@Jmths heeft wel flink wat ervaring met RC-uppers
Mja, kan wel wat vertellen wat eventueel interessant is en waarom maar de vraag is naar een euforische stimulant specifiek. Dan kom je toch wel standaard uit bij amfetamine analogen met aanzienlijke serotonine bijslag en kun je het beter gewoon bij Amfetamine houden zoals PsyTekZ al noemde.
Als antwoord op die vraag zou ik zeggen 3-FMA, maar dan leun je eigenlijk al een beetje in de richting van 4-FA.
Ketakoekjes noemt nog Hexen, in principe gewoon Amfetamine met wat extra meuk aan de staart waardoor je Amfetamine krijgt met wat meer fysieke bijwerkingen. Het voordeel dat Hexen heeft boven Amfetamine is dat je het kunt vapen wat de ervaring wel aanzienlijk wil veranderen. Maar dan ben je waarschijnlijk beter af met het sterk gelijkende N-Ethyl-Pentedrone (NEP) wat net iets minder extra meuk aan de staart heeft en dus net iets minder fysieke bijwerkingen.
Amfetamine bestaat dus uit de veel voorkomende lichamelijke neurotransmitter phenylethylamine met daaraan vast een methylgroep. Iets dat je wel vaker ziet in het lichaam, bijvoorbeeld wanneer het lichaam de effecten van noradrenaline versterkt plakt deze er eveneens een methylgroep aan vast om het meer bekende adrenaline te vormen.
Op de wikipedia wordt Amfetamine dan ook omschreven als semi synthetisch. Des te meer ja af wijkt van de Amfetamine basisstructuur des te minder de moeite een stimulant vaak wordt. Met wellicht Methamfetamine als uitzondering maar dat heeft dus weer serotonine affiniteit waardoor deze aanzienlijk verslavender wordt. Al ben ik eigenlijk wel benieuwd naar N-Ethyl-Amfetamine, Amfetamine met minder fysieke bijwerkingen klinkt als een droom in mijn oren.