liefdesleven & drugs

-tomz0r

Belezen gebruiker
Ik zeg niet dat iedereen die misbruikt is een BDSM-er wordt. Ik zeg het omgekeerd. Ik zeg dat elke BDSM-er wel onderliggende problemen heeft. Die link tussen seksueel misbruik en behoefte naar BDSM stond beschreven in Elsevier.

Verder is het natuurlijk bullshit wat Vode zegt dat 75% van de wereld gestoord is. Er zijn volgens Jellinek maar 100000 problematische drinkers in Nederland, dus dat is 0,6% ongeveer. Als je al die kleine kwaaltjes zoals elke dag een biertje drinken vergelijkt met een depressie of autisme of meer van dat soort dingen dan ligt die grens bij jou nogal raar. Een depressief iemand of een autist heeft echt problemen. Die kan niet deelnemen aan de maatschappij. Ik praat liever met een hond dan met een autist. Met alcoholisten is dat niet zo. Je gaat mij niet wijsmaken dat 75% van de mensen zo gek is.

Metal is alleen depressief geschreeuw waarin de maatschappij wordt afgekraakt door langharige schreeuwlelijken met doodskopt-shirts. Als je daarnaar luistert ben je niet bepaald de meest vrolijke persoon op aarde, neem ik aan. ER IS NAMELIJK EEN REDEN DAT JE HET LUISTERT. En dat is niet open-mindedheid. Open-mindedheid is de reden waarom de drempel om zoiets te doen lager ligt, maar dat is niet de oorzaak dat je zoiets gaat doen.
Als je lekker in je vel zit en je voelt je goed dan ben ik ervan overtuigd dat je dit soort maatschappelijk afgekeurde dingen niet nodig hebt.

Bovendien, alcoholisme is ook het gevolg van iets wat niet goed zit. Alcoholisme zelf is geen psychische stoornis. Net als drugsgebruik.
Als je NIET ziet dat metalmensen, BDSM-mensen en drugsmensen over het algemeen allemaal rare figuren zijn dan ben je niet goed wijs.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ga hier geen moeite meer aan verspillen. Bdsm'ers zijn gestoord want ze zijn sexueel misbruikt, metalheads zijn ziek in hun hoofd want ze hebben depressieve muziek (dan heb je folk/power metal nog niet gehoord) en iedereen die drugs gebruikt uit zichzelf heeft problemen.

Je hebt helemaal gelijk.

W.F.L.

Badass junkie
vode zei:
Ik ga hier geen moeite meer aan verspillen. Bdsm'ers zijn gestoord want ze zijn sexueel misbruikt, metalheads zijn ziek in hun hoofd want ze hebben depressieve muziek (dan heb je folk/power metal nog niet gehoord) en iedereen die drugs gebruikt uit zichzelf heeft problemen.

Je hebt helemaal gelijk.

Power metal is voor mietjes though, nouja, afgezien van Iced Earth dan heh :grin:

langeman

Bewuste gebruiker
-tomz0r zei:
vode zei:
W.F.L. zei:
Drugsgebruik heeft toch echt altijd achterliggende redenen en dat zijn meestal niet echt leuke dingen/fijne ervaringen/een geweldig leven.

Pardon?

Hij heeft wel gelijk. Als het over veelvuldig gebruik gaat dan en je zelf het initiatief neemt, dus niet gestimuleerd wordt door je omgeving.

Kijk alleen al naar het percentage mensen hier dat een stoornis heeft, dat is niet voor niks.

Hij heeft vaak wel gelijk. Nu niet echt. Een achterliggende reden ja, zoals alles natuurlijk, maar zeker niet altijd een negatieve. Maar jij daarentegen hebt verre van gelijk.

-tomz0r zei:
...en hoop onzin, geblabla en onzinnig gediscusieer...

Het enigste dat een beetje steekhoudend is is de volgende zin:

-tomz0r zei:
Misschien heb je gelijk dat er een paar uitzonderingen zijn, maar het grootste gedeelte voldoet keihard aan mijn vooroordelen.

Precies ja jouw vooroordelen. En ga nu niet weer uitgebreid lopen reageren, want ook ik ga de moeite verder niet nemen. Wat een onzinng gelul komt er uit jou zeg. Zonde van het topic.

langeman

Bewuste gebruiker
vode zei:
Oh jullie hebben snel je oordeel klaar he, schattig :grin:

Ik heb nergens gezegd dat mijn liefdesleven alleen sex is. Wat ik wel zeg, is dat mijn liefdesleven gelijk staat aan sex hebben met de persoon waar ik mijn liefdesleven me deel, en vice versa. En dat was op jou reactie bedoelt WFL over dat jij liefdesleven en sex als 2 verschillende dingen zag in combinatie met drugs, ik niet.

Oordeel? Ik stel voornamelijk een vraag en doe vast een voorzichtige constatering.

langeman zei:
Dus het enigste wat jij doet is sex hebben? Volgens mij doe je je nu je liefdesleven te kort....

Je eigen bericht doet vermoeden dat jou liefdesleven gelijkstaat aan sex en vice versa (= betekent namelijk staat gelijk aan).

vode zei:
W.F.L. zei:
Ik zie toch nog wel wat verschil tussen "liefdesleven & drugs" en "sex & drugs".. :P

In mijn wereld is liefdesleven = sex en sex = liefdesleven

Ik denk echt dat deze post je liefdesleven te kort doet. Jij bent duidelijk geen tomzortype en geeft opzeker meer vulling aan liefde dan je op basis van die ene post zou denken. De rest van je posts in dit topic laten dit wel zien. BDSM en druggebruik doet daat niets aan af. Laten we dat maar een stoornis noemen, maar wel een prettige dan :wink: .

