Laatste tips before take-off

Detroit303

Bewuste gebruiker
Beste DF'ers!

Na me enkele maanden ingelezen te hebbe gaan ik en mn maat morgen of overmorgen een tripje maken. Nu had ik nog enkele vraagjes.
We hebben 1 portie Amazonian XTC (psilocybe cubensis - coca,venezuela) die we gaan verdelen onder ons 2.
Heeft er iemand ervaring met dit soort paddo's?
Ik vraag dit omdat een vriend van mij gisteren van één portie colobiaanse thee heeft gezet, en verdeelt onder 3 mensen. Hij vertelde me dat ze echt stevig etript hebben, en dat op 1/3 portie :openmouth: .
Is het dus verstandig om als beginner een halve portie van die Amazonic XTC te nemen? Of verdelen we het over 3?

De setting is wel goed. Gezellige huiskamer, eten, drinken, lavalamp, muziek, kaarsen etc etc.
De kans zit er wel in dat er geen sitter is.

En als laatste vraag; zouden we opvoorhand een beetje eten, of wachten tot na de inname?

Groetjes, Varry :wave:

troebadoer

Bewuste gebruiker
Anders verdeel je het over 4 delen, nemen jullie beide een kwart deel, en als je na een half uur niks voelt pak je nog een kwart.

Zo heb ik het ook de 1e keer gedaan, en als je niet bij je 2e kwart naderhand de rest van de verschrimpelde shroompjes uit het pannetje eet, moet het goed verlopen :hearteyes:

shokora

Wijs gebruiker
Amazonian XTC ben ik zelf niet bekend mee, maar als het psilocybe cubensis zijn (mexicaantjes) zou je gewoon een half bakje kunnen eten. Toen ik zelf de eerste keer paddo's deed had ik ook psilocybe cubensis en ik at eerst 25g en toen nog 10g.

Het ligt een beetje aan je eigen gevoeligheid en de tijd die je er voor niet gegeten hebt.

Colombiaanse zijn ook een stuk sterker dan psilocybe cubensis.

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik heb gelezen dat mexicaantjes een mildere soort paddo's is. Dus gaan we ze delen met z'n 2. Heb er zin in en ben erg benieuwd.

Um

Belezen gebruiker
ik zou toch voor volle portie gaan, of het moet je eerste keer paddo's in algemeen zijn, dan is halve portie zeer aan te raden

maar 1 doosje = 1 persoon

wat er ook op de achterkant staat, voor alle soorten geldt dat wel

Detroit303

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit paddo's genomen. En nog nooit getript. Zero ervaring dus. ALS het effect niet sterk genoeg is, neem ik de volgende keer wel meer, want ik heb slechts 1 portie ter beschikking. ( en alleen trippen is ook maar alleen he :) )

Tot zover bedankt voor de repies!

exsmoker

Bewuste gebruiker
Omdat je nu maar een bakje hebt, verdeel dan de klein gesneden stukjes paddo onder 2 man. Je eerste keer moet je nog leren ermee om te gaan zogezegd. Je weet immer niet goed wat je kan verwachten. Ik voorspel een mild tot iets diepere trip op 18,5 gram verse shroomies van dat type Psylo als je een lege maag hebt. Voor de volle ervaring is een bakje vol toch wel aan te raden. Denk je niet dat je dit aankan je 1e keer dan ook niet doen! Ook niet op aandringen van je vrienden. Zorg voor een vertrouwde omgeving, eten en driinken. Maak er een gezellige omgeving van en laat je meevoeren met de golven. Je gaat de muren eerst zien bewegen en de kamer zal anders kleuren. Je bekijkt de omgeving op een heel intense manier. Je ziet voor je ogen de trippatronen verschijnen. Ik heb bijvoorbeeld altijd dat ik blokjes op elkaar gestapeld zie worden maar dan in 3D en op een prettige computerachtige manier en achtergrond. Dit kan ik ook sturen en ik kan fantaseren wat ik wil zien en zo de trip sturen. Gehele controle behoud je nooit maar je bent baas over je gedachten en wat je voelt dus dat kan je dan ook zien. Je moet hierin zeker niet tegenstribbelen. Geniet hier van hier doe je het voor. Ik denk dat je met 18,5 gram natte paddo piekt tot level 2 op de schaal van paddotrip dus best te doen je eerste keer.

Geniet en laat je de paddo je leiden door de magische wereld :wave: :sunglasses:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Dank voor de raad, exsmoker!

Is het gerucht waar dat wanneer je thee van je paddo's maakt, dit sneller opkomt en korter maar intenser is?

takala

Bewuste gebruiker
jeeeeps das zeker zo, je spijsvertering moet minder moeite doen he. Met de eerste paddotrip van m'n vriendin hebben we thee gezet (het was ook m'n eerste keer thee) en tot onze verbazing begon het al heel hard na 20 minuten.
En wat sneller en harder opkomt duurt ook minder lang. Wikken en wegen dus. Maar je kan het nemen van de thee wel spreiden.

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik doe wel eens een combi, de helft opkauwen, en de andere helft thee. zo komt ie snel op, en nemen de opgegeten paddo's het over.

mijn ervaring: begint kort en hevig, daarna een uurtje of 6 licht, minder hevig, maar wel duidelijk paddo

teebo

Bewuste gebruiker
ik zou niet teveel golven en kleurtjes verwachten van een halve portie, dit is persoonsafhanklijk maar ik trip eerder auditief en heb dus meer nodig om visuals te zien

teebo

Bewuste gebruiker
bij een halve portie zal ik vooral goed scheef zijn en extreem kunnen opgaan in muziek, een maat van mij ziet dan al alles golven en bewegen maar geniet niet extra van muziek.
bij een gans bakje begint alles wel mooi te smelten ende golven.

phy

Bewuste gebruiker
ik zou niet teveel golven en kleurtjes verwachten van een halve portie, dit is persoonsafhanklijk maar ik trip eerder auditief en heb dus meer nodig om visuals te zien

Auditief, vet :) Ik wil ook opgaan in muziek :grin:

Gewoon aan een halve portie beginnen. Over een uur begin je het effect te merken. De piek is ongeveer 2u na inname (maar kan ook later). Ik heb altijd verscherpte zintuigen bij een halve trip. Wil ik computerblokjes zien dan moet ik toch wat meer wegkauwen. Verwacht felle kleuren, een mooie en 'nieuwe' wereld om je heen, wat lachkicks en misschien zelfs een paar patroontjes! Ik zou ook zeker een wandeling maken als je goed tript en je lekker voelt. Bos doet het goed! Vermijd drukke plaatsen.

Maar in jou geval: 1/2 portie, en verken de 'nieuwe' wereld.

Trouwens, ik heb 1x amazonions gedaan. Volgens mij zijn ze vergelijkbaar met colombiaantjes.

shokora

Wijs gebruiker
Een goede reis :)

Ik ga vanavond ook maar even het bakje paddo's dat ik nog heb staan opeten :P Hoewel ik er vanmorgen niet echt zin in had, krijg ik er steeds meer zin in.

exsmoker

Bewuste gebruiker
heb je alle paddo's in het water gedaan? volle bakje?

veel plezier met de trip :grin:

en geen suiker in de thee he :beer:

Detroit303

Bewuste gebruiker
Zooo! Dat was leuk!! :grin:
Tot patronen is het niet gekomen, wel golvingen, kleuren en dikke lachkicks.
Alles was interessant, en idd, zintuigen op scherp. Totaal niets negatiefs geërvaard, echt prima spul!!
:beer:

Bovenaan