Leeg gevoel na blowen

Topria

Experimenterende gebruiker
Ok, ik zit dus met het volgende:

De laatste tijd heb ik af en toe een gevoel net alsof ik nergens meer plezier aan heb.
Dit gebeurt meestal na het blowen, als het effect ongeveer weg is, ik weet wel niet 100% zeker of dit werkelijk door het blowen komt, maar goed.

Het voelt echt heel raar aan: (Bijna) niet meer kunnen lachen, bijna nergens nog zin in, en zo kan ik nog blijven doorgaan.

Ik blow meestal elke dag, meestal 1 - 3 jointjes.
Soms loopt dit natuurlijk een beetje uit, het meest dat ik ooit op een dag erdoor geblowd had was 8 jointjes tot zo ver.

Er zijn ook periodes van 2 - 3 dagen, soms wel een week, waarin ik dan even niet blow.
Ik heb dit 'leeg gevoel' nu voor de 2de keer op een redelijk korte periode, vandaag dus.

Bijna 2 maand geleden had ik iets te veel geblowd, waardoor ik een angstig gevoel kreeg.
Na een uurtje op de bank te liggen was dit gevoel gelukkig weer weg, maar de dag erna kwam het 'lege' gevoel voor het eerst op, en vandaag voor de tweede keer, maar ik had deze keer niet zoveel geblowd als toen het gevoel voor het eerst op kwam, ik heb in de afgelopen 4 - 5 dagen meestal maar 1 - 2 keer per dag geblowd, waarvan gisterenavond (en vannacht) uitgelopen is naar 4, ik voelde me deze keer totaal niet angstig, maar toch heb ik vandaag weer dat lastige 'lege' gevoel dat eigenlijk moeilijk te beschrijven is, maar toch is het erg irritant.

Ik vraag me af waardoor dit eigenlijk komt.
Komt dit door te veel te blowen, of zou het ook kunnen dat ik dit gevoel heb omdat ik deze nacht niet zo goed geslapen heb? (4.5 uurtjes geslapen).

Hopelijk kunnen jullie me hierover wat meer info geven,
Is dit normaal, zijn er onder jullie ook die hier last van hebben, en wat kan je eraan doen om dit rare gevoel te vermijden?

Alvast bedankt!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Klinkt bekend.

Zoals jij het beschrijft, lijkt het toch echt wel door het blowen te komen.
Emotioneel afgevlakt noem ik het altijd.

Ikzelf heb hier eigenlijk nooit zo'n last van gehad, vrienden van me wel.
Bij sommige is het goed gegaan, andere moesten toch echt stoppen/drastisch minderen met blowen om het gevoel weg te krijgen.
Nog andere zijn juist door dat lege gevoel keihard gaan doorblowen, en zijn nu depressief.
In mijn ogen zijn het ook redelijk depressieve verschijnselen, zoals je zelf al zegt; nergens zin in hebben, niet kunnen lachen enz.

Ik zou dus aanraden even wat minder te blowen, kijken hoe dat gaat.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zelf herken ik het een beetje en heb hierover een keer een verhaal van me psychiater toentertijd aanhoren. Bij veel mensen als ze dagelijks of vaak blowen kan er als ze nuchter zijn een leeg gevoel ontstaan. Door te blowen vang je dit gevoel weer op. De psychiater raadde me ook ten zeerste af om te stoppen met blowen omdat hij verwachte dat ik gek zou worden van de verveling. Heb een aantal keer ook gedwongen nuchter moeten zijn in een gesloten afdeling kon dagenlang op bed liggen met de radio aan mezelf tot niks kunnen zetten en vervelen. Van pil naar pil leven en dan kon ik weer een keer roken en dan was het weer weg voor een paar uur.

Dit is voor mij een reden om niet te stoppen voordat ik uberhaubt een nuttige daginvulling heb. Het enige wat ik je kan adviseren is ga desondanks je geen zin hebt om wat te doen toch wat doen waar je je gedachte ergens anders op kan zetten. Ga lekker fitnessen en doe dat dan nuchter zodat het misschien de leegte wat op kan vullen. Je moet jezelf toch oppakken en wat doen anders blijft het een leegte, leegte kun je alleen door wat te gaan doen opvullen. Afleiding zoeken...

Topria

Bedankt voor de informatieve reacties, na een nachtje geslapen te hebben is het nu weer veel beter.
Eigenlijk blow ik niet zo heel veel in het algemeen, er zijn periodes waarin ik een weekje niet blow, om zeg maar weer wat nuchter te raken, maar daarna is het weer elke dag toch minstens 1 jointje en dat voor een periode van ongeveer 2 weken, of soms wel 3 weken.

