Lachgas, de egoist

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Na toch best een stapel van die patroontjes te hebben weggewerkt vind ik dat ik maar eens een uitspraak ga doen over het karakter van die stof. Als ik namelijk bezig ben met zo'n ballon en ik let goed op merk ik dat mijn manier van denken ineens anders is. Ten eerste voel ik me namelijk goed, en onbezorgd. Verder heb ik heel erg een "ik versus de rest" gevoel, ik heb op dat moment niets met de buitenwereld te maken, en als bijvoorbeeld iemand mij duidelijk probeert te maken dat 't genoeg is geweest met in- en uitademen in die ballon dan moet die persoon opflikkeren want ik weet zelf wel wat goed voor me is en wat niet. En ook als ik terug ben wil ik meteen weer. Met andere woorden, ik vind dat dit spul me redelijk roekeloos en egoistisch maakt. Hoe ervaren jullie dit ?

Soma

Bewuste gebruiker
Ik heb vorige zomervakantie veel lachgas gedaan met mensen die normaal nooit drugs gebruiken. Ik heb toen ook opgemerkt dat er bijna gevochten werd om de laatste patronen..

Xtc Bob

Belezen gebruiker
dat heb je als je patronen gebruikt
je moet gewoon een grote gasfles van 100€ halen

enough laughing gas for everybody :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Ik heb dat zelf niet zo gemerkt eigenlijk maar ik kan me er wel wat bij voorstellen, omdat het maar zo kort duurt heb je al snel iets van 'jaaa nog een keer', maar als je dan de overgebleven patronen en de slagroomspuit in de kast zet als je met oke gezeldschap bent is het gewoon goed geweest en afgelopen en is dat eigenlijk helemaal niet het geval lijkt me.

TrippyShit

Badass junkie
Dit heeft een vriend van me ook. Die lust ook wel een capje. Hij zegt ook dat als hij begint zo in no-time het hele doosje leegmaakt. Kan me er ook wel IETS bij voorstellen. Het is simpel, goedkoop, kort van duur en gewoon relaxt/lekker. Daarom zou ik ook nooit zelf een cracker of slagroom spuit kopen :P

Soma

Bewuste gebruiker
Ik vind het helemaal niet goedkoop, 16 eur voor 50 patronen die er op een uurtje ofzo door zijn..

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
verdeel de patronen, zijn er 5 personen, zorg dan dat je er 15 hebt en geen 16 of 14... krijg je ook geen ruzie, en zet met een merkstift de namen op de patronen, voordat je de discussie krijgt van (nee ik heb er nog maar 2 gehad)

(en die is al erg met een schaal chocoladekoeljes )

Soma

Bewuste gebruiker
TrippyShit zei:
Ja, waar koop je ze dan :P ??
Lachgas is toch vrij goedkoop te verkrijgen hoor..

Dan moet je me toch eens zeggen waar :). Ik koop patronen in de makro aan ong 30/35 cent per stuk. En meestal doe ik standaard 2 patronen in 1 ballon. Dat is dus 70 cent voor een halve minuut plezier :openmouth:

Drientje

DF-koning
Ik herken dit wel ja. Toen ik het voor het eerst ontdekte had ik ook doosjes leeg in no time. Nu ben ik wat zuiniger en bewaar ik ze voor als ik trip op LSD. Ik vind ze zo onbelangrijk dat ik ze zelfs vergeet mee te nemen als ik naar een feestje ga, ik denk dat je moet leren om jezelf in bedwang te houden en steeds genoegen te nemen met wat je krijgt/hebt.
Gisteren kreeg ik een ballon (een hele grote) en toen die op was wou ik meteen weer, maar ik heb een rondje gewandeld, ballon terug gebracht, en heb tegen mezelf gezegd dat het goed was zo. Als ik na een half uur nog steeds zin had had ik er wel 1 kunnen halen maar ik had de goesting niet meer.

azgaza

Badass junkie
Soma zei:
Ik vind het helemaal niet goedkoop, 16 eur voor 50 patronen die er op een uurtje ofzo door zijn..

Ongeveer 10 euro voor 50 patronen bij de macro, valt erg mee, en dat er in een uurtje al doorheen hebben? Snel hoor haha.

underworld

Wijs gebruiker
ja het klopt wat je zegt, als je eenmaal flink bezig bent ballonetjes weg te tikken ben je aardig met jezelf bezig, de rest boeit je niet zo meer, vroeger deden we echt bijna elke schoolpauze met ze 3en een doos wegwerken.
het maakt je inderdaad roekeloos omdat die high zo relaxed ben, en die wil je steeds langer en heftiger houden, ik heb weleens gehad dat ik serieus tot een andere dimensie kwam waar ik visioenen kreeg en flashbacks door een combinatie van hyperventileren, meerdere ballonen lachgas achter elkaar en door de ballonen blijven ademen. zon ervaring is best heftig en daardoor krijgje wel de drang om het vaak te doen.
maar soms moet je gewoon goed zelfdiscipline hebben :)

Soma

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Soma zei:

Ongeveer 10 euro voor 50 patronen bij de macro, valt erg mee, en dat er in een uurtje al doorheen hebben? Snel hoor haha.

