leren met speed

cunt

Wijs gebruiker
ik heb ff een vraagje, ik gebruik sinds gister wat speed om beter aan m'n school te kunnen werken.
heb ik dus nog nooit eerder gedaan, en vraag me af om de hoeveel uur andere mensen wat speed bijnemen.
het is namelijk vrij goeie speed en wil niet te veel nemen en niet te weinig natuurlijk ..
neem tot nu toe ongeveer om de 3 uur 2 sleutelpuntjes en vraag me af of dat een beetje een normale hoeveelheid is.

het liefst antwoord van mensen die er ervaring mee hebben, en niet mensen die denken het te weten maar het nooit gedaan hebben.

Imke

Badass junkie
Nou als ik het deed, nam ik heel wat meer.. maar ik had ook last van tolerantie enzo..
Je moet zelf weten wat er voor jou het beste werkt, als je je nu goed kan concentreren met die hoeveelheid, moet je daarmee door gaan eh..

cunt

Wijs gebruiker
en wat is heel wat meer? heb op het moment niet zo veel tijd om te experimenteren wat een goeie hoeveelheid is (vandaar ook de speed :) )

Imke

Badass junkie
Ik nam toen zo'n halve gram of 1 gram per dag of soms wel meer, maar zoals ik al zei, tolerantie had er ook iets mee te maken. Dus ik raad je het echt niet aan om zoveel te gaan nemen, als je je nu al goed voelt met die paar sleutelpuntjes, blijf daar dan gewoon bij.

cunt

Wijs gebruiker
oke tnx :)
net een paar redelijke sleutelpunten genomen, en ben nu aan het typen als een gek .. dus gaat goed haha :)
voel me nu gewoon goed, misschien net iets te veel want kan aan m'n lul voelen dat ik speed heb gebruikt (word hij altijd erg gevoelig van..)

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Zolang je blijft eten maar vooral nog kan slapen gaat het goed.

Als je straks vermoeit raakt omdat je vanavond niet kan slapen dan wordt het een lastig pakketje ellende.
Wat uiteraard alleen opgelost kan worden door meer pep tenemen.

studeren op de pep kan maar daar is al bijna een studie voor nodig dus wees voorzichtig.

Stonie

dees

Belezen gebruiker
Mee eens met wat Saivy zegt. Ik gebruikt nu tussen de 0,5 en 1 gram per dag, meestal in 2 of 3 keer snuiven verspreid over de dag. Maar tolerantie idd. Als je genoeg hebt aan minder prima toch? :)

cunt

Wijs gebruiker
ja dat is voor mij veelste veel idd, ik hou het gewoon bij af en toe wat sleutel puntjes. want de laatste keer speed was 26 mei, en november ofzo :)
heb een tijd niet gebruikt en begin nu weer een beetje met alles, dus heb niet zoveel meer nodig als een jaar geleden ..

tnx voor de tips, probeer het goed te doseren.

vraag me trouwens af of je de volgende dag, na dat je over een dag verspreid een halve gram ofzo gesnoven hebt ook merkt dat je gaar bent ..? omdat je toch wel wat meer energie zal verbruiken dan normaal denk ik.. maar is dat ook merkbaar?

Imke

Badass junkie
cunt zei:
vraag me trouwens af of je de volgende dag, na dat je over een dag verspreid een halve gram ofzo gesnoven hebt ook merkt dat je gaar bent ..? omdat je toch wel wat meer energie zal verbruiken dan normaal denk ik.. maar is dat ook merkbaar?

Niet als je de volgende dag begint met een lijn. :P Nee maar, ik denk niet dat je er zoveel last van zult hebben, een halve gram is ook niet zoveel en als je enkel maar studeert enz.. dat is ook niet zo vermoeiend.

cunt

Wijs gebruiker
Saivy zei:
cunt zei:

Niet als je de volgende dag begint met een lijn. :P Nee maar, ik denk niet dat je er zoveel last van zult hebben, een halve gram is ook niet zoveel en als je enkel maar studeert enz.. dat is ook niet zo vermoeiend.
dacht ik ookal idd .. blijf gewoon lekker eten en drinken ondertussen, gaat goed komen :)

merk wel dat ik meer opga in de muziek op het moment .. arctic monkeys - 505 klinkt nu nog beter hehe :wink:

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Ik zou eerder te weinig nemen dan te veel. Ik bedoel je kunt ook best studeren zonder. De enige keer dat ik het doe is als het 's avonds is en ik nog veel moet doen en eigenlijk al moe aan het worden ben.

Als je gaat gebruiken zonder dat je het echt nodig hebt om te leren is het eerder een excuus om wat je neus in te schuiven. Probeer het eerst zonder en vraag als het niet lukt (moe of geen concentratie)het pas aan die goeie witte vriend :sunglasses:

Mr.jiho

Wijs gebruiker
ik denk dat hij al geconstateerd heeft dat het niet lukt zonder....

volgens mij mag je je wel aan een verhoging van dosis verwachten na verloop van de examen periode...
ik heb hetzelfde met relatine, de eerste dagen van mijn examen een redelijk lage dosis maar tegen het laatste examen (1.5weken later)
pak ik toch al snel 2x-3x meer dan in het begin...

