• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD- Blij dat ik er ben!☀️- Mijn eerste trip.

Matineus

Belezen gebruiker
Eerste trip report van:
Matineus, dame, 155cm/~35kg
N.B, het is best een persoonlijk en lang verhaal geworden. Mocht u voor nu alleen geïnteresseerd zijn in de werking, richt u dan tot kopjes: “Opkomst” en “De Trip”.
Dank.

Voorwoord - “Maar wat als ik de controle kwijtraak? Paniek!”
Ik ben altijd vrij open minded geweest, heb een eigenzinnig karakter en een natuurlijke aanleg om grenzen op te zoeken.
Waarom weet ik niet, maar ik heb altijd een sterke angst gehad om te trippen. Laat ik het anders stellen, bang om de controle te verliezen of dat ik de situatie niet in hand heb.
Potato, potato.🤠
Controlefreak of niet, vandaag laat ik het los.
Vanmiddag geef ik mezelf over en ga ik volledig neutraal mijn eerste LSD-trip meemaken.
“Kessa began to cut her meat into tiny pieces. As a whole it was unmanageable, frightening; but divided and arranged, the meat could be controlled. She cut four pieces” -Steven Levenkron

Ik wilde wachten tot ik mentaal en fysiek 110% gezond was, zoals het advies ook geldt voor het middel.
Toch heb ik besloten om het middel te gebruiken zoals vele voor mij gingen: om wellicht inzichten te krijgen. Niet als wanhopige poging een beter leven voor mezelf te vormen, maar als ruwe, nieuwe realiteit. Ik ben mij ook compleet bewust van de consequenties die hieraan verbonden zijn. Gek genoeg wegen die, in tegenstelling tot de andere effecten die je mag verwachten, niet zwaar genoeg voor mij.
Dat is een forse uitspraak, maar wel eerlijk. Door dit te delen stel ik me ontzettend kwetsbaar op, wat moeilijk is in mijn dagelijks leven.

Maar stiekem voelt het heerlijk om als anoniem internet personage mijn diepste gedachten te laten vloeien.

Details
Wat? 100 ug LSD.
Waar? Thuis.
Wanneer? 9 mei 2024.
Tripsitter? Nee, wel huisarts, vrienden en oma ingelicht.
Ervaring psychedelica? Enkele keer 2C-B, een shitload aan paddo thee (was dat écht trippen though? *EDIT Hiermee bedoel ik: ontzettend lage dosering)- Van beide middelen geen visuals ondervonden en geen hevige gevoelens ervaren.
Waarom? Maar Matineus, waarom dan niet 2C-B verder onderzoeken? Dat kun je veel beter sturen toch?
Ja, dat is mijn probleem. Als ik iets zo goed kan sturen, kan ik middelen (echt waar) goed afstoten of manipuleren naar een verkeerd punt. Ik kan zo’n hevige vorm van adrenaline aanmaken en angst hebben , dat menig verdoving bijv. niet aanslaat (geen vergelijking, wel een valkuil). Daarom ben ik bang dat ik met 2C-B niet de ervaring rijker word die ik zoek. En geef ik LSD een kans.

Setting
Om mijn username eer aan te doen, was ik zoals gewoonlijk vroeg wakker. Verplichtingen had ik uiteraard afgezegd en ik voelde mij deze ochtend verrassend vrolijk. Met welriekende, gewassen haren liep ik naar onze buurtsuper. Al wandelend naar huis, propte ik even snel een reepje naar binnen en groette ik met volle mond de maffia moeders van de buurt.
lk studeerde wat, maakte het huishouden af en besloot voor mijn trip even te mediteren.
Ik merk dat ik vrij onrustig ben, malende gedachten als:

“Durf je wel? Geef jij ECHT die controle op? Je wilt toch veilig blijven? Schijtbak!”, beklemden mij.

“Ugh, dat eindeloze gebazel. Kop op Matineus, je weet véél beter.”

Een grote slok water en rustige ademhaling, hielpen mij positief te denken.
Mijn huisarts en tevens vriendin, is op de hoogte van mijn gebruik en wenst me succes. Ook besluit ik twee andere vrienden en mijn oma in te lichten met mijn plannen vandaag. Oma is een beetje verbaast, maar ze weet inmiddels hoe ik ben.
Met een keurig accent sprak ze mij telefonisch toe.

“Als jij maar wel uitkijkt hoorrrr”

En ze vroeg mij:

“Dat L S D, lijkt dat spul op die paddo thee die jij vroeger altijd klaarmaakte? Want dan wil ik be-

“Uhm, nee lieve omie… speel maar Yahtzee met opa. Ik laat je wel weten hoe het was onder het genot van een aardbeienslof”
, onderbrak ik.

Inname
Omdat ik tijdens de trip zo min mogelijk in een donker hol wil zitten, besluit ik om 10.30, 100 ug LSD op mijn hand te leggen. Ik check voor de 100ste keer de dosis en bekijk het zegeltje aandachtig.
Het zegeltje heeft een apart uiterlijk, maar dat bederft de pret niet, integendeel. Ik leg het onder mijn tong. Stiekem vind ik mezelf op dit moment heel stoer, eindelijk durf ik het! Maar ik laat het niet naar mijn hoofd stijgen.
Geen gek gevoel of vieze smaak, wel een lichte verhoging in de hartslag en ik heb rusteloze benen. Ik betrap mezelf op dat ik gelijk na inname, al aan het focussen ben op: zie of voel ik al iets?

“Typisch dit. Mevrouwtje ongeduld mag even op de rem trappen en WACHTEN”, zeg ik in mezelf.

Ik heb er zin in.
Ik ben veilig hier.
Ik sta ervoor open en alles komt goed.

Opkomst
Het zegeltje is om 11.00 doorgeslikt. Ik besluit een sigaret te roken in de tuin. De combinatie van nicotine en gezonde spanning, zorgt voor de nodige darmkramp (als je begrijpt wat ik bedoel).

Ik begin een “spanning” te voelen in specifieke delen van mijn lichaam: schouders, buik en dijen.

“Wat mag dit voorstellen dan?”

Ja nice, dan ben ik straks trippend en spastisch als een kip zonder kop door mijn tuin aan het hollen. Is er een Un-Do button?!”, denk ik hardop.

Het voelde ongemakkelijk, maar na een paar minuten kon ik dit gekke gevoel omarmen.
Verder gebeurt er weinig en ik hang een beetje rond. Ik voel me best melig ook.

Vorming
Ik merk dat ik me aangetrokken voel tot heldere objecten. Mijn saaie, grijze bank vind ik niet bijzonder en zelfs viezig. Maar de Swarovski beeldjes in de gang, doen mij even stoppen en kijken. Ik voel me uit balans, maar dit ervaar ik niet als onprettig.

Op dit punt voelt het alsof mijn geest en lichaam zich aan het “vormen” zijn tot een geheel, daar moet ik dus even doorheen. Het voelt alsof ik even door een keuring heen moet, maar de eisen zijn onduidelijk.

De Trip
Ik begin dingen waar te nemen, heel lichtjes.
Het lijkt op een ritme van de mooiste muziek, met aura’s van de puurste persoon.
Verschillende personen en momenten uit mijn leven. Elke keer als ik een inzicht heb, verdwijnt deze als ijs voor de zon.

Ik zie mijzelf in vormen die ik had kunnen zijn. Angst om er te zijn, maar blij dat ik er ben.
Het was meer een gedachte, dan dat ik dit letterlijk voor me zag.
Er kwam best wat emotie vrij, dit verwerkte ik in de mooie dingen die ik om mij heen zag. Alles klopte op dat moment.

IMG_9652.jpeg

Door de patronen die ik zie, heb ik een inzicht over patronen. Want alles is een patroon. Dat ik nadenk over patronen, is een patroon. Ik leg vreemde verbanden. Maar wil ik dit wel weten? Valt dit te beredeneren?
Zo ontstaat er een gekke gedachtegang, waar ik gelukkig snel uitkom.
Ook bewegingen lijken trager. Sommige punten worden uitgelicht door de subtiele blurring van de randen. Fascinerend genoeg, is dit alleen te zien als ik me er op concentreer , maar niet té veel op focus. Maar echt “stuurbaar” noem ik het dan ook niet.

Het erf🌳
Het wordt iets rustiger en ik merk dat ik een intense behoefte heb om buiten te zijn.
Binnen voelt verkeerd.
Binnen voelt tegen natuur in.
Het voelt alsof ik op dat moment de wereld kan veranderen door in mijn tuin rond te dwalen.
Hoe kun je zo zeker zijn van je zaak, maar ook zo twijfelen? Ik bedacht me dat het menselijk is om te twijfelen, maar om menselijk te zijn, hoef je niet te twijfelen.
En waarom zou de tuin het antwoord zijn? Haha.

“Oké, op naar le garden!”

Mijn tuin bestaat uit een groot erf, waar ik voorzichtig aandraaf.
Ik merk wel dat het ontzettend veel moeite kost om verantwoord door de tuin te lopen. Soms loop ik compleet vast in simpele obstakels, maar vergeet dan hoelang ik al bezig ben. Geluiden interpreteer ik op een ìets andere manier, ook hierin voelt het alsof ik patronen kan horen. Sommige geluiden vallen extra op.

Ik heb achteraf de camera beelden teruggekeken. Ziek ongemakkelijk strompelde ik naar de vijver, maar het voelde in mijn beleving alsof ik hier voor de eerste keer liep. Alsof ik geen keuze had, go with the flow.

“Nou jippie ik ben in de tuin, kom ik dan wel terug?” spookte voor een paar seconden door mijn hoofd.

Ik begin te lachen naar de scheve bomen en schrik ook van mijn eigen verknipte humor op dat moment. Het belletje wat ik van een vriend kreeg, maakte die lachbui alleen nog heviger. Ik begrijp er werkelijk geen ene mallemoer van.

“Ik ga stikken denk ik, houd op met lachen!”, riep ik door mijn telefoon.

Ik proef het zout van mijn tranen, gek smaakje.
En ik deze vriend maar op de hoogte houden van een boom die “verkeerd gegroeid” was. Maar ook deze boom mocht er zijn.

Ik wilde ergens wel roken, maar het voelde alsof ik daarmee mezelf verraadde, of zo. Ik had uit het niets zin in fruit, hier genoot ik dan ook van. Bij het eten van het fruit, werd mij ineens pijnlijk duidelijk hoe slecht ik voor mijn lichaam zorg. Dat een gezonde geest óók een gezond lichaam nodig heeft. Dit is overigens geen nieuw inzicht voor mij, maar het speelde wel een grote rol tijdens de trip.

Het enigste wat ik echt a-relaxed vond (gewoon écht niet leuk, wtf), was een brandgeur die ik voor mijn gevoel uren heb geroken.

“Ja dahag, staat mijn huis nou in de fik?”, maar nee hoor. Geen spoor van een vuurtje te bekennen. En ik twijfelde heel erg of ik mezelf dit niet gewoon aanpraatte. Hoort dit bij een trip? Staat er serieus wat in de fik en lach ik daar nu om?
“Anyway, laat het los”, bedacht ik me. De rust keert terug.

Wat ik opmerkelijk vind, was dat dit helemaal geen slechte trip bij mij aanwakkerde. Ik kon ermee leven, het zij zo. Er was geen twijfel meer, maar overgave. Dit laatste maakte iets los in mij. Overgave, dat is iets wat ik eigenlijk nooit gevoeld heb. Dit gaf me een opgewekt, speels, warm en mysterieus gevoel.

Zwaar en alleen (klinkt triest... is het niet haha)
Ik zag vogels waarvan ik niet precies kon inschatten hoe groot deze waren. Ze keken mij aan, alsof ze me hadden verwacht.
Ik had me voorgesteld dat dit dus echt op het sprookjesbos zou lijken, maar dat heb ik helemaal niet ervaren. Toen ik terug liep naar binnen, voelde ik me erg zwaar. Dit was een heel naar gevoel. Deze moodswings vond ik wennen, maar accepteerde het.
Ik zie mijn kat rond lopen en besef me dat ik alleen eenzaam ben, als mijn kat niet bij me wilt zitten.
Alleen= niet perse eenzaamheid!

“Dus Matineus: LEEF en stop met je tijd verspillen aan een onnodige slachtofferrol”, bedacht ik me terwijl ik aan het staren was.

Ook toen ik terug kwam in de woonkamer voelde ik me gek. Ondanks de verschijnselen die absoluut aanwezig zijn, voelt het nu of ik er een beetje tussen hang. Aan de ene kant zie en begrijp ik alles heel goed, maar anderzijds zijn het kleine dingetjes die niet lijken te kloppen. Op een of andere manier heb ik daar nu ineens veel aandacht voor.
Er staat iets te gebeuren, maar ik weet niet wat. Ik begin hetzelfde gevoel te krijgen als eerder: “uit balans”, maar dit keer niet op de goede manier.

Laatste fase
Na een uur of 4/5 zijn de lichte visuals zoal verdwenen. Maar daarbij de gedachtegang nog niet volledig. In de afterglow merk ik een stabiele gemoedstoestand, waarbij ik alles los kon laten. Ik was loom, zelfs een beetje moe.
Maar actief genoeg om te douchen en iets lekkers te drinken. Ik heb me nog even begeven op het forum, kroop onder warme dekens en viel in een diep slaapje.

Nu, de dag na mijn trip, heb ik last van een futloos gevoel en sommige delen van mijn lichaam voelen, nouja, gevoelig.
Maar ik heb geen sombere gevoelens. Voel me best vrolijk.

Deze dosis was voor mij persoonlijk, goed voor een (licht?)milde (?) trip. Ik heb geen hevige visuals ervaren. Ik voelde bekende gevoelens die terugkeerde in een loop (met mogelijk nieuwe inzichten). Ik moest mij concentreren, de trip “achtervolgde” mij niet. De geest kan veel bedenken, maken en tonen (holy malle moly). Iets wat ik al wist, maar deze ervaring onderbouwd het nog even.
Ik sta zeker open voor een volgende trip, maar niet op korte termijn. Ook twijfel ik nu al aan de dosis van een eventuele tweede trip.

En natuurlijk mijn angst: de controle verliezen.
*Tromgeroffel*
Ik heb dit gevoel niet gehad
*Geluiden van bevrediging*
Ik had vrij weinig te zeggen over mijn gedachtepatroon, maar dit voelde over het algemeen niet beangstigend.
Hier heb ik de dag daarna ook even om moeten huilen (zo’n drama queen…)

IMG_9648.jpeg

Is het dan safe om te zeggen dat ik gecontroleerd mijn controle verloor?

Laatst bewerkt:

XMR

Wijs gebruiker
Leuk trip report, goed geschreven ook!
Het lijk erop dat je dosis wel goed was voor een eerste keer. Nu weet je hoe het middel voelt en als je de behoefte hebt om dieper te gaan kun je op een later moment altijd nog meer nemen (het kan nog veel gekker worden namelijk😁).

Matineus

Belezen gebruiker
Leuk trip report, goed geschreven ook!
Het lijk erop dat je dosis wel goed was voor een eerste keer. Nu weet je hoe het middel voelt en als je de behoefte hebt om dieper te gaan kun je op een later moment altijd nog meer nemen (het kan nog veel gekker worden namelijk😁).
Aah dankje! Inderdaad een fijne kennismaking op deze dosis. Ik was een beetje bang dat mijn gewicht een rol zou spelen, maar bij mij absoluut niet het geval.
Nu lekker laten bezinken en wellicht op lange termijn verder onderzoeken. Nieuwsgierig ben ik er zeker door!

• Like
Waarderingen: XMR
Leuk report en vermakelijk hoe je de trip en jouw ervaring hebt beschreven. Ik ben zelf ook een beetje een controlfreak en herken mezelf wel in de gedachtegang die je hier en daar tijdens de trip hebt gehad.

Echter moet mijn eerste keer psilocybine of LSD nog komen, waar ik nu wel nóg ietsje meer naar uitkijk:grin:

Matineus

Belezen gebruiker
Leuk report en vermakelijk hoe je de trip en jouw ervaring hebt beschreven. Ik ben zelf ook een beetje een controlfreak en herken mezelf wel in de gedachtegang die je hier en daar tijdens de trip hebt gehad.

Echter moet mijn eerste keer psilocybine of LSD nog komen, waar ik nu wel nóg ietsje meer naar uitkijk:grin:
Dankjewel!
Als controlfreak tegenover een ander, hoop ik dat het voor jou ook een prettige ervaring zal zijn.
Laat vooral weten hoe je trip was, ben benieuwd🤩

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Oeh, nu even weinig tijd maar ik sla deze nú op om straks te lezen voor ik ga slapen. Vrijwel alle tripreports zijn interessant (want: ontwapenend, lief, spiritueel, mooi, of heftig, emotioneel - noem maar op) om te lezen, maar eerste of tweede echte trips zijn toch altijd wel extra bijzonder! Die eerste verwondering, verwarring, de confrontatie met het bewijs dat deze ene vertrouwde ‘vaste’ werkelijkheid helemaal niet vast is maar hartstikke fluent, afhankelijk van je eigen perspectief, perceptie en bewustzijn. Het langzaam doordringende besef van de menselijke of toch zeker maatschappelijk aanvaarde (toegegeven, soms ook wel pragmatische) illusie/leugen ‘dat dit het is’, en alle nieuwe deuren naar nog niet eerder verkende kamertjes van je geest die daarmee zomaar opeens op een kier worden gezet!

Je bent weer kind. Er is nog zoveel te ontdekken. Ik zal m’n eerste echte psychedelische ervaring never nooit vergeten, al was-ie niet perse positief.

Ik reageer later waarschijnlijk nog wel effe na het lezen.

Matineus

Belezen gebruiker
Die eerste verwondering, verwarring, de confrontatie met het bewijs dat deze ene vertrouwde ‘vaste’ werkelijkheid helemaal niet vast is maar hartstikke fluent, afhankelijk van je eigen perspectief, perceptie en bewustzijn. Het langzaam doordringende besef van de menselijke of toch zeker maatschappelijk aanvaarde (toegegeven, soms ook wel pragmatische) illusie/leugen ‘dat dit het is’, en alle nieuwe deuren naar nog niet eerder verkende kamertjes van je geest die daarmee zomaar opeens op een kier worden gezet!
Dit! Vooraf al wetende dat er zich zoveel meer afspeelt, maar altijd apocrief spreken over “het onbekende”. Dan voel je het. Ik ervaarde eindelijk het gene waar ik al zoveel signalen van opgevangen had. Tijdens de trip zo evident, zo onbevangen. Na afloop, in alle consternatie, blijft het de vraag wat er omging in mijn koppie. Voor mij echt een huzarenstukje.
Je bent weer kind. Er is nog zoveel te ontdekken. Ik zal m’n eerste echte psychedelische ervaring never nooit vergeten, al was-ie niet perse positief.

Ik reageer later waarschijnlijk nog wel effe na het lezen.
Naar om te horen dat het niet geheel positief was. Ik weet er het fijne niet van…
Heel veel slaaplekker zo. Ik ga ook maar eens slapen en proberen “niet aan de roze olifant te denken”😉

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Dit! Vooraf al wetende dat er zich zoveel meer afspeelt, maar altijd apocrief spreken over “het onbekende”. Dan voel je het. Ik ervaarde eindelijk het gene waar ik al zoveel signalen van opgevangen had. Tijdens de trip zo evident, zo onbevangen. Na afloop, in alle consternatie, blijft het de vraag wat er omging in mijn koppie. Voor mij echt een huzarenstukje.

Nice! Ik ga je trip nu lezen. Wordt zo te zien een mooi report. 😁 Ik edit m’n reactie zo even op deze plek in deze tekst.

* EDIT: Wauw, heel cool report hoor! Dat je oma en zelfs je huisarts op de hoogte waren, heerlijk! 100 ug is een mooie dosis voor een eerste keer. Bijzonder om je ervaring te lezen, dapper dat je dit alleen aandurfde. LSD duurt lang!

Je omschrijft een aantal typische kenmerken van LSD, onder andere de spierspanning als bijwerking. Er niet teveel op focussen en even bewegen kan verzachten. Soms helpt het mij om vantevoren wat magnesium te nemen. Het is bij mij vaak vooral merkbaar aan het begin van de trip (vaak wat trillende rusteloze benen) en in de nasleep (vastzittende pijnlijke schouders), ik denk ook omdat je in de piek mentaal zo overbezet bent dat je automatisch meer wordt afgeleid van dit soort ongemakjes. Accepteren is inderdaad de beste manier om ermee om te gaan, het hoort erbij. Vergeleken met andere psychedelica (die vaak ook flink misselijk kunnen maken enzo) is LSD mild in de fysieke bijwerkingen - de spierspanning is de meest opvallende en hinderlijke vind ik. Daarnaast ben ik meestal wat extra kouwelijk, zeker ledematen, lichte vaatvernauwing.

Je schrijft dat je truffelthee niet heftig vond maar dan heb je nooit een hele hoge dosis psilocybine binnen gehad denk ik. Psilo is gemiddeld toch wel wat ‘strenger’, emotioneler en onvoorspelbaarder dan LSD en daarmee i.m.o. ietsje riskanter. Al speelt dosering natuurlijk een huge rol. Ook bij het wat rationelere en stuurbaardere LSD neemt de gamble (de kans op een bad trip) toe met de dosis. Maar als zo’n hogere dosering goed valt, dan valt-ie vaak ook wel écht goed. Je kunt voor jezelf opbouwen tot een dosis die jij prettig vindt. Voor mij is dat al jaren tot aan ongeveer 200 ug. 250 ug zou ik ooit nog wel eens willen doen, maar dan moeten alle (persoonlijke, set/setting) seinen op groen staan. Geen haast mee. Hoger zal ik niet gaan verwacht ik.

Meestal ga ik voor 170-190 ug, maar heb het al jaren niet meer alleen gedaan. Met een (goede) maat of vriendin vind ik het gewoon leuker, maar óók omdat ik het in m’n eentje toch wel te lang vind hoor. Na 12-13 uur ben je er echt wel een beetje klaar mee, en ik kom na LSD sowieso echt niet in slaap zonder benzo’s. Hoe zat dat bij jou?

Het ‘analyserende’, ‘denkerige’ van LSD wat je beschrijft herken ik trouwens ook wel; het heeft dat wat meer dan psilo, psilo zit net even meer op het aardse, spirituele, gegrond, het gevoel, LSD meer op ratio - hoewel beide middelen ook gewoon heel veel overlappende eigenschappen hebben.

Die vele drukke gedrochten - zeker als ze een negatief ondertoontje hebben - kunnen soms zeker op hogere doseringen pusherig of ‘loopey’ worden (in cirkeltjes draaien, waarbij onzekerheid of angst bij mijzelf dan soms steeds verder uitvergroot raakt). Vind ik soms nog best lastig, maar daar ben jij toch al goed mee om gegaan; goed dat je ook al ervaring had met meditatie! Dit kan je erg helpen in een trip denk ik (ik bak er nog weinig van).

Is het je opgevallen hoe fantástisch mooi muziek klinkt op LSD? Of heb ik dat gemist in je report? Kan goed hoor, ben moe, ga zo maar eens pitten.

Qua visuals: de één is daar gevoeliger voor dan de ander. Toen ik vroeger nog wel eens alleen tripte (zowel psilo als LSD) was het visuele voor mij vaak zo dominant - hoewel erg mooi natuurlijk, maar na tig trips ken je dat ook wel een beetje - dat het me afleidde van de wat diepgaandere zaken. Bij samen trippen merk ik dat die aandacht veel minder naar de visuals gaat: alleen als ik er bewust op inzoom. Die zijn bij LSD wel heel eigen: ik zie ze zo voor me: hoekige vormen en patronen, kleurrijk, maar niet super warm of aards - die van psilo zijn veel ronder en vloeiender en warmer / minder ‘kunstmatig’ (?) van kleur.

LSD geeft me echter wel degelijk zeker als het piekt met ogen dicht vaak zeer uitgebreide en complexe frectal-achtige voorstellingen, hele scenario’s, werelden… vortexes… soms doen er ook narren of andere rare wezens mee… Of mijn lamp verandert ineens in een sierlijk theater, allemaal krullen en figuren en patronen die meebewegen en veranderen met het ritme van de muziek.

Wellicht heb je een wat hogere dosis nodig om het visuele wat te boosten, maar het kan ook dat je van nature gewoon wat minder visueel ingesteld bent.

Mijn ogen vallen dicht (zoals je merkt kan ik uren over deze middelen lullen als ik eenmaal begin ❤️), sorry voor de lengte, ik ben nu even te moe om in te korten, sla gerust stukken over.

En houd ons op de hoogte van je volgende ervaring!

Hier volgt dus nog even de reactie ik eerder al getypt had:

Naar om te horen dat het niet geheel positief was. Ik weet er het fijne niet van…
Heel veel slaaplekker zo. Ik ga ook maar eens slapen en proberen “niet aan de roze olifant te denken”😉

Oh, dat klinkt ernstiger dan het was hoor en bovendien is het bijna 20 jaar geleden dat ik als student voor het eerst paddo’s nam. Holy shit. Daar moet ik zelf trouwens even van bijkomen. Twin-tig jaar… Grandma in tha house. 👵🏻

Was destijds vooral dat ik een stuk meer had (bij)genomen dan de twee studievriendinnen waarmee ik het deed, omdat zij er op het moment suprème een beetje tussenuit chicken-den, door maar heel weinig te willen nemen (moet ook zeggen dat ik degene was die het geïnitieerd had, ik had er al tijden interesse in en voor hen was het gewoon iets eenmaligs). Hierdoor heb ik een groot deel van hun thee opgedronken en de restanten opgegeten. Ik heb daarmee schat ik toch wel het equivalent van een heel bakje verse paddo’s binnengekregen.

We zaten op de kamer van een vriendin. Ik had nog nooit iets van drugs gebruikt - zelfs niet blowen, was 18 of 19 - wel had ik me goed ingelezen en was ik uit op een ‘full’ ervaring. Echter, dat dit misschien wat overmoedig was voor zo’n allereerste keer, werd vanzelf duidelijk. Ik werd overspoeld door bizarre visuals en ervaringen en kon verbaal weinig uitbrengen terwijl die andere twee wat zaten te giechelen op het level van ‘hihi, mijn stem klinkt gek’. Een van hen ging zelfs vrolijk haar vriend bellen. Ik was gewoon op een totaal ander plateau en in een bubbel - logisch gezien de dosis.

Dit was opzich niet eens het probleem. Ik wist niet wat ik meemaakte, ik was in totale verwondering. Het werd pas een beetje unheimisch toen zij er op een bepaald moment wel klaar mee waren, omdat bij hen beide de (milde) effecten (snel) uitgewerkt waren. Ze besloten te gaan slapen, zonder overleg met mij ook, ‘zie maar wat je doet’, knip, licht uit.

Totaal niet chique achteraf, want ik zat natuurlijk nog volledig in die aardig stevige trip. Ik voelde me maar een in de weg lopend subject, een last/‘burden’, dus ik begon in het donker compleet vaag en chaotisch mijn spullen bij elkaar te zoeken, om naar mijn eigen kamer te vertrekken. Ik woonde namelijk in hetzelfde gebouw (een oud klooster), maar dat gebouw was huge. Het beste was geweest om aan te geven dat ik niet zomaar alleen kon worden gelaten in die staat, maar ik was te verward om dat te bedenken en voelde me daarbij zo erg ’teveel’ dat ik ook echt direct weg wilde. En van hen uit was dit gewoon niet oké, al denk ik dat dat geen kwaadwil maar naïviteit was, dat ze zich daadwerkelijk niet konden verplaatsen in waar ik nog zat qua trip omdat ze daar zelf gewoon helemaal niet bij in de buurt zijn gekomen. Maar dan nog hoor: samen uit samen thuis. Kom op.

Anyway, ik zie mezelf nog die hele afstand door die oude, ruime gewelfde kloostergangen strompelen. Glas-en-lood-ramen. Super vet, extreem trippy, maar ook best scary, ‘s nachts dwalend door een prachtig spookhuis. Alleen. De gangen leken eindeloos, deuren strekten zich helemaal uit naar boven.

Na wat een eeuw leek, ben ik op mijn eigen verdieping en studentenkamer aangekomen, waar ik de rest in m’n eentje heb ‘uitgezeten/gelegen’. Best wel een challenge, ik was er enorm door geboeid, maar het was ook erg eenzaam. Lig je daar in het donker, hart gaat tekeer, mind gaat nog veel harder tekeer. Ben nog uren wakker geweest. Ik heb het prima overleefd (met een uiteindelijk nog meer aangewakkerde interesse in psychedelica) maar het was wel een beetje veel allemaal voor een ‘first timer’ die zelfs nog nooit een joint had aangeraakt.

Ik kon de ervaring later ook niet zo goed delen met die twee vriendinnen, omdat zij simpelweg veel minder ver waren geweest.

