Lichaam die stoffen omzet

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
XTC, cocaine, speed etc. Dit lijken mij stoffen die niet in je lichaam thuishoren. Hoe kan het dan mogelijk zijn dat je eigen lichaam een deel van de MDMA omzet in MDA? En hoe kan het dat GBL door je lichaam wordt omgezet in GHB?

Je zou dan kunnen denken dat al die middeltjes bedoeld zijn om je goed te voelen. En je gaat je er ook goed van voelen maar toch ga je er kapot aan. Ik weet dat het niet in m'n lichaam thuishoort maar je lichaam doet er dus blijkbaar wel iets mee?!?

ik vind het allemaal maar vaaage shit :smoke:

IkWilGeenGebruikersNaam

Belezen gebruiker
Je lever breekt het af. En dingen kunnen niet zomaar verdwijnen, dus het wordt afgebroken in stoffen die erop lijken. En die worden dan weer afgebroken etc. tot ze niet giftig meer zijn.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ok maar MDA lijkt me veel heftiger dan MDMA omdat je zulke zieke hallucinaties krijgt. Maar dat komt dan dus eigenlijk door je lever?

drain bamage

Badass junkie
het is toch eigenlijk ook zo dat die stoffen nooit helemaal uit je lichaam verdwijnen omdat ze steeds in tweeën worden afgebroken en er dus altijd een heel heel heel klein beetje overblijft aangezien alles altijd in tweeën gedeeld kan worden
praat ik nu peop? :confused:

PuppiiiEyes

Bewuste gebruiker
drain bamage zei:
het is toch eigenlijk ook zo dat die stoffen nooit helemaal uit je lichaam verdwijnen omdat ze steeds in tweeën worden afgebroken en er dus altijd een heel heel heel klein beetje overblijft aangezien alles altijd in tweeën gedeeld kan worden

Al de afvalstoffen verlaten uiteindelijk het lichaam :)

Dit vond ik nog op jellinek.nl ivm met de afbraak/uitscheiding.
Abraak
Een deel van het XTC-rijke bloed komt ook aan in de lever. In de lever wordt de XTC verder afgebroken.

Uitscheiding
Een deel komt ook aan in de nieren. De nieren filteren XTC en de afbraakstoffen uit het bloed waarna ze door de urine uitgescheiden worden.

TrippyShit

Badass junkie
pbwebmaster zei:
ok maar MDA lijkt me veel heftiger dan MDMA omdat je zulke zieke hallucinaties krijgt. Maar dat komt dan dus eigenlijk door je lever?

Kan je van mdma ook krijgen. Heb ik al op 2 pillen. Reageer altijd appart op :P

Hoe het komt weet ik ook niet. Weet alleen bij thc dat er iets in de hersenen is wat iets van cannibinol heet ofzo. Thc lijkt hierop en deze 2 reageren op elkaar.

Of ik heb dit een keer gedroomd of ergens gezien ik heb geeeen idee eigenlijk :confused:

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
maar die hallucinaties komen niet altijd door de drugs toch? Want als je nachtenlang wakker blijft krijg je op een gegeven moment van die stippeltjes in je gezichtsveld en later zie je schimmen bewegen. Zo zag ik laatst mijn badjas tenissen. Je hallucineert eigenlijk alleen als het heel slecht gaat met je hersenen, bv door slaaptekort of drugs. am i right?

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
pbwebmaster zei:
maar die hallucinaties komen niet altijd door de drugs toch? Want als je nachtenlang wakker blijft krijg je op een gegeven moment van die stippeltjes in je gezichtsveld en later zie je schimmen bewegen. Zo zag ik vorige maand nog mijn badjas tenissen en dat was al 4 dagen nadat ik drugs had gebruikt. Je hallucineert eigenlijk alleen als het heel slecht gaat met je hersenen, bv door slaaptekort of drugs. am i right?

tomz0r

Badass junkie
pbwebmaster zei:
pbwebmaster zei:
maar die hallucinaties komen niet altijd door de drugs toch? Want als je nachtenlang wakker blijft krijg je op een gegeven moment van die stippeltjes in je gezichtsveld en later zie je schimmen bewegen. Zo zag ik vorige maand nog mijn badjas tenissen en dat was al 4 dagen nadat ik drugs had gebruikt. Je hallucineert eigenlijk alleen als het heel slecht gaat met je hersenen, bv door slaaptekort of drugs. am i right?

Hallucinaties kunnen inderdaad een bijwerking zijn van oververmoeidheid. Je bent dan zo overspannen en toe aan slaap dat je hersenen de waarneemprikkels niet meer goed kunnen verwerken.
Dat is een andere oorzaak dan bij MD(M)A. Daarvan ga je bij een hoge dosis hallucineren omdat er heel veel serotonine tegelijk in de synaps-spleet komt, en deze overprikkeld raakt of op een andere manier de juiste prikkels niet meer voor honderd procent nauwkeurig kan verwerken, vermoed ik dan.

pixo207

Belezen gebruiker
TrippyShit zei:
pbwebmaster zei:

Kan je van mdma ook krijgen.

Ik denk dat dat komt omdat een deel van de mdma omgezet wordt naar mda in je lichaam. Dus in principe is het de mda die je doet hallicuneren en niet de mdma. Denk ik toch :)

DarCness

Experimenterende gebruiker
pixo207 zei:
Ik denk dat dat komt omdat een deel van de mdma omgezet wordt naar mda in je lichaam. Dus in principe is het de mda die je doet hallicuneren en niet de mdma. Denk ik toch

Klopt het is de MDA waar je hallicunaties van krijgt ..:wink:
Daarom zoek k al heel lang pillen met meer MDA erin :wink: (zoals in mitschus daar zit nog veel MDA in de oude housepartypil :grin: ( de gewilde pill .. bergijp je nu waarom ( en omdat ze veel mg hebben natuurlijk :wink:

drain bamage

Badass junkie
PuppiiiEyes zei:
drain bamage zei:

Al de afvalstoffen verlaten uiteindelijk het lichaam :)

Dit vond ik nog op jellinek.nl ivm met de afbraak/uitscheiding.
Abraak
Een deel van het XTC-rijke bloed komt ook aan in de lever. In de lever wordt de XTC verder afgebroken.

Uitscheiding
Een deel komt ook aan in de nieren. De nieren filteren XTC en de afbraakstoffen uit het bloed waarna ze door de urine uitgescheiden worden.

ik geloof wel dat het afgebroken word maar ik heb ooit eens in een bijsluiter gelezen dat "die stof" die in dat medicijn zat (ik weet niet meer wat het was) nooit helemaal uit je lichaam zou gaan en thc wordt toch opgeslagen in je vetcellen? dat wordt dus uiteindelijk niet uit je lichaam gehaald, toch?
Ik weet 't, het is niet hetzelfde maar d'r zit weer zo'n hersenspinsel in m'n kop wat ik maar niet los kan laten omdat ik het "ooit ergens gelezen heb!" :P

tomz0r

Badass junkie
DarCness zei:
pixo207 zei:
Ik denk dat dat komt omdat een deel van de mdma omgezet wordt naar mda in je lichaam. Dus in principe is het de mda die je doet hallicuneren en niet de mdma. Denk ik toch

Klopt het is de MDA waar je hallicunaties van krijgt ..:wink:
Daarom zoek k al heel lang pillen met meer MDA erin :wink: (zoals in mitschus daar zit nog veel MDA in de oude housepartypil :grin: ( de gewilde pill .. bergijp je nu waarom ( en omdat ze veel mg hebben natuurlijk :wink:

Dat is niet bewezen.

DarCness

Het is wel Bewezen Dat je van MDA gaat hallicuneren..
Niet de MDMA , de MDMA laat je strak staan en geen controle over je lichaam houden
(klappertanden , kaken , (love/music Feelings) )..
De MDA laat je daarbij Rare dingen zien .. Dingen die er niet zijn..
Mda Zit Mara heel weinig in elke pil .. ( Daarom moeten sommige ook ( die meer kunnen hebben ) Veel pillen nemen om uberhaupt te kunnen hallicuneren .. :wink:

Grz..

Serenity

Badass junkie
DarCness zei:
Het is wel Bewezen Dat je van MDA gaat hallicuneren..
Niet de MDMA , de MDMA laat je strak staan en geen controle over je lichaam houden
(klappertanden , kaken , (love/music Feelings) )..
De MDA laat je daarbij Rare dingen zien .. Dingen die er niet zijn..
Mda Zit Mara heel weinig in elke pil .. ( Daarom moeten sommige ook ( die meer kunnen hebben ) Veel pillen nemen om uberhaupt te kunnen hallicuneren .. :wink:

Grz..

Volgens mij was het zo dat je lichaam MDMA omzet in MDA, en dat je dan dus in een visuele trip kan raken. Je kan het ook kopen in pilvorm.
Correct me if I'm wrong, maar wel iemand anders dan de gequote poster in dit geval.

DarCness

DarCness zei:
maar wel iemand anders dan de gequote poster in dit geval.

Sorry maar k reageer toch maar..

Klopt !!
Alleen niet alles , Kleine deeltjes worden omgezet in MDA daarom hebben vaak meer mensen meer pillen nodig om te halliciuneren ..
Ik heb thuis Ook MDA pillen Liggen .. Wordt een Vage Avond :grin:

Bovenaan