LSD & Faalangst

Sloebertje

Experimenterende gebruiker
Ik ben van plan om deze vakantie voor de eerste keer LSD te nemen. In het dagelijkse leven ben ik een redelijk faalangstig persoon. Dus altijd denk ik dat ik iets niets zal kunnen of dat er iets zal mislukken. Die gedachten zijn nog niet zo extreem, dus het valt nog mee. Nu vraag ik mij af kan het zijn na mijn trip dat deze negatieve gedachten sterker zullen geworden zijn, of dat ik door de trip inzichten gekregen heb en dat ik me eigenlijk niet zo druk moet maken over alles en iedereen. Of gaat LSD helemaal er niets aan veranderen? Als ik weet dat de slechte gedachten sterker gaan worden, dan ga ik het LSD-avontuurtje toch maar achterwege laten. Bedankt bij voorbaat. :)

PurpleFlower

Belezen gebruiker
Beste Sloebertje,

Om maar even met de deur in huis te vallen het KAN zo zijn dat die gevoelens versterkt worden, maar.. wat ik het mooiste vond aan LSD is dat ik die negatieve gedachte ook een plaats kon geven, en het waarom veel duidelijker zag. Het beste wat je je kan voornemen is dan ook: "ook de negatieve dingen verdienen aandacht en hebben zorg nodig" als je je dit goed voorneemt voor en tijdens de trip zal het niet te veel voor je worden. Ik kan je garanderen dat als je er tegen gaat vechten wordt het des te heviger. De LSD wil je iets laten zien (eigenlijk jijzelf) en door ernaar te luisteren, het te accepteren kan je er veel meer mee dan er tegen te gaan vechten.

Zodra je denkt "Oh jee.. nee nee nee" dan kom je in de spiraal terecht. Als je denkt "Wat een rot gevoel waar komt het vandaan?" kom je al heel veel verder. Stel de juiste vragen, accepteer en leer..

Sloebertje

Experimenterende gebruiker
Oke, bedankt allemaal voor jullie reacties !
Ik ga me dan toch eens aan het Alice-avontuurtje wagen één van de komende weken!

:)

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Dat die gevoelens bovenkomen in een trip heb je een grote kans van. Wat je ermee doet is een tweede. Je kan inderdaad blijven steken en in een spiraal terecht komen, maar je kan ook heel diep gaan kijken naar het probleem. Echt tot de kern komen.. als je bij die kern ben heb je ook eerder de kans het te kunnen verhelpen, het is vaak geestelijk een knop omzetten zeg maar.

Veel succes en tripplezier! :)

azgaza

Badass junkie
Er kan een korte confrontatie komen tíjdens je trip, maar zelfs in je trip hoeft dat helemaal niet te gebeuren en na afloop zal het eerder minder zijn dan meer, als je er namelijk niet bij stil staat in je trip zal er uberhaubt niks gebeuren en als je er aan denkt zal je het eerder verwerken en dan is de kans dus groot dat het mínder erg is na afloop.

essiej666

Belezen gebruiker
ik voel helemaal geen angsten
wel als ik alleen trip trouwens
maar ik ben ook een vrij bang persoon
dus ik dnek dat het wel meevalt :)
al moet ik wel zeggen dat het per persoon verschilt
en lsd kan je(ik in igg) heel makkelijk sturen

Bovenaan