Leeftijd 1e x harddrugs

Portobello

Belezen gebruiker
Mag ik vragen waarom coke?

I.m.o. net de minste boeiende (en erg overprijsde) van dit drietal... ik zou van harte MDMA/XTC aanraden, voor mij echt met stip de meest bijzondere van de drie! Speed is ook wel leuk op z’n tijd, ik word er erg creatief van, maar wint het per definitie niet van de liefde van MDMA wanneer dat goed valt. Ik vind MDMA ook niet een heel erg duidelijke upper, veel zweveriger/chiller/dromeriger dan de standaard stimulant.

Helemaal je eigen keuze verder natuurlijk, ben wel benieuwd naar je beweegredenen.

Met jouw nick (waar ik altijd honger van krijg, gevulde portobello’s, yummm) had ik minstens verwacht dat je een beetje een psychedelicaliefhebber was, maar niet dus? :wink:
Ha juist wel! Dat is het enige dat ik nu doe. Maar áls ik een upper zou moeten gebruiken, zou ik coke nemen. Maar het hoeft niet en heb er ook niet echt behoefte aan verder.

silkroad

Bewuste gebruiker
Deze vraag is niet toegestaan op het forum en leidt normaal gesproken meteen tot een permanente ban (conform forumregel 1).

Ik kan me echter voorstellen dat het niet voor iedereen even duidelijk is dat de regel ook geldt voor RC’s. Daarom blijft het deze keer bij een officiële waarschuwing. Niet meer doen dus, een volgende keer heeft het wel gevolgen.

bedoelde er geen "zoekactie" van.
ik weet ook waar men de RCs haalt.
maar ik bedoelde ermee "waar haal je de mmc?' omdat 3mmc naar mijn weten nietmeer bestaat en het nu 3cmc of iets anders noemt.
al de oude RCs zoals 3-4mmc , hexen, en andere bestaan nietmeer en staan nu onder een andere naam.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
maar ik bedoelde ermee "waar haal je de mmc?' omdat 3mmc naar mijn weten nietmeer bestaat en het nu 3cmc of iets anders noemt.
al de oude RCs zoals 3-4mmc , hexen, en andere bestaan nietmeer en staan nu onder een andere naam.

Ik heb recent zelf nog gewoon 3-MMC gekocht onder die naam.

3MMC is nog gewoon verkrijgbaar hoor, ik heb het pas ook nog gewoon onder die naam gekocht.

benzzzy

Badass junkie
3mmc en hexen zijn gwn nog tekoop.

En alles onder een andere naam is geen 3mmc of hexen lol.

L

Lid 110071

Gast
Mag ik vragen waarom coke?

I.m.o. net de minste boeiende (en erg overprijsde) van dit drietal... ik zou van harte MDMA/XTC aanraden, voor mij echt met stip de meest bijzondere van de drie! Speed is ook wel leuk op z’n tijd, ik word er erg creatief van, maar wint het per definitie niet van de liefde van MDMA wanneer dat goed valt. Ik vind MDMA ook niet een heel erg duidelijke upper, veel zweveriger/chiller/dromeriger dan de standaard stimulant.

Helemaal je eigen keuze verder natuurlijk, ben wel benieuwd naar je beweegredenen.

Met jouw nick (waar ik altijd honger van krijg, gevulde portobello’s, yummm) had ik minstens verwacht dat je een beetje een psychedelicaliefhebber was, maar niet dus? :wink:

Zo ervaar ik het ook. Coke werkt zo kort, je blijft aan de gang. Speed geeft mij op de korte termijn vaak precies wat ik zoek: lekkere energie die lang genoeg aanhoudt. Met een lichte euforie (bij voldoende tussenpauzes).
Helaas heb ik te vaak periodes dagelijks speed gebruikt. Als dat te lang duurt gebruik ík geen speed, maar gebruikt de speed mij. Niet fijn.
MDMA vind ik ook heerlijk. Voor af en toe, omdat de dip anders niet opweegt tegen de fun.

R

Revolutionair

Gast

Waar haal jij elke keer jou informatie vandaan.
Meestal reageer ik niet.. Maar vaak schrijf je dingen dat ik denk 'waar haalt hij het vandaan'
Ja moest het nu toch even kwijt..

silkroad

Bewuste gebruiker
5jaar geleden uit china hexen eens besteld; was toen stom want wist niets van doaune of RCs of wat dan ook.
het arriveerde gewoon na 2weken met doaune papieren uit china en heel die bizaar. man na 1 lijn had ik 10min coke gevoel en erna was ik
Waar haal jij elke keer jou informatie vandaan.
Meestal reageer ik niet.. Maar vaak schrijf je dingen dat ik denk 'waar haalt hij het vandaan'
Ja moest het nu toch even kwijt..

hey, ja eigen ervaring. ik kijk overal rond en ik weet dat de NPS wereld iedere maand kan veranderen. er komt zoveeel nieuws uit. en met de orginele drugs heb ik laatste jaar veel proberen door die nieuwe NPS.

