Liveblog: na ruim 30 jaar dagelijks cannabisgebruik dit eindelijk onder controle proberen te krijgen!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

inner_search

Bewuste gebruiker
Als je een joint met damiana inplaats van tabak draait is de joint 1,5x zo sterk.
Toen ik in de shop die kruidenmix rookte in men joint vond ik het echt super ranzig , heb men joint niet opgerookt en een pure gedraaid , mocht absoluut niet met tabak roken..
Maar ik denk dat het dan geen damiana was.
Kga het eens bestellen en proberen.

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Ik zit nu DF weer een beetje bij te lezen na een tijdje afwezigheid. Dus ik had dit hele topic nog niet gezien.

Goed bezig acht.zes! :thumbsup3::unicornhead::crocodile::upsidedown::hearteyecat::dancer::doubleexclamation::swirl::megaphone::clapping2::cactus::corn::nevergonnagiveyouup:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Dag 8️⃣

Het was mijn dag niet, gisteren was zelfs een van de slechtste dagen uit mijn leven.

Ik wil iedereen helpen, zo ook een nieuwe vriendin die ik 3 weken geleden leerde kennen. Maar jammer genoeg zat ze middenin de negativiteit en had ze heel veel aandacht nodig. Ik heb haar een beetje kunnen helpen, maar dat kostte me alle energie die ik had en het trok me naar beneden zo de negativiteit in. Zo veel dat het zelfs ten koste van mijn werk ging.
Gisteren hadden we weer eens ruzie omdat ze maar aandacht bleef opeisen terwijl ik totaal overprikkeld was van alle negativiteit. Mijn kop zat zo vol en ik was zo snel afgeleid dat mediteren er zelfs niet in zat.
Dus heb ik mijn telefoon uitgezet en heb ik een joint gerookt en daarmee mijn hoofd enigszins leeg kunnen maken. Ik zie dat niet als een nederlaag, want ik ik weet nu dat ik mijn blowtje gemakkelijk kan laten staan als ik in het positieve zit, maar dat nog niet kan als ik in het negatieve zit.
Vanochtend heb ik haar een en ander duidelijk geprobeerd te maken, maar ik was met modder aan het gooien. Weer negativiteit dus, iets waar ik wel klaar mee ben. Dus heb ik besloten om haar los te laten. Want het mag niet ten koste van mezelf gaan en dat deed het wel. Het spijt me, ik kan je niet helpen. Het ga je goed!

Terugkijkend staat het nu 2-3 (ik tel het weekend nog niet mee) in het nadeel van niet blowen. Dat lijkt een mislukking, maar het is me toch maar gelukt om in een heel turbulente week 2 hele dagen niet te blowen! Het glas is dus niet half leeg, neen, het glas is halfvol. Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf, ook omdat ik nu eens duidelijk voor mezelf heb gekozen!

Dit weekend staat in het teken van herstel, en maandag begin ik gewoon overnieuw met mijn voornemen om door de week niet meer te blowen.

Word vervolgd....

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Aii... Nou, je blijft er tenminste wel positief over. Dat is wel belangrijk om op een glas halfvol manier te kunnen kijken. Heb daar wel bewondering voor, omdat ik vaak de neiging heb om me te richten op dat wat juist niet goed ging en dan alle dingen niet zie die juist heel goed gingen.

Gewoon doorgaan nu en proberen meer dagen in de week wietvrij te zijn! Jezelf blijven uitdagen! :)

Oehoeboeroe

Bewuste gebruiker
Kom op man, blijf sterk! Houd je voornemen voor ogen en ben hard voor jezelf. Het uiteindelijke doel is toch om van deze verslaving af te komen en dat gaat na zo lang blowen niet zonder slag of stoot. Het hele leven bestaat uit positieve en negatieve momenten en wat je jezelf nu aanleert is dat bij negatieve momenten het niet erg is om terug te grijpen naar cannabis. Kijk hiervoor uit en waak ervoor dat het geen gewoonte wordt om terug te grijpen mocht je een slecht moment hebben. Dan komt er van je voornemen niets terecht. Je zult echt hard voor jezelf moeten zijn.

In relaties ben ik niet erg goed, zoals je misschien wel gelezen hebt, maar als je verteld dat je "weer eens ruzie hebt" met iemand die je pas 3 weken kent zit er na mijn mening iets niet goed. Verder wil me daar niet mee bemoeien omdat, wat ik al zei, ik niet erg goed ben in relaties. Maar naar mijn mening kun je beter aan je relatie werken dan terug grijpen naar wiet maar trek je hier niets van aan omdat ik geen benul heb van wat er zich afspeelt tussen jullie twee.

Probeer jezelf niets wijs te maken! Blijf oprecht naar jezelf toe. Ik zeg dit omdat je schrijft: "Dat lijkt een mislukking...." Maar, in je laatste zin schrijf je: "maandag begin ik gewoon overnieuw met mijn voornemen" Waarom zou je overnieuw moeten beginnen als dit geen mislukking was? Het IS een mislukking en dat geeft helemaal niets! Geef dat gewoon toe aan jezelf. Schaatsen leer je niet zonder te vallen. Dit is een prachtig moment om je voornemen sterker te maken en voor ogen te houden. Het geeft duidelijk aan dat je voornemen nog niet sterk genoeg is Gebruik de gebeurtenissen deze week als "tool" om je voornemen aan te scherpen en voor je ogen te houden."

Ik wil je absoluut niet negatief benaderen of je af willen vallen maar probeer zo eerlijk mogelijk ten opzichte van jezelf te zijn. Is echt belangrijk wil je je voornemen vast kunnen houden. En precies wat @Mindless ook zegt: "Jezelf blijven uitdagen"!

Syl

Wijs gebruiker
Persoonlijk vind ik dat je de beste keus gemaakt hebt.
Als je iemand probeer te helpen maar die gene trekt alle energie uit je.
Dat dit uiteindelijk ten koste gaat van jezelf.
Als iemand alleen naar negatief is slaat dit ook over op jezelf.
Je Word er zelf ook niet vrolijker van en het is doodvermoeiend.
Je bent nu met je eigen plan van aanpak bezig en daar heb je je energie hard voor nodig.
Ik vind dat je nog steeds super goed bezig bent en ben echt trots op je!!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Dag 8️⃣

Het was mijn dag niet, gisteren was zelfs een van de slechtste dagen uit mijn leven.

Ik wil iedereen helpen, zo ook een nieuwe vriendin die ik 3 weken geleden leerde kennen. Maar jammer genoeg zat ze middenin de negativiteit en had ze heel veel aandacht nodig. Ik heb haar een beetje kunnen helpen, maar dat kostte me alle energie die ik had en het trok me naar beneden zo de negativiteit in. Zo veel dat het zelfs ten koste van mijn werk ging.
Gisteren hadden we weer eens ruzie omdat ze maar aandacht bleef opeisen terwijl ik totaal overprikkeld was van alle negativiteit. Mijn kop zat zo vol en ik was zo snel afgeleid dat mediteren er zelfs niet in zat.
Dus heb ik mijn telefoon uitgezet en heb ik een joint gerookt en daarmee mijn hoofd enigszins leeg kunnen maken. Ik zie dat niet als een nederlaag, want ik ik weet nu dat ik mijn blowtje gemakkelijk kan laten staan als ik in het positieve zit, maar dat nog niet kan als ik in het negatieve zit.
Vanochtend heb ik haar een en ander duidelijk geprobeerd te maken, maar ik was met modder aan het gooien. Weer negativiteit dus, iets waar ik wel klaar mee ben. Dus heb ik besloten om haar los te laten. Want het mag niet ten koste van mezelf gaan en dat deed het wel. Het spijt me, ik kan je niet helpen. Het ga je goed!

Terugkijkend staat het nu 2-3 (ik tel het weekend nog niet mee) in het nadeel van niet blowen. Dat lijkt een mislukking, maar het is me toch maar gelukt om in een heel turbulente week 2 hele dagen niet te blowen! Het glas is dus niet half leeg, neen, het glas is halfvol. Ik ben toch wel een beetje trots op mezelf, ook omdat ik nu eens duidelijk voor mezelf heb gekozen!

Dit weekend staat in het teken van herstel, en maandag begin ik gewoon overnieuw met mijn voornemen om door de week niet meer te blowen.

