• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Lachgas...Wat een dag!

Zoari

Experimenterende gebruiker
Met wie / Ik en mijn vriend E.

Waar / Een te gek park!

[Intro]
Voor de mensen die het middeltje lachgas niet kennen...hier een report over...
Ik weet niet zeker of je het lachgas mag noemen of een of andere chemische gas maar dat maakt mij niet uit! Lachgas word ingenomen via een ballon. Je stop het lachgas in de ballon en gaat er in ademen totdat....hij helemaal leeg is! Het effect treedt meteen op en duurt ongeveer 1/3 minuten. Ik weet dat je van dit heel erg gedisorienteerd word en het beeld ziet bewegen. er treedt ook een lichte blijdschap op. Dit is echt enorm schadelijk voor je hersenen omdat je een zuurstof tekort krijgt.

[1. Uitproberen!]
Ik en E hebben dus 5 euro uitgegeven aan een bus lachgas. Hier mee hadden we uitgerekend dat we er 30/50 ballonnen mee konden vullen. Wij ballonnen kopen en onze eerste ballon vullen in het mooie grasveldje [in het parkje]. Ik wist nog niet wat het effect was, E trouwens ook niet dus we begonnen met een klein gevuld ballontje. Ik adem langzaam in....en uit....in...uit...in....uit...langzaam begint mijn lichaam gevoelloos te worden. Enorm in je wangen trouwens! Je kijkt naar je ballon...en je ziet hem langzaam heen en weer gaan. Ik kijk naar E en alles begint de shaken. We keken elkaar in de ogen aan en het leek net of we tegen elkaar zeiden: lachen he. We schoten enorm in de lach en de ballonnen vlogen uit onze mond. Wij met onze handen over onze gezicht aaien omdat het enorm raar aanvoelde. Na een paar keer
kleine ballonnen gedaan gingen we naar de grote. Het was te gek! Wij bleven maar salto´s maken op het gras. Als het lukte leek het net of je de Mount Everest heb beklommen...zo blij :grin:

[2. Dames]
Wij zaten lekker in het gras veldje even pauze...sigaretje roken totdat er 2 meisjes naar ons toekwamen, meisje S en C. Samen gebabbeld en we vroegen of ze mee wilden doen. Hun wisten niet wat dit was en alleen S deed maar mee. Na een paar ballonnen gingen we enorme ballonnen maken...E en ik dachten "No way...wij doen meer". Dus per persoon 2 grote ballonnen met lachgas gevuld. C die niet mee doet filmde het met haar mobiel.

[3. De klapper!]
Wij de eerste ballon inademen...in...uit....in...uit. Ik zag alles trillen en shaken en ik dacht al bij me zelf...die tweede ballon gaat de klapper worden! Wij na onze eerste de tweede ballon pakken...in...uit....in...uit. Ik begon enorm raar te zien...de ballon vloog uit me hand. Alles begon niet meer te trillen / shaken....maar het was kei helder. Ik begon steeds langzamer....en langzamer te zien...De ballon van E vloog nog langs mij...heel langzaam. Ik zag E en S samen lachen...totdat ze niet meer bewogen. Ik raakte lichtelijk in paniek en ik liep naar C toe. Alles stond nog steeds stil. Ik keek haar aan...en keek gewoon naar haar mobiel. Ik kijk naar haar mobiel....en ik schrik me kapot. Ik zie dat de film gewoon nog draait. Alles stond stil...alleen op de mobiel ging het door. Na een 5 seconde van het telefoon/film besef begon alles weer te trillen. Alles werd zwart voor een paar seconde...en ik schrok wakker...staand. Alles trilde nog alleen ik was bij realiteit. Toen het afzwakte vroeg ik aan C wat ik deed op het moment dat ik op die plek stil stond. "Gewoon...staren voor 5 seconde".

[Slot]
Ik denk dat dit geen normaal lachgas was, deze bus had ik bij een fietsenwinkel gehaald. Ik weet wel dat het hetzelfde is als Toetergas [gas toeter].Het is leuk maar ik weet hoe snel je hiervan in coma kan raken. Dit was een eenmalige keer en als ik meer van de Risico´s afwist had ik dit nooit gedaan. Maar toch wel even lachen :mrgreen:

Greetz Zoari!

harry123

Bewuste gebruiker
Leuk report :wink:

Maar lachgas is niet zo heel schadelijk volgens mij, wordt namelijk ook gebruikt in ziekenhuizen dus lijkt me niet dat ze daar hele schadelijke dingen gaan gebruiken

Zoari

Dat is hem het juist...hun hebben juist de echte lachgas. Ik heb een of andere fietsenmaker gas...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Zoari zei:
Dat is hem het juist...hun hebben juist de echte lachgas. Ik heb een of andere fietsenmaker gas...

OMG, ik denk dat je CO2 patronen hebt ipv lachgas :grin:
Bij een fietsenmaker is geen N2O te krijgen denk ik :wink:

CO2:

N2O:

Niet veel verschil dus, goed de 'stofnaam' op de verpakking of patroon lezen voor je iets inhaleert :grin:

Zoari

Ik vond het wel een gewenst gevoel...maar ik zal best begrijpen het bij andere niet zo is!.
Het was gewoon...spacend...voor vragen VRAAG!
PS: het zag er niet zo uit (op de foto van CO2)

Jefferson420

Beetje laat, maar ik wou toch nog even duidelijkheid scheppen.

Ik heb zelf nog nooit een ballonnetje met CO2 genomen, maar ik heb er wel over gelezen en dit schijnt best heftig te zijn, en daarbij hadden veel mensen ademhalingsproblemen tijdens het inademen ervan. Ze hadden dan het gevoel alsof ze meer zuurstof nodig hadden of dat ze stikte.
Trip report carbogen: https://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=86293

En ik was ook benieuwd naar wat jij voor gas jij ingeademd hebt. Je zei dat het hetzelfde soort gas was als wat er in een gastoeter zit, en dit schijnt Fluorkoolstof te zijn. Op Wikipedia staat: "Additionally, air horns (especially those that contain fluorocarbons) have the potential to be used as recreational drugs since many such refrigerants can be inhaled for a quick and dangerous intoxication'. Maar hier staat 'especially those...', wat betekend dat het blijkbaar niet altijd hetzelfde gas is in zo'n gasbus. Het verschil tussen fluorcarbon en gewone carbon heb ik niet goed kunnen vinden, maar ik gok dat het niet héél erg veel verschilt.

Maar jij hebt dus geen lachgas (N2O) gehad, maar iets in de vorm van koolstof. Bij het inademen hiervan krijg je minder zuurstof in de hersenen omdat de koolstof hiervoor in de plaats komt. Door het zuurstoftekort kun je wel gedesoriënteerd raken, en je waarschijnlijk erg vaag voelen zoals jij dat beschreef.

Als je lachgas wilt, kun je dit gewoon halen bij de Makro/Sligro, en ook bij de blokker als je vraagt naar slagroompatronen voor de slagroomspuit, anders willen ze nog wel eens lastig doen. Kijk in het vervolg goed op de verpakking, je moet dus N20 hebben i.p.v. CO2.

Bovenaan