• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

livereport 1e x dolphins delight

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
allereerst, ja inderdaad weer een live report, ik ga m'n best doen het allemaal goed bij te houden en hoop zo de visuals t beste te kunnen omschrijven:

Introductie:
Dit is waarschijnlijk een van de stomste dingen die ik had kunnen doen maar nieuwsgierigheid won het van verstandigheid en deze kans kwam me natuurlijk ook niet zo maar aanvliegen. Ik ben al jaren nieuwsgierig naar truffels en paddo’s en wil het ondertussen ook al een hele tijd doen maar het is er gewoon nog niet van gekomen door meerdere redenen (geen tripsitter of iemand die mee wilt doen, niet lekker in mn vel ziten en de gelegenheid). Maar ik kon nu gewoon niet meer wachten.

Ik zit momenteel alleen op mijn slaapkamer, heb net een 10 gram dolphins delight (lemon tek) op en voel langzaam de effecten meester van mij worden. Mijn zicht begint te golven, ik denk niet meer 100% helder, ik voel me zwaarder en mn zicht verscherpt. Al typend beginnen de bovenste letters van mijn verhaal te golven maar voor ik ga liggen wil ik toch eerst deze introducte afhebben. Het is misschien heel onverstandig wat ik nu doe, maar ik wilde gewoon weten hoe het was, en ik denk dat ik er zo achter ga komen. (27 jan. 27, 11, 23:4:sunglasses:

Setting:
Alleen thuis (ouders op vakantie, zusje met haar vriend op haar slaapkamer)
Ervaring: 0% met tripmiddelen
Omgeving: mijn eigen vertrouwde kamertje, laptop met internet, pc met 120 gig aan muziek, surroundset, n big-ass tv, kaarsen, sfeerverlichting, een heerlijk bedje, een balkonnetje, een bad en een unlimited suply aan eten en drinken tot mijn beschikking!

Bon voyage!

ps: weet iemand hoe ik naar "mijn playlists" in youtube kan, dit is echt al een mysterie voor me :)

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
daar zijn we weer.

beetje gemengde gevoelens eerlijkgezegd, van de ene kant denk ik, 't had allemaal wel een stuk heftiger gemogen, van de andere kant is het wel vermakelijk dat alles zo "niet-voor-de-hand-liggend" is.

ik wil eigenlijk het beeldscherm vermijden maar moet toch echt een aantal dingen opschrijven voor ik het vergeten ben :)

allereerst snap ik inderdaad toch echt die patronen, een paar vlekjes op de muur lijken opeens met voorgedachte rade daar geplaatst te zijn, ze zitten er al zolang ik me herriner, en ik heb er al god weet niet hoevaak naar liggen staren en opeens klikt het.

daarbij lijkt het alsof ik overal groene en rode lasers door de kamer zie gaan. niet sterk genoeg om je op te focussen maar ze zijn zeker aanwezig.
ook zie ik op de muren allerlei maskers, een beetje een combinatie tussen chinese en azteekse maskers. ik ga ze zo proberen te tekenen.

ook beginnen kleuren redelijk te veranderen, niet opvallend, maar geleidelijk. m'n geruit hemd zag eruit alsof er allemaal kleine wormpjes in kronkelden, erg vermakelijk ook!

het plafond golft en lijkt te ademen, en mn beeld vervaagt soms een beetje. het lijkt ook steeds of de letters af en toe kleiner en groter worden, terwijl ik langzaam in m'n stoel word gezogen en lig te genieten van de vage muziek. (paul kalkbrenner - absynthe)

de letters op mijn toetsenbord beginnen ook langzaam te schuiven, ik baal er trouwens wel verschrikkelijk van als ik moet wachten voor youtube het volgende nummer heeft geladen, die stilte is maar niks..

wel weer genoeg getypt, al vanaf het begin van het bericht zit ik met spanning te wachten tot ik verder mag genieten en dat ga ik nu weer even doen! groetjes :)

oja! ik ga ook even wat kaarsjes aansteken, dat lijkt me wel leuk :)

edit: toetje heeft pm :)

lolnoob

Bewuste gebruiker
Gast ga van youtube af en zet iets van die 120 gig aan muziek aan :wink:

Wat denk je? Dat vind ik meestal interessanter dan de visuals (die ook wel erg leuk zijn :))

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
toch nog wat wat ik kwijt moet, mijn excuses trouwens als het niet echt mooi als een verhaaltje samenloopt, normaal vind ik dat heel belangrijk maar dit is net als op de pep, kkan niet wachten voor ik het volgende kan opnoemen! het zullen dus meer lossen zinnen zijn vanaf nu:

-ik zie allerlei patronen in het licht dat over me heen vloeit, beetje escher-achtig.
- m'n lamp op standaard draait langzaam om zijn as en kijkt me af en toe aan.
-het licht verandert langzamerhand in sterren
-de letters hierboven lijken een prachtig patroon te vormen, alsof ze van groot naar kleiner gaan, (van boven aan naar onder gezien)
- de kabels van lampen kronkelen rustig over de vloer.
-en ik heb de meest ongelooflijke close-eyed (en zelfs een beetje open eyed) visuals, allemaal cirkels en vierkanten in neon kleuren die in elkaar over vloeien met verschillende perspectieven (van bird view naar man view etc).
- ik voel het gestaag toenemen :) ik ga weer vliegen !

lolnoob: dat zou ik heel graag doen, maar ik vind dit nummer (absynthe ) zo geweldig! en heb t nou eenmaal niet op mijn pc staan, spijtig.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
haha ik vermaak me zeker :) geweldig dit!

en wat is in bad gaan een ervaring zeg! godverdomme :)

ik was dus rustig met wat shpongle, 2 kaarsjes, en een berg schuim in een heerlijk warm bad gaan liggen. heerlijk! zit nu in mijn lekkerste badjas heerlijk warm weer op mijn kamertje

dus in bad:

- weer allerlei patronen in het licht
-kaarsen die verwijden en dansten
-rimpelende muur
-tegeltjes die naar voor en naar achter gingen
het beeld leek zeg maar alsof je naar een 3d film keek zonder bril, allemaal scherpe vage kleuren.
de bellen in het schuim vormden geweldige vierkante patronen
closed eye visuals bestonden uit een paarse kaleidoscoop met electrische draden tussen buitenzijden.

en toen ik net buiten ging roken leken de sterren wel vuurvliegjes! van kleur veranderen en alle kanten op te gaan :)

ik ga weer verder met niks doen!

luchtigtoetje

Badass junkie
Sorry dat ik gisteren zo vaag deed. Op een gegeven moment zei je "maar dat lees je wel in mn trip report dat ik goed ga." Toen dacht ik jonge! Als ik probeer te lezen rennen de letters weg! :tongueout:

Maar een leuk report, heel herkenbaar van mn eigen (truffel) trips. :hearteyes:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
luchtigtoetje zei:
Sorry dat ik gisteren zo vaag deed. Op een gegeven moment zei je "maar dat lees je wel in mn trip report dat ik goed ga." Toen dacht ik jonge! Als ik probeer te lezen rennen de letters weg! :tongueout:

Maar een leuk report, heel herkenbaar van mn eigen (truffel) trips. :hearteyes:

haha geen probleem!

ik ben uiteindelijk rond een uur of 2 in bed gaan liggen en heb nog wat tv gekeken. in het begin toch moeite me gehad om me daarop te kunnen focussen maar na n half uurtje ging dat perfect. rond 4 uur dan heerlijk in slaap gevallen :).

ik moet wel zeggen dat het toch nadat ik beetje gewend was aan alle vervormingen en visuals en toend e euforie een beetje was afgenomen, ik toch wel kon begrijpen waarom mensen hier bad op zouden kunnen gaan maar heb zelf alles binnen 2 minuutjes kunnen relativeren :) had zelf namelijk in het begin helemaal niet door hoe euforisch ik was totdat het uit begon te werken. verder is er van tekenen trouwens ook niets meer gekomen.

