Hogere straffen vervalsen geneesmiddelen en dopinghandel
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Hogere straffen vervalsen geneesmiddelen en dopinghandel
Dit persbericht, nummer 16, is vrijdag 9 juni 2000 na afloop van de ministerraad uitgegeven door de Rijksvoorlichtingsdienst
Het vervalsen van en de handel in geneesmiddelen voor onder meer dopinggebruik in de sport worden harder aangepakt door ze als economische misdrijven te kwalificeren. De maximum gevangenisstraf wordt verhoogd naar zes jaar of een boete van 100.000 gulden. Momenteel zijn het slechts overtredingen waarop een maximum gevangenisstraf staat van zes maanden of een geldboete van maximaal 10.000 gulden. De zwaardere strafbaarstelling maakt tegelijkertijd een betere opsporing mogelijk.
Voorgedrukte briefjes zijn de regel, maar desnoods accepteert de apotheek een beschreven servet. Het is dan ook niet moeilijk om met vervalste recepten aan interessante pillen te komen. Een dagje opiaten shoppen in Amsterdam. http://www.groene.nl/1996/39/jb_apoth.html

jaja zei:Ik heb vele malen uitgeschreven recepten veranderd; mijn behandelend arts noteerde de aantallen in Romeinse cijfers, en dat was kinderlijk eenvoudig te veranderen. Ik ben daarbij nooit tegen de lamp gelopen, dus die controles waren iig bij mijn apotheek een wassen neus.
Jouw <hypothetische> plan een recept volledig te vervalsen is natuurlijk wel van een iets andere orde; waarbij ik me, gezien de straffen die op dergelijk handelen staan, wel twee maal zou bedenken. Desalniettemin wel interessant, natuurlijk.
![]()
getitd0n3 zei:@Qocaïne
wtf? droogkloot, als mijn schrijfwijze je niet bevalt lees het dan niet!
Cmon give it yr best shot m8. roflmao. Cya n00b.
Bevalt dit je beter?
zo was het allemaal niet bedoeld kerel!
Mac... zei:Laten we eens hypothetisch stellen dat zelfs je oma naar een huisarts kan gaan om daar op de legale manier aan medicatie te komen, vind ik dus een beetje vaag in je verhaal..
Maar goed, verder is het wel mogelijk.
yellowmoon zei:bij ons in oudenbosch krijg je geen voorschrift of wat dan ook na het bezoek bij huisarts loop ik zonder enige papier naar apotheek toe en daar vragen ze alleen naam en geboortedatum enzo en krijg ik mijn pakketje , huisarts verstuurt het via internet denk ik(heb niet gevraagd)
Qocaïne zei:droogkloot![]()