LSD Haters

azgaza

Badass junkie
Fezz zei:
Persoonlijk lijkt LSD mij toch wel 1 van de betere psychedelica :grin:

In mijn mening is dat ook zo :) Het is mijn favoriete substantie ooit, met stip. Maarja ik heb ook alleen paddo's om het mee te vergelijken. En blijven hangen.. tja HPPD bestaat wel, maar écht blijven hangen lijkt me sterk als je niet al psychotische aanleg had.

Drientje

DF-koning
Laatst had ik met een vriendin die niet gebruikt een discussie over lsd en paddo's. Een andere vriendin van haar had een x verteld over lsd en over de hallucinaties die ze daarmee had. Nu heb ik met lsd voornamelijk hallucinaties in mijn hoofd en creeert mijn hoofd geen dingen die er niet zijn. Het is juist dat de dingen die er wel zijn een extraatje krijgen of vervormen.
Zij vertelde een verhaal dat totaal niet klopte met hoe ik lsd beleef. Over het zien van tijgers, roze olifanten en dansende aarbeien. Nu heb ik in totaal 7 x lsd gedaan maar net wat ik zeg, mijn geest creeert geen dingen die er totaal niet zijn.

Ook zulke verhalen van mensen die 'interessant' willen doen met een lsd of paddo trip geven lsd en paddo's een slechte naam...

X

Shana_P

Belezen gebruiker
Weet je wat ik wel merk aan men vrienden die vrij veel lsd nemen?
Ze worden nogal onverschillig en verliezen soms een beetje hun zin voor realiteit door bepaalde opinies aan te nemen die ze daarvoor niet hadden.
Ze komen zo een beetje in hun eigen wereld.
Niet iets positief vind ik maar nog geen reden om lsd te haten :)

pieter-b

Wijs gebruiker
Shana_P zei:
Ze worden nogal onverschillig en verliezen soms een beetje hun zin voor realiteit door bepaalde opinies aan te nemen die ze daarvoor niet hadden.
Weet je zeker dat het niet omgekeerd is en je vrienden door hun vage houding juist interesse tonen in LSD? Ik kan nl nou niet bepaald zeggen dat ik vaag ga denken door LSD, of dat ik onverschillig ben geworden.
Wel ben ik er recentelijk achter gekomen dat bv timothy leary, maar ook sommige mckenna teksten enkele van mijn altijd bevonden punten zoveel beter bewoorden dan mij :wink:

Juist de afwezigheid van negatieve persoonlijkheids veranderende aspecten die je veelal bij uppers en downers ziet, of de versterking van vage filosofie die bv paddos kunnen bewerkstelligen brengen mij ertoe te zeggen dat LSD idd een Uberdrugs is. Een drugs die wekelijks zonder enige vorm van negativiteit gebruikt kan worden, in tegenstelling tot bijna elke andere drugs. Al blijft natuurlijk wel de regel dat eventueel heftige ervaringen eerst verwerkt dienen te worden alvorens een nieuw tripje te nemen.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Ik vind dat je nu wel een vrij extreem standpunt inneemt pipoxyz, toen ik wekelijks lsd deed ging dat op een gegeven moment fout, ik kwam een negative energie tegen omdat ik mijn 'psychedelisch schild' of hoe je het ook zou moeten noemen verzwakt had door alle lsd en ik me dus open stelde voor zo'n negatieve energie. De volgende trips had ik daar toen soms last van, ineens een negatieve fibe, daarna na een paar heftigere trips gelukkig niets meer van gemerkt en volgens mij is het ook weg.

Ook word ik van lsd soms wat te dromerig en ook wat sommige zaken betreft wat onverschillig zoals Shana P over haar vrienden zegt, ook kun je wat vervreemden van de 'normale wereld' wat niet zo heel positief is. Begrijp me vooral niet verkeerd, dit zijn slechts kleine nadelen waar ik goed mee om heb leren gaan en leer te vermijden, ik heb veel uit lsd gehaald waardoor dit niet erg is, maar een uberdrug zou ik het zeker niet noemen.

pieter-b

Wijs gebruiker
wat ik trouwens ook geweldig vind aan LSD is het feit dat de drug zo lang en constant duurt. Veel drugs werken kort of in waves, waardoor een behoorlijk deel van je ervaring onvermijdelijk gevult wordt met evaluaties van effect.. werkt het nog, moet ik bijslikken etc. Van veel drugs zou je dus kunnen zeggen dat een onderdeel van het effect, de zoektocht of onrust naar meer is.

