Leergierig na blowen.

Anubis

Newbie
Hoi,

Ik ben al meer dan 6 maanden gestopt met elke dag joints te roken.
Nu doe ik het nog 1 keer in de maand in het weekend ofzo als ik thuis ben.

Het valt mij nu meer dan ooit op dat ik een ontzettende drang heb om vanalles op te zoeken en te leren als ik stoned ben.
Geen rommel ofzo, echte kennis zoals wetenschappelijke dingen, geschiedenis, artistieke dingen noem maar op, ...

Het is geen last, maar mijn vraag was of hier een of andere wetenschappelijke verklaring voor is?

Shiru

Experimenterende gebruiker
De effecten van weed varieren bij verschillende mensen. Veel mensen beginnen na te denken bij weed. Bij mij is het juist omgekeerd, ik rook weed om het in mijn hoofd effe stil te krijgen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Interessante dingen zijn wat interessanter als je stoned bent en dus is het leuk om er informatie over op te zoeken. Vaak als ik stoned ben kijk ik naar National Geographic of Discovery Channel met wat vrienden. Als het dan reclame is dan lullen we erover door en dingen die we ons afvragen zoeken we op.

Bij mij zijn het niet altijd hele informatieve dingen. Gisteren heb ik nog een hele discussie gehad over waarom mijn tweede teen groter is dan mn grote teen in tegenstelling tot mijn twee vrienden terwijl ik stoned was. :stoned: Toen heb ik het opgezocht en bleek dat ik 'Griekse tenen' heb.

Jammer genoeg ga ik boeken van school er niet sneller van leren :P

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Alleen als ik puur rook, en een klein beetje, krijg ik zin om dingen te doen, en te lezen enzo.

0,1 gram white widow is dan genoeg, om net de "tase" te pakken te krijgen.

Frank123

Wijs gebruiker
Meestal steek ik voor school er eentje op , omdat ik dan rustig in mijn hoofd word, maar wel beter kan nadenken.

Oom Klaas

Badass junkie
SchilDpadDo zei:
Meestal steek ik voor school er eentje op , omdat ik dan rustig in mijn hoofd word, maar wel beter kan nadenken.

Yeah right,
je gelooft het zelf?

:tearsofjoy:

En nog een opgefokte tweewieler ook,
waarom lijk jij zo verschrikkelijk stereotype.

Frank123

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Yeah right,
je gelooft het zelf?

Ik heb er voor mij zelf in ieder geval het gevoel bij dat ik toch echt meer nadenk over dingen. In plaats van te doen , en achteraf pas te denken ''oh kut, waarom deed ik dat'' , denk ik nu beter na over de dingen .

Frank123

Wijs gebruiker
Net als met werkstukken en dergelijke, weldegelijk. Ik heb meer zin om er dan werk in te stoppen, en er over na te denken wat van te maken. Ook leren uit een boek gaat beter, ik hou me aandacht er meer bij. Normaal word ik van alles afgeleid.

Mijn ''mooie'' schoolcarriere ligt niet aan het blowen, maar meer om het hele drama er omheen.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SchilDpadDo zei:
Net als met werkstukken en dergelijke, weldegelijk. Ik heb meer zin om er dan werk in te stoppen, en er over na te denken wat van te maken. Ook leren uit een boek gaat beter, ik hou me aandacht er meer bij. Normaal word ik van alles afgeleid.

Mijn ''mooie'' schoolcarriere ligt niet aan het blowen, maar meer om het hele drama er omheen.

Ik weet helemaal niets over jou persoonlijke situatie, maar vaak zie je bij jongeren die, naar jou eigen zeggen dan, het slecht doen op school vanwege 'drama's eromheen' dat blowen hier niet bij gaat helpen.

Ikzelf studeer ook nog en blow bijna dagelijks, maar verder is mijn leven helemaal perfect.
Als je al niet zo lekker in je vel zit om wat voor reden dan ook, begin je te blowen omdat het je gedachten afleid van je problemen en dus kan consentreren op school.