Word vervolgd....
Ik vind het ook gewoon evengoed knap hoor. Is niet niks voor iemand dat zo lang elke dag heeft gerook en volgens mij ook niet een beetje :wink:

1dag in de week blowen heb ik vorig jaar iets van 2 maanden volgehouden en toen viel ik weer terug op het dagelijkse. Maaaaar sindsdien rook 1 gr in 4 a 5 dagen wat een jaar terug nog 1 gr per dag was. Ik zie dit dus ook niet als een verlies en mijn glas vind ik ook half vol. Toch zal ik binnenkort wellicht een nieuwe poging wagen om weer terug te gaan naar 1 dag in de week. Maar voorlopig heb ik nu even andere voornemens en dat is sporten. Ik vind sporten tot nu toe best klote maar dat komt omdat ik door diverse klaplongen zo lang "niks" aan mijn lichaam heb gedaan dat een trap op lopen al vervelend en vermoeiend voelt. Zodra ik merk dat ik echt weer goed aan het opbouwen ben zal vast weer een moment komen dat ik vaker mijn stickie zal laten staan. Zover ben ik nu nog niet... maar dat gaat vast weer komen.

Zet hem op @8️⃣6️⃣ volgende week!

Revolutionair

Wijs gebruiker
Ik neem die quetapine nu al 11 jaar (vrijwel) elke avond, de reden is dat ik 11 jaar geleden een psychose had (door Ritalin misbruik en van heel veel blowen ineens gestopt destijds) en de psychs hebben me altijd gezegd maar te blijven gebruiken tot ik vorig jaar een nieuwe psych had die wel een poging wou wagen om er mee te stoppen. Maar hij waarschuwde me al dat dit niet gemakkelijk zou zijn omdat mijn hele lichaam en geest er aan gewend is.

Ik nam de quetapine elke avond voor het slapen gaan en wel 200mg vertraagde afgifte. Ik heb vorig jaar zomer afgebouwd via 150mg XR (XR=vertraagde afgifte) naar 100mg XR naar 50mg XR en 25mg (geen vertraagde afgifte) naar nul. Dit heb ik 2 enhalve maand volgehouden maar ik sliep nauwelijks meer en was toen echt op en in overleg heb ik me op 50mg XR laten zetten. Nu zit ik een half jaar op 50mg XR en ben al dagen aan het overslaan. De bedoeling is om tegen de zomer weer een stoppoging te doen, en dat zal gemakkelijker zijn omdat ik dan niet van 200mg maar van slechts 50mg kom en dus al dagen oversla. Maar eerst eens dat geblow onder controle krijgen!
Even alles uit het verleden ten zijde.
Ik lees dit allemaal voor het eerst en wist niet dat je zo zwaar onder de medicijnen zat.
200mg per dag dat is een flinke dosis.
Nu je dat stopt snap ik dat je niet meer slaapt.
Dat gecombineerd met stoppen met blowen hoe kom je dan ooit nog in slaap?

Ik heb 15 jaar lang jointjes gerookt.
Mensen onderschatten een blow verslaving.
Zolang je er nog van geniet dan is stoppen bijna onmogelijk.
Je wilt stoppen maar je blijft toch roken.
De enige manier voor mij was dat ik het echt zat was.
Elke dag stoned rond lopen.
De kosten van blowen zijn ook onderschat.
Het is niet alleen de wiet maar ook de lange vloei, de sigaretten en de reis naar de coffeeshop.
De vreetkick dat je inpulsief ergens een snack haalt en wat te drinken.
Mijn blow verslaving koste mij 40€ per dag.
Ik denk dat je het zat moet zijn en nu nog geniet van je jointje en daarom toch blijft roken.

Niet alles tegelijk aan de kant zetten.
Eén voor één.
Dwz niet e n blowen, e n andere medicatie tegelijk.
Dat is wel de beste tip hier.
Iemand zegt ook nog af en toe blowen moet kunnen.
Niet na het stoppen van een verslaving.
Dan eerst een paar jaar stoppen en dan zou je evt. recreatief kunnen gebruiken.
Dat kan niet vanuit een verslaving.

