Lange termijn-effecten XTC

flashkop

Bewuste gebruiker
Wat zijn de langetermijn effecten van xtc op het lichaam en hersenen?
Zijn er hier mensen die zelf al de nodige jaren steekervaring hebben(+/- 10-20j) die me hieromtrent wat meer info kunnen verschaffen.

flashkop

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de links, heb ze allemaal doorgenomen maar mijn vraag was meer in de aard van hebben de oudere mensen die op dit forum zijn en xtc al wel even gebruiken er aantoonbare bijeffecten van?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
flashkop zei:
Bedankt voor de links, heb ze allemaal doorgenomen maar mijn vraag was meer in de aard van hebben de oudere mensen die op dit forum zijn en xtc al wel even gebruiken er aantoonbare bijeffecten van?

Waarschijnlijk zijn ze dat door de dementie vergeten :P
Ik heb na veelvuldig gebruik van speed, xtc, mdma en coke namelijk heel veel last van geheugenverlies...:openmouth:

nutsss

Wijs gebruiker
Er zijn 3 hele duidelijk kenmerken die je als regelmatige xtc gebruiker er van gaat ondervinden.

1 Ja je geheugen wordt minder. Vooral korte termijn. En vaak ook van de periodes dat je XTC op had.
2 De tolerantie neemt zachtjes aan toe en het gevoel wordt minder. Hierdoor ga je meer gebruiken en dan krijg je slaapproblemen en hersteld je serotonine niet goed meer en niet snel meer.
3 ehhh ?

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Daar heb ik allebei last van. Van het korte termijn geheugen en van de slaapstoornis heb ik ook last gehad. LSD heeft me toen geheeld :sunglasses:

nutsss

Wijs gebruiker
Psycho_Chrono zei:
Daar heb ik allebei last van. Van het korte termijn geheugen en van de slaapstoornis heb ik ook last gehad. LSD heeft me toen geheeld :sunglasses:

Geheeld? Bedoel je dat het daarna over was of dat je een tijdje van de xtc kon afblijven?
\

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat de slaapstoornis over was :) Meteen na het LSD gebruik was de stoornis weg en heb ik er sindsdien geen last meer van gehad :grin:

flashkop

Bewuste gebruiker
Dat effect heb ik ook al ondervonden en me ook nadat ik gezegd had het eens te proberen, hoogst merkwaardig hier zou men eens onderzoek naar moeten verrichten...

Bovenaan