• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Livereport Truffels: Psilocybe Galindoil

ShootingStar

Experimenterende gebruiker
Psilocybe wat?? Ja, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar de Galindoil schijnt tussen een Tampanensis en een Atlantis truffel in te zitten. Behoorlijk visueel en filosofisch, maar minder vuurwerk als bij de Dragon's Dynamite. Aangezien ik vanavond voor het eerst solo ga trippen, besloot ik om de DD's voor een later tijdstip te bewaren.

De eerste keer alleen dus... Misschien is dat ook wel de reden dat ik dit livereport opstart, zodat ik me wat minder alleen voel :). Er is iemand die van mijn plannen afweet, dus mocht het verkeerd gaan dan kan ik hem bellen en dan weet 'ie wat er te verwachten is. Ik ga er niet vanuit dat het mis gaat, want ik ben ondertussen redelijke tripervaring, M'n recente voorgeschiedenis zijn 13 gr Mexicana, 15 gr Atlantis en 2,2 gr gedroogde Hawaiiaanse paddo's. Allemaal heftige ervaringen, waarbij ik vooral de paddo's pas graag weer wil doen als het straks mooier weer is en je lekker naar buiten kan. Van paddo's blijk ik toch wat actiever te worden dan van truffels.

Vanavond het rijk dus voor me eigen alleen. Playlistje is in de maak en nadat ik straks de afwas er doorheen heb gewerkt gaat het feest beginnen. Zal me lekker op m'n bankje installeren met chocolade en lekkere drankjes in de buurt. Misschien dat ik er een dvdje in stop om het wachten te veraangenamen.

Ik beginnen met 10 gram middels de Lemon Tek methode te nuttigen. In sommige topics werd hier al over gesproken en het schijnt dat de trip er wat heftiger van wordt. We zullen zien!

Ik verwacht dat ik gaandeweg de trip hier niet heel meer zal updaten, maar ik doe m'n best, dat is beloofd. Ik ga even snel afwassen en dan hoop ik rond kwart over zeven op weg te zijn. Op weg naar de sterren...

:rock:

Bijlagen

• _1.jpg
    _1.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 170
  • _2.jpg
    _2.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 167

ShootingStar

Heb ze kwart voor genomen, circa 10gr, 5 nog achter de hand dus. Die klammige fase is nu wel aangebroken. M'n hart gaat wat sneller en het liggen op m'n bankje wordt steeds beter. Ik had wel verwacht dat de impact met de lemon tek harder zou zijn, maar het lijkt erg op wat ik al gewend ben,

Ga nog even lekker verder film kijken. Ik probeer jullie op de hoogte te houden.

ShootingStar

Woooh, dit koste me best veel moeite om me hier weer voor de laptop te slepen. Ik voel nu wel een duidelijke body en brain high, kleuren zijn mooier en ik begin -terwijl ik net terugkom van een klein uitstapje naar de keuken- ook visueel nu wel wat te merken. Ik ga de rest van de truffels er zo achteraan doen denk ik. Het gaat best lekker en heb er zin in.

yxes

Bewuste gebruiker
Veel succes, klinkt leuk daar we lezen straks meer :grin:
Weet zelf nog wel dat ik een keer truffels in 2 keer probeerde te eten 7,5g nuchter 7,5g als we bezig waren,
merkte dat ik te lang gewacht had, en dat ik faalde ik alles. Zoals licht aan doen en de truffels in truffel-thee te "veranderen". :)

uiteindelijk met veel pijn en moeite gelukt, maar is niet echt relaxt space, doe mij maar gewoon hoppa meteen volle mik zodat je niet meer hoeft te denken over dingen erna.

soldiermoney

Bewuste gebruiker
yxes zei:
Weet zelf nog wel dat ik een keer truffels in 2 keer probeerde te eten en dat ik te lang gewacht had en dat ik faalde ik alles om de truffels in truffel-thee te maken. :)

Oei dat onduidelijk is zin typen opnieuw?

yxes

Bewuste gebruiker
soldiermoney zei:
yxes zei:
Weet zelf nog wel dat ik een keer truffels in 2 keer probeerde te eten en dat ik te lang gewacht had en dat ik faalde ik alles om de truffels in truffel-thee te maken. :)

Oei dat onduidelijk is zin typen opnieuw?

excuseer haha, was te lui om het overnieuw te typen op dat moment

ShootingStar

Zo he, dat waren een paar rare uurtjes. Raaarrrrrr... De tering. Even een hapje eten en alles op een rijtje zetten. Be right back!