Ik denk van mezelf dat ik een beetje problematisch aan het blowen ben, en dat ik daardoor dit gevoel soms krijg. Het gebeurt niet zo veel, maar toch soms.
De dag erna voel ik me meestal weer lekker, net alsof er niks gebeurd zou zijn de dag ervoor.

Ik zal het toch even wat rustiger aan doen met blowen, vandaag raak ik geen joint aan.
Maar morgen is er weer een feestje waar ik samen met een vriend heen ga en natuurlijk gaan we dan weer blowen, en zelfs voor de eerste keer K nemen, maar goed dat is dan weer een ander onderwerp.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Zou gewoon doen wat goed voor jezelf voelt en op de momenten zelf als je er last van heb afleiding proberen te zoeken. Zelf probeer ik 2 a 3 joints per dag minder te roken dus wordt af en toe weer nuchter maar de hele tijd ben ik in me kop nog met wiet bezig in die tijd. Ga Skyrim weer in me xbox360 doen en spelen tijd. Moest even 2 weken afkicken van mijn console speelde de laatste weken redelijk obsessief.

fly--

Bewuste gebruiker
Ik blow ook elke dag, minimaal 3 joints per dag.
Ik heb er af en toe ook last van.
Laatst had ik het een week achter elkaar.
Maar ik heb een beetje moeite om 1 dag niet te blowen, dus ik wacht tot het vanzelf over gaat.

Wat wel kan helpen is idd tijdje niet blowen, goed slapen, goed eten etc.
Want door veel blowen maak je je lichaam wel kapot.
Hopelijk heb je hier iets aan (:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
fly-- zei:
Maar ik heb een beetje moeite om 1 dag niet te blowen, dus ik wacht tot het vanzelf over gaat.

Haha, dat is toch een mooi iets van de mens vind ik.
Er gebeurt iets (onverklaarbaar of niet) met je lichaam of geest en zoveel mensen hebben iets van: ''' 't gaat vanzelf wel weer over, het is ook vanzelf gekomen''

Daarnaast vind ik dat je met blowen je lichaam niet kapot maakt (afgezien van je longen, afhankelijk hoe je blowt) maar vooral je geest.
Lichamelijk gezien schijnt het op vele punten juist herstellend te zijn...

fly--

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
fly-- zei:

Haha, dat is toch een mooi iets van de mens vind ik.
Er gebeurt iets (onverklaarbaar of niet) met je lichaam of geest en zoveel mensen hebben iets van: ''' 't gaat vanzelf wel weer over, het is ook vanzelf gekomen''

Daarnaast vind ik dat je met blowen je lichaam niet kapot maakt (afgezien van je longen, afhankelijk hoe je blowt) maar vooral je geest.
Lichamelijk gezien schijnt het op vele punten juist herstellend te zijn...

Nou ik weet wel dat als ik een dag niet blow dat ik me dan wel beter voel.
Want ik blow meestal 1 of 2 uur nadat ik uit bed ben, en dan tot 2 / 3 uur snachts.
Dus als ik dat een x niet doe, dan slaap ik hele dagen.
Ook eet ik dan niet echt gezond.
Dus op die manier bedoel ik het.
Komt niet door het blowen zelf, maar wel op de manier waarop ik het doe :wink:

En ik weet ook niet of fulltime blowen herstellend voor je lichaam is, af en toe wel, dat weet ik, maar verder?

Ja en je geest gaat sowieso wel kapot ja.
Als ik een dag niet blow word ik gek.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
fly-- zei:
Want ik blow meestal 1 of 2 uur nadat ik uit bed ben, en dan tot 2 / 3 uur snachts.

En ik weet ook niet of fulltime blowen herstellend voor je lichaam is, af en toe wel, dat weet ik, maar verder?

Dan ligt dat aan jouw levensstijl, niet aan het blowen.
Dat helpt misschien om je troep te laten eten of meer/minder te laten slapen, maar komt niet door het effect direct.
Daarnaast hoeft het je geest niet sowieso kapot te maken....Zijn genoeg blowers die mentaal prima in orde zijn.
En af en toe blowen heeft weinig helende effecten volgens mij.
Wil je tumoren echt remmen of wonden sneller laten herstellen, dan moet je gedurende die hele tijd cannabis consumeren lijkt me.
Of blowen dan de beste manier is, dat is een ander verhaal..

