langdurige effecten van o.a. xtc en mdma!?

pakman

Newbie
ik heb tussen mijn 18 en 23 behoorlijk wat drugs in het lijf gewerkt
vooral xtc (my favorite) en coke..

ik ben nu 26 en al enkele jaren clean... en ik heb soms nog problemen waarvan ik denk dat ze te maken hebben met mijn gebruik.
ik was niet echt een problematische gebruiker dacht ik van mezelf maar naar het einde van mijn gebruik toe, was ik tegen behoorlijk wat bestand en nam ik ook altijd maar meer en meer. Maar ik probeerde toch af en toe een pauze in te lassen.

Ik kreeg op een gegeven moment tijdens de week last van aanvallen.. waarin ik me helemaal niet lekker voelde, zweten, bleek zijn, verward,pupillen wat vreemd,...... angstaavallen?
deze aanvallen zijn een hele periode enorm hevig geweest.. en elk jaar kwam of kwamen er meerdere periodes waarin ik me echt kut voelde

nu zoveel jaar later heb ik de indruk dat alles wel terug wat beter gaat, maar toch heb ik nog enkele kwaaltjes, vooral met mijn ogen en mijn zicht dan.. soms zie ik wazig en troebel (vooral bij duister weer zoals smorgens of in de vooravond).

ik vraag mij af of dit nog altijd van het gebruik kan zijn.. ik denk het eigenlijk wel.. ik merk dat mijn ogen soms glazig staan, en ik zie dan niet scherp, net zoals wanneer je een x'je binnen hebt. en ik merk ook dat mijn beeld wat trilt , waardoor ik meer ga staren dan echt kijken.

zijn er nog mensen die hetzelfde ervaren? die dit probleem hebben gehad? en er vanaf zijn geraakt? helpen vitamine mixen?

k00k

Bewuste gebruiker
Blijvende hersenschade wss, vitamine zullen je niet helpen.

Verder geen verklaring, misschien zit het wel tussen je oren...

pakman

Newbie
k00k zei:
Blijvende hersenschade wss, vitamine zullen je niet helpen.

Verder geen verklaring, misschien zit het wel tussen je oren...

allesins schade.. in hoeverre die zal blijven is ook nog niet duidelijk..
maar in alle geval is er wel degelijk schade op langere termijn

pakman

Newbie
Xeloc zei:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8795&hilit

Zou dit het kunnen zijn?

wel xeloc....

ben bang dat je gelijk hebt... jij hebt er ook last van?
ik kan me wel vinden in verschillende punten op 1 van je links..
zo heb ik ook moeite bij lezen.. zijn er bepaalde (meestal felle) kleuren die mij de indruk geven van in 3D te zijn. wazig zicht, moeite om geconcentreerd te blijven op één punt (bv in de ogen kijken).
Kortom het zorgt er eigenlijk al enkele jaren voor dat ik me behoorlijk kut voel.. en vooral angtig.
ik merk ook dat op grijze dagen ik me nog veel slechter voel, en op zonnige dagen voel ik me meestal veeeeel beter.. omdat ik dan minder last heb van hppd

ik doe niets meer van drugs.. maar ik drink wel overmatig alcohol in het wiekend.. ik merk dat ik de dag erna meestal meer last heb van hppd..
maar als ik ook dat niet meer mag?.. zou het probleem nog verslechten als ik blijf alcohol gebruiken?

wel supercoole links van je.. thx hiervoor.. blij om te weten dat ik niet de enige ben..

MIA-1985

Wijs gebruiker
Ieder mens heeft een andere reactie op drugs, maar tenzij het écht zwaar beschadigd is bij jou in je hersenen zal het op de lange termijn waarschijnlijk wel weer goed komen.
Er zijn studies waaruit blijkt dan je hersenen met 5 tot 10 jaar weer de oude kunnen zijn na veelvuldig gebruik of na beschadigingen. Bij de ene persoon zal dit wel of niet gaan of sneller of meer tijd kosten.
Feit is dat je lichaam een hoop kan hebben en als je lang genoeg stopt met iets en je lichaam rust en tijd geeft het weer aan herstelling kan werken.
Hoop voor je dat het op den duur voorbij is, lijkt me zwaar klote!

pakman

Newbie
Fresh zei:
Ieder mens heeft een andere reactie op drugs, maar tenzij het écht zwaar beschadigd is bij jou in je hersenen zal het op de lange termijn waarschijnlijk wel weer goed komen.
Er zijn studies waaruit blijkt dan je hersenen met 5 tot 10 jaar weer de oude kunnen zijn na veelvuldig gebruik of na beschadigingen. Bij de ene persoon zal dit wel of niet gaan of sneller of meer tijd kosten.
Feit is dat je lichaam een hoop kan hebben en als je lang genoeg stopt met iets en je lichaam rust en tijd geeft het weer aan herstelling kan werken.
Hoop voor je dat het op den duur voorbij is, lijkt me zwaar klote!

is inderdaad klote.. echt wel.. maar ik moet zeggen dat de effecten wel meevallen nu toch.. ik ben lang zo angstig niet meer (heb een punt gehad dat ik men huis niet meer uitdurfde en geen vrienden meer durfde zien of zelfs horen langs telefoon). echt bizar want ik ben eigenlijk een heeeel open mens.. nuja
het ergste is achter rug maar ik blijf idd wel met klachten zitten die ik liever zo snel mogelijk zie verdwijnen want het verpest voor een stuk mijn leven.
ik heb er wel al leren mee omgaan maar het ik moet er toch telkens rekening mee houden..
sucks!!

nu ik denk idd ook wel dat het op lage termijn weer goed komt! althans ik hoop het toch!!!

thx voor je bericht!! maakt men denken toch alweer positiever. :wink:

pakman

Newbie
langeman zei:
Wat zegt de dokter erover?

dokters in belgië zijn totaal niet vertrouwd met het fenomeen... hier kennen ze echt geen bal van de gevolgen van drugs en noemen ze het een angststoornis of depressie of gevolgen van stress.. volgens de oogarts zijn mijn ogen perfect.. nou ja fuk it..

in nederland.. zeggen ze dat het idd klote is maar dat het afwachten is over hoe het zal verlopen..
medicatie bestaat hier niet tegen.. en intussen men geest wat rust geven.. en goed omgaan met men lichaam.. ook niet teveel alcohol ..

nja beetje hopeloos soms wel.. gaat nie zo denderend voor het moment. maar raak er wel gewoon aan...

Bovenaan