't onvermijdelijke

Belezen gebruiker
cunt zei:
Saivy zei:
cunt zei:

dacht ik ookal idd .. blijf gewoon lekker eten en drinken ondertussen, gaat goed komen :)

merk wel dat ik meer opga in de muziek op het moment .. arctic monkeys - 505 klinkt nu nog beter hehe :wink:

Haha, ja das idd een goed nummer. Nu ik er over nadenk heb ik hun nieuwe cd nog niet onder de invloed van drugs (op alcohol na) beluisterd :mrgreen:
Misschien moet ik volgend weekend na het stappen eens een poging wagen :wink:

cunt

Wijs gebruiker
DonnieDark0 zei:
Ik zou eerder te weinig nemen dan te veel. Ik bedoel je kunt ook best studeren zonder. De enige keer dat ik het doe is als het 's avonds is en ik nog veel moet doen en eigenlijk al moe aan het worden ben.

Als je gaat gebruiken zonder dat je het echt nodig hebt om te leren is het eerder een excuus om wat je neus in te schuiven. Probeer het eerst zonder en vraag als het niet lukt (moe of geen concentratie)het pas aan die goeie witte vriend :sunglasses:
ik leer al een hele tijd zonder speed, maar heb nu nog een week om m'n school opdrachten af te maken en er moet komende week nog echt veel gebeuren.. vandaar.
en als je ook eerdere posts in dit topic leest en in andere topics kan je wel zien dat ik geen weekend verslaafde ben die een excuus zoekt om doordeweeks ook te snuiven, verre van dat zelfs..
maar ik moet nu echt veel doen, en zoals je ook in het ADD topic van nutss kan lezen heb ik daar ook last van.. dus vandaar dat de speed komt kijken :)

@mr. jiho > ja klinkt logisch, ga 1 van de komende dagen wat meer halen. want de rommel is alweer bijna op :)

@'t onvermijdelijke > zeker doen! is echt een heerlijke cd onder invloed! :hearteyes:

Newbie
Speed

In het begin deed ik een klein lijntje, en heel dun.. om te leren!
Maar hoe vaker je het doet hoe meer je nodig hebt voor hetzelfde effect. Als je de hele nacht niet slaapt, en in de ochtend niet doet.. dan ben je gaar.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
cunt zei:
DonnieDark0 zei:

ik leer al een hele tijd zonder speed, maar heb nu nog een week om m'n school opdrachten af te maken en er moet komende week nog echt veel gebeuren.. vandaar.
en als je ook eerdere posts in dit topic leest en in andere topics kan je wel zien dat ik geen weekend verslaafde ben die een excuus zoekt om doordeweeks ook te snuiven, verre van dat zelfs..
maar ik moet nu echt veel doen, en zoals je ook in het ADD topic van nutss kan lezen heb ik daar ook last van.. dus vandaar dat de speed komt kijken :)

@mr. jiho > ja klinkt logisch, ga 1 van de komende dagen wat meer halen. want de rommel is alweer bijna op :)

@'t onvermijdelijke > zeker doen! is echt een heerlijke cd onder invloed! :hearteyes:

oke dan, goedzo :grin:

speedkills

Experimenterende gebruiker
mijn ervaring is dat een beetje speed de concentratie verhoogt,
maar bij teveel (voor studie is dat dan in mijn geval meer dan 2puntjes) ga je teveel concentreren op allerlei andere dingen. Je gedachten gaan dan een kant uit die ongewenst is, maar je kan er niets aan doen.
Ik wil dan wel to the point doen, er komt niets van terecht, want ik ben continu bezig erachter komen dat ik eerst dit nog wil doen, en dat moet even gebeuren, en even nog dit etc etc etc... u
Bovendien, als je slaapt (!), wordt een heleboel van het 'geleerde' verwerkt, zonder slaap blijft er veel minder hangen. Zeker als het om begrijpen gaat ipv domweg stampen.
door genoeg te slapen onthoudt je beter en kan je de info beter gebruiken.
dus 1puntje is dan ruim genoeg voor een goede concentratie en je kan dan nog wat slapen, zodat het effect van leren groter is.

cunt

Wijs gebruiker
het gaat bij mij puur om werk dat ik moet maken, hoef niets echt te leren .. moet allemaal verslagen typen en daar dan wel over na denken en dingen berekenen enzo .. maar het is erg veel werk en heb er niet zoveel tijd meer voor.
sliep vannacht wel pas om half 3 terwijl ik om half 12 op m'n bedje lag .. was gewoon nog klaar wakker, gister dus iets te veel gesnoven eigenlijk. heb het vandaag wat rustiger aan gedaan en ook om 7 uur de laatste sleutelpunt gedaan ipv gister om half 9. en toen waren het er 2 en nu maar 1tje.

tnx voor alle info :)

Qocaïne

Badass junkie
Speed en Leerwerk gaan bij mij niet samen.

Ik wordt actief en wil dingen ondernemen. Kan gewoon niet stilzitten om een boek uit mijn hoofd te gaan leren.
Al snel wordt ik afgeleid door andere dingen... en kom ik er na 4 uur achter dat ik geen woordje heb geleerd.

Speed en werk is trouwens wel een goude combinatie.
Uitkijken dus... eens en nooit weer :grin:

PePhenkie___//

Experimenterende gebruiker
Ik sluit me bij qocaïne aan leren kun je het beste compleet nuchter doen neem je meer op en naar mijn mening ook sneller maar ja maakwerk+speed=een kamer die naar brandend inkt ruikt dat kan wel.
maar toch kun je dat ook beter zonder doen dan leer je er ook nog wat van.

en dan na al het harde werken :stoned:

godver metaalkonijn heeft mij overtuigt je kunt het beste alleen de dag voor de toets nuchter leren.

Bovenaan