Dus ik wens je toch succes ✌

Revolutionair

Wijs gebruiker
@Revolutionair
Heel erg bedankt voor je reactie, die doet me goed! :sunglasses::thumbsup:

Alles vergeven en vergeten wat mij betreft, dan kunnen we met een schone lei beginnen wat mij betreft! :handshake:

Dat slapen is wel een ding ja. Maar ik ga langzaam maar zeker vooruit, ik weet zeker dat ik het kan!
Top wat mij betreft ook 🙏🏼
Kunnen we het nieuwe jaar met een verse start beginnen.

Als je zeker weet dat je het kan dan gaat het ook lukken!
Wat ik nog wil toevoegen dan.
Mijn eerste psychose in mijn leven was na het stoppen van 15 jaar blowen.
Duurde maar 1 dag maar was heftig!
En was pas na een paar weken.
Thc verdwijnt heel langzaam uit je bloed dus dat duurt even.
Dus in combinatie met het stoppen antipsychotica en misschien een afkick van wiet zou ik daar rekening mee houden.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Wederom bedankt voor je reactie @Revolutionair , bedankt voor het delen.

Ook mijn psychose (overigens eenmalig, maar wel een van een half jaar) ontstond na plotseling stoppen met blowen in combinatie met een flinke lading ritalin die ik toen dagelijks vrat (alsmede dat ik toen helemaal niet goed in mijn vel zat natuurlijk), dus ik ben wel bedacht op dit soort excessen. Heel erg bedankt toch in ieder geval voor de waarschuwing!
Ongeregeld blowen en af en toe de quetapine overslaan is nu het devies, en ik voel me er vooralsnog prima bij :)

20:25 nu en nog niet geblowd. Het zou zo maar een wietloze dag kunnen worden :sunglasses:

Syl

Wijs gebruiker
Wederom bedankt voor je reactie @Revolutionair , bedankt voor het delen.

Ook mijn psychose (overigens eenmalig, maar wel een van een half jaar) ontstond na plotseling stoppen met blowen in combinatie met een flinke lading ritalin die ik toen dagelijks vrat (alsmede dat ik toen helemaal niet goed in mijn vel zat natuurlijk), dus ik ben wel bedacht op dit soort excessen. Heel erg bedankt toch in ieder geval voor de waarschuwing!
Ongeregeld blowen en af en toe de quetapine overslaan is nu het devies, en ik voel me er vooralsnog prima bij :)

20:25 nu en nog niet geblowd. Het zou zo maar een wietloze dag kunnen worden :sunglasses:
Lekker bezig jij!!! 💪
Trots op je!! 👌

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Zonder middelen (nou ja, biertje) naar bed gegaan 21:30 maar kon niet in slaap komen dus om 23.00 een klein jointje en 50mg quetapine XR genomen.

Benieuwd hoe het vanavond gaat!

inner_search

Bewuste gebruiker
Zonder middelen (nou ja, biertje) naar bed gegaan 21:30 maar kon niet in slaap komen dus om 23.00 een klein jointje en 50mg quetapine XR genomen.

Benieuwd hoe het vanavond gaat!
Ben je dan ook echt moe als je naar bed gaat ? Of denk je , ik moet om x laat opstaan , dus zal maar naar bed gaan ?

Want dat resulteert bij mij ook ik terug uit bed komen..

Toch goed bezig hoor !
Van 30 jaar dagelijks naar , een jointje als het echt nodig is om te slapen , is imo al een hele vooruitgang.. 💪

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Thelittlegirl @NiandraLades @AphexTwin @inner_search
Bedankt moor jullie lieve en bruikbare woorden!

Hoi Syl!

Dag 1️⃣ (opnieuw begonnen)

Hele goede dag gehad gisteren, ik heb de 'flow' weer te pakken gelukkig! Helaas op het eind van de dag een mindere kant van het leven die er wel bij hoort, ik was bij het laten inslapen van een kat en had mijn hand op z'n zij toen hij de laatste adem uitblies.
Daardoor beetje uitgelopen op mijn werk en nog even mijn verhaal wezen doen in het buurthuis om de hoek. Het was 8 uur 's-avonds voor ik aan de maaltijd zat (Broccoli met speklappen, wat een combinatie), en heb gezellig zitten chatten waardoor het zo rond middernacht was! Dan heb i uitgeslapen tot 09.00 uur, helaas geen mooie droom in mijn herinnering...

