Lenzen + XTC

Xtsee

Newbie
Hallo iedereen,

Ik krijg binnenkort lenzen, ik vroeg mij af of ik gewoon mijn lenzen in kan houden, wanneer ik onder invloed ben van xtc..

Zijn er risico's aan verbonden of enkele nadelen?

Misschien een domme vraag.., maar toch even fijn om het te weten. :)

Narayani

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf geen lenzen, maar heb wel gehoord van vrienden met lenzen dat het lastiger kan worden om ze uit te doen, en omdat je meestal ook later nog aan het feesten bent dan je normale bedtijd, je nogal last kan krijgen van je ogen omdat je ze langer in hebt. Oftewel overdag je bril op en 's avonds pas lenzen in, indien het feest tot in de vroege uurtjes duurt.

MeejheM

Badass junkie
Ik ken mensen die gewoon met lenzen in slapen, die dingen laten lucht door tegenwoordig. Ik ken eigenlijk geen risico's uit de praktijk. alleen dat je ze op een feestje met mdma op echt niet meer terugvind.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Als je lenzen draagt met een zuurstofdoorlaatbaarheid van boven de 100 Dk/t verwacht ik niet dat het veel problemen op zal leveren. Je ogen worden wel droger onder invloed van MDMA, dus zou je wel aanraden om de dagen na een feestje gewoon een bril te dragen zodat je ogen weer een beetje op adem kunnen komen. Zelf heb ik maandlenzen van 138 Dk/t en ook van 108 Dk/t en tijdens een feestje nooit last van pijnlijke ogen, ondanks dat ik echt hele gevoelige ogen heb en om die reden verder in het dagelijks leven nooit lenzen draag. Die lenzen van 138 Dk/t zitten wel net wat comfortabeler dan die van 108 Dk/t, but then again: mijn ogen zijn gevoeliger vanwege verkeerd lensgebruik tussen m'n veertiende en achttiende.

IrishCoffee

Experimenterende gebruiker
Ik draag al jaren lenzen en heb geen extra problemen onder invloed van mdma. Als je snel droge ogen hebt misschien wat oog druppels meenemen en overdag de bril en voor het feest pas de lenzen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zoals anderen ook al aangaven, kan prima. Je ogen worden wat droger en je zal ze langer in hebben dan gebruikelijk, dus daar kun je eventueel rekening mee houden.

Het meest kutte wat kan gebeuren is dat ze uit vallen. Je zal ze moeilijk nog kunnen terug vinden dan en als je ze terug vind zijn ze waarschijnlijk zo smerig dat je ze niet opnieuw wilt in doen. Gelukkig gebeurd het zelden dat lenzen uitvallen.

Klimrek

Experimenterende gebruiker
Ligt er ook nog aan wat voor soort lenzen je hebt.

Ik heb zelf ooit harde lenzen gehad en als het dan donker was buiten en ik keek naar links of rechts (mn ogen in ieder geval in mn ooghoek) dan kwam het weleens voor dat ik er per ongeluk 1 uit "knipperde"

Nu heb ik tegenwoordig zachte lenzen en dus gelukkig van bovenstaand euvel geen last meer :rock:

Edit: Het kan dus gewoon, maar ik zou je ogen eerst even laten wennen aan de lenzen, voordat je ze gaat dragen tijdens xtc gebruik.

Xtsee

Newbie
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ik ken mezelf, en denk dat ik het nog maar even bij een zonnebril op sterkte hou.

:)

MeejheM

Badass junkie
Wat is een DK/t eigenlijk precies? ik begrijp dat het te maken heeft met de luchtdoorlatendheid, maar kan hem in mn pocket ref niet vinden.

deGVR

Newbie
heb zelf zachte lensen en heb al genoeg gebruikt om je te kunnen vertellen dat er geen enkele drugs is die problemen geeft bij het dragen van lenzen

alleen als je ze dus te lang in hebt dan worden ze wat droogjes

Fool

Badass junkie
MeejheM zei:
Wat is een DK/t eigenlijk precies? ik begrijp dat het te maken heeft met de luchtdoorlatendheid, maar kan hem in mn pocket ref niet vinden.
D being diffusivity (cm2/sec)--a measure of how fast the oxygen moves through the material.
k being the solubility (ml O2/ml of material x mm Hg)--a measure of how much oxygen is contained in the material.
t is uiteraard tijd.

Dus Dk/t is de doorlaatbaarheid van zuurstof door een lens. :wink:

Fool

Badass junkie
Dit was gewoon de eerste de beste hit op google hoor, omdat MjeeheM er te lui voor was. :P

Bovenaan