ShootingStar

Sodeju, ik zit even tv te kijken en kan er niet over uit... onooglijke lelijkheid van de mensen die nu bij x factor op tv zijn. Ongeevenaard. Ho ho ho, ik zoek de kracht om wat te gaan koken.

ShootingStar

Zo, ik geloof dat het nu wel voorbij is...

Het was een vrij chille trip die echt fucking relaxt begon, maar gedurende de tijd vorderde en de overpeinzingen het wonnen van flow van de trip, het soms wat somber werd. Een beetje zoals ik toch een beetje in m'n vel zit ook op dit moment. Het was soms dus best ernstig, maar ook hele perioden van intens genieten van de muziek, liggend onder een dekentje op de bank, lekker op je af laten komen.

Hmm, ik ga morgen wel een uitgebreider report schrijven. Ik ga nu even douchen, eten en naar bed.

Catch you all in the morning!

Bey bey!

yxes

Bewuste gebruiker
ShootingStar zei:
Zo, ik geloof dat het nu wel voorbij is...

Het was een vrij chille trip die echt fucking relaxt begon, maar gedurende de tijd vorderde en de overpeinzingen het wonnen van flow van de trip, het soms wat somber werd. Een beetje zoals ik toch een beetje in m'n vel zit ook op dit moment. Het was soms dus best ernstig, maar ook hele perioden van intens genieten van de muziek, liggend onder een dekentje op de bank, lekker op je af laten komen.

Hmm, ik ga morgen wel een uitgebreider report schrijven. Ik ga nu even douchen, eten en naar bed.

Catch you all in the morning!

Bey bey!

Tot morgen :wink:

ShootingStar

Sorry voor de late reply guys. Had nog geen tijd gevonden om hier een goed report over te schrijven. Nu kan ik de slaap niet vatten, dus ach... met de laptop in bed maar even een korte reflectie geven op afgelopen zondag, Ik heb deze paar dagen denk ik ook wel nodig gehad om het een goede plek te geven, maar ik geloof dat dat nu wel is gelukt.

Zoals jullie hebben kunnen lezen was het afgelopen zondag de eerste keer dat ik alleen heb getript. Sowieso de eerste keer dat ik in m'n eentje iets van drugs gebruikt had. Het voelde best onwennig, aangezien ik normaliter mijn trips weken van tevoren vastleg en voorbereid met twee vaste tripvrienden. Nu stond ik zondag op en kreeg spontaan de 'zin' in een avondje truffels. Het fijne aan Amsterdam is dat dit ook gewoon geregeld kan worden, dus zo gezegd, zo ge-diggie-daan.

Ik had een beetje een suf weekend achter de rug en misschien was dat ook de reden dat ik opzoek was naar een verzetje. Daarnaast zijn het voor mij persoonlijk wel roerige weken geweest. dus keek ik er ook echt naar uit om filosofisch in mezelf te keren, zoals dat op truffels zo lekker kan. Visueel hoefde het dit keer niet zo spectaculair te zijn, maar ik had zin in lekker diep in gedachten verzonken naar mooie muziekjes te luisteren en na te denken waar het allemaal naar toe moet met mij in deze wereld. Desnoods ook terloops even het Middenoostenconflict oplossen als ik de geest had.

Hoewel ik me niet schaam voor het gebruik van dergelijke middelen, is het ook niet iets dat je (ik althans) van de daken schreeuwt. Het gebruik van drugs in je eentje heeft daar bovenop toch nog net iets meer... mwahhh hoe zeg ik dat, schimmigheid ofzo.