LSD niet..dat neem je, en je gaat genieten.. je neemt alle tijd, want je hebt alle tijd.. halverwege bijslikken betekend +8 uur insomnia, en doe je niet zo snel.
ëén ervaring is één ervaring zonder de verleiding naar meer,

LSD vormt voor mij een bewstzijnsveranderende ervaring met een soort 'antidrugszucht'..

Ik vind het echt een rejuvinerend effect...een soort wekelijkse douche :)

pieter-b

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Ik vind dat je nu wel een vrij extreem standpunt inneemt pipoxyz, toen ik wekelijks lsd deed ging dat op een gegeven moment fout, ik kwam een negative energie tegen omdat ik mijn 'psychedelisch schild' of hoe je het ook zou moeten noemen verzwakt had door alle lsd en ik me dus open stelde voor zo'n negatieve energie. De volgende trips had ik daar toen soms last van, ineens een negatieve fibe, daarna na een paar heftigere trips gelukkig niets meer van gemerkt en volgens mij is het ook weg.

Ook word ik van lsd soms wat te dromerig en ook wat sommige zaken betreft wat onverschillig zoals Shana P over haar vrienden zegt, ook kun je wat vervreemden van de 'normale wereld' wat niet zo heel positief is. Begrijp me vooral niet verkeerd, dit zijn slechts kleine nadelen waar ik goed mee om heb leren gaan en leer te vermijden, ik heb veel uit lsd gehaald waardoor dit niet erg is, maar een uberdrug zou ik het zeker niet noemen.
Ik gebruik niet standaard trouwens, als in..ik verplicht mezelf niet om te nemen.. inmiddels alweer 2 weekjes overgeslagen omdat het eventjes niet meer speciaal voelt. Als je dan toch slikt kan het tegen gaan staan idd...

maar vaag worden door de week... en al helemaal onverschillig worden?....ik kan wel wat onverschilligheid gebruiken zeg. Het werkt gewoon bij mij niet zo. (en geloof me...ik weet maar al te goed wat het betekend om de grip op de werkelijkheid kwijt te raken..paddos maar vooral XTC en Amphetaminen hebben bij mij die potentie...die doen me sterk filosofisch, of juist offscale zwartgallig nadenken en kunnen een dromerige impact op mn dagelijks bestaan maken... LSD niet.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Dat is erg fijn dan, kun je lekker door trippen.

Maar wat ik wil zeggen is dat het voor iedereen anders werkt, en jij vind het duidelijk helemaal fantastisch! :P Maar niet iedereen kan iedere week trippen zonder negatieve effecten, veel mensen worden hier niet beter op hoor! :wink: (hoewel veel mensen er wel veel beter op zouden worden als ze het een paar keer zouden doen denk ik!)

jcutter

Badass junkie
Mijn mentaliteit is echt helemaal verandert. Ik doe er dan ook verstandig aan om een tijd lang geen drugs te gebruiken en kijken hoe het dan word.

pieter-b

Wijs gebruiker
tja ..ik weet het niet hoor... LSD brengt je natuurlijk wel in een staat van supersuggestiviteit... als je jezelf dan onderhevig maakt aan negatief op jou uitwerkende invloeden, is Dat waarschijnlijk de destabiliserende werking die jij aan LSD toewijdt. LSD heeft (voor mij althans) juist iets geaards, en Juist niet iets zweverigs over zich.
Als ik consequent bij elke trip bv The Doors, of The Velvet Underground zou luisteren..zou ik binnen notime de grip op normale zaken zijn kwijtgeraakt. (been there done that:wink:
Ik blijf erbij dat LSD losstaand en verstandig gebruikt, gewoon nauwelijks de potentie heeft om je op die manier te derailen...eerder omgekeerd. (Zoals het voor mij 11 jaar geleden reeds eens heeft mogen fungeren)

dit gezegd te hebben praat ik idd wel geheel vanuit mijn eigen ervaringen..anderen hebben idd al wel eens aangegeven wel zware te verwerken impact escalerende ervaringen onder LSD te hebben gehad... ik vooralsnog niet dus.

