Lege capsules

Sunseed

Belezen gebruiker
Hey,

Heb vorige week zo van die lege capsules gaan halen in de apotheker, van gelatine,
maar nu heb ik gemerkt als ik deze vul met iets, dat ze altijd gaan smelten in m'n zak en dan wordt het zo'n plakkerige brei, niet echt praktisch dus als ik wat bommetjes wil meenemen naar ergens.
Weet iemand of die vegetarische ook zo snel smelten? De mijne zijn btw doorzichtig, ze hadden ook nog gele in de apotheker waar ik ze haalde, weet niet of dit een verschil maakt :tongueout:

Bedankt :)

Fidge

Bewuste gebruiker
Gelatine en water gaan niet samen. Ook wat je in de capsule stopt moet 100% droog zijn

Immo

Badass junkie
Zoals eerder vermeld droog houden en ze smelten niet. Ze los in je zak doen is niet erg slim, het is handiger als je ze in een sealtje doet ofzo.

Sunseed

Belezen gebruiker
Ze waren in plastiek folie verpakt + in sealtje, en zo zijn ze allemaal aan elkaar gaan plakken en toen ik ze er uit haalde had ik 1 samenplakkende capsulebrei :P

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Sunseed zei:
Ze waren in plastiek folie verpakt + in sealtje, en zo zijn ze allemaal aan elkaar gaan plakken en toen ik ze er uit haalde had ik 1 samenplakkende capsulebrei :P

Je moet ook geen plastiek folie gebruiken, maar een gripzakje.

Sunseed

Belezen gebruiker
Sublimo zei:
Sunseed zei:

Je moet ook geen plastiek folie gebruiken, maar een gripzakje.
Met sealtje bedoelde ik gripzakje :tongueout:

Dus die caps lossen dus ook op in water (/alcoholische dranken) evt? Handig :)

edit: Net even getest, ze smelten echt wel door de warmte hoor.. Andere oplossingen?

Pammer

Bewuste gebruiker
Capsules los in je broekzak? Dat zou ik nooit slikken. Ik ben daar namelijk vies voor. Gewoon gripzakje in of potje :).

Vigilante

Wijs gebruiker
Tjah het lijkt me toch wel nasty als je 4 capsules 1 kledder zijn geworden :tongueout: Allemaal apart verpakken in die allerkleinste gripzakkies?

Sunseed

Belezen gebruiker
Pammer zei:
Capsules los in je broekzak? Dat zou ik nooit slikken. Ik ben daar namelijk vies voor. Gewoon gripzakje in of potje :).
De capsules zaten in plastiek folie, en die folie zat in een gripzakje..

& Ja Vigilante, dat was ik ook vanplan :P
& Aalpoepert, ik snuif niet zo graag md kristal :wink: :grin:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Doe ze in een gripzakje, en haal dan bij de apotheek het kleinste plastic zalfpotje dat ze hebben. Daar doe je het gripzakje met de capsules in.

En als ze dan nog smelten is het hopeloos... :P

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Leg ze van tevoren in de vriezer zodat ze goed koud zijn. Verpak ze daarna in aluminium folie zodat ze een poosje koud blijven. Kind kan de was doen :grin:

Sunseed

Belezen gebruiker
Exceptional Insight zei:
Leg ze van tevoren in de vriezer zodat ze goed koud zijn. Verpak ze daarna in aluminium folie zodat ze een poosje koud blijven. Kind kan de was doen :grin:
Jep daar heb ik ook aan gedacht, Ik zal dat doen & combineren met in een klein potje te steken (bv in zo van die mini honingpotjes, is nog makkelijker)

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Pammer

Bewuste gebruiker
Ik denk dat, als je ze in een medicijnendoosje steekt dat je er geen last van hebt.
Zo'n doosje wordt veel verkocht:

En deze krijg je bij aankoop van Alli, zeer handig doosje vind ik...

Bovenaan