lachgas tank

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik en een vriend zaten wat te speculeren, over hoe ontzettend vet het wel niet zou zijn een lachgas tank te kopen.

Na wat zoeken op internet was de enige tank die ik kon vinden er een in de US en dan rijst alsnog het probleem, waar hervullingen te halen.

Ik weet dat vragen om bronnen niet mag, maa aangezien dit een totaal legale stof is dacht ik dat het wel zou kunnen... Anders moet een mod het even weghalen.

Allobrogez

Belezen gebruiker
misschien eens rondkijken op cartuning site's.
volgens mij gebruiken ze daar ook lachgas, maar dan om hun auto's sneller te laten rijden.

Provenzano

Experimenterende gebruiker
Allobrogez zei:
misschien eens rondkijken op cartuning site's.
volgens mij gebruiken ze daar ook lachgas, maar dan om hun auto's sneller te laten rijden.
Daar verkopen ze idd wel grote cylinders met lachgas, maar als ik me niet vergis is dat niet foodgrade en dus lang niet zo zuiver als bijvoorbeeld de slagroompatronen, maar bevat het ook nog andere (schadelijke gassen).

Misschien heb je ook nog wat aan dit topic op partyflock: http://partyflock.nl/topic/814976/PAGE/1.html. Succes!

Detroit303

Bewuste gebruiker
Vroeger op Technoir, verkochten ze lachgasballon (50 ct per ballon, dikke winst!!). Ze haalden dat uit een grote fles zoals ze gebruiken om ballonnen met helium te vullen. Je zult dus bij industriële gasbedrijven moeten gaan horen denk ik.

Djo

Badass junkie
Een slagroomspuit kun je ook gebruiken. Daar moeten van die zilverkleurige kogeltjes. Ballonnetje erbij en dan komt de inhoud van dat kogeltje in de ballon.

Voorheen haalden we ze bij de winkelketen beginnent met de BL.
Ik weet namelijk niet of ik hier reclame mag maken.
Stille hint: Ze zetten je voor het blok! :wink:

Lycergic

Belezen gebruiker
Zoiets ? :mrgreen:

pieter-b

Wijs gebruiker
somewhere on the net zei:
I have had quite a few requests for info on N2O tanks so here is a company that sells them at a very reasonable price. They normally do not sell to individuals but so far have not denied any rocketeers I have sent their way. Cramer-Decker Industries, 800-752-4579, [email protected] . The 20lb tank and valve order number is c20h-326 and the needed siphon tube is st-1-24. Total without freight almost two years ago was a little less than $100.
(maar pas wel op,..met een tank is n2o ineens lang zo veilig niet meer..)

inferno33

Bewuste gebruiker
Bedankt, nu nog een hervuller in nl vinden en dan kan het plezier beginnen :grin:

EDIT: Kut, die site shipped alleen in de US... even op de slagroom site kijken...

crysis

Bewuste gebruiker
Varry zei:
Vroeger op Technoir, verkochten ze lachgasballon (50 ct per ballon, dikke winst!!). Ze haalden dat uit een grote fles zoals ze gebruiken om ballonnen met helium te vullen. Je zult dus bij industriële gasbedrijven moeten gaan horen denk ik.

zo liepen er met koninginnendag een Eindhoven ook een paar rond.. balonnen te verkopen :grin:

Drientje

DF-koning
Makro en Sligro verkopen zowel de bussen (ongeveer 50,-) als de patronen (50 voor 10,-) marskramer in NL verkoopt de patronen ook (10 voor 5,-)

2 patronen in de bus doen, balonnetje vol doen (de bus aan de mond zetten kan ook) en genieten maar!!!

X

KNIFTIGEKARELTJE

Bewuste gebruiker
Die laatste tipis idd de beste :). Kga binnekort ook ff 1 tje scoren en wat patroontjes erbij , en 1 patroon kan je ook al hard genoeg op gaan gewoon flink inademen en uitademen in de ballon tot het gewoon niet meer gaat en je eruit ziet als een mongool :P !!!

Drientje

DF-koning
Je kunt trouwens ook wel eens geluk hebben bij een 2e hands winkel met de bussen. Ik kijk regelmatig want meerde bussen is nooit weg. Omdat de patronen erg koud worden en de bus kan bevriezen is het soms fijn omn er twee te hebben als je een grote groep hebt...

xpressurself

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Makro en Sligro verkopen zowel de bussen (ongeveer 50,-) als de patronen (50 voor 10,-) marskramer in NL verkoopt de patronen ook (10 voor 5,-)

2 patronen in de bus doen, balonnetje vol doen (de bus aan de mond zetten kan ook) en genieten maar!!!

X

Bus aan je mond doen is onwijs gevaarlijk dacht ik.

Drientje

DF-koning
Nee de patroon aan je mond doen is gevaarlijk. Omdat het gas onder grote druk het patroon verlaat kun je je longen bevriezen. Die waarschuwing geven ze ook af als je zo'n hele grote cilinder hebt...

X

Drientje

DF-koning
Nou ja goedkoop.... De doos kost 12,50 per 50 en daar komt 6,25 verzendkosten bij. Totaal van 18,75 vind ik erg veel geld voor die dingen. Ik woon niet zo heel ver van de Sligro en het heen en weer rijden kost mij geen 6,25....

Misschien wel fijn voor de Belgen onder ons...

En als je de bus aan je mond wil zetten moet je idd even een minuut wachten met inhaleren nadat je de patroon erin gedaan hebt...

pythregius

Bewuste gebruiker
bus aan de mond is nog steeds gevaarlijk! gewoon uit een ballon nemen Zijn niet zeldzaam of illegaal toch? en zolang als je kan in en uit ademen.

groetjes

inferno33

Bewuste gebruiker
We hebben al zo'n bus, alleen dat geeft zooi is duur en is moeilijk...

Al die patronen door de kamer ziet er zo junkie uit, en 1 liter n2o schijnt 20 euro te kosten.. Moet ik wel nog even uitrekenen hoeveel liter gas dat word, maar toch, duur zal het niet zijn.

Na wat kort rekenen met wikipedia, 1 liter N2O(l) is 666 liter N2O(g)

hier kom ik op deze manier aan:

1222.8 kg m-3 (liquid)
1.8 kg m-3 (gas STP)

1 m^3 = 1000 liter, dus 1 liter vloeibaar lachgas = 1.2228 kg lachgas

1.8/1000= 0.0018 kg per liter gas

1.2228/0.0018= 679.3333 liter(g) per liter(l)

Foutje in de berekening mss? Anders: HALLELUJA! :hearteyes:

pieter-b

Wijs gebruiker
msschien kunnen we die flessen wel ergens in bulk kopen... DF inkoop actie... zon fles wil ik ook wel (voor de sier uiteraard, want voor drugs is voor de wet verboden:wink:

xpressurself

Bewuste gebruiker
weten mensen hier ook waar je ergens goedkoop aan zo'n slagroombus kan komen? via internet snap ik maar ik koop 'm liever bij 'n winkel :wink:

inferno33

Bewuste gebruiker
Ik heb de mijne bij betsie's kookwinkel gekocht... 35 euro. Maar de tip van shokora lijkt me voor goedkoop het beste eerlijk gezegd, die dingen zijn nou eenmaal vrij duur..

Drientje

DF-koning
xpressurself zei:
weten mensen hier ook waar je ergens goedkoop aan zo'n slagroombus kan komen? via internet snap ik maar ik koop 'm liever bij 'n winkel :wink:

Zie mijn post eerder in dit topic... Misschoien is het handig als je eerst LEEST ?

Bovenaan