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
In mijn geval werkt blowen niet negatief, zou ik niet blowen dan eet is amper, slaap amper, tikkende tijdbom, agressief en ga zo maar door. Heb wel het idee zolang ik blijf blowen dat evt lichamelijke schade niet goed herstelt. Nu heb ik nog niet geblowed en voel me leeg en heel vaak heb ik de gedachte draaien en roken. Heb vaak zat ook mensen gezien die wel onder hun cannabis gebruik leden. Voor mij is een jointje was rust maar voor hun was het verslavingsgedrag zo obsessief ermee bezig zijn. Toch hebben de meeste mensen die ik ken en die blowen alles redelijk op orde het is eigenlijk maar een klein deel wat eronder lijdt. Bij het merendeel weet ik dat ze blowen omdat ze in shop komen, verder zien ze er nog gezond en normaal uit.

Topria

Ik heb nu ongeveer al 1 week geen joint meer aan geraakt, en heb er eigenlijk niet echt last van.
Vond het eens tijd voor een kleine pauze, zodat mijn lichaam weer wat nuchter kon worden en dat is dan ook wel mooi gelukt.
Maandag ga ik normaal gezien nog eens proberen om een jointje te gaan roken en dan kijken hoe ik me de dag erna ga voelen, ik zal nog iets laten weten hierover.

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Als ik mijn vorige post teruglees zie ik dat nuchter iets vertellen al helemaal niet goed gaat. Wist niet dat het zo erg was moest even naar de tijd van het bericht kijken omdat ik niet kon herinneren dat ik het gepost had. Ook een voordeel van blowen is dat ik meer controle krijg en geen last heb van mijn add.

Als je zelf wilt stoppen dan lukt dat ook wel, motivatie is belangenrijk als je stopt. Als je nu weer gaat blowen heb je misschien zelfs de kans dat het tegen kan vallen. Als je een tijdje nuchter bent en dan ineens weer blowt kan het je overweldigen waardoor je het niet meer leuk kan vinden.

Topria

willemvaag zei:
Als ik mijn vorige post teruglees zie ik dat nuchter iets vertellen al helemaal niet goed gaat. Wist niet dat het zo erg was moest even naar de tijd van het bericht kijken omdat ik niet kon herinneren dat ik het gepost had. Ook een voordeel van blowen is dat ik meer controle krijg en geen last heb van mijn add.

Als je zelf wilt stoppen dan lukt dat ook wel, motivatie is belangenrijk als je stopt. Als je nu weer gaat blowen heb je misschien zelfs de kans dat het tegen kan vallen. Als je een tijdje nuchter bent en dan ineens weer blowt kan het je overweldigen waardoor je het niet meer leuk kan vinden.
Achja, ik heb al eens eerder een pauze gedaan van bijna 2 weken en als ik dan weer begon was het eigenlijk weer veel leuker.. kreeg weer een lachkick waar ik eigenlijk veel plezier aan beleef, dat vond (en vind ik nog steeds) persoonlijk een van de leukste dingen bij het blowen.

Ik zal zien wat voor effect het Maandag heeft, ik start uiteraard weer met een lichtere joint dan dat ik gewoon was, ik raak waarschijnlijk toch weer vlugger stoned dan 1 week geleden.

Eigenlijk begin ik nu wel stilletjes aan weer trek te krijgen, het wordt precies weer wat moeilijker om er van af te blijven. Compleet stoppen wou ik dan eigenlijk ook niet, gewoon een beetje ontnuchteren zeg maar..

fly--

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
fly-- zei:

Dan ligt dat aan jouw levensstijl, niet aan het blowen.
Dat helpt misschien om je troep te laten eten of meer/minder te laten slapen, maar komt niet door het effect direct.
Daarnaast hoeft het je geest niet sowieso kapot te maken....Zijn genoeg blowers die mentaal prima in orde zijn.
En af en toe blowen heeft weinig helende effecten volgens mij.
Wil je tumoren echt remmen of wonden sneller laten herstellen, dan moet je gedurende die hele tijd cannabis consumeren lijkt me.
Of blowen dan de beste manier is, dat is een ander verhaal..

Ja dat zeg ik ook, dat ligt niet aan het blowen, maar door het blowen eet ik niet thuis, kom ik laat thuis ed.
Cannabis heeft volgens mij wel een helende werking op sommige vormen van kanker enzo volgens mij, maar dat weet ik verder ook niet.

SteenS

Blowen is meer een tijdelijke oplossing voor dagelijkse stress, spanning, zorgen enzo. Maar het maakt je geestelijk fet moe, steelt je dromen (dus als je een paar weken stopt merk je dat je intense dromen krijgt tijdens het slapen) en vermindert cognitieve ontwikkeling/functionering.

Dit is wat ik gehoord heb althans, ik zou echt goed minderen en veel sporten, maar het is natuurlijk je eigen keus :P

Bovenaan