'later' ,nogmaals ik ken je voor de rest niet maar ik probeer alleen advies te geven, zul je steeds meer gaan blowen om je gedachten weg te kunnen laten stromen. En zeer veel blowen aka: hele dagen stoned zijn, is echt niet meer bevorderen voor je school werk, been there done that.

Doe er mee wat je wilt, maar probeer het een beetje in te houden qua gebruik!

OT:

Zoals hierboven al gezegt vind ik dingen sneller interesant als ik stoned ben en wil hier dus meer over weten.

Vooral als ik stoned ben heb ik veel belangstelling voor bijna ELKE andere drug en heb inmiddels al heel wat uurtjes stoned heel dit forum zitten doorspitten.

Dus ja ik ben op sommige gebieden ook wel leergierig na het blowen.

sjondebeuker

Als ik voor of tijdens school blow dan zie ik het nut van onderwijs niet in.

Teachers leave them kids alone!@ :rock:

Wacky

Badass junkie
Oom Klaas zei:
En het verbeterd je schoolprestaties ook zodanig?
Tuurlijk joh, AT presteerd toch ook beter met LSD, niet iedereen is hetzelfde blijkbaar :)

Ik moet wel zeggen, hoewel bovenstaande enigsinds sarcastisch zal overkomen, en ook zo bedoeld is omdat ik denk dat velen dit soort bullshit bedenken zonder dat het waar is, op de HTS zat er iemand bij mij in de klas die elke ochtend op weg naar school en elke pauze een joint rookte, en hij was serieus 1 van de besten in heel die ICT opleiding, een waar talent. Ik weet niet hoe hij zonder wiet geweest zou zijn, maar presteren met wiet is dus wel mogelijk. Ik ken echter veel en veel meer voorbeelden waarbij het niet samen blijkt te gaan.

Matthijs85

Belezen gebruiker
Oh geinig. Ik heb dat vooral met tripmiddelen. Met blowen heb ik er soms ook wel zin in, maar meestal juist meer zin in makkelijke shit :)

Joint-Evangelist

Belezen gebruiker
ik heb nooit echt zin om iets te doen,
maar ik word na het gebruiken van wiet wel ontzettend creatief :stoned:
heb ook een stoned logboek (aanrader voor iedereen om je avonturen in op te schrijven!! :stoned:)

x_wietje

heb dat ook wel eens met vlagen dat mijn vriendin en ik ineens een heel fylosofisch gesprek aant voeren zijn, hahaha als ik dan weer wa nuchter begin te worden heb ik dan altijd zoiets van OMG wa n onderwerp ook....

egt nooit moeilijke dingen gaan bekijken hoe het werk of hoe het gemaakt is! :rolleyes:

Jowdy37

Belezen gebruiker
Wacky zei:
Oom Klaas zei:
En het verbeterd je schoolprestaties ook zodanig?
Tuurlijk joh, AT presteerd toch ook beter met LSD, niet iedereen is hetzelfde blijkbaar :)

Ik moet wel zeggen, hoewel bovenstaande enigsinds sarcastisch zal overkomen, en ook zo bedoeld is omdat ik denk dat velen dit soort bullshit bedenken zonder dat het waar is, op de HTS zat er iemand bij mij in de klas die elke ochtend op weg naar school en elke pauze een joint rookte, en hij was serieus 1 van de besten in heel die ICT opleiding, een waar talent. Ik weet niet hoe hij zonder wiet geweest zou zijn, maar presteren met wiet is dus wel mogelijk. Ik ken echter veel en veel meer voorbeelden waarbij het niet samen blijkt te gaan.

heb ik met ict vakken ook... Programmeren bvb, alles rolt m'n hoofdje in, het enige wat ik nog moet doen is typen...

Bij mij heeft het vaak positieve effecten op het logisch nadenken, maar zeker niet altijd! Is ook zeer verschillend van wat net het probleem is, en hoever het me interesseert. Als de interesse er is ben ik ook zeer leergierig als ik geblowd heb. Dingen als national geographic en discovery channel kijk ik dan ook graag stoned :)

Studeren (lees: papegaaienwerk) lukt me absoluut niet met wiet. Concentratie is dan veeel hoger, maar het resultaat laat veel te wensen over

Bovenaan