toch lijkt het me nog (!) leuker om werkelijk dingen te zien die er niet zijn, niet alleen een betere opname van licht (ik zag letterlijk de stralen door de kamer gaan en weerkaatst worden door spiegels en flessen) maar het lijkt me helemaal geweldig om letterlijk te hallucineren. misschien dan toch maar een keertje voor lsd gaan kijken :) (ben ik ook al een hele tijd benieuwd naar maar het leek me verstandiger om eerst truffels te proberen). maar hippyflippen zie ik nu toch ook wat meer zitten.

en lolnoob: sorry ik lees je reactie over het denken nu pas; ik ben hier eigenlijk niet zo zeer mee bezig geweest eerlijk gezegd, en daar zijn denk ik 2 redenen voor:
1- op een paar hele lichte mdma hallucinaties na heb ik nog nooit wat van visuals meegemaakt of dergelijke, ik was dus veelste druk bezig met allerlei dingen ontdekken, vormen te creeeren en dingen te veranderen.
2- ik was in het begin een beetje bang om te diep na te gaan denken, er zijn namelijk nog altijd een aantal dingen die momenteel spelen die me niet helemaal lekker liggen en ik was bang dat de trip daardoor een verkeerde wending zou nemen. ik heb het dus ook als het ware een beetje vermeden. + daarbij komt dat ik om echt diep na te moeten denken op bed had moeten gaan liggen, en ik bang was in slaap te vallen en de trip te missen :)

ik had trouwens met opzet niet meteen de meest potente gepakt maar toch een van de beginnerssoortjes, misschien een beetje risicovol van die lemontek, maar wat heb ik het geweldig gehad :). ben trouwens uiteindelijk wel blij dat ik besloten had het als een livereport op te schrijven. in het begin had ik er een beetje spijt van, maar nu kan ik het zelf ook teruglezen en is het makkelijker herrineringen op te halen :)
zeker voor herhaling vatbaar! mijn excuses voor de vage samenhang en bedankt voor het lezen (en reageren)!

lolnoob

Bewuste gebruiker
Als je in bed gaat liggen ga je niet slapen hoor, dat lukt volgens mij echt nooit als je aan het trippen bent :P

Maar ik vond het een mooi report en de eerste keer hoeft ook niet zo overweldigend te zijn. Dit is nog maar het topje van de ijsberg :wink:

luchtigtoetje

Badass junkie
Ik heb hele dikke halucinaties gehad op 15gr truffels plus wiet.
Voor mij is op lagere dosis:
Truffels² × biljoen kleuren = LSD

Maar het lig helemaal aan jezelf. Ik had mezelf in het begin (ook) wat terug gehouden met truffels, en later liet ik me gaan en ging ik pas echt goed halucinere.

Maar ik ben blij dat de eerste keer goed ging!

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
luchtigtoetje zei:
Ik heb hele dikke halucinaties gehad op 15gr truffels plus wiet.
Voor mij is op lagere dosis:
Truffels² × biljoen kleuren = LSD

Maar het lig helemaal aan jezelf. Ik had mezelf in het begin (ook) wat terug gehouden met truffels, en later liet ik me gaan en ging ik pas echt goed halucinere.

Maar ik ben blij dat de eerste keer goed ging!

tsja ik was nog aan het overwegen om erbij te blowen maar ik wil daar even een tijdje mee stoppen dus had besloten om het niet te doen.

wat ik me trouwens wel af vraag, (niet dat ik het morgen alweer van plan ben) maar hoe erg is er sprake bij truffels? vergelijkerbaar bij mdma (dus dag 1 normale portie, n week later dit alweer wat opschroeven etc?) of toch echt maar een keer per maand en anders heeft het gewoon geen effect meer? bedankt!

lolnoob

Bewuste gebruiker
Ik zou aanraden het max 1x per maand te doen, omdat je meestal ook wel een hoop te verwerken hebt. Maar dat lijkt deze keer nog niet echt het geval dus dan kun je het eerder weer doen. Na een week zou het ongeveer wel hetzelfde moeten aanvoelen. Toch zou ik wel 2 tot 3 weken wachten om zeker te zijn.

