Lotgenoten Oxycodon

KatootjeP

Newbie
Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.

De Zandman

DF-koning
Voila. C' est moi.
Ik ben eraan verslaafd geweest.
Ik gebruik dit middel heeeeel af en toe.
Stuur maar een pm.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Vragen naar of het dealen van drugs is hier verboden. Ik zeg niet dat je dat gaat doen maar we hebben vergelijkbare berichten gehad hier en zij bleken achteraf alleen maar Oxy te willen scoren.

KatootjeP

Newbie
Hallo Dunne ik zou niet weten hoe ik mijn vraag anders zou moeten stellen, tips zijn welkom. Maar drugs scoren is niet de insteek, ik ben onder medische begeleiding aan het afbouwen en heb daardoor geen behoefte aan extra middelen

Sander85

Newbie
Ik ben ook een lotgenoot , heb al vaker enkel gelezen op dit forum maar me eigenlijk nooit lid gemaakt en bij deze toch eens een reactie plaatsen met mijn verhaal.
Ik heb deze pillen 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen door een hernia tussen de L4 en L5 (rug)
En heb ook door de bulging in mijn rug nu een scoliose ontwikkeld.
Ben nu afgelopen 3 maanden 3 x geprobeerd te stoppen .
Ik wist dat ik aan het einde van m’n pillen ging geraken en bewust geen “optijd” bijgehaald met het voorschrift van mijn huisarts.
Probleem is echt dat als ik de pillen niet heb ik amper kan lopen door de rugpijn .
Ben met cbd wiet gestart en ook normale wiet , dit helpt een beetje het scherpe randje er af te halen maar ook niet zonder de oxycodon.
Ik slik een 100mg per dag , soms 120 of 140 als ik er lichamelijk erg slecht aan toe ben naar het einde van de werkweek toe .
Werk ook nog eens in de horeca en dat is ook niet erg gunstig voor mijn rug , maar heb niet veel keus ik heb een gezin te onderhouden.
Het stoppen is echt een hel niet alleen dat ik dan kapot ga van de rugpijn en m’n schoenveters nog geen eens kan strikken .
Maar de onrust en chaos die het creëert .
Het zit nog vers in m’n geheugen omdat ik donderdag de dokter had gebeld voor vrijdag een afspraak maar kon pas vandaag terecht .
Mijn laatste tablet van 40mg
Heb ik vrijdag ochtend genomen , die was enkele uren daarna uitgewerkt en heb flink moeten afzien tot een uur geleden dat ik bij de apotheek ben geweest.
Nu probeer ik iedere keer weer na zo’n “cold turkey” weekend de dosis te halveren van wat ik normaal gebruik en hoop dus nu dat
Me dit wel gaat lukken .
Ik weet dat ik zonder die pillen kapot ga zijn van de pijn maar heb veel te veel het idee dat het m’n leven op een slechte manier beheerst .
Ik heb me dus suf gerookt afgelopen dagen en tientallen valeriaan pillen genomen om te kunnen slapen ( wat dus niet werkt )
Zelfs na 3 dagen zijn de ontwenningsverschijnselen nog even erg als in het begin .
Dikke troep is het :/

CaRRita

Belezen gebruiker
Dag KatootjeP,
Ik heb zelf een keer geprobeerd om af te bouwen, van zeg maar 30 mg per dag naar 5. Ik ben toen tot 10 gekomen (één dagje met 5), maar ik zit nu al weer tijden op 20. Aan het begin van de maand, als ik nieuwe voorraad heb, neem ik vaak 30 of 35 en dan vervolgens moet ik aan het einde van de maand weer tellen en een aantal dagen 15 nemen. Natuurlijk neem ik me dan voor om op de 15 te blijven, maar dat lukt gewoon niet.
Het is bij mij vooral geestelijk, de oxy maakt dat ik er niet echt hoef te zijn, niet zo bewust te zijn van mijn gevoelens. Dat maakt het stoppen zo moeilijk. Ik ben nu een half jaar in therapie en ik hoop daardoor straks sterk en positief genoeg te zijn om weer serieus te gaan afbouwen.

Zou je nog wat meer over jouw situatie qua afbouwen willen vertellen?

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Was je nog op zoek naar lotgenoten? Hier ook een nieuw lid die gestopt is sinds afgelopen zondag (zaterdag voor het laatst genomen). Ik gebruik nu sinds een jaar of 7 oxycodon. Steeds meer voor hetzelfde effect (eerste jaren pijnstilling, laatste jaren voor energie en ontspanning) op het einde 200mg per dag, verdeeld over 2x40mg langwerkend en 4x 30mg kortwerkend.
Denk dat ik lichamelijk het ergste van het stoppen nu achter de rug heb. Nu nog volhouden om niet terug te vallen (want ik ben al een keer of 6 gestopt maar altijd weer terug gevallen).

Laatst bewerkt:

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik ben ook een lotgenoot , heb al vaker enkel gelezen op dit forum maar me eigenlijk nooit lid gemaakt en bij deze toch eens een reactie plaatsen met mijn verhaal.
Ik heb deze pillen 2 jaar geleden voorgeschreven gekregen door een hernia tussen de L4 en L5 (rug)
Ik wist dat ik aan het einde van m’n pillen ging geraken en bewust geen “optijd” bijgehaald met het voorschrift van mijn huisarts.
Probleem is echt dat als ik de pillen niet heb ik amper kan lopen door de rugpijn .
Ben met cbd wiet gestart en ook normale wiet , dit helpt een beetje het scherpe randje er af te halen maar ook niet zonder de oxycodon.
Ik slik een 100mg per dag , soms 120 of 140 als ik er lichamelijk erg slecht aan toe ben naar het einde van de werkweek toe .
Werk ook nog eens in de horeca en dat is ook niet erg gunstig voor mijn rug , maar heb niet veel keus ik heb een gezin te onderhouden.
Het stoppen is echt een hel niet alleen dat ik dan kapot ga van de rugpijn en m’n schoenveters nog geen eens kan strikken .
Het zit nog vers in m’n geheugen omdat ik donderdag de dokter had gebeld voor vrijdag een afspraak maar kon pas vandaag terecht .
Heb ik vrijdag ochtend genomen , die was enkele uren daarna uitgewerkt en heb flink moeten afzien tot een uur geleden dat ik bij de apotheek ben geweest.
Nu probeer ik iedere keer weer na zo’n “cold turkey” weekend de dosis te halveren van wat ik normaal gebruik en hoop dus nu dat
Me dit wel gaat lukken .
Ik weet dat ik zonder die pillen kapot ga zijn van de pijn maar heb veel te veel het idee dat het m’n leven op een slechte manier beheerst .
Ik heb me dus suf gerookt afgelopen dagen en tientallen valeriaan pillen genomen om te kunnen slapen ( wat dus niet werkt )
Zelfs na 3 dagen zijn de ontwenningsverschijnselen nog even erg als in het begin .
Ben jij niet gewoon arbeidsongeschikt? Het lijkt me heel moeilijk om te blijven werken in jouw situatie.

Hallo allemaal ik ben nieuw hier. Ik ben een aantal jaar verslaafd aan oxycodon en het lukt me maar niet om af te bouwen. In zou graag in contact komen met lotgenoten die ook willen afkicken of dat hebben gedaan.
Hi ,
Ben je al afgekickt? Ik ben na jarenlang verslaving oxy opgenomen geweest en heb toen Suboxone gekregen , dit was voor mij een ooJessica Bakker https://www.arte.tv/fr/videos/086904-000-A/la-vie-de-brian-jones/?fbclid=IwAR18X45HIulpSW_1ghenaC- bheZFgzZpTQ_iCWCBiws4ik5y1b6GgEd95Lm130
Suboxone heeft mij binnen 2 weken van de oxy afgeraakt, voor mij was het een wondermiddel, dit vangt je ontwenning op , ik zou dit zeker gaan proberen, ik weet alleen niet of je dat van je huisarts krijgt maar ik kreeg het in een afkick kliniek en je kan ze ook op internet kopen maar dat blijdt link. Ik zou als ik jou was je laten opnemen en vragen naar Suboxone, dat is zelfde als methadon alleen dit is vele malen minder verslavend. Succes en sterkte, ik weet waar je vandaan moet gaan komen.
Gr Jolene

Lieve lotgenoten,
Na jarenlange oxycodon verslaafd te zijn heb ik me laten opnemen in en veravingskliniek GGZ en kreeg Suboxone, dit heeft mij binnen 2 weken van de oxy af kunnen komen zonder enige ontwenning, voor mij een wondermiddel. Echt een aanrader voor jullie.
Mvgjolene

Jullie kunnen mij altijd vragen gaan stellen over suboxone en hoe het mij is vergaan in de kliniek ivm zware oxy verslaving bijna 7 jaar. Kreeg ze voor mijn hernia en uiteindelijk afhankelijk geworden door te snel afgebouwd door mij huisarts, die weten het niet hoe het op de juiste manier moet. Laat je aub opnemen en vraag voor Suboxone is een soort methadon maar dan bel minder verslavender, je krijgt suboxone alleen van je verslavingsarts. Dit is vele malen beter dan met de oxy afbouwen. Binnen 2 weken (bij mij) was ik klaar lichamelijk, daarna het geestelijke dat is vreselijk zwaar, ik kreeg daarvoor Naltrexone. Dat werkt tegen de geestelijke Cravings.
Succes en sterkte.
Mvg.jolene

