LSD geschikt voor mij?

Maddo17

Belezen gebruiker
Heej,

Ik wil binnenkort eens lsd gaan proberen. Ik heb er een aantal dingen over gelezen en het lijkt me echt leuk. Ik heb ook gelezen dat het héél soms een trigger kan zijn voor psychoses.

Zelf zit ik goed in me vel en heb ik nooit ergens last van gehad. Maar nou het is zo dat in de familie van een van mijn ouders erg veel psychische ziektes voorkomen...En dan heb ik het over directe familiebanden. Namelijk een halfbroer(kwam denk ik ook door z'n verslaving), zus en misschien ook nog een zus(bij die is het niet zeker, die is half spoorloos). Het is echt bijna niet te geloven maar het is wel zo.

Zelf heb ik er eigenlijk veel vertrouwen in dat het niet zo is omdat ik me gewoon goed voel, maar ik vraag het toch voor de zekerheid...misschien dat iemand van jullie hier meer over weet.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Jij weet het beter dan wij, wij kunnen wel gaan speculeren, maar niemand weet dit zeker. Als jij je goed voelt, zou ik het gewoon doen. Ik geloof ook nooit dat 1 zo'n tripje je je eigen stront laat eten in een witte kamer met kussens aan de muur.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Exceptional Insight zei:
Jij weet het beter dan wij, wij kunnen wel gaan speculeren, maar niemand weet dit zeker. Als jij je goed voelt, zou ik het gewoon doen. Ik geloof ook nooit dat 1 zo'n tripje je je eigen stront laat eten in een witte kamer met kussens aan de muur.

Ik heb ook een bizarre jeugd gehad met wat jeugdzorg riag verslavingszorg noem et maar op etc. mja het enige wat charmant is aaan het verleden , is dat het het verleden is. maar lsd laat me het weer eens van een ander perspectief te bekijken. Maar jij weet zelf het beste of je er klaar voor bent. (Ik zou voor de 1e 50 a 75 microgram lsd nemen) Mocht je het leuk vinden en het werkt op een positieve manier kan je er alle kanten mee op. Maar goed:
Precie szoals Insight ook al heeft gezegd. Doe het alleen als alles al gewoon een plekje/tijdje hebt gegeven en je je lekker voelt.
Dan zal het vast leuk worden! :hearteyes:

Als ik je insteek hoor, zou ik dat tripje lekker links laten liggen. LSD heeft alles met associaties te maken, vooral in de opkomstfase - maar die kan wel bepalend voor je hele ervaring zijn. En dan wil je soundbytes als 'trigger voor psychoses' / 'psychische ziektes' / 'verslaving' / 'half spoorloos' niet in je geest hebben rondzingen. Alleen dat heb je bij LSD niet in de hand; ik weet niet welke drugs je verder hebt genomen, maar wees er bij deze drug op voorbereid dat je af en toe alles uit handen moet geven. Absoluut niet om je af te schrikken want uiteindelijk blijkt het allemaal maar gewring door een nauwe deur die leidt naar een fantastische open ruimte - en het terugkomen van een goede acid trip is ook nergens mee te vergelijken. 'Eens een keer proberen' is bijna niet met LSD te rijmen. Niet omdat je het continu gaat willen of zo (integendeel), maar één enkele trip kan vaak al life-altering zijn. Het is beide kanten op een genadeloos middel.

Mocht je besluiten het te nemen, neem dan een voorzichtige dosis maar ook weer niet té klein, anders blijf je geheid in het mentale hangen - waar je twijfelt en zo. Zeg 75 microgram. Ook op lagere doseringen kun je zomaar ervaringen hebben die zo waanzinnig subtiel zijn, zo hilarisch, dat ze je jaren later nog beter bijstaan dan je meest hard core hallucinaties. O ja, en dat cliché over je stemming is er niet zomaar een; die neem je inderdaad vaak mee je trip in. Beter dan exact gepland kun je je gemoed laten besluiten tot een snoepreisje :wink:

Maddo17

Belezen gebruiker
@ Exceptional> Ja dat is zo. Ik kan me niet voorstellen dat ik compleet gestoord zou worden.

@ Mathijs> Mooi dat het voor jou toch goed heeft gewerkt dan :) Eigenlijk weet ik vrijwel zeker dat ik LSD ga proberen. Tenzij ik hier allemaal reacties zou krijgen als: "Jep, krankzinnigheid gegarandeerd". Dan zou ik overwegen het niet te doen.

@ Salvia> Nou ja, het is niet zozeer mijn insteek. Ik dacht er gewoon ff over na omdat ik zag staan dat het bij sommigen gebeurt. Maar misschien zijn die zelf al geestelijk niet zo stabiel en hebben ze eerder een psychose gehad. Als ik 75 microgram moet nemen, moet ik ze dus wel laten testen die zegels. Ik heb alleen xtc en wiet gedaan tot nu toe. Ik snap wel wat je bedoelt met dat het niet bij één keer blijft. Na de eerste keer xtc had ik al een week nodig om geestelijk bij te komen(was wel gelukkig), laat staan met lsd dan :P

Maar ik moet lsd dus serieus nemen. Want nu doe ik dat eerlijk gezegd niet zo. Ik zie het gewoon als iets wat een geweldige ervaring kan opleveren, niet als iets wat me leven totaal kan veranderen-xD

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Maddo17 zei:
Tenzij ik hier allemaal reacties zou krijgen als: "Jep, krankzinnigheid gegarandeerd". Dan zou ik overwegen het niet te doen.
Dan nog blijft het speculatie. Niemand hier kan jou zekerheid geven. Wat Salvia zegt klinkt heel beangstigend misschien, maar die weet ook niet op welke manier deze informatie in jouw hoofd speelt. Op mij komt het niet over of je er obsessief mee bezig bent. Hij lijkt daar minder zeker van.

Maddo17 zei:
Maar ik moet lsd dus serieus nemen. Want nu doe ik dat eerlijk gezegd niet zo. Ik zie het gewoon als iets wat een geweldige ervaring kan opleveren, niet als iets wat me leven totaal kan veranderen-xD
Het kan zeker heftige ontwikkelingen in gang zetten, maar verwacht geen wonderen.

Ik vond deze passage ove Leary altijd wel tekenend voor de mogelijke heftigheid van LSD:

Leary wouldn’t touch the stuff at first. He was too busy shepherding the psilocybin project, despite Hollinghead’s claims that it was like comparing a house cat to a lion. Tim stuck to his belief that there was no difference between psilocybin and LSD. When he finally tried, it was the most shattering experience of his life. Metzner ran into him the next day and was appalled. He barely recognized Tim. He had the “blank look of someone who is seeing too much” and he kept babbling about the “plastic doll world” and the “total death of the self”. “We’ve lost Timothy”, Alpert warned, “don’t touch LSD”.

{Jay Stevens, Storming heaven: LSD and the American dream)

cropp

Badass junkie
lsd is vooral een hele fijne, gezellige relaxte drug, het zal ook wel afhangen van de setting die jij er omheen bouwt...

ik ken er wel een paar die iets psychotisch hebben, adhd, autisme, weet ik het wat, en ik heb niet het idee dat die mensen er anders op reageren dan ik...

Tripper

Wijs gebruiker
Je komt er maar op een manier achter, en dat is door het te nemen. Je kan het voorzichtig testen door een kwart trip te nemen en dan een andere keer verhogen naar een halve en ga zo maar door...

azgaza

Badass junkie
Maddo17 zei:

Dat vind ik eigenlijk ook meer het geval hoor, iets wat een geweldige ervaring op kan leveren; en elke geweldige ervaring kan je natuurlijk een stukje veranderen maar in veel gevallen is het gewoon hoofdzakelijk een diepe, boeiende maar vooral ook recreatieve ervaring.

Maddo17

Belezen gebruiker
@ Cropp. Hm en ik heb zelf (voor zover ik weet) niks psychotisch, denk niet dat ik er anders op zal reageren. Denk idd wel dat de setting erg belangrijk is. Vandaar dat ik ook niet te veel haast heb..ik wacht gewoon het juiste moment af.

@ Tripper. Nee dat vind ik ik zonde van het moment. Ik krijg niet zo vaak de kans om lsd te nemen(ivm goeie setting/locatie enzo). Dus als ik eraan ga beginnen neem ik gewoon een hele. Anders moet ik weer een halfjaar ofzo wachten voor de volgende keer.

@ Azgaza. Juist, dat is wat ik er van verwacht. Ik denk dat goede ervaringen met drugs wel voor kleine veranderingen, in bvb hoe je naar de wereld kijkt enzo, kunnen zorgen maar drastische veranderingen als waanzin verwacht ik absoluut niet.

Wat me eerder kan overkomen is denk ik hppd. Ik had tot 48 uur na xtc nog CEV's(rode/paarse vormen) en hallucinaties in het donker. Ik vroeg op zo'n site of ik meer aanleg had voor hppd en dit was het antwoord:

Je reageert tamelijk heftig en langdurend. Dat betekent dat je verhoogd gevoelig bent voor dit soort klachten. Nu is LSD wel een andere stof dan XTC, maar de processen die zich in je hersenen afspelen, zijn vergelijkbaar. In jouw situatie zou ik extra voorzichtig zijn, want je loopt een verhoogd risico op nare klachten bij het zien. En HPPD is geen lolletje, maar een kwellende kwaal als het lang duurt. Groet, Martin Sjies

Nou ja, ik zie wel :grin:

Tripper

Wijs gebruiker
Ik zou toch rustig aan doen. Je kan van een hele aardig lijp worden. Dat zou zonde zijn van de ervaring, want dan doe je het misschien nooit meer.

azgaza

Badass junkie
Maddo17 zei:
@ Cropp. Hm en ik heb zelf (voor zover ik weet) niks psychotisch, denk niet dat ik er anders op zal reageren. Denk idd wel dat de setting erg belangrijk is. Vandaar dat ik ook niet te veel haast heb..ik wacht gewoon het juiste moment af.

@ Tripper. Nee dat vind ik ik zonde van het moment. Ik krijg niet zo vaak de kans om lsd te nemen(ivm goeie setting/locatie enzo). Dus als ik eraan ga beginnen neem ik gewoon een hele. Anders moet ik weer een halfjaar ofzo wachten voor de volgende keer.

@ Azgaza. Juist, dat is wat ik er van verwacht. Ik denk dat goede ervaringen met drugs wel voor kleine veranderingen, in bvb hoe je naar de wereld kijkt enzo, kunnen zorgen maar drastische veranderingen als waanzin verwacht ik absoluut niet.

Wat me eerder kan overkomen is denk ik hppd. Ik had tot 48 uur na xtc nog CEV's(rode/paarse vormen) en hallucinaties in het donker. Ik vroeg op zo'n site of ik meer aanleg had voor hppd en dit was het antwoord:

Je reageert tamelijk heftig en langdurend. Dat betekent dat je verhoogd gevoelig bent voor dit soort klachten. Nu is LSD wel een andere stof dan XTC, maar de processen die zich in je hersenen afspelen, zijn vergelijkbaar. In jouw situatie zou ik extra voorzichtig zijn, want je loopt een verhoogd risico op nare klachten bij het zien. En HPPD is geen lolletje, maar een kwellende kwaal als het lang duurt. Groet, Martin Sjies

Nou ja, ik zie wel :grin:

Vet gedrukte tekst is niet waar; LSD stimuleert hele specifieke serotonine receptoren; waar XTC zorgt dat de serotonine uit je hersens zelf vrij komt. Om het heel simpel te stellen: XTC laat serotonine los komen, en LSD doet alsof het serotonine is; als resultaat maakt LSD je seritonine dus níet op, waardoor het ook geen katers geeft.

Wat het HPPD risico betreft; dat lijkt me inderdaad zeker goed mogelijk; als je denkt dat je daar vatbaar voor bent, laat dan extra veel tijd tussen trips, neem véél tijd om je hoofd goed te laten herstellen en gebruik ook niet te veel verschillende middelen; dat schijnt de kans ook groter te maken. Het wisselt overigens wel wat per persoon welke stof echt HPPD triggered; zelf krijg ik snel flashbacks van paddo's maar niet van LSD en een hoop mensen hebben het bijvoorbeeld precies omgekeerd.

Maddo17

Belezen gebruiker
@ Tripper. Ach ja, het hangt van de omstandigheden af. Het hangt ook wel van je gewicht af toch? Ik weeg 50 kilo dus misschien is een halve voor de eerste keer al leuk genoeg..

@ Azgaza. Bedankt voor alle informatie! Je weet er wel veel over :mrgreen: Toch wel een belangrijk verschil dat lsd je serotoninepeil niet zwaar omlaag haalt, dat is wel een groot voordeel. Het verschil tussen paddo's en lsd heb ik nooit helemaal begrepen. Ik heb wel gehoord dat paddo's duurder en 'natuurlijker' zijn en je spacet meer terwijl je bij LSD helder bent?

azgaza

Badass junkie
Maddo17 zei:
@ Azgaza. Bedankt voor alle informatie! Je weet er wel veel over :mrgreen: Toch wel een belangrijk verschil dat lsd je serotoninepeil niet zwaar omlaag haalt, dat is wel een groot voordeel. Het verschil tussen paddo's en lsd heb ik nooit helemaal begrepen. Ik heb wel gehoord dat paddo's duurder en 'natuurlijker' zijn en je spacet meer terwijl je bij LSD helder bent?

Paddo's werken flink korter, waar LSD toch zeker vaak wel een uur of 10 duurt ligt de werkingsduur van paddo's eerder op de helft daarvan, een uurtje of 5-6, daarnaast heeft LSD helderdere, scherpere en kleurrijkere visuele effecten; terwijl paddo's juist weer wat verwarrender zijn voor de meeste mensen. Beide stoffen hebben natuurlijk zowel visuele als mentale effecten, maar bij LSD overheerst toch meer het effect op de zintuigen en bij paddo's meer het effect op de gedachte. De meeste mensen ervaren paddo's als vrij verwarrend, en een enkeling vind LSD verwarrender (want het blijft natuurlijk subjectief); ik ben er zelf zo een die paddo's veel raarder vind :)

Azazel

Newbie
azgaza zei:
Maddo17 zei:

Paddo's werken flink korter, waar LSD toch zeker vaak wel een uur of 10 duurt ligt de werkingsduur van paddo's eerder op de helft daarvan, een uurtje of 5-6, daarnaast heeft LSD helderdere, scherpere en kleurrijkere visuele effecten; terwijl paddo's juist weer wat verwarrender zijn voor de meeste mensen. Beide stoffen hebben natuurlijk zowel visuele als mentale effecten, maar bij LSD overheerst toch meer het effect op de zintuigen en bij paddo's meer het effect op de gedachte. De meeste mensen ervaren paddo's als vrij verwarrend, en een enkeling vind LSD verwarrender (want het blijft natuurlijk subjectief); ik ben er zelf zo een die paddo's veel raarder vind :)

Ik vind paddo's net een orkaan van zachte felgekleurde dekentjes. Komt snel, doet je driehonderdeneenhoop mentale loopings maken, en laat je ontzettend verdwaasd achter.
LSD werkt gewoon langer, meesten zeggen 8 - 12 uur, maar ik durf beweren dat het, als je het 's ochtends zou nemen en geen hoop pep meer hebt liggen, én blowt als het uitgewerkt lijkt, je gewoon tript tot je gaat slapen.
en sure, het kan psychoses opwekken, maar alle dope is mindfuck. en als er 1 soort dope is waarop (ik althans) beïnvloedbaar ben is het lsd. mensen rondom je maken of breken de trip. eerste keer moet je sowieso thuis doen. op straat of op feesjes zet je niet zomaar andere muziek uit, of doe je niet zomaar een lamp aan. lekker thuis, muziek die past bij je trip, lichtjes die je wil, stoorfactoren buiten, allerleukste mensen ter wereld binnen, en de chaos in je hoofd over je heen laten komen. zelfs weinig lsd verrast je de eerste keer.

toen ik eerste keer tripte met m'n vriendje had ik zelfs kaartjes voor 'm gemaakt! een rood met ''HET IS MAAR DRUGS EN IS ZO VOORBIJ'' erop, en eentje met: ''GEEN ZORGEN, JE TRIPT NOG UREN!'' erop. lolz! depends on how u feel. het hielp hem erg hard. nooit panikeren ook, nooit denken dat je psychotisch wordt, want onder lsd ben je het sowieso. het gaat gewoon over. en de ''afkick'' is gewoon fun! op voorwaarde dat je er iets uithaalde. de dingen die je ontdekt over jezelf koester je sowieso, en dat is hoe lsd je (zal) verander(d)(en). maak je ook geen zorgen. het is alsof lsd je overneemt en je, kind of, the dark side of your own moon laat zien. neem waar met een open geest, accepteer, relax en alles komt goed. en de wereld is een tripper rijker. ya, imo, we need lots 'n lots more.
succes/was het leuk?

:hearteyes:

Drientje

DF-koning
Tripper zei:
Ik zou toch rustig aan doen. Je kan van een hele aardig lijp worden. Dat zou zonde zijn van de ervaring, want dan doe je het misschien nooit meer.
Ik vind het jammer dat mijn eerste keer geen hele zegel was. Nog steeds ben ik overtuigd dat 75 mics een goede startdosis is. Gewoon, lekker thuis, lekker zacht fruit bij de hand, muziekjes die jij mooi vind, teken spullen, lampjes gedimd en lieve mensen die je kennen en je op je gemak durven stellen en waarbij jij je ook open durft te stellen als het niet fijn meer voelt.

westergas

Belezen gebruiker
Ai als ik dit zo lees begint het toch weer een beetje te kriebelen...heb 2x paddo's gegeten en vond dat een vreselijk verwarrende ervaring. Maar wel lachen! Toch stiekum benieuwd naar LSD maar de duur van zon trip houd me tegen...

KoxBox

Badass junkie
westergas zei:
Toch stiekum benieuwd naar LSD maar de duur van zon trip houd me tegen...

Dat is zo voorbij hoor, LSD is zo speels en lief dat het totaal niet stoort dat het zo lang duurt.
Integendeel zelfs.

4-6u trippen op paddo's is echt vermoeiend, 12u trippen op LSD is leuk omdat het ook meer stimuleert dan paddo's. LSD voelt echt als een drug aan, bij paddo's voel je echt dat je een gif binnen hebt.

Het is ook totaal niet met elkaar te vergelijken vind ik.

Drientje

DF-koning
Ik bedacht me dit weekend dat de 12 uur trippen van lsd bij mij altijd in de 4 uur van paddo's is geperst. Paddo's zijn mentaal heel zwaar en verwarrend. Lsd is blij, licht, helder, dansbaar en duidelijk.

KoxBox

Badass junkie
Drientje zei:
Ik bedacht me dit weekend dat de 12 uur trippen van lsd bij mij altijd in de 4 uur van paddo's is geperst. Paddo's zijn mentaal heel zwaar en verwarrend. Lsd is blij, licht, helder, dansbaar en duidelijk.

Precies!

Drientje

DF-koning
westergas zei:
Goddamn jullie hebben me nu wel heel nieuwsgierig gemaakt. Ik wil ik wil ik wil :mrgreen:
Wees je er dan wel van bewust dat je de eerste keer Alice geheel nuchter moet zijn van andere stoffen in je lijf. Het gaat niet samen met speed of coke (in ieder geval niet eerst speed nemen en dan lsd) en je geest moet opgeruimd en helder zijn. Geen zorgen aan je hoofd of ruzies.

westergas

Belezen gebruiker
Drientje zei:
Wees je er dan wel van bewust dat je de eerste keer Alice geheel nuchter moet zijn van andere stoffen in je lijf. Het gaat niet samen met speed of coke (in ieder geval niet eerst speed nemen en dan lsd) en je geest moet opgeruimd en helder zijn. Geen zorgen aan je hoofd of ruzies.

Ja dat komt wel goed :mrgreen: Ik ben zowiezo een drugsgebruiker van niks (gebruik maar een paar keer per jaar, bij "speciale" gelegenheden) dus de kans dat ik als ik LSD ga gebruiken iets anders in mijn systeem heb is toch al nihil. En ook met paddo's let ik op mijn psychische gesteldheid van dat moment. Ik heb al eens een trippie gecancelled omdat ik me niet al te best voelde.

Kan me voorstellen dat als je niet op dat soort dingen let je voor hele vervelende verrassingen kan komen te staan dus toch bedankt voor de tips :grin:

Bovenaan