Lijst etheogene middelen

Eckster C

Bewuste gebruiker
ik zal er alvast een paar noemen:

-dmt
-ketamine
-lsd
-paddo's
-kratom
-mda
-mdma
-mdea
-mdbd
-2cb
-2ci
-5 meo...:tongueout:

vul maar aan..

Delirium

Badass junkie
Dit topic slaat nergens op (en al helemaal niet in het LSD-forum), er zijn zat sites die veel informatie bevatten (en dus niet alleen een inhoudsloze opsomming) over entheogene middelen.

azgaza

Badass junkie
Eckster C zei:
jaja maar kan het topic niet verwijderen dus het is OK

Het feit dat het niet weg kan maakt het niet persé ok. Feit blijft dat het een vrij zinloos topic was. Als het was geweest over een vergelijking tussen al die middelen, hoe verschillende mensen ze zouden catagoriseren op gevoel, maar ook bv. op chemische structuur was het interessanter geweest. Maargoed. Erowid dus.

jcp

Bewuste gebruiker
Hmm, nog niet zo lang geleden van meneer krol zoiets opgepikt dat MDA,MDMA,MDEA enz. empathogenen zijn...

pieter-b

Wijs gebruiker
jcp zei:
Hmm, nog niet zo lang geleden van meneer krol zoiets opgepikt dat MDA,MDMA,MDEA enz. empathogenen zijn...
Empathogeen, empathie..inleving, contact
MDMA hoort zeker ook in die categorie..maar ik heb toch Absoluut zeker ook 'Goddelijke trips' meegemaakt .
.achja..xtc kan ook heel nietszeggend zijn, en dan is het geen van beide :)

jcp

Bewuste gebruiker
pipoxyz zei:
heb toch Absoluut zeker ook 'Goddelijke trips' meegemaakt .
.achja..xtc kan ook heel nietszeggend zijn, en dan is het geen van beide :)

True, ik ook...
Maar aan de andere kant was daar in mijn ogen weinig psychedelic aan :)

En tegenwoordig laat ik xtc liever links liggen... niet alleen vanwege de dip erna, maar ook omdat ik de emphatie die het opwekt te nep vind.

pieter-b

Wijs gebruiker
ben ik het helemaal mee eens...na een paar keer te vaak xtc heb je wel door hoe nep het allemaal is.
entheogeen hoeft trouwens toch niet percee hallucinerend te zijn?

een ervaring die ik bv als zodanig zou beschrijven was een moment waarop ik door een raam een drukke (huis)party ontsnapte, en plotseling buiten stond, in mijn eentje in de herfst, met een Luid gurende wind, bladeren die ritmisch om mij heen bewogen, bomen die mee hingen en ritselden door het geweld van de wind, het was gewoonweg Geweldig, ik stak mijn handen in de lucht en begon langzaam om mijn as te draaien met mijn ogen half open terwijl ik God wel 10.000 keer bedankte voor dat wat ik heb maar zo zelden zie., en met elke porie van mijn lichaam nam ik zoals wortels of takken de natuur in mij op. Ik heb daar zeker een half uur op deze manier staan genieten voordat er een hoofd het raam uitstak om te kijken waar ik was :)
(ik ben trouwens niet gelovig..althans...niet op een gedicteerde manier)

jcp

Bewuste gebruiker
Hallucineren is geen vereiste:

omschrijving etheogenic:

artificial as well as natural substances which induce alterations of consciousness similar to those documented for ritual ingestion of traditional shamanic inebriants

Ik snap wat je bedoelt met goddelijk gevoel, xtc heeft voor mij veel betekend, ook hele open gesprekken met vrienden enzo waar ik veel aan gehad heb, daarom weet ik ook zeker dat er therapeutische toepassingen zijn voor mdma.

Maar op een feest moet ik het niet meer nemen, want ik prik door al die 'gezelligheid' heen, op zo'n moment werkt het echt averechts bij mij :P :)

teebo

Bewuste gebruiker
ik vind mdma (spiritueel gebruik) goddelijker en mss zelf geestesveruimender dan psychedelica, ok lsd even niet onderschatten maar wat ik geleerd heb van mdma zal ik nooit meer vergeten.
onderschat de goddelijke kracht van mdma niet omdat je er een dégou van hebt.

pieter-b

Wijs gebruiker
Heel letterlijk genomen..contact met het goddelijke / het goddelijke zijn, het één zijn met het alles, ...dat heb ik volgens mij nooit echt meegemaakt. Ook is er maar weinig over geschreven, behalve bij dmt/ayahuasca. (tenzij ik nog wat vergeet)
Eigenlijk zou dus alleen dmt een entheogeen zijn.

(Al zijn er met velerlei OD's ook wel entheogene ervaringen mogelijk...maar dan telt een touw om je nek ook:)

pieter-b

Wijs gebruiker
....Hmmz..daar heb je dan ook weer gelijk in...binnen diezelfde definitie van entheogeen zou een bijna dood ervaring hier idd niet in passen.

Bovenaan