Als ik deze positieve instelling blijf houden en me wat kan bezighouden in de avond dan lukt het allemaal wel, zeker met jullie hulp!

Vandaag een vrije dag, dalijk naar de sportschool en een beetje opruimen hier. Er is nog een verwaarloosde kamer in huis waar alles uit moet en die opgeknapt moet worden, misschien dat ik daar vandaag eens aan begin!

Ik heb er alvast zin in vandaag!

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Ik volg je topic, heb eerder moeite moeten doen om je niet streng te gaan toespreken :)
Maar ik besef, je doet het op je eigen manier.

Keep it up!

Peace

inner_search

Bewuste gebruiker
Zonde van de poes , heb een enorm zwak voor alle dieren :disrelieved:

Goed dat je de goede flow terug te pakken hebt ! Gebruik je nog met regelmaat disso's ? Want mss triggerd dat ook wel je hunker naar weed ?

Voor mij persoonlijk zijn men benzo's een trigger.
Ik enjoy geen weed meer zonder benzo op te hebben , dus vanaf ik bvb een onderhouds dosis neem denk ik , hmmm mss 1tje draaien.

Hop naar een succesvolle 2de dag !

Syl

Wijs gebruiker
@Thelittlegirl @NiandraLades @AphexTwin @inner_search
Bedankt moor jullie lieve en bruikbare woorden!

Hoi Syl!

Dag 1️⃣ (opnieuw begonnen)

Hele goede dag gehad gisteren, ik heb de 'flow' weer te pakken gelukkig! Helaas op het eind van de dag een mindere kant van het leven die er wel bij hoort, ik was bij het laten inslapen van een kat en had mijn hand op z'n zij toen hij de laatste adem uitblies.
Daardoor beetje uitgelopen op mijn werk en nog even mijn verhaal wezen doen in het buurthuis om de hoek. Het was 8 uur 's-avonds voor ik aan de maaltijd zat (Broccoli met speklappen, wat een combinatie), en heb gezellig zitten chatten waardoor het zo rond middernacht was! Dan heb i uitgeslapen tot 09.00 uur, helaas geen mooie droom in mijn herinnering...

Als ik deze positieve instelling blijf houden en me wat kan bezighouden in de avond dan lukt het allemaal wel, zeker met jullie hulp!

Vandaag een vrije dag, dalijk naar de sportschool en een beetje opruimen hier. Er is nog een verwaarloosde kamer in huis waar alles uit moet en die opgeknapt moet worden, misschien dat ik daar vandaag eens aan begin!

Ik heb er alvast zin in vandaag!
Dat zijn inderdaad zware momenten zo'n diertje moeten laten inslapen.
Fijn voor de kat dat jij er was!!!. ❤

Je bent echt super goed bezig en ik ben echt trots op je!! 💪

Geniet van je vrije dag!! 🌞🏡

Martinus

Belezen gebruiker
Let ook vooral op de dagen dat je het heb kunnen laten.
Ik rook ongeveer 2 avonden per maand wiet. En ik denk niet iedere keer oef ik heb het weer niet vol kunnen houden. Ik denk ik heb deze maand 28 dagen geen wiet gerook en 2 dagen wel.

Dat is zo een wereld van verschil als je het vergelijkt met 30 dagen wel en 0 dagen niet dat ik me er altijd goed over voel.

Dus hou dat ook voor jezelf bij. Dan heb je iets om je moraal te booste zelfs als je soms het niet kan laten. Iedere dag niet is een overwinning laat maar zeggen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
2️⃣
@*.exe2.0 @inner_search @Syl @Natozlato @De Dunne @Ganggang💯 @Martinus
Dank voor jullie lieve woorden!

Dag 2️⃣
Het is gisteren niet helemaal gelukt helaas en ik zit nu toch weer vrij laag in mijn energie. Maar goed, niet bij de pakken neer zitten, vandaag is een nieuwe kans. Ik ga dalijk eens eindelijk nieuwe snaren kopen voor mijn gitaar (werd wel eens tijd want de dunste snaar is al een jaar kapot lol), dan kan ik de blues spelen als het eens wat minder gaat en dat heeft me altijd wel geholpen met relativeren.
Ik realiseer me dat ik nog steeds helende ben, en ik moet accepteren dat mijn tred op mijn pad soms een stuk langzamer gaat zoals vandaag het geval is.