LunaMila

Experimenterende gebruiker
De eerste keer harddrugs was met 16 jaar ongeveer.
Dat was de eerste keer XTC die keer vergeet ik nooit. De dag er na had ik mijn hele mond kapot toen had ik een beugel en had kauwgum op mn beugel geplakt nou krijg dat er maar weer van af

Evilcoffee69

Experimenterende gebruiker
Bij de eerste keer harddrugs was ik 19, en het was xtc. Een half jaar ervoor hadden ze me in de bak gedraaid omdat ik af en toe in Maastricht wat sportgras ging halen om door te verkopen aan m'n vriendjes … (Ik ben Belg.) Volgens de politieverslagen moest ik dan wel zeker een grote kennis hebben van het drugsmilieu als ik dat klaargespeeld kreeg … Grote kennis!? Je moest verdorie al hard je best doen wou je in die tijd 15 minuten rondlopen in Maas' en ZONDER drugs in je zakken thuiskomen! Ja, lang verhaal kort … Drie weken voorhechtenis met een zware depressie die ik ervoor al had net voor m'n 19 jaar … Toen ze me dat flikten omwille van een beetje sportgras boeide het allemaal echt niet meer hoor, en heb ik zonder twijfel of omkijken ook zwaarder spul beginnen proberen.

JanDeBrandweerman

Bewuste gebruiker
Bij de eerste keer harddrugs was ik 19, en het was xtc. Een half jaar ervoor hadden ze me in de bak gedraaid omdat ik af en toe in Maastricht wat sportgras ging halen om door te verkopen aan m'n vriendjes … (Ik ben Belg.) Volgens de politieverslagen moest ik dan wel zeker een grote kennis hebben van het drugsmilieu als ik dat klaargespeeld kreeg … Grote kennis!? Je moest verdorie al hard je best doen wou je in die tijd 15 minuten rondlopen in Maas' en ZONDER drugs in je zakken thuiskomen! Ja, lang verhaal kort … Drie weken voorhechtenis met een zware depressie die ik ervoor al had net voor m'n 19 jaar … Toen ze me dat flikten omwille van een beetje sportgras boeide het allemaal echt niet meer hoor, en heb ik zonder twijfel of omkijken ook zwaarder spul beginnen proberen.
Toevallig woon ik ook dichtbij Maasje, je moet maar rondlopen bij de bootjes onder de brug en er komen al gasten vragen of je spul wilt kopen lol

23, xtc. Sommige vrienden hadden het al geprobeerd. Ik was ook nieuwsgierig, was wel leuk. Maar het hele techno/drugs wereldje is nogal nep. Dat en door die week depressie na xtc ben ik vrij vroeg gestopt met xtc. 1 vriend van me is nogal opgeslokt door die drugswereld. Hij werd bijzonder onbetrouwbaar en oppervlakkig, ik spreek hem al jaren niet meer. Een ander houdt zich al sinds dag 1 aan de 3 maanden regel en doet het nog steeds. Verder is iedereen al jaren gestopt.

Allen eens in de zoveel tijd blowen/psychedelica met vrienden en verder niks.

henkie2

Bewuste gebruiker
15, alcohol.

Flauw, ik weet het, maar het is toch echt een harddrug!!

Hoe het was? Tja, mijn pubertijd was in het eerste decennium na 2000, ook wel het "breezertijdperk" genoemd, zeker de eerste helft! Iedereen in mijn vriendenkring dronk al op jonge leeftijd, voornamelijk Bacardi Breezers, maar al gauw ook bier en sommigen zelfs rum en vodka. Ben zelf nooit echt een liefhebber geweest van Breezers en stapte gauw over naar pils.

edit:

Kennelijk tellen paddo's ook mee, dan kan ik toch nog iets toevoegen aan mijn "harddrugs lijstje"!

17, paddo's. Was op een pizza, verse paddo's erop belegd nadat de pizza klaar was uit de oven. Denk dat ik te weinig had want ik merkte helemaal niks. Misschien maar goed ook want het was tijdens een studentenfeest waarbij het bier rijkelijk vloeide. Kan me nog herinneren dat niemand die van de pizza had gegeten, iets bijzonders merkte. M'n eerste "echte" trip was vele jaren later, vrij recent eigenlijk (met 7,5 gram verse truffels).

Laatst bewerkt:

benzzzy

Badass junkie
15, alcohol.

Flauw, ik weet het, maar het is toch echt een harddrug!!

Hoe het was? Tja, mijn pubertijd was in het eerste decennium na 2000, ook wel het "breezertijdperk" genoemd, zeker de eerste helft! Iedereen in mijn vriendenkring dronk al op jonge leeftijd, voornamelijk Bacardi Breezers, maar al gauw ook bier en sommigen zelfs rum en vodka. Ben zelf nooit echt een liefhebber geweest van Breezers en stapte gauw over naar pils.

edit:

Kennelijk tellen paddo's ook mee, dan kan ik toch nog iets toevoegen aan mijn "harddrugs lijstje"!

17, paddo's. Was op een pizza, verse paddo's erop belegd nadat de pizza klaar was uit de oven. Denk dat ik te weinig had want ik merkte helemaal niks. Misschien maar goed ook want het was tijdens een studentenfeest waarbij het bier rijkelijk vloeide. Kan me nog herinneren dat niemand die van de pizza had gegeten, iets bijzonders merkte. M'n eerste "echte" trip was vele jaren later, vrij recent eigenlijk (met 7,5 gram verse truffels).
Waarschijnlijk omdat je em in de oven hebt gedaan lol.

En paddos zijn soft drugs

witte270

Bewuste gebruiker
Iedereen is hier minderjarig gestart, ik was 22 en deed voor het eerst MDMA, een halfje genomen en mijzelf nog nooit zo goed gevoeld

mrorange

Bewuste gebruiker
13 of 14 alcohol (ja, ja gewoon in de supermarkt maar is een harddrug, houdt het volk in toom :wink: )
14, ephedra
15, speed
18, weer speed, 2 gram ofzo (house classics in de Heineken Music Hall, dacht 2005 of 2006) Voelde me heeeeeeel erg kut de volgende dag. Feestje ging wel als een speer

Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.

Blowen al heel lang, maar alleen savonds als ik me wat onrustig voel. Wiet is gewoon een natuurlijk medicijn, daar moet de wereld mee leren leven.

Sinds kort (ben nu 37) en extreem stabiel en bewust van mijn keuzes heb ik truffels geprobeerd, verschillende dossisen, soorten en genoeg dagen er tussen.. totaal geen effect. Ik wil graag een keer DMT/ayahuasca proberen. LSD vind ik nog ff een trapje te ver..

Ik weet het, niet allemaal harddrugs, maar meer heb ik ff niet te bieden :-P

Laatst bewerkt:

mrorange

Bewuste gebruiker
Daarnaast Benzo's: oxazepam, Lorazepam, Diazepam. Ook in zeer hoge dosis (40 mg diazepam over een dag) Kijk uit met Benzo's!! ze werken zeer verslavend en tollerantie bouw je al na een week gebruik op. Als je ze langer dan 3 maanden dagelijks slikt is het zeer, ZEER moeilijk om er van af te komen. Afbouwschemas kunnen soms langer dan een jaar duren en dan nog is het heel erg moeilijk om de laagste dosis te laten vallen. Mensen worden daarvoor vaak speciaal opgevangen in psychiatrische inrichtingen, om af te kicken. 6 a 7 maanden is daarbij geen uitzondering.
Ik wil niet de wijsneus uithangen, maar ben je verslaafd aan Benzos stap dan ALTIJD over naar diazepam voor een afbouwschema. Kortwerkende benzos zoals oxazepam en lorazepam (eigenlijk middenlangwerkend) verhelpen je problemen niet. Diazepam heeft een hele lange halfwaarde tijd en bouwt zelfs op tot soms wel 100 uur.

Maar raadpleeg altijd je huisarts of een verslavingsarts

Van alle drugs die ik heb gebruikt zijn Benzos echt heel erg tricky. Terwijl ze gewoon bijna onbeperkt worden voorgeschreven door artsen.

sorry, misschien een beetje offtopic

Laatst bewerkt:

Ralou

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Wel eens leuk om nog eens bij stil te staan...
16 alcohol
22 lachgas
24 cannabis en dus nicotine
26 MDMA(kristallen), XTC, truffels, ritalin
27 paddestoelen, kanna, poppers, Salvia
28/29 ayahuasca, passiebloem, blauwe Lotus
30 Amanita Muscaria (was echter enkel nog een kennismaking) (e.a. natuurlijke psychoactieve planten waar ik even niet op kom:grin:)

