Lege of volle maag

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
De vorige keer dat ik mdma nam heb ik dit gedaan op een hele volle maag. Vlak voor inname nog even een boterham gegeten. Het duurde hierdoor wel anderhalf uur voordat het effect begon. Is het beter om mdma op een lege maag te nemen of een volle maag? Iemand in de wachtruimte van het testcentrum had geadviseerd op een volle maag te nemen omdat de kans op misselijkheid dan kleiner zou zijn.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Van één boterham is je maag natuurlijk niet vol. Was dat het enige dat je hebt gegeten?

Wat die persoon in de wachtruimte zei, is juist het tegenovergestelde van wat er doorgaans voor waarheid wordt aangenomen.

Narayani

Bewuste gebruiker
Over het algemeen kun je stellen dat de MDMA sneller zijn werking doet op een lege maag. Een beetje misselijkheid, daar loop je toch wel een kans op als je harddrugs tot je neemt. Dus ik zou die boterham voortaan lekker achterwege laten.

En wat EI zegt... van een boterham is je maag niet 'heel vol'. Wel eens een schoolreisje-boterham op? Je weet wel die geplette kleffe krengen onderin je tas, die je op de busreis terug nog snel opat ook al had je al veel te veel fruitella zitten vreten? Toch paste dat bammetje er nog bij, want brood is 90% lucht ofzo.

IrishCoffee

We hadden rond half 9 / 9 uur wel flink gegeten en dan om half 10 de boterham en toen meteen de mdma. Dus wel een volle maag. Maar volgende keer gewoon een lege maag. Heb overigens helemaal 0 last gehad van misselijkheid. De opkom van het effect voelde heel prettig.

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
IrishCoffee zei:
We hadden rond half 9 / 9 uur wel flink gegeten en dan om half 10 de boterham en toen meteen de mdma. Dus wel een volle maag. Maar volgende keer gewoon een lege maag. Heb overigens helemaal 0 last gehad van misselijkheid. De opkom van het effect voelde heel prettig.

Waarom zou je volgende keer met een lege maag willen doen, terwijl het vorige keer met een volle maag goed beviel? Voor je gezondheid kan je beter stevig eten, omdat je waarschijnlijk tijdens en na de ''trip'' weinig tot geen honger heb.

IrishCoffee

Ik wil het niet perse liever met een lege maag doen. Ik vroeg me alleen af wat aangeraden en gebruikelijk is.

simonsnel

Ik vind het zelf veel fijner om iets te nemen op een volle maag. Meestal ga je de uren onder invloed niet meer kunnen eten. Dan zit er gelukkig nog iets in je maag.

Natuurlijk werkt het veel sneller op een lege maag.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Voor mij persoonlijk heeft het de voorkeur om gewoon normaal te eten en dan na ongeveer 3 uur de MDMA te droppen. Op die manier heb ik nog voldoende energie binnen gekregen, wordt de pil snel opgenomen en is mijn misselijkheid vaak minimaal.

Maargoed, wat voor de een werkt hoeft niet perse voor de ander te werken. Bij voorkeur trouwens ook niet te vet eten, want dat duurt veel langer voor het uit je maag is. Gewoon normaal en voedzaam eten werkt vaak het best.

Psychedelibee zei:
Voor mij persoonlijk heeft het de voorkeur om gewoon normaal te eten en dan na ongeveer 3 uur de MDMA te droppen. Op die manier heb ik nog voldoende energie binnen gekregen, wordt de pil snel opgenomen en is mijn misselijkheid vaak minimaal.

Maargoed, wat voor de een werkt hoeft niet perse voor de ander te werken. Bij voorkeur trouwens ook niet te vet eten, want dat duurt veel langer voor het uit je maag is. Gewoon normaal en voedzaam eten werkt vaak het best.
Dit werkt ook voor mij het beste, ik heb namelijk vrij slechte ervaringen met nauwelijks eten en daarna XTC te droppen. Wordt zeer misselijk en krijg i.p.v energiek gevoel een zwaar gevoel in mijn benen. Zou niet weten waarom je bij XTC je voedingspatroon zou willen aanpassen, je gaat veel beter gewoon de correcte dosis mdma voor jou zoeken en daar wat mee spelen.

Off-topic: Hey, ben "nieuw" hier heb al uren en uren gespendeerd aan het lezen van tripreports en dergelijke en aangezien ik nu zelf op het punt gekomen ben dat ik niet zomaar eenderwat in mijn lichaam gooi voor 1 avond plezier en eindelijk begin te verstaan waarover het wel gaat dacht ik dat het tijd was om mijn account eens te gebruiken. Ben 21 jaar, man en de rest doet er weinig toe of zullen jullie wel leren kennen als ik beslis om hier meer te poste.
Ik had een tripreport geschreven over mijn eerste keer XTC en andere dingen zitten in de pijplijn :grin: Maar vraag mij of mensen nog iets hebben aan het zoveelste xtc tripreport

Yomabo

Ik houd van goed eten. Als ik mdma gebruik dan ben ik altijd op een feest, dus dan moet er goed gegeten worden van te voren. Met mdma eet je hoogwaarschijnlijk voor een paar uur niet, dus waarom dan ook nog eens op een lege maag beginnen.

benniesmitters

Bewuste gebruiker
Maakt voor mij niks uit, lege maag of volle maag. Wat ik wel vaak doe is als ik m'n pil of capsule genomen heb, dan even nog wat eten halen omdat ik verder bijna niet meer eet. Vind dat wel chill, heb het gevoel dat je dan toch nog even wat langer energie hebt.

Bovenaan