Last van acne (?) na gebruik

ellington

Experimenterende gebruiker
Hallo iedereen,

Dit weekend nog eens genoten van een portie MDMA, maar ik begin mij vragen te stellen bij volgend probleem. Na een nachtje uit met drugs heb ik vaak last van acne. Op mijn gezicht, borst, en bovenrug. Ik ben niet zeker of dit fenomeen zich enkel voor doet na gebruik van drugs, aangezien ik enkel met drugs tot zwetens toe dans. Na wat opzoekingswerk las ik dat acne na XTC gebruik kan wijzen op een toekomstige leveraandoening, wat mij toch wel tot nadenken doet stemmen. Volgende week ben ik alvast van plan om te gaan feesten (hopelijk tot zwetens toe), maar zonder XTC of andere middelen te gebruiken.
Mijn vraag was of er nog mensen op dit forum last hebben van acne na druggebruik, of dit enkel te 'danken' hebben aan het vele gezweet op een avondje dansen.
Als ik de volgende keer na een nacht stappen met xtc nog last heb hiervan, ga ik uiteraard een dokter raadplegen.

Alvast bedankt

kunlan

Belezen gebruiker
Jep,

Maar het komt dus inderdaad onrechtstreeks eerder door het gezweet en algemeen vuil dat dan in je (open) poriën terechtkomt. afentoe je gezicht gaan afspoelen kan wel helpen.

dollegekske

Bewuste gebruiker
Jaa zoiets had ik ook gehoord dat je door MDMAgebruik sneller puistjes krijgt, das tog ook als je veel speed snuift?

nicole1973

Belezen gebruiker
heb hier ook mega last van en dat heeft niks met het zweten te maken of make up..je lichaam moet die afvalstoffen kwijt en doet dat vaak ook deels via de huid..veel voorkomend probleem dus

riflexz

Bewuste gebruiker
Lol, ik heb net het omgekeerde efffect.

Als ik veel wiet rook, begin ik puisten & andere troep op mijn kop te krijgen.
Vanaf ik een nachtje aan de speed, xtc zit, dan verminderd dit echt zwaar, tot bijna niks.

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
whahahhahaha jou avatar is egt geniaal!!

ik heb er alleen wel eens last van na pep.,, en ook dat ik dan een heeeeel erg vettig gezicht heb en hele drogen lippen en nog meer troep en vuil op mn gezicht,, komt zeker weten door de Amfetamine :wave:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ja ook ik heb daar zekerz last van, ik krijg altijd erg klamme handen en als je lang bezig bent staat het zweet na een tijdje op je voorhoofd, als je dan ook nog met je vieze handen aan je gezicht zit krijg je daar een puistenkop van tjah,, ook lang niet iedereen trouwens, een paar vrienden waarmee ik gebruik hebben sowiezo niet last van puisten. Ik was gewoon vaak m'n handen en gebruik clearasil dat helpt absoluut. En labello voor die droge lippen :wave:

ellington

Eergisteren XTC gebruikt op een feestje, en ben toen om het uur mijn gezicht gaan spoelen met water. De dag erna totaal geen last meer gehad van acné, hoewel ik nochtans als een beest heb staan zweten...

tomz0r

Badass junkie
Koop een gezichtscreme bij de apotheek die je porien dichthoudt. Geen Clearasil rotzooi van de supermarkt. Ik gebruik Eucerin gezichtscreme en Eucerin waslotion en dat werkt erg goed. Alleen is wel erg duur. 15 euro per fles ofzo. Maar werkt verder super :)

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
tomz0r zei:
Koop een gezichtscreme bij de apotheek die je porien dichthoudt. Geen Clearasil rotzooi van de supermarkt. Ik gebruik Eucerin gezichtscreme en Eucerin waslotion en dat werkt erg goed. Alleen is wel erg duur. 15 euro per fles ofzo. Maar werkt verder super :)

als je je porien dichtmaakt dan raken ze dus verstopt en krijg je puisten,, ook bij sommige make up moet je er erg op letten dat je het er allemaal af haald voor t slapen gaan enzo,, maargoed,, je porien dichtmetselen is dus geen goed idee als je puisten wilt voorkomen,, teatree is na mijn mening het beste middel(druppels) ook redelijk prijzig,, maarjah
:wave:

kaboutertje

Van Drugs kun je last krijgen van acn`e!!

Ikzelf ben na 2 jaar geleden gestopt en toen had ik ook acne van alles geprobeert maar niets helpte toch..
Gestopt toen met drugs en toen was alles weer weg na 2 jaar niets meer te gebruiken ben ik nu weer begonnen en jaa hoor het komt weer terug.. :(

Nu ben ik bezig goed te reinigen enz peeling doen enz. dat werkt dan het beste gewoon dat blijvenen doen de een heeft wat meer last van als de andere!! :sunglasses:

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Ik heb dit ook veel met Speed. Voor je gaat slapen neem een douche en verzorg je gezicht.
Dan mindert dit hoor.

D-cocain

Newbie
denk dat het afhangt van persoon op persoon
kheb nooit puisten gehad,...
en met speed,xtc krijg ik dat ook niet
tong is wel uitgedroogt enz..ogen beetje raar,voor de rest:)
gewoon douch pakken en je bent weer helemaal fris:tongueout:

peace

Dag gebruikers,

Ik studeer huidtherapie en weet dat bepaalde drugs acne kunnen veroorzaken of verergeren.
Dit is vooral bekend bij middelen als speed en cocaine.
Zweet heeft dan ook niks met acne te maken. Natuurlijk is het altijd goed om elke dag voor het slapen een milde gezichtsreiniging te gebruiken. Clearasil zou ik afraden. Teveel uitdrogende middelen in waardoor de huid uitdroogt en of meer talg gaat produceren.
gr

Paddo100

Bewuste gebruiker
tuurlijk wel, als je zweet gaan je porien open staan en komt er vuil in wat in de lucht rondzwerft. :wave:

Flameon

Badass junkie
Ik heb ook dat je het aan me huid kan zien als ik mdma heb gehad.
Sowieso wel bij een avondje doorzakken. Krijg dan de huid van iemand van 98

Als ik puistjes heb zijn ze na het gebruik van Xtc juist bijna helemaal weg.
Genoeg water drinken is ook wel belangrijk, en als je thuiskomt je gezicht goed verzorgen en reinigen met goeie facewash of iets dergelijks, en een hydraterende nachtcreme (sommige mannen hebben hier vast problemen mee, maar tis wel goed voor je huidje :wink: )

cropp

Badass junkie
Qocaïne zei:
Alleen bij pep

ken het, ik heb altijd 1 of 2 dagen erna een huge puist midden op mijn wang, kin of voorhoofd, die dan uitgeknepen moet worden, en waar nog 2 weken een gat in blijft zitten...

Bovenaan