Was je nog op zoek naar lotgenoten? Hier ook een nieuw lid die gestopt is sinds afgelopen zondag (zaterdag voor het laatst genomen). Ik gebruik nu sinds een jaar of 7 oxycodon. Steeds meer voor hetzelfde effect (eerste jaren pijnstilling, laatste jaren voor energie en ontspanning) op het einde 200mg per dag, verdeeld over 2x40mg langwerkend en 4x 30mg kortwerkend.
Denk dat ik lichamelijk het ergste van het stoppen nu achter de rug heb. Nu nog volhouden om niet terug te vallen (want ik ben al een keer of 6 gestopt maar altijd weer terug gevallen).
Lees mijn verhaal aub. Gr Jolene

Dag KatootjeP,
Ik heb zelf een keer geprobeerd om af te bouwen, van zeg maar 30 mg per dag naar 5. Ik ben toen tot 10 gekomen (één dagje met 5), maar ik zit nu al weer tijden op 20. Aan het begin van de maand, als ik nieuwe voorraad heb, neem ik vaak 30 of 35 en dan vervolgens moet ik aan het einde van de maand weer tellen en een aantal dagen 15 nemen. Natuurlijk neem ik me dan voor om op de 15 te blijven, maar dat lukt gewoon niet.
Het is bij mij vooral geestelijk, de oxy maakt dat ik er niet echt hoef te zijn, niet zo bewust te zijn van mijn gevoelens. Dat maakt het stoppen zo moeilijk. Ik ben nu een half jaar in therapie en ik hoop daardoor straks sterk en positief genoeg te zijn om weer serieus te gaan afbouwen.

Zou je nog wat meer over jouw situatie qua afbouwen willen vertellen?
Probeer Suboxone te krijgen via je verslavingsarts. Lees aub mijn verhaal, hoop dat het je gaat helpen Gr Jolene

Hoi, lees aub mijn verhaal, ik kreeg. suboxone in een kliniek van mijn verslavingsarts het beste wat mij is overkomen, binnen 2 weken was het klaar.
Mvg.jolene

Sterretje1984

Belezen gebruiker
Lees mijn verhaal aub. Gr Jolene
Waar kan ik dat vinden? Heb je een linkje?

Hier ging het stoppen weer met vallen en opstaan. Half december 2 ribben gebroken en een paar ribben en rug gekneusd. De pijn zorgde voor een terugval van een ruime week. Daarna mega snel afgebouwd en op 30 december nog 1x en voor het laatst oxy genomen in 1x in grote hoeveelheid (240mg). Om een beetje door de ontwenning heen te komen, want die was na 1 week terugval ineens weer heftig, mijn oxazepam en temazepam gigantisch misbruikt (100mg oxa en 80mg tema per dag, de oxazepam verdeeld over 40mg ochtend en 60mg avond en de tema in 1x in de avond) daardoor was ik na 1,5 week al door mijn maandvoorraad heen dus op 6 januari ook hier mee gestopt. Tot nu toe heb ik sinds 30 december nog een keer of 4 oxycodon genomen maar dat maar 1x per dag en ook maar 10mg als we "iets" gepland hadden en ik dan gezellig voor mijn omgeving wilde zijn. Die 10mg was voldoende om even warm te worden en niet te trillen.
Nu gaat het eindelijk goed. Ik slaap weer goed, wel kort maar word echt uitgerust wakker. Dat was met alle medicatie heel anders dan sliep ik lang maar was ik overdag nog heel moe. Ook heb ik het idee dat ik voor het eerst sinds lange tijd weer helder ben In mijn hoofd en gedachten. Er is een soort mist verdwenen en dat gevoel is fijn, heel fijn ook voor mijn omgeving heb ik het idee.

9 februari staat er weer een nek operatie gepland en ik moet er nu voor waken dat ik dan door pijn niet terug val in gebruik gewoontes. Als ik het die periode bij 2x 10mg langwerkende oxy per dag (als nodig en niet elke dag) weet te houden ben ik tevreden met mezelf en is mijn missie geslaagd. Ook hoop ik dat ik de benzo's echt alleen indien nodig kan gaan gebruiken met de tijd, de behoefte daaraan (het compleet knock out gaan) is nu groter dan die aan de oxycodon. Waar ik tot 2 maanden terug het oxy roesje nog het meest lekkere vond wat er was is dat nu ik nog maar zo weinig slaap de werking van de benzo's in grote hoeveelheid geworden. Maar ook die behoefte gaat vast wel weer over.

En dan nog 1 vraag aan de experts hier. Sinds ik gestopt ben met de oxy en vooral de benzo's heb ik regelmatig gigantisch last van maagpijn. Aanvallen van een kleine minuut die zo een pijn doen dat het zweet me dan uitbreekt en ik bijna moet braken van de pijn. Bij de ontwenning van oxy heb ik hier nooit eerder last van gehad. Komt iemand dit bekend voor bij ontwenning van benzo's? Het varieert van soms wel 10X op 1 dag zo een aanval tot andere dagen maar 1 of 2x maar nog geen dag zonder aanval gehad. Doet me denken aan galstenen qua pijn maar dat kan niet want mijn galblaas is er uit.

Daisy94

Newbie
Hoi hoi, hier iemand die er al het 1 en ander ellende mee gehad heeft.
Ik heb het 6 jaar gebruikt ( zonder het voorgeschreven te krijgen) ook zelfstandig pogingen gedaan om eraf te komen want tja... ik wil niet dat het in mijn dossier komt bij de huisarts en ook wel schaamte.
Nu heb ik voor mijzelf een goede verdragelijkere manier gevonden om er af te komen met buprenorfine 2mg.
Ik heb 24 uur gewacht na de laatste oxy ( ik was van rond de 140 mg, de volgende dag naar 60 gegaan, vervolgens de dag erna 30 mg en de dag erna maar 1 van 10 mg) dit voelde niet al te best natuurlijk maar ik ben koppig en wil niet lang lijden met langzaam afbouwen. Dus na 24 uur geen oxy gehad te hebben heb ik 2 pillen van buprenorfine genomen. ( via verslavingsarts zal dit hoger gaan om eerst te stabiliseren, dan onderhoud en dan afbouwen. )
Maar dit wil ik niet want buprenorfine is niet zo makkelijk om vanaf te komen als je dit een paar weken al neemt.
Na 7 dagen wordt je lichamelijk afhankelijk van de buprenorfine en tja dan ga je ook erg beroerd worden.
Dus ik heb 2 dagen op 2 stuks buprenorfine gezeten ( ja ik voelde nog wel wat klachten maar de scherpe randjes waren er vanaf, ik kon zelfs wat kleine dingetjes in huis doen. Na die 2 dagen ben ik naar 1 buprenorfine gegaan en dat ook weer voor 2 dagen.
Daarna 2 dagen een halve buprenorfine, en vervolgens niets meer. Ik heb toen 2 dagen lichte klachten gehad maar dragelijk. Wat mij ook vooral mentaal hielp was ondertussen een lijstje maken, welke doelen wil je bereiken en wordt je gemotiveerd van, maar ook een lijstje met welke doelen je niet kan behalen doordat de afhankelijkheid en alle dingen die je belemmeren van de oxycodon gebruik je in de weg staan.

En nee ik zeg niet dat dit voor iedereen weg gelegd is, maar ik zelf ben liever kort beroerd maar dragelijk dan lange weg met afbouw waardoor t nog langer duurt.
Ik hoop dat ik je misschien iets van een tip ofzo heb kunnen geven. En ik hoop echt dat het je lukt. Maar probeer juist doelen voor je te houden, probeer iets te vinden wat je passie is en waarvoor je het over hebt om even door te bijten, het is eng en het voelt alsof je alleen bent maar echt, er zijn er zoveel! En als je je alleen erin voelt ga dan contact opnemen met een arts, die kunnen je ook steunen door te bellen tijdens het proces wat erg kan helpen. Daarbij gezegd, je mag ook altijd contact opnemen met mij al is het voor de steun, want geloof me het is fijn als mensen je tussendoor vertellen dat je het goed doet, dat je moet doorbijten ect ect.

Ik wens je heel veel succes en je kan het echt!! Als je maar voor je houd dat je daarna zoveel meer kan bereiken hoe moeilijk dat ook nu lijkt. Het gaat beter worden

Laatst bewerkt:

Bas1978

Newbie
Me dit wel gaat lukken .
Jeetje jou verhaal en die van mij komen bijna overeen heb 4 hernia's en artrose mijn ischias zenuw doet ontzettend pijn en soms dagen lang het gevoel of ik keihard in mijn zak ben getrapt.
Door maag verkleining is de enige sterke pijnstilling die ik mag en kan slikken oxycodon. En slik dit nu een jaar inmiddels 60mg snelwerkende per dag. Ik wil ook minderen omdat ik het gevoel heb steeds meer nodig te hebben.

De Zandman

DF-koning
Met die oxcycodon moet je niet minderen, nee, je moet daarmee ophouden. Niets meer, dat moet je doel zijn.
Er zijn andere mogelijkheden. Zie je pb.

Bovenaan