Nee, geen 10 euro, 16 euro :). 10 euro voor 50 patronen zou inderdaad goed meevallen :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Soma zei:
azgaza zei:
Soma zei:

Nee, geen 10 euro, 16 euro :). 10 euro voor 50 patronen zou inderdaad goed meevallen :)
Jawel, 10 euro, bij de sligro ook. Heb je wel zo'n pasje nodig.

Hashja

Bewuste gebruiker
Doe dit heeeeeeeeeel af en toe. laatste keer was afgelopen zomer onder invloed van THC.

Was toen totaal blown-away door de combinatie.
Poe, mooi spul hoor!

I :hearteyes: N2O

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik knal gewoon die plantaardige slagroom bussen van de lidl (dan niet schudden,en op kamertempratuur laten staan) er in .Vind t af en toe wel eens leuk, maar heb er dan ook meteen genoeg van.

Soma

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Jawel, 10 euro, bij de sligro ook. Heb je wel zo'n pasje nodig.

In België niet hoor..

Verdomme waarom hebben Nederlanders altijd zo goedkope drugs :(. Zelfs de slagroompatronen zijn daar goedkoper :confused:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik herken het wel een beetje dit gevoel. Heb me een keer tijdens een lachgastripje bedacht dat dit dan wel het gevoel moest zijn, wat je zou voelen vlak voordat je dood gaat... Ik weet het, aparte gedachte he? :)

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik kies voor t mondkapje, was bij een operatie in ziekenhuis. sjezus, daar kan een gaspatroon niet tegen op. Het gevoel wat je krijgt, na het inhalleren van een ballon.

in je nek voel je ineens een soort van druk, die vanuit je nekwervels ineens naar boven kruipt, en dan in je hoofd gaat zitten, door je neus inademen geeft een tinteling. die zich verspreid over de rest van je lichaam. waarna je in een korte trip, allerlei dingen uit je gedachten naar boven komen. Vooral korte gedachten en korte zinnetjes, best wel wat van die "oh nee" gedachten, waarna je dan in je gedachten je moet verantwoorden.

Leuk om een de-ja-vu gevoel te krijgen. neem 3 voorwerpen, begin simultaan naar ze te kijken (1 2 3, 1 2 3, etc) dan is het net of je t al een keer eerder hebt gedaan (bij de eerste keer dat je t doet)

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Marla Singer zei:
Ik herken het wel een beetje dit gevoel. Heb me een keer tijdens een lachgastripje bedacht dat dit dan wel het gevoel moest zijn, wat je zou voelen vlak voordat je dood gaat... Ik weet het, aparte gedachte he? :)

Nee, tenminste, ik heb ook een nogal emotionele reactie als het effect op zijn piek is. Ik voel me tevreden en klaar los te laten, en heb heel erg het gevoel dat het wel goed is zo. Het voelt nogal als de eerste stap op weg naar iets anders, en ik vind het ook lijken op het begin van mijn heftigste DMT-trip (eerste paar seconden).

Doerak

Bewuste gebruiker
RSW zei:
Na toch best een stapel van die patroontjes te hebben weggewerkt vind ik dat ik maar eens een uitspraak ga doen over het karakter van die stof. Als ik namelijk bezig ben met zo'n ballon en ik let goed op merk ik dat mijn manier van denken ineens anders is. Ten eerste voel ik me namelijk goed, en onbezorgd. Verder heb ik heel erg een "ik versus de rest" gevoel, ik heb op dat moment niets met de buitenwereld te maken, en als bijvoorbeeld iemand mij duidelijk probeert te maken dat 't genoeg is geweest met in- en uitademen in die ballon dan moet die persoon opflikkeren want ik weet zelf wel wat goed voor me is en wat niet. En ook als ik terug ben wil ik meteen weer. Met andere woorden, ik vind dat dit spul me redelijk roekeloos en egoistisch maakt. Hoe ervaren jullie dit ?
+1 !! Ik merk het aan mezelf, maar ook aan vrienden met wie ik het heb gedaan. Als ze blauw wegtrokken (zuurstoftekort?) en ik wilde de ballon wegtrekken omdat het een tandje te hard ging werd ik zowat op m'n muil geslagen. Het "vechten" om patronen is ook herkenbaar. Het is altijd heel gezellig, maar er heerst wel een bepaalde mate van een soort tijdelijke verslaving.

Bovenaan