Ik kom er wel, zeker als ik mezelf de tijd gun!

Wordt vervolgd!

Ganggang💯

Bewuste gebruiker
2️⃣

Dag 2️⃣
Het is gisteren niet helemaal gelukt helaas en ik zit nu toch weer vrij laag in mijn energie. Maar goed, niet bij de pakken neer zitten, vandaag is een nieuwe kans. Ik ga dalijk eens eindelijk nieuwe snaren kopen voor mijn gitaar (werd wel eens tijd want de dunste snaar is al een jaar kapot lol), dan kan ik de blues spelen als het eens wat minder gaat en dat heeft me altijd wel geholpen met relativeren.
Ik realiseer me dat ik nog steeds helende ben, en ik moet accepteren dat mijn tred op mijn pad soms een stuk langzamer gaat zoals vandaag het geval is.

Wordt vervolgd!
Elke keer een stapje minder is sowieso een vooruitgang. En soms doe je een stapje de andere kant op. Hoort bij het proces, helemaal als je zo lang geblowd hebt.

Syl

Wijs gebruiker
2️⃣

Dag 2️⃣

Wordt vervolgd!
Kijk eens hoe onwijs hard je bezig bent!!.
Je bent gewoon de hele dag hard aan het werk ondanks je lage energie!!.
Daar heb ik pas respect voor!!. 💪👌
Als je thuis bent heb je je rust meer dan verdiend. 🏡📻🎸📺🛏
Eis niet te veel van jezelf (zei de vrouw die altijd te veel eist van zichzelf) 😇
Ben echt trots op je!!.
Hou vol jij kan dit!! 👊

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Natozlato @Syl @Ganggang💯

Thanx! Doet me weer goed, jullie reacties!

Dag 3️⃣

Ik heb eigenlijk heel snel na mijn reactie van gisteren weer de weg naar boven gevonden, en gisterenavond een gezellige avond gehad en die verliep vrij gemakkelijk! Ik zie het weer helemaal zitten!
Dan ook nog eens lekker geslapen inclusief vette droom dat ik met een nogal typisch gezelschap een grote hoeveelheid grondstof voor drugs per boot naar Oostenrijk moest brengen lol.

Beetje laat dus ik hou het kort vandaag,

Wordt vervolgd!

inner_search

Bewuste gebruiker
Top dat je gistere dan toch nog een leuke avond had al bij al !
Bestel de snaren gwn online , morge in de bus :wink: kan je gelijk terug spelen.

Kzit van gisteren thuis , buikgriep :sweat:
Gistere hele dag en dag lope 🤮 en...
Uitgedroogd tot en met.
Dus ook niet geblowd... deze nacht toch lekker geslapen (met de medicijnen tege krampen)
Ga nu een toast met roerei eten en zien of het binnen blijft.

en ik moet accepteren dat mijn tred op mijn pad soms een stuk langzamer gaat zoals vandaag het geval is.
Soms moet je ook eens de schildpad zijn inplaats van de haas :wink:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Over gisteren kan ik kort zijn:

Dag 4

Ik had al snel zoiets van dikke *** voor vandaag, dus jointje met biertje en om 20.45 al gaan slapen. Geen droom om te vertellen ook niet.

Vanavond nieuwe kans want ikmoet morgen ook werken.

Wordt vervolgd...

Natozlato

Bewuste gebruiker
Je plan was om doordeweeks niet meer te blowen?
Kop op, laat je niet hangen jongen. Zorg anders dat je doordeweeks niks meer in huis hebt!
Jij was een paar maanden geleden ook gestopt met sigaretten toch? Keigoed! Dat heb jij al overwonnen! Wees trots! Dit gaat jou ook wel lukken! 💪🌸😘

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Natozlato
Niks aan de hand hoor, ben gewoon beetje aan het afbouwen, succes hoeft nog niet meteen een feit te zijn.

Gisterenavond ook een jointje gerookt, ik moest wel werken vanochtend. Ik vind t wel redelijk gaan, de eerste blowvrije dagen zijn toch echt hoopvol vind ik!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan