Low stress training

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Eve's drop

Wijs gebruiker
Ik heb hier een vrij heftig stikstof tekort, ben te gretig geweest met bloeivoeding en nu is er dus een tekort ontstaan. Heb er extra (zeevogel)guano bijgevoegd om zo het tekort op te vangen.
20210719_100937.jpg
Dat donker zetten kost veel energie en ik zie dat er heel veel bij komt kijken, ik sleep mijzelf een ongeluk (in de positieve zin van het woord haha)
20210717_082035.jpg
20210719_101023.jpg20210719_101257.jpg
Erg leuk en leerzaam, ook de plant vraagt heel veel voedingsstoffen en aandacht.

Gellukkig heb ik totaal geen last van ongedierte of schimmels, dit is de winst van goede meststoffen!

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik heb hier een vrij heftig stikstof tekort, ben te gretig geweest met bloeivoeding en nu is er dus een tekort ontstaan. Heb er extra (zeevogel)guano bijgevoegd om zo het tekort op te vangen.
Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?

Eve's drop

Wijs gebruiker
Ik poste al eerder, heb hier geen ervaring mee. Dus misschien een domme vraag, maar hoe weet je dat er stikstoftekort is?

Het vergeelde blad, dat is geleidelijk aan over een paar dagen zonder gekke stippen of vlekken in het blad. De nerven worden ook geel, als deze groen blijven is het weer kalium of magnesium tekort bijvoorbeeld en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Doe jij aan lollipopping of ontbladeren @Eve's drop? Misschien dat ik het bij eentje probeer maar heb het nog niet eerder gedaan.

Het gaat tegen mijn gevoel in dat die toppen nog zo kunnen groeien zonder dat de plant veel licht op kan nemen via haar bladeren, maarja hoe meer energie er naar de toppen gaat en hoe minder naar de rest hoe beter natuurlijk

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Het vergeelde blad, dat is geleidelijk aan over een paar dagen zonder gekke stippen of vlekken in het blad. De nerven worden ook geel, als deze groen blijven is het weer kalium of magnesium tekort bijvoorbeeld en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaam

Alakazam

Bewuste gebruiker
Hier gaat het volgens mij wel oké, met hier en daar wel wat dingen waarvan ik me af vraag hoe veel kwaad het kan. Alvast sorry voor de collage :tonguewink:

Hier een paar foto's van zijn geheel:

IMG_20210720_200022.jpg
IMG_20210720_200034.jpg
IMG_20210720_200040.jpg

De blaadjes van de rechterplant lijken iets slapper te hangen, ik ben er nog niet achter waarom. Al met al ook weer niet zo slap maar toch minders stevig dan die andere twee.

en als er bruine necrotische stippen op je bladvingers komen een duidelijk kalium tekort.
Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.

Daarbij heb ik nog wat verbrandde bladeren, wat ook kan duiden op een kalium tekort. Zelfs sommige nieuwe scheuten zijn aan het krullen en verbranden, wat volgens het schema dat ik eerder stuurde een borium tekort kan zijn, maar hoeveel ik daar dan van bij zou moeten geven is me nog een raadsel. Genoeg op te zoeken en te leren in ieder geval, als je het perfect wil doen komt er aardig wat bij kijken. Volgende keer probeer ik misschien wat voeding los er bij te geven als ik het idee heb dat ze iets tekort komen.

Ik bouw dit weekend een frame voor het verduisteren. Ik weet het, een beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik. Hopelijk scheelt het nog een paar weken goed weer tijdens de bloei :grin:
IMG_20210720_195709_1.jpg

IMG_20210720_195952.jpg
IMG_20210720_195744.jpg

Eve's drop

Wijs gebruiker
Hier gaat het volgens mij wel oké, met hier en daar wel wat dingen waarvan ik me af vraag hoe veel kwaad het kan. Alvast sorry voor de collage :tonguewink:

Hier een paar foto's van zijn geheel:

Bekijk bijlage 26344
Bekijk bijlage 26345
Bekijk bijlage 26346
Dit ziet er prima uit zeg! Prachtig, een lust voor het rode oog haha!

De blaadjes van de rechterplant lijken iets slapper te hangen, ik ben er nog niet achter waarom. Al met al ook weer niet zo slap maar toch minders stevig dan die andere twee.

Bij mij zijn de stippen zijn niet echt bruin maar eerder pikzwart, ze zitten op een aantal bladeren maar lang niet allemaal. Ook niet zo veel per blad, maar lijkt me wel dat ik dan extra kalium moet geven? Ik geef nu plagron grow, misschien is de verhouding niet goed of geef ik te weinig.

Daarbij heb ik nog wat verbrandde bladeren, wat ook kan duiden op een kalium tekort. Zelfs sommige nieuwe scheuten zijn aan het krullen en verbranden, wat volgens het schema dat ik eerder stuurde een borium tekort kan zijn, maar hoeveel ik daar dan van bij zou moeten geven is me nog een raadsel. Genoeg op te zoeken en te leren in ieder geval, als je het perfect wil doen komt er aardig wat bij kijken. Volgende keer probeer ik misschien wat voeding los er bij te geven als ik het idee heb dat ze iets tekort komen.

Ik bouw dit weekend een frame voor het verduisteren. Ik weet het, een beetje laat, maar beter laat dan nooit denk ik. Hopelijk scheelt het nog een paar weken goed weer tijdens de bloei :grin:
Bekijk bijlage 26347
Deze stippen duiden niet op een tekort hoor, dit is ongedierte en ik denk dat het uitwerpselen zijn van vliegen of een spinnetje, maar ik zou er goed naar blijven kijken want ik geloof dat tripsen ook zwarte eitjes leggen.

Dit is inderdaad wel een probleempje aan het worden lijkt het wel. Het lijkt wel op een overschot aan kalium als ik de bovenste foto zie. Ik heb eigenlijk iets meer beeld nodig om te zien wat hier aan de hand is, denk dan aan de onderste bladeren en de nieuwe scheuten.

Daar kan ik namelijk wel aan zien wat hier aan de hand is.

Laatst bewerkt:

Eve's drop

Wijs gebruiker
Thanks..heb je zelf alle info opgezocht, of is dat zo gegroeid? Heel leerzaam

Door schade en schande ben ik wijs geworden. Ik heb het meeste geleerd nog voordat je alles zo makkelijk kon vinden zoals nu. Ik heb het in mijn genen zitten ook want mijn vader doet het ook al een jaar of 50 dus ik had wel een kleine voorsprong aan informatie natuurlijk. De leukste leerschool is nog wel de praktijk en met guerilla heb ik nog wel de meeste schik gehad.

Eve's drop

Wijs gebruiker
Doe jij aan lollipopping of ontbladeren @Eve's drop? Misschien dat ik het bij eentje probeer maar heb het nog niet eerder gedaan.

Het gaat tegen mijn gevoel in dat die toppen nog zo kunnen groeien zonder dat de plant veel licht op kan nemen via haar bladeren, maarja hoe meer energie er naar de toppen gaat en hoe minder naar de rest hoe beter natuurlijk

Ik hou er niet van om te lollipoppen, in een binnenomgeving onder een scroggrek zou ik het zeker doen ja maar buiten is het echt risky bussiness. Een buitenkweek duurt namelijk wel wat langer dan een binnenkweek en zo is de kans op een herma na het lollipoppen veel groter, ook duren de dagen langer dan het 12/12 schema van een binnenplant dus is er ook minder bloeihormoon aanwezig, dit zorgt er dus voor dat bij een buitenplant veel meer zijtakken en en onnodig blad groeit en zo veel minder kracht naar de grote cola's gaat.

Nogmaals, onder een scroggnet wel maar buiten zou ik het niet doen, de bladeren die niet nodig zijn stoot ze vanzelf wel af, minder wondjes is minder kans op schimmels en verminderde weerstand!

Alakazam

Bewuste gebruiker
Dit ziet er prima uit zeg! Prachtig, een lust voor het rode oog haha!
Thanks!
Deze stippen duiden niet op een tekort hoor, dit is ongedierte en ik denk dat het uitwerpselen zijn van vliegen of een spinnetje, maar ik zou er goed naar blijven kijken want ik geloof dat tripsen ook zwarte eitjes leggen.
Hmmm oké, het leken niet echt op eitjes maar als ik thuis ben zal ik ze even beter inspecteren, dat moeten we niet hebben. Er zitten wel wat gewone spinnetjes en inderdaad heel veel vliegen in (woon aan een weiland) dus dat zou het ook goed kunnen zijn.

Dit is inderdaad wel een probleempje aan het worden lijkt het wel. Het lijkt wel op een overschot aan kalium als ik de bovenste foto zie. Ik heb eigenlijk iets meer beeld nodig om te zien wat hier aan de hand is, denk dan aan de onderste bladeren en de nieuwe scheuten. Daar kan ik namelijk wel aan zien wat hier aan de hand is.
Zo zie je maar! Had ik bijna nog extra gegeven terwijl ze misschien al wel een overschot hebben. Als ik thuis ben vanmiddag zal ik even wat extra foto's maken. Het zou overigens wel goed kunnen, ik had het idee dat omdat sommige bladeren vergeelden ze te weinig stikstof kregen en heb dus wat extra gegeven.
Minimaal extra maar toch, dan zal ik ze nu uit voorzorg in ieder geval maar even een halve dosis geven.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Ik hou er niet van om te lollipoppen, in een binnenomgeving onder een scroggrek zou ik het zeker doen ja maar buiten is het echt risky bussiness. Een buitenkweek duurt namelijk wel wat langer dan een binnenkweek en zo is de kans op een herma na het lollipoppen veel groter, ook duren de dagen langer dan het 12/12 schema van een binnenplant dus is er ook minder bloeihormoon aanwezig, dit zorgt er dus voor dat bij een buitenplant veel meer zijtakken en en onnodig blad groeit en zo veel minder kracht naar de grote cola's gaat.
Duidelijk, dan ben ik blij dat ik in ieder geval lst heb gedaan. Dan haal ik alleen wat bladeren weg die direct boven de toppen hangen. Als een buitenplant tijdens de bloei nog zo erg blijft doorgroeien dan zal ik nog wel even door moeten buigen en zal een frame voor het verduisteren wel lastiger worden. Ach, dan buigen we er maar een vierkante plant van :laughing:

Nogmaals, onder een scroggnet wel maar buiten zou ik het niet doen, de bladeren die niet nodig zijn stoot ze vanzelf wel af, minder wondjes is minder kans op schimmels en verminderde weerstand!
Wie weet probeer ik dat ooit ook nog wel eens als ik er eentje binnen zou zetten. Zou ook nog wel wat andere technieken willen proberen, maar eerst even eentje tegelijk om het verschil te zien. Lst bevalt me wel tot nu toe, even kijken hoe het tijdens de bloei gaat.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Een van de drie heeft nergens last van, een van de drie heeft vergeelde/verbrande bladeren en een van de drie heeft toch wat kalium tekort denk ik. Best lastig om de juiste dosis af te meten voor drie planten, ik zou het eigenlijk per plant moeten bekijken misschien.

IMG_20210724_184739.jpg
IMG_20210723_144601.jpg
IMG_20210724_185357.jpg
IMG_20210724_185414.jpg

Bovenaan