luchtigtoetje

Badass junkie
lolnoob zei:
Ik zou aanraden het max 1x per maand te doen, omdat je meestal ook wel een hoop te verwerken hebt.

ik zou inderdaad lekker een maandje wachten om alles te verwerken. Dan is de volgende keer ook een stuk specialer. Tenminste, dat heb ik. Je kan de volgende keer ook Atlantis truffels proberen of een andere wat sterkere of met meer visuals. Blowen erbij kan goed zijn, maar dat weet je zelf het beste. :) En nogmaals, ben blij dat het bevallen is! :grin:

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Heerlijk report, misschien moet ik me er toch maar eens aan wagen om in m'n eentje truffels te nemen. Ben er best wel weer aan toe, en om met een groep zoiets te plannen is altijd lastig dus in de praktijk wordt dat toch maar steeds uitgesteld. Op zich ben ik niet bang om slecht te gaan in m'n eentje, maar is het überhaupt aan te raden om het op een studentenkamer te doen(misschien dat de kleine ruimte benauwend wordt ofzo)? Ik woon gelukkig wel naast een park dus ik kan altijd het groen opzoeken.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Hakvlees zei:
Heerlijk report, misschien moet ik me er toch maar eens aan wagen om in m'n eentje truffels te nemen. Ben er best wel weer aan toe, en om met een groep zoiets te plannen is altijd lastig dus in de praktijk wordt dat toch maar steeds uitgesteld. Op zich ben ik niet bang om slecht te gaan in m'n eentje, maar is het überhaupt aan te raden om het op een studentenkamer te doen(misschien dat de kleine ruimte benauwend wordt ofzo)? Ik woon gelukkig wel naast een park dus ik kan altijd het groen opzoeken.

Ik heb hetzelfde 'probleem', een goede datum en een goede plek vinden met meer mensen is soms wat moeilijk. Dus ik heb het ook een keer alleen gedaan op mijn eigen studentenkamer en het ging perfect. Zou de eerste keer wel een iets minder grote dosis nemen dan je normaal neemt om het even aan te voelen. Het is heel anders maar ook erg leuk.

Als je het normaal geen benauwende ruimte vindt dan zal het nu ook geen groot probleem zijn denk ik.

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Hmm, toch maar eens doen dan. Op zich spreekt het filosofische aspect van alleen trippen me ook wel erg aan, lekker op bed liggen met je gedachten.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
lolnoob zei:
Ik zou aanraden het max 1x per maand te doen, omdat je meestal ook wel een hoop te verwerken hebt. Maar dat lijkt deze keer nog niet echt het geval dus dan kun je het eerder weer doen. Na een week zou het ongeveer wel hetzelfde moeten aanvoelen. Toch zou ik wel 2 tot 3 weken wachten om zeker te zijn.

het verwerken viel inderdaad heel erg mee, heb er met twee vrienden over gepraat en m'n reportje neer kunnen pennen maar zoals vermeld, ik heb niet over allerlei issues na zitten denken dus veel om te evalueren was er niet :).

maar inderdaad, ik was eigenlijk van plan om het dinsdag avond dan nog een keer te doen om het daarna even te laten, maar het lijkt me momenteel toch minder verstandig (al vanaf vrijdag ochtend mensen over de vloer, veel drank, weinig slaap) en ook morgen moet ik vroeg op, en dan maandag en dinsdag avond ook nog werken tot 10 uur. dus inderdaad gewoon lekker even wachten!

door Hakvlees op 30 jan 2011 16:06

, toch maar eens doen dan. Op zich spreekt het filosofische aspect van alleen trippen me ook wel erg aan, lekker op bed liggen met je gedachten.

bedankt! ik denk inderdaad dat het wel alleen te doen is zolang je je op je gemak voelt, en ook thuis op die kamer. ik zelf vond mijn studentenkamer helemaal geen thuis en heb het daarom juist niet daar alleen gedaan.

dat filosofische ben ik inderdaad ook wel niewusgierig naar. volgende keer van te voren een blaadje maken met stellingen om over na te denken.