Laatst bewerkt:

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
14 – Alcohol, tabak en wiet/hasj
15 – Poppers tijdens het uitgaan :')
16 – Diverse benzo's ter slaapmedicatie
22 – Harddrugs (begon met MDMA en daarna verder gaan experimenteren, maar zou echt niet meer weten wat ik op welke leeftijd precies voor het eerst heb gebruikt)

Ben wel blij dat ik de wondere wereld van harddrugs pas na mijn 21e heb ontdekt, want vroeger ging ik echt alles behalve verantwoordelijk om met alchohol en wiet/hasj, dus ik denk dat ik bepaalde drugs dan echt zwaar misbruikt zou hebben.

Syl

Badass junkie
Alcohol - 16 jaar
(af en toe tijdens het uitgaan,drink zelden)

Xtc. - 19 jaar
( als we naar grote discotheek in Duitsland gingen en later op festivals en hardstyle feesten)

Cocaïne - 29 jaar
(paar x geprobeerd maar enigste wat ik er van merkte was gevoel dat mijn keel dik werd)

Speed. - 29 jaar
(eerst alleen met stappen, later ook gewoon in weekend en rond mijn 34e raakte ik er verslaafd aan.
Ik word in dec 42 en dus ruim 8 jaar verslaafd geweest en nu bijna 8 mnd clean)

Spaceneus

Newbie
16 Cannabis (hasj-wiet)
16 alcohol
17 xtc
17 tabak (sigaret)
17 speed
17 oxycodon
17 Ketamine
17 Ritalin

Over 3 weken wordt ik 18 en dan begin ik met truffels en lsd 😋

Levensgenieter🌈

Badass junkie
15: wiet, alcohol, nicotine
19: 1 keer 2cb
39: mdma
40: speed, keta, doc, 3mmc, ghb, 4ho-met, oxycodon, ritalin, benzo's, dmt, paddo's.

Heheh ik ben wel los gegaan vanaf mn 40e ahum.
De 2cb op mn 19e was niet zo'n succes door het verkeerde gezelschap. Altijd nieuwsgierig gebleven naar mdma en toch gedaan. Was eigenlijk de bedoeling dat het bij mdma zou blijven, maar er ging een deurtje open.. wat een belevenis, om te experimenteren met van alles!
Het enige wat nu nog op mn lijstje staat is LSD. Geen coke voor mij, dat lijkt me heel link spul.

Oldie

Newbie
Oke,ik ben een laatbloeier:grinning:ben altijd anti drugs geweest maar op m'n 59e mijn eerste jointje. Daarna kwam xtc,2cb en onlangs LSD. Tja,ik wil nog wat dingen uitproberen en nog genieten van mooie en leuke dingen. Komt door mijn jongere vriend die bijna alles al heeft uitgeprobeerd. Maar ik hou m'n koppie erbij.....en wat is het geweldig om dit mee te mogen maken:grimacing::grimacing:

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Oke,ik ben een laatbloeier:grinning:ben altijd anti drugs geweest maar op m'n 59e mijn eerste jointje. Daarna kwam xtc,2cb en onlangs LSD. Tja,ik wil nog wat dingen uitproberen en nog genieten van mooie en leuke dingen. Komt door mijn jongere vriend die bijna alles al heeft uitgeprobeerd. Maar ik hou m'n koppie erbij.....en wat is het geweldig om dit mee te mogen maken:grimacing::grimacing:
Bij mij precies zo! Mijn jongere vriendje heeft een hele apotheek in zijn kluisje en we hebben al zoveel geëxperimenteerd. Is een wereld voor me opengegaan!

sjenter

Newbie
Ik was 12 toen het blowen begon. Op mn 14e verslaafd geraakt aan speed aantal jaren zwaar gebruikt sinds mijn 20e helemaal clean nu 7 jaar later heb ik met verschillende andere soorten drugs geëxperimenteerd

Spyro

DF-koning
15 jaar. Speed op een hardcore feestje!

Ben er overigens een week ziek van geweest toen. Maar was een geweldige avond 😁

heyol

Bewuste gebruiker
21. Incl toen pas alcohol... xtc/coke/keth/...
Coke is geweldig, wel mee oppassen (verslavend).

xtc ook zeker is doen.
Gewoon overal je hoofd bij houden en blijven nadenken.

Aniet_Speed

Badass junkie
Op m'n 13e alcohol, 14e blowen, 15e snuiven en xtc en later nog her en der dingen geprobeerd op verschillende leeftijden

Bovenaan