Adrenochroom

Wijs gebruiker
In die post kan ik me dan wel redelijk vinden opzich, alsnog blijf ik erbij dat wekelijks nooit goed kan zijn maar je hebt een goed punt. Je zegt zelf ookal dat je ook vooral uit eigen ervaring spreekt. Maar nu vraag ik me wel erg af wat er 11 jaar geleden gebeurt is..?

jcutter

Badass junkie
Het ligt aan mijn leeftijd en had te weinig geduld om mijn geest helemaal te laten ontgiften van alle soorten drugs. Momenteel ben ik 2 weken drugsfree en gebruik ik alleen ritalin om normaal te kunnen leren op school.

pieter-b

Wijs gebruiker
Adrenochroom zei:
Maar nu vraag ik me wel erg af wat er 11 jaar geleden gebeurt is..?
ik was door heftig polygebruik, maar vooral door aaneensluitend xtc totaal ontspoort, kwam in aanraking met de wet, en kon mij niet meer in de maatchappelijke motivaties bevinden. Ik was volledig gealieneerd van iedereen en alles om mij heen. Ben een paar keer verhuisd om uit de drugswereld te ontsnappen, en ben elke keer weer in dezelfde soort 'vriendengroepjes' terecht gekomen..Toen ik daar op een fatale manier genoeg van had liet ik alles achter, mn huis, mn vrienden, mn familie.
Voor ongeveer 6 maand verdween ik van de kaart en woonde in een houten schuurtje in een bos.
Een vriend van mij, waarvan ik lange tijd overtuigd was dat hij gek was geworden door LSD dat ik hem had geregelt (maar achteraf gewoon eigenlijk al op/over de grens van gekte zat), plus alle stigmatisering van LSD..je blijft steken, wordt gek enzo. waren voor mij de reden te geloven dat LSD het absolute einde van mijn leven zou betekenen. Als semi fatalistische actie (als in.. de gevolgen intereseerden me niet meer) ben ik toen strevig aan de LSD gegaan... dat heeft me langzaam weer met beide pootjes op de grond gebracht. Ipv het einde, was het een nieuw begin. De daaropvolgende maanden waren maanden van financieel en officieel geregel (studie/huur/etc), en maanden van spijt tov de mate waarin ik de mensen die veel voor mij betekenen in de steek had gelaten.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Het ligt aan mijn leeftijd en had te weinig geduld om mijn geest helemaal te laten ontgiften van alle soorten drugs. Momenteel ben ik 2 weken drugsfree en gebruik ik alleen ritalin om normaal te kunnen leren op school.
Geberuikte je in die periode toevallig ook veel xtc? Die drug zie ik nl met kop en schouders ver boven de rest als realitietbender no1 (bij onjuist gebruik..meer dan 1 x pm)

jcutter

Badass junkie
XTC heb ik een paar maanden terug gebruikt, alleen merkte ik daar weinig van. Ik werd opeens erg moe en toen snoof ik wat speed (hoe dom kun je zijn) Toen heb ik een nacht niet geslapen en begon me lichtelijk psychotisch te voelen. Toen heb ik een maandje geen drug meer aangeraakt, omdat ik dacht dat ik nu echt te ver was gegaan. Wat overigens niet het geval was. Het is nu gewoon een kwestie van veel slapen en gezond leven. Ik raak verlopig geen enkele drug meer aan. Zomers ga ik trippen op mescaline, maar dan verlopig ook niks meer. Ik ga me richten op een opleiding en filosofie.

pieter-b

Wijs gebruiker
jcutter123 zei:
Mijn mentaliteit is echt helemaal verandert. Ik doe er dan ook verstandig aan om een tijd lang geen drugs te gebruiken en kijken hoe het dan word.
Het is me nog steeds niet duidelijk of wat je hier nu beschrijft het gevolg is van een pure LSD periode, of van poly drugs gebruik...

Robdebob

Bewuste gebruiker
Ik heb deze week voor het eerst lsd geprobeerd en ik kan nu goed meepraten over het feit dat ALLE fabeltjes complete onzin zijn :hearteyes:

azgaza

Badass junkie
Shana_P zei:

Ik quote dit even alleen, maar dit is ook een reactie op pipoxyz en de andere mensen in de discussie.

Ik denk dat gebruik van LSD heel sterk persoonsgebonden is qua langