Leeftijd smartshop.

Frances.

Newbie
Ik kom sinds kort regelmatig in de plaatselijke smartshop, maar haal er enkel lange vloei en aanstekers.
Nu wil ik wel eens wat van de pillen proberen die ze daar verkopen, maar weet niet zo goed welke. Ik wil daar niet overkomen als een klein kind, dat duidelijk nog geen 18 oid is, dus zouden jullie me wat tips/namen kunnen geven van pillen waar ik naar zou kunnen vragen?
Alvast bedankt.

-spaceman-

Badass junkie
er is geen officieele minimum leeftijd om daar drugs te halen!
ze kunnen misschien ''advies'' leeftijden hanteren (18+)
maar het is gewoon volkomen legaal om daar drugs te halen als je onder de 18 bent...

Frances.

Newbie
Oke, dat is dan weer mooi!
Maar wat is dan een betere pil om mee te beginnen, een ontspannende of een opwekkende?
Ik weet niet eens echt hoe sterk die dingen precies zijn.

Delirium

Badass junkie
Inderdaad, die herbals zijn een waste of money. (En hiermee bedoel ik natuurlijk niet dat je dan maar echte XTC moet nemen, daar kun je beter mee wachten tot je volwassen bent :))

-spaceman-

Badass junkie
matthijs zei:
Die pillen werken over het algemeen niet echt heel erg goed. :)

idd ik kan je niks aanraden frances :wink:

maar kijk maar ff rond bij azarius (online smartshop)
daar hebben ze een vergelijkbaar aanbod met elke smartshop om de hoek!

succes

Doerak

Bewuste gebruiker
Mijn lokale Smartshop heeft een tijdje voor de grap een minimum leeftijd van 12 aangehouden :P De herbal XTC's enzo werken niet echt... De psychedelica over het algemeen wel: paddenstoelen, Salvia Divinorum en LSA zaadjes (Hawaiian Baby Woodrose en Morning Glory). Catmint, Damiana, Skull cap... allemaal troep. De caffeinezooi geeft wel een effect, maar deze beschouw ik niet als plezant. Ik word er nogal opgefokt van, door de vrij korten en soms heftige energieboost.

azgaza

Badass junkie
Smartshops bestaan eigenlijk toch alleen maar voor de paddo's? Van wat ik heb gehoord zijn die het enige wat echt góed werkt. En cactussen natuurlijk, maar dat is ook vanzelfsprekend. Oh en salvia, natuurlijk.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
azgaza zei:
Smartshops bestaan eigenlijk toch alleen maar voor de paddo's? Van wat ik heb gehoord zijn die het enige wat echt góed werkt. En cactussen natuurlijk, maar dat is ook vanzelfsprekend. Oh en salvia, natuurlijk.

In een goede smartshops krijg je nog meer producten (herbals enzo) die ook een effect hebben. NXT Phase heeft wel goede natuurproducten dacht ik zo.

-spaceman-

Badass junkie
azgaza zei:

vitamine's, suplementen, art, smokers stuff, informatie (boeken), hele hoop pillen... smartshops zouden zonder salvia en paddo's misschien minder interessant zijn maar er is genoeg aanbod wat de moeite waard is...

Wartaal

Belezen gebruiker
deadlock zei:
Nee klopt. Voor paddo's geldt 18 jaar. Smartshops ansich niet
Een advies leeftijd van 18 toch?
Zal eens even gaan googelen.

Wettelijk gezien mag je vanaf 12 jaar paddestoelen kopen, echter de smartshops die aangesloten zijn bij de Vereniging Landelijk Overleg Smartshops (VLOS) houden de leeftijd van 18 jaar aan omdat zij vinden dat mensen onder de 18 jaar er psychisch nog niet aan toe zijn.

Bron: http://www.drugsweb.nl/drugsweb412.asp

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Het is altijd leuk als ik de smartshop binnen loop, ik ben niet zo groot en zie er vrij jong uit, maar ben toch echt 20! :P Je ziet ze kijken en hoort ze denken: "Hoe oud zou die zijn? Durf ik het te vragen?" :grin:

De eerste keer dat ik daar kwam was ik net 17 en werd er wel naar leeftijd & legitimatie gevraagd, maar ze maakten er verder geen probleem van. Als je echt 12 bent, zullen ze waarschijnlijk een praatje met je maken, kijken of je er echt wel al aan toe bent, maar in principe mogen ze het je niet weigeren, toch?

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
Het is altijd leuk als ik de smartshop binnen loop, ik ben niet zo groot en zie er vrij jong uit, maar ben toch echt 20! :P Je ziet ze kijken en hoort ze denken: "Hoe oud zou die zijn? Durf ik het te vragen?" :grin:

De eerste keer dat ik daar kwam was ik net 17 en werd er wel naar leeftijd & legitimatie gevraagd, maar ze maakten er verder geen probleem van. Als je echt 12 bent, zullen ze waarschijnlijk een praatje met je maken, kijken of je er echt wel al aan toe bent, maar in principe mogen ze het je niet weigeren, toch?

Ze mogen het (nog) niet weigeren maar ze kunnen een advies leeftijd aanhouden en dan kunnen ze net zoals bji 16 jaar en ouder films zeggen 'stom idee, dus ik ga jep roberen tegen jezelf te beschermen'.

Fishhead07

Wijs gebruiker
Ik kom sinds kort regelmatig in de smartshop bij mij in de buurt. Super aardige gast staat daar achter de toonbank die je alles kan vertelen over alles wat ze hebben. En over harddrugs die die vroeger zelf allemaal heeft gebruikt vet lol :P Maar inieder geval hij zei ook dat bijna alle omzet bestaan uit verkoop van paddo's en de rest alleen maar bijzaak is.

Maarja loopt blijkbaar toch goed want hij heeft 2 winkels :P

Wil zeker nog wel aantal dingen proberen zoals: lsa, salvia, kratom.

:)

Bovenaan