RobTrip

Belezen gebruiker
Leuk live report. Ik zit te twijfelen om ook een keer in me eentje te trippen. Jij vond het dus wel relaxed he TRAVOLTA? Wel een aanrader, al heb jij geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb al een paar keer met andere personen erbij truffels genomen, dus heb ook al wat ervaring.

luchtigtoetje

Badass junkie
RobTrip zei:
Leuk live report. Ik zit te twijfelen om ook een keer in me eentje te trippen. Jij vond het dus wel relaxed he TRAVOLTA? Wel een aanrader, al heb jij geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb al een paar keer met andere personen erbij truffels genomen, dus heb ook al wat ervaring.

nou het verschil vind ik is als je met meer mensen bezig bent dan hou je elkaar in de realiteit zegmaar. Je gaat minder diep maar hebt veel meer lol. Als je alleen bent word je niet "afgeleid" uit je eigen wereld en kan je zo diep gaan als je wilt, en dus dieper nadenken over dingen.

Ik vind het allebei wel wat hebben, maar als ik moet kiezen doe ik het toch liever alleen :)

RobTrip

Belezen gebruiker
luchtigtoetje zei:
RobTrip zei:

nou het verschil vind ik is als je met meer mensen bezig bent dan hou je elkaar in de realiteit zegmaar. Je gaat minder diep maar hebt veel meer lol. Als je alleen bent word je niet "afgeleid" uit je eigen wereld en kan je zo diep gaan als je wilt, en dus dieper nadenken over dingen.

Ik vind het allebei wel wat hebben, maar als ik moet kiezen doe ik het toch liever alleen :)

OK. Omdat er overal wordt aangeraden het niet alleen te doen enzo. Ik denk dat ik nu wel weet wat ik kan verwachten, omdat ik het 3 keer eerder heb gedaan. Ik twijfel alleen nog over de hoeveelheid. Laatste keer was 12.5 gram atlantis. Misschien ga ik voor de 20, maar dat is wel wat veel. Ik heb namelijk nog nooit echt hard getript.

lolnoob

Bewuste gebruiker
Als je voor de eerste keer in je eentje gaat trippen zou ik het met wat minder eerst proberen. Zoek anders even mijn tripreport op over een truffeltrip in mijn eentje als je nog wat meer te lezen wilt.

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
RobTrip zei:

ik vond het zeer geslaagd, maar ik denk dat je gewoon het beste naar bijvoorbeeld lolnoob of luchtigtoetje kan luisteren. zij hebben niet alleen meer ervaring met gebruiken maar ook met tripmiddelen an sich. ik verder 0,0%

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
en ik heb toch gisteravond nog een keer truffels genomen, omdat het toen nog kan. maar die ervaring was nog 10x zo heftig (15 gram white diamonds lemontek), ik ben letterlijk in mezelf verdwaald. hier volgt zeker nog een reportje over :)

RobTrip

Belezen gebruiker
TRAVOLTA zei:
en ik heb toch gisteravond nog een keer truffels genomen, omdat het toen nog kan. maar die ervaring was nog 10x zo heftig (15 gram white diamonds lemontek), ik ben letterlijk in mezelf verdwaald. hier volgt zeker nog een reportje over :)

Haha
Ben benieuwd. Je moet toch een behoorlijke tijd tussen de trips hebben, anders is het effect toch zwak? :confused:

TRAVOLTA

Bewuste gebruiker
RobTrip zei:
TRAVOLTA zei:

Haha
Ben benieuwd. Je moet toch een behoorlijke tijd tussen de trips hebben, anders is het effect toch zwak? :confused:

4 a 5 dagen had ik gelezen, en dat raadde de meneer in de smartshop me ook aan. heb het uiteindelijk toch gedaan omdat ik gisteravond nog alleen thuis was en ik niet veel te verwerken had van de 1e keer. nu echter wel, dus vind eht ook even goed geweest :wink:

Einstein

Badass junkie
Is ook onderhevig aan toeval. De één voelt pas na twee weken überhaupt weer iets van zijn truffels, de ander gaat na een paar dagen alweer hard.
Heb je nog wat aan mijn kosmische wijsheden gehad? :P

Bovenaan