Mike zei:
Hahaha, er bestaan echt wel mensen die zonder stoornis gewoon kunnen genieten van een jointje of een zegeltje.

Zeker weten, naar mijn weten heb ik geen stoornis, heb een baan op academisch niveau, verdien genoeg om (heel) goed van te leven en vind het heel erg leuk om samen met mijn lief af en toe eens aan de dagelijkse sleur te ontsnappen met behulp van drugs.

Wat de vraag uit de OP betreft; Mijn liefdesleven heeft een enorme opkikker gehad dankzij de drugs, we proberen er op een zo verantwoorde manier mee om te gaan en genieten er zeer van. niets mis mee!

Daar is zeker niets mis mee. Noem het een stoornis als je wil, maar ook hier weer.... wel een prettige!

W.F.L.

Badass junkie
langeman zei:
Hij heeft vaak wel gelijk. Nu niet echt. Een achterliggende reden ja, zoals alles natuurlijk, maar zeker niet altijd een negatieve. Maar jij daarentegen hebt verre van gelijk.

Beste Lange, daarom zei ik "meestal" negatieve. Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen van mijn gelijk hoor, als ik van mening ben dat veelvuldig gebruik van uppers en downers (dus niet het type "af en toe" of "een jointje, een pilletje of een zegeltje") meestal achterliggende negatieve redenen heeft, en dat constateer ik overal wel. Zoiets doe je toch niet om dat je heel gelukkig bent, maar goed. Ieder zijn mening. :grin:

langeman

Bewuste gebruiker
Sorry, even niet alles meer goed nagelezen. Veelvuldig gebruik is inderdaad anders en heeft doorgaans wel wat negatievere achtergronden. In die zin heb je wel gelijk.

Elohtibbar

Badass junkie
Jee, wat begin ik me nu al te irriteren aan tomz0r. Alsof iedereen die naar metal luistert een Slayer-shirt draagt en raar is. Ik luister naar van alles (dus ook naar metal), kleed me redelijk normaal, zit prima in m'n vel en gebruik drugs. Nooit trauma's opgelopen, geen kutjeugd gehad, niet misbruikt, niets naars meegemaakt. En ik ken zat academisch geschoolde mensen die metal luisteren (al is het misschien niet meer aan ze af te zien) en dus een grote kans dat die later hoog in het bedrijfsleven terecht komen en ergens een leidinggevende functie gaan vervullen. Including me. :) Kerel, you're so full of shit.

:wave:

Samen trippen, niet meer weten of je nou door je eigen ogen kijkt of de zijne, telepathie, elkaar tegenkomen op een plek buiten de tijd, samen door de kosmos reizen en weten dat je nooit meer iets anders wilt.

snats4life

Experimenterende gebruiker
Ik heb enkel liefde voor de drugs in mijn leven dus ik denk dat je bij mij wel kan spreken van een liefdesleven waar drugs uitstekend mee samengaat.

iep

Newbie
Goed alle mensjes hier. Ik ga niet eens alles lezen dat vind ik zonde van me tijd maar pff wat ik heb gelezen wordt er niet goed van. Der is 1 ding waar ik wat over wil zeggen.

BDSM gevoelens als onderdanige of als Dominant zo is iemand geboren een masogist dat ben je dat wordt je niet. Net als homosexualiteit. Je bent homo je wordt het niet je bent het klaar punt uit.

En er zijn mensen in het bdsm wereldje die misbruikt zijn ooit. Dat klopt helemaal. Zo ik ook. Maar mijn onderdanige gevoelens waren der al ver voor ik sexueel misbruikt ben, aangerand en verkracht. Duss...... En het maakt voor mij juist moeilijker weer die stap naar onderdanigheid te maken.

Dus lul allemaal niet zo uit je nek. Laat ieder in zijn waarde en koppe dicht.

Ladybug

Newbie
Ik blow ontzettend vaak met mijn vriend, we kunnen dan echt heerlijk erop los babbelen of gewoon lekker knuffelen. Ook heb ik een keer enorm aan de truffels gezeten met hem, en we begrepen elkaar zo erg dat het eng was. Door elkaar recht aan te kijken wisselden we gewoon hele zinnen uit. Was erg bijzonder.

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ladybug zei:
Ik blow ontzettend vaak met mijn vriend, we kunnen dan echt heerlijk erop los babbelen of gewoon lekker knuffelen. Ook heb ik een keer enorm aan de truffels gezeten met hem, en we begrepen elkaar zo erg dat het eng was. Door elkaar recht aan te kijken wisselden we gewoon hele zinnen uit. Was erg bijzonder.

Mooi he. :rock:

*knip*

maynerd

Experimenterende gebruiker
Ik heb hier wel ervaring mee (in voorgaande relatie) en vond het zeker voor herhaling vatbaar. Alles wordt intenser, sensueler, alsof je iedere beweging kan voelen. Vijf minuten lijken een uur en je kan heeeel lang doorgaan.

Zeker nog eens willen proberen. Zou het niet met mijn huidige partner kunnen (is anti-drugs), maar het is de ultieme manier om jezelf te verliezen...

Bovenaan