Hoewel dat niet het beste uitgangspunt is om je trip te beginnen, heb ik toch doorgezet. De eerste 10gr landde rustig, maar lekker, zoals ik bij de update al meldde. Ik besloot ongeveer drie kwartier na de eerste inname de rest te doen.

Op dat moment was toen net in het laatste stuk van de film Kill Bill 2 aanbeland. Film kijken ging nog lekker, maar ik merkte dat de muziek van de film me op een gegeven moment meer boeide dan de film. Ik moest m'n best doen om m'n concentratie bij de film te houden, maar toen de aftiteling begon sloot ik m'n ogen een beetje. Drie heerlijke nummertjes lang, zoals alleen Tarantino die kan uitzoeken, gleed ik langzaam weg in een vredige trip met milde close-eyed visuals.

Op het moment dat de dvd was afgelopen viel er een diepe stilte. Aiii! Snel weer muziek. Ik had een lekker gevarieerd lijstje gemaakt, met diepe house, zwoele wereldmuziek en mooie rustige gitaarmuziek. Van alles wat. Ik moest moeite doen om mezelf van m'n bank af te slepen richting computer waar de playlist in stond. En of de duvel er mee speelde: computer deed totaal niet wat ik wilde. Ik ben er nu nog van overtuigd dat het niet door de truffels kwam. Hij wilde gewoon geen muziekjes afspelen. Op dat moment.

De truffels sloegen ondertussen wild om zich heen en ik zat echt als een wezenloos voor m'n laptop. De eerste lachkick was een feit, want ik begreep wel dat het echt helemaal nergens op sloeg. Ik zag 20 pictogrammen op m'n bureaublad en het overweldigde me enorm. Terwijl ik m'n monitor liep op te wrijven met m'n vingers en nee schuddend liep te bedenken wat ik met deze crisis aan moest, kreeg ik het heldere idee dat een herstart wel eens wonderen zou kunnen doen. De gedachtegang Start -> Afsluiten kon ik niet maken, dus besloot ik de accu er maar even uit te halen :stoned:. Uiterst effectief, en na een hoop gepiel had ik dan toch m'n muziek!

Ik keerde weer lekker terug naar m'n bank, onder de deken en het beste gedeelte van de trip begon. De muziek voerde me mee naar verre plekken. Ik zat met half open, half gesloten ogen een beetje om me heen te staren en te genieten van het moment. Telkens weer vroeg ik mezelf af hoe het toch mogelijk was dat ik zo verschrikkelijk lekker lag. M'n lichaam voelde lekker aan, beetje wrijven over je buik, voeten diep wegstoppen in de bank... hmmm.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik op dat moment dacht dat trippen in je eentje echt een uitkomst was. Ik was een beetje bang dat ik me misschien eenzaam zou voelen ofzo, maar niks van dat! Het was gewoon een avond ongehoord hard chillen. Briljant. Er is geen betere manier om je in je eentje beter te vermaken. En wat een playlist had ik samengesteld zeg! Opeenstapeling van goddelijke muziekjes, zoals alleen ik dat kan. Daar zou ik iets mee moeten gaan doen, dacht ik toen, en ik lachte hardop.

Deze fase duurde helaas niet zo heel erg lang. Ik denk dat het een goed uur later moet zijn geweest dat ik het een beetje te warm kreeg onder m'n deken en de muziek me minder deed. Ik ging een beetje rechtop zitten. Het diepere peinzen begon toen.

Een van m'n grootste overdenkingen gedurende de hele trip was: tegen wie zou je kunnen vertellen dat je in je eentje de hele zondagavond hebt lopen trippen? Tijdens het begin van de trip was ik ervan overtuigd dat iedereen het mocht weten, maar nu kwam er weer wat schaamte terug. Ik woon met drie huisgenoten en hoewel ik zeker wist dat die vanavond niet zouden thuiskomen, verontrustte de gedachte dat er iemand zou kunnen binnenlopen wel een beetje.

Van m'n vorige trip (Hawaiiaanse paddo's, heftig wel dus) weet ik me te herinneren dat de trip niet altijd een 'volledige mooi weer show' hoeft te zijn. Ernstige gedachten hebben soms ook aandacht nodig en dat vind ik helemaal niet erg. Het is denk ik gewoon een essentieel onderdeel van het betere trippen. Deze serieuzere gedachten namen nu ook rap de overhand, terwijl ik dat hiervoor met vergelijkbare dosissen truffels niet gekend heb.

Ik begon me ondertussen te ergeren aan de muziek. Er kwam een nummer van Spongle voorbij en irriteerde me echt dood. Snel weer even wat bekendere tunes opgezet, maar de muziek leek me niet meer te pakken. Ik lag ondertussen ook niet echt meer echt lekker. Het was pas half elf, dus de truffel zou nog zeker even moeten doorwerken. En maar denken, denken, denken...

Over wat anderen mensen van je vinden, over dat het toch raar is dat je hier in je eentje een beetje ligt te trippen zonder dat je er echt van geniet, over m'n scriptie die maar niet wil opschieten.. je kent het wel. Geen enkel moment gedacht van: 'owjee, nu ga ik bad', bij lange na niet, maar ik zat gewoon letterlijk te wachten tot de trip was afgelopen. Rechtop de bank, muziek heel zacht en beetje norsig voor me uit staren.

Rond half12 was de trip wel behoorlijk aan het eindigen. De zogenaamde eindfase brak aan en ik begon weer wat vrolijker te worden. Ik kreeg honger en had zin om wat mensen te zien. Hoppa, als eerste stap maar even de tv aan, immers niet te veel dingen tegelijk doen nu :).

In de tussentijd heb ik ook wat updates weer hier gedaan. X Factor was op tv en mijn god wat een ervaring was dat. M'n hoofd werkte nog niet helemaal helder en ik had wat visuele vervormingen. Iedereen oogte wat uit proportie op tv en ik wist dat het door mijn vertekening kwam.... maar mijn God wat was iedereen lelijk op tv! Nog los van de soms slechte zang: sommige zagen er zo eng uit! Die blonde chick uit de jury bijvoorbeeld, normaal best een knappe dame... Het leek wel alsof ze 85 jaar oud was. Ingevallen ogen, enge tanden... Fascinerend om te zien, dat wel.

Dit deed me denken aan een goede vriend van me die een keer op een housefeest 2cb had genomen met de veronderstelling dat het xtc was. Hij vluchtte naar huis omdat hij de lelijkheid van de mensen niet langer kon aanzien,

Daarna kwam het late nieuws waarop de songfestival rel was losgebarsten. Ik begreep er geen fuck van. Ik kon me niet voorstellen dat dit een up-to-date journaal was. Het leek wel een in scene gezette soap ofzo. Het duurde echt een paar minuten voordat ik doorhad dat dit actueel het nieuws bezighoudt.

Dit waren wel zo'n beetje de laatste naweeën van de trip, waar ondanks dat het niet allemaal even vet was, toch positief op terugkijk. Trippen in je eentje is best een aanrader, maar je moet nog net iets beter in je vel zitten dan wanneer je dit met een groep goed vertrouwde vrienden doet, denk ik.

yxes

Bewuste gebruiker
Ah een lone-tripreport eerste die ik lees, weet niet of ik het ooit wil. Denk dat ik het tegen vrienden aanlullen zeker zal missen aangezien er zoveel dingen zijn die ik denk en dan ook meteen wil vertellen. Beetje als het kijken van een goede film maar niemand die hem gezien heeft. En dan erover gaan vertellen ofzo. Mss ooit een keer maar samen trippen lijkt me toch leuker.
leuk report om te lezen

Wietje

Belezen gebruiker
Leuk report!
Ik zou alleen trippen wel zeker zien zitten, omdat je dan meer concentratie hebt, en ik denk
dat je zo meer uit je trip kan halen..

Maar trippen met meer is dan weer leuker, denkik ^^

spacelord

Wijs gebruiker
Heeft de lemon tek gewerkt? Ik heb het ook eens geprobeert en bij mij is de trip wel een stuk heftiger geworde :grin: ! welk ook wel een stukje korter dan normaal maar de intensiteit was enorm.

Bovenaan