Maar goed, ondanks het mindere einde heeft het me blijkbaar niet teruggeschrokken, want op m’n 37e ben ik nog steeds nog lang niet uitgekeken op het psychedelische. ☺️

Zo, ik ben echt helemaal gesloopt van dit getyp, maar het is wel m’n favo onderwerp om de dag mee af te sluiten! 😍 Welterusten. 😴

Laatst bewerkt:

Matineus

Belezen gebruiker
Wat ben jij een warme toevoeging zeg!
Veel waardering voor iig. En oh, wat kun jij het toch saillant opschrijven.
Mijn ogen vallen dicht (zoals je merkt kan ik uren over deze middelen lullen als ik eenmaal begin ❤️), sorry voor de lengte, ik ben nu even te moe om in te korten, sla gerust stukken over.
Heb het allemaal gelezen, lekker puh. 🫶🏻
Passend antwoord is natuurlijk wel op z’n plek
Totaal niet chique achteraf, want ik zat natuurlijk nog volledig in die aardig stevige trip. Ik voelde me maar een in de weg lopend subject, een last/‘burden’, dus ik begon in het donker compleet vaag en chaotisch mijn spullen bij elkaar te zoeken, om naar mijn eigen kamer te vertrekken. Ik woonde namelijk in hetzelfde gebouw (een oud klooster), maar dat gebouw was huge. Het beste was geweest om aan te geven dat ik niet zomaar alleen kon worden gelaten in die staat, maar ik was te verward om dat te bedenken en voelde me daarbij zo erg ’teveel’ dat ik ook echt direct weg wilde. En van hen uit was dit gewoon niet oké, al denk ik dat dat geen kwaadwil maar naïviteit was, dat ze zich daadwerkelijk niet konden verplaatsen in waar ik nog zat qua trip omdat ze daar zelf gewoon helemaal niet bij in de buurt zijn gekomen. Maar dan nog hoor: samen uit samen thuis. Kom op.
Ach griet. Ondanks dat het al een poosje geleden is voor je (dat jij denkt een 👵 te zijn is wel mal) is dit een ervaring waarvan ik snap dat ie je goed bijblijft. Ik kan me inleven in het gevoel van “té veel zijn”, je “tot last voelen”, willen verstoppen in een donker holletje en in diepe winterslaap willen vallen. Da-hag mensen van het goede leven. Maar om dit exacte gevoel onder invloed te hebben van het middel+ dosis die jij beschrijft. Wat een karakter heb je dan getoond! Jij als 18/19 jarige, krijgt van mij een dikke knuff.

Het kan natuurlijk een kwestie zijn van leeftijd, ervaringen en inderdaad, dat jullie niet op hetzelfde level zaten. Toch kan ik me niet inbeelden dat ik een vriendin (of kennis) zo aan haar lot over had kunnen laten gaan. Het zou voor mij echt een aderlating zijn als ik in hun schoenen stond, maar dat zeg ik achteraf als buitenstaander ofc.
Enfin, ik ben blij dat het je na deze ervaring niet bent teruggeschrokken. Moge al je trips fantastisch zijn!

Ik herken ook wel het verhaal van: nog nooit een jointje, naar iets heftigs. Mijn eerste middel was ketamine. Nog nooit alcohol gedronken überhaupt. Bizar, belachelijk idee natuurlijk! Mijn hemel, wat was dit een mindfuck voor me. Dat in een rechte lijn lopen niet lukte, was voor mij een volstrekte idioterie. Iets wat ik in films zag. Haha, dan maar op de harde manier achter komen hè. Man, tieners.
Je schrijft dat je truffelthee niet heftig vond maar dan heb je nooit een hele hoge dosis psilocybine binnen gehad denk ik. Psilo is gemiddeld toch wel wat ‘strenger’, emotioneler en onvoorspelbaarder dan LSD en daarmee i.m.o. ietsje riskanter.
Klopt helemaal! Geen hoge dosis. Ik heb dat niet duidelijk aangeven, besef ik me nu. Ik bedoelde aan te geven dat ik nooit echt een volwaardige trip gehad heb, dus beschreef ik voor mezelf de retorische vraag: “is dit een trip?” Omdat ik zo ontiegelijk laag doseerde.

Op 2C-B idem. Ik heb dat voor mezelf ook echt geblokkeerd tijdens de trip. Elke keer als ik aanvoelde komen dat ik “dingen mocht zien”, draaide ik mijn hoofd weg. Geen plezierige ervaring, vrij vermoeiend en GEEN leuke maatjes om me heen. Die lachte me namelijk uit. Ach jaaa.

Met leuk gezelschap lijkt me een trip ook heel fijn . Voor mij voelde deze eerste keer alleen zijn prettig, omdat ik het voor nu graag dicht bij mezelf wilde houden.

Ik kan me enigszins goed vinden in dat het lang duurt. Had ook graag wel even iemand om me heen gehad, maar dat is achteraf natuurlijk leuk gezegd.

Om eerlijk te zijn, ik slaap op ALLES. Ik heb zelfs in een periode van veel speed gebruik netjes elke avond kunnen slapen (gevaarlijke combi kan ik je vertellen). Ik kan bewust wakker blijven als ik daar zin in heb, maar heb nooit een plafonddienst hoeven draaien. Ook op bijna extreme doseringen stims.
Dus ik gebruik geen benzo’s.
It’s a blessing and a curse, darling!

Ondanks dat je moe was, wel goed gelezen. Want muziek heb ik inderdaad niet gedraaid (alleen de laatste paar uur). Ik had ook het idee dat ik niet zo visueel ingesteld ben op LSD. Maar zelfs in het dagelijks leven, ben ik o zo gevoelig voor geluid. Ook tijdens mijn trip kwamen sommige geluiden koud op m’n dak. Daarom voor nu maar even gelaten, achteraf wel balen… Wat voor muziek luister jij tijdens je trips? Ben benieuwd.

En kwa lichaamstemperatuur merkte ik niet zo veel verschil: Ik ben altijd een klompje ijs🙃 brrrrr
Ik heb zelfs kruikjes voor mijn handen👍
LSD geeft me echter wel degelijk zeker als het piekt met ogen dicht vaak zeer uitgebreide en complexe frectal-achtige voorstellingen, hele scenario’s, werelden… vortexes… soms doen er ook narren of andere rare wezens mee…
Ondanks dat dit me erg intrigeert, ben ik stiekem blij dat ik dit niet gelijk, “bam in your face” heb meegemaakt. Ik ben me tijdens het inlezen ook erg bewust geworden dat ik hier de eerste keer ab-so-luut niet klaar voor ging zijn. De welbekende hoekige vormen, patronen, kleuren etc. was ik wel op voorbereid, maar alleen het tipje van de sluier gezien.
Nu ik dit “overwonnen” heb, kan ik het rustig opbouwen. Ook als ik lees over heftige trips op bijv DMT (verrukkelijke reports hier), krijg ik het nu nog wel héél benauwd.

De reden van die angst is een heeeeeel lang verhaal hoor, heb vroeger gewoon bepaalde dingen meegemaakt op spiritueel gebied, wat mij er een beetje van weerhoudt.
Sowieso wil ik even wat fitter, sterker, gelukkiger zijn in m’n leven, voordat ik dit soort dingen ga opzoeken. Op welke dosis begonnen deze visuals voor jou? En op welke dosis was dit nog stuurbaar?

Yo, echt een handige tip ook, zo’n magnesium tablet. Smart.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Mooie tripreport, klinkt als een goeie eerste tripervaring.
De plaatjes, zijn dat schilderijen die je zelf gemaakt hebt of geven ze weer hoe je je voelde? (Mooie plaatjes iig)

Matineus

Belezen gebruiker
Mooie tripreport, klinkt als een goeie eerste tripervaring.
De plaatjes, zijn dat schilderijen die je zelf gemaakt hebt of geven ze weer hoe je je voelde? (Mooie plaatjes iig)
Danku danku.
De plaatjes zijn van het internet en ze geven inderdaad weer hoe ik mij voelde. Wel een goed idee om ooit zelf eens een schilderij hiervan te maken. ☺️

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Ik heb een paar keer trippend geschilderd (lichte dosis). Is leuk om te doen!
Na de trip schilderen is ook een dikke aanrader.

Matineus

Belezen gebruiker
Ik heb een paar keer trippend geschilderd (lichte dosis). Is leuk om te doen!
Na de trip schilderen is ook een dikke aanrader.
Tof zeg!
Voor mij misschien best lastig, ben erg perfectionistisch.
Ik houd het zeker in mijn achterhoofd.

Kan het dan ook uitmaken op welk middel je tript?

Innerscoop

Bewuste gebruiker
Kan het dan ook uitmaken op welk middel je tript?
Ik denk het wel, mijn ervaring is dat er wel verschil zit in soorten visuals bij verschillende middelen.
Al heb ik nooit echt m'n schilderijen gebaseerd op visuals. Ook heb ik alleen nog maar op psilocybine geschilderd.

Innerscoop

Bewuste gebruiker
ben erg perfectionistisch
Dat is idd lastig. Zeker m'n eerste schilderproject was meer "spelen met verf en doek" dan gericht schilderen. Bij latere projecten had ik wel een idee wat ik wilde schilderen. Maar het wordt nooit zoals je in je hoofd hebt, ikzelf blijf doorgaan tot ik tevreden ben en "af" durft ik m'n schilderijen ook niet te noemen.

Matineus

Belezen gebruiker
Ik denk het wel, mijn ervaring is dat er wel verschil zit in soorten visuals bij verschillende middelen
Ja, dat is natuurlijk ook zo.
Maar het wordt nooit zoals je in je hoofd hebt, ikzelf blijf doorgaan tot ik tevreden ben en "af" durft ik m'n schilderijen ook niet te noemen.
Misschien juist een goeie oefening voor me dan.
Mocht je in de toekomst nog een mooi kunstwerk maken, deel gerust 🤩

Bovenaan