Lange termijn ego-effecten van coke

Grimm

Experimenterende gebruiker
Hee daar,

ik heb enkele weken terug 500 mg coke gekocht, ben in mijn eentje op stap gegaan, en had een topavond. Supersociaal en gezellig. Eerste keer dat ik goed coke deed. Ook bij gezopen, maar niet veel, 5-6 glazen ofzo. Ik had maar de helft van de coke opgemaakt terwijl ik toch 6 uur op stap was. De dag erna werd ik wakker, en dacht ik bij mezelf:

"Godverdomme, ik ben echt een topvent. Ik ben echt geweldig. Jezus, wat ben ik toch een koning! Het zou gewoon verboden moeten worden hoe geweldig ik ben"

Dit soort shit is het enige wat ik de hele dag dacht. Normaal denk ik na over dingen en denkbeeldige situaties, maar ik kon alleen maar nadenken over hoe geweldig ik was. Ik hoefde er niet eens redenen voor op te geven, het was gewoon zo. Had ook totaal geen kater verder. De weken daarna had ik dit gevoel dat ik fantastisch ben nog steeds maar niet de hele tijd, terwijl ik naast die 500 mg in het weekend geen coke meer gehad heb.

Ik had al ergens gelezen dat cocaine mensen egoïstisch kan maken, maar ik dacht dat dat alleen gebeurt tijdens gebruik, of als je het lang misbruikt hebt. Ik heb dus maar een halve gram gebruikt een paar weken terug en mijn zelfvertrouwen is nog steeds hoger dan voor het cokegebruik. Ik kan hier op het internet nergens iets over terug vinden.

Zou het veroorzaakt kunnen zijn doordat ik zo'n topavond had, en niet door de coke zelf, en dat ik me daardoor realiseerde dat ik eigenlijk toch best geweldig ben? Ben ik gewoon gevoelig voor de ego-boost effecten van coke, die anderen pas bij misbruik krijgen? Of is het placebo en ben ik uit mijn nek aan het lullen? Ik snap er geen zak van maar ik vind het wel prima verder. Coke is zeker voor herhaling vatbaar.

Fool

Badass junkie
Kan wel kloppen ja, soms heb je een inzicht nodig om te beseffen dat iets ook daadwerkelijk zo is. Pas wel op dat je niet gaat overdrijven, het kan 'deels' nep zijn en daardoor kun je alleen maar hard naar beneden gaan. Als je verstandig bent ga je voor dingen redenen zoeken zonder jezelf minder naar de grond te praten. Als je gegronde redenen hebt waarom het zo is, lijkt het veel vatbaarder voor jezelf.

Oh, ik wil je verder ook niet teveel laten schrikken, maar.
Mogelijk zijn dit ook verschijnselen van mentale aandoeningen die getriggert zijn door cocaine, dat durf ik niet met zekerheid te stellen.

Arnie87

Belezen gebruiker
Het is maar coke.... werkt gewoon op dopamine...
Ga eens 5 kilometer hardlopen of 10... voel je je nog beter dan op de coke.. voel jeje oppermachtig als een koning... veel zelfvertrouwen ook..... weer dopamine verhaal

Als je die logica snapt word je ook niet zo snel verslaafd. krijg je craving ga je sporten.... meeste mensen snappen niet dat jeje ook zonder die shit goed kan voelen.

Fool

Badass junkie
Meh, cocaine werkt net zo goed op de norepinefrine en serotonine reuptake-receptoren, daar waar sporten zich ook bezig houdt met het vrijmaken van endorfines. Je verwoord het verhaal wel héél simpel.

Arnie87

Belezen gebruiker
Fool zei:
Meh, cocaine werkt net zo goed op de norepinefrine en serotonine reuptake-receptoren, daar waar sporten zich ook bezig houdt met het vrijmaken van endorfines. Je verwoord het verhaal wel héél simpel.
yes, mooi verwoord
gaat om het idee :).

ik zeg het alleen omdat TS het zo lekker vind dat hij ook makkelijker verslaafd kan worden aan de coke. goed sporte paar uur voor uitgaan ga je ook als een banaan.
En tja dag erna voelt TS zich ook top dus.. ... dan wordt het nog makkelijker en halfje is ook nog te betalen .... voor jet weet is het elke week een feest bij ts.

En tja.... het is leuk spul maar te makkelijk en ligt aanjezelf of je een egoistische lul wordt of niet... ligt aan persoonlijkheid en soms placebo... ik heb coke nu zeker 50x gedaan ofso en merk nix van een boost of meer zelfvertrouwen.. not at all.. niet eens na 6 jaar

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Arnie87 zei:
Het is maar coke.... werkt gewoon op dopamine...
Ga eens 5 kilometer hardlopen of 10... voel je je nog beter dan op de coke.. voel jeje oppermachtig als een koning... veel zelfvertrouwen ook..... weer dopamine verhaal

Als je die logica snapt word je ook niet zo snel verslaafd. krijg je craving ga je sporten.... meeste mensen snappen niet dat jeje ook zonder die shit goed kan voelen.

Ik gebruik sinds meer dan 3 jaar af en toe mijn lijntjes.

Ik kan me nog steeds goed amuseren zonder die shit en neem af en toe enkele weken, zelfs enkele maanden "pauze".

Wie echt "craving" begint te voelen is verslaafd aan het worden. Zelfs voor ervaren en "wijze" gebruikers is het niet altijd makkelijk.

Bovenaan