mooi fier naarboven gericht. Ze heeft het naar uw zin bij u!
Staat er echt superfier bij

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hartstikke bedankt voor de complimentjes Mayan, doet me goed :) En je ziet het goed, ik heb idd gediefd, t waren echt struiken aan het worden.

Jij ook veel succes nog he! :wave:

Finesse*

Belezen gebruiker
Ey, dat was lekkere wiet hoor. zonde dat het op is. :wink:
Wanneer heb je die proeftop van die stella blue droog en fired up? :grin:

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Thnx :) ff wat foto's zien te posten wanneer het wat opklaart buiten.. :rolleyes: Ik bereid me voor op dinsdag, 24 mm regen zegt het KNMI..

De Sjeik

Bewuste gebruiker
UPDATE

Hier weer wat foto's. Alles gaat nog goed, ondanks het belachelijk slechte weer. Zo als je kunt zien, heb ik de middelste plant bijna volledig geoogst, de rest gaat over een paar dagen/weekje. De andere twee planten zullen ook over niet al te lang geoogst worden. Dat die toprot maar wegblijft. Helaas in de drogende wiet ook heel wat rot gevonden :( Het is ook gewoon vochtig...Anyway, here we go:

:wave:

gtje

Bewuste gebruiker
hey man op deze foto zie je pas de ware size van je planten ... ze zijn niet erg groot heah ???? een cm of 60 me thnik :P?????

ik dacht dat die dames veel groter waren man .... maar goed elke gram oogst is weer een gram !!!!

greetzzz masteryero

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hi

Je hebt gelijk, de Stella's zijn redelijk klein gebleven, de geoogste plant was nog geen meter. Een genetisch kenmerk van de soort misschien? Of ik heb 't gewoon niet geweldig gedaan, kan ook :P

gtje

Bewuste gebruiker
uhmmm een beetje van moeder natuur en een beetje van el water pijp denk ik :P

achhh niemand heeft dit jaar super kunnen oogsten hoog uit naar te vredenheid t.o.v het weer that's it

de gene die dit jaar mooie grote bomen hadden hadden de pecht met...

HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND

heb er al heel wat op hun kantje zien liggen dus je mag niet klagen hooor!!!! heb samen met een vriend van me zijn outsidfer geoogst dit was super fluf maar goed tis tog wat waar je geen stroom voor heb moeten betalen... al met al denk ik 75 gram hem tog weer een maand of 2 smoke waar voor hem :grin:

Mayan

Bewuste gebruiker
Uwe mooie fiere hier is al meer voor de helft geoogst zie ik? :^p
ZE staat er zo kaaltjes bij, allez... dan kan ze nog eens vlammen op haar laatste topjes da erop staan. Ook weer goed meegenomen :)
Staat er -as asual- netjes bij man

De Sjeik

Bewuste gebruiker
Hi everyone

We zijn nu weer 2 weken verder, tijd voor een update. Zonder foto's nog btw, die komen er snel aan!

Tja aan deze kweek begint langzaam een einde te komen, behalve een paar fluffy takken onderaan de getopte plant, is nu alles geoogst. De laatste tijd kregen de Stella's erg veel te verduren qua toprot, en heb de planten ook maar iets vroeger dan normaal geoogst.

Deze oogst was trouwens zeer chaotisch! Er was een enorm verschil in rijpheid tussen de verschillende takken op dezelfde planten, en ik heb dan ook zeker in 7-8 delen geoogst. Steeds een klein deel/paar rijpe takken. Hierdoor kan ik niet echt zeggen wat de totale opbrengst nou was, maar ik ben er tevreden mee :) Nu nog zo'n 2 weken en dan is alles droog. Ik zal snel nog een paar budshots plaatsen,

Mayan

Bewuste gebruiker
Ach foto's komen er wel en zullen het wachten wel waardig zijn!
Ja man, ik ken uw gevoel! Wat is dat gewicht wanneer sommige toppen achterblijven? En we sommige vroeger oogsten.

't enige da voor mij telt, ik zit hier al redelijk lang te blowen en moet er mijn huis niet voor uitkomen. Ik heb mijne voorraad en kan ff voort. Lang leve de zon!

Ga je nu binnen verder doen? Hier staan al zes kleintjes onder de spaarlamp (gaat minikweekje worden)
Maar wanneer die Shiva Skunk en Black JAck (uhu again) de bus inschuift komen de kriebels voor da hpske.
Btw man, moest je ooit aan de Sensi Seeds lijn beginnen, stuur mij dan eens een pm'ke.
Zadenruil zou handig zijn aangezien ze fucking duur zijn op bepaalde soorten!

Greetz, Mayan

gtje

Bewuste gebruiker
ik betaal geen fuck voor sensi seeds :grin: heb kennissen die sensi seeds hebben hebben gekweekt en gebreed :grin:

black domenia, hashplant en jack herrer

hebben zij veredelt maar ik vind de black domenia eigenlijk alleen zwaar geslaagt door haar groter opbrengst inverhouding met bloei tijd ... ze is tussen de 45 en 54 dagen klaar :grin: en kunt direct onder 12/12 prima 15 gram per plant halen tot wel 20 gram bud on stick

hashplant is niet mijn plant en jackherrer is veel en veel te duur !!!!! btw is sannies jack herrer veel beter in smaak,effect en opbrengst en kost maar 45 euro per 10 zaden

zelfde als g13 en amnesia haze van soma seeds daar heb ik er ook nog zat van maar vind eignelijk amnesia niet zo special ( lees ik ken specialere haze soorten ) en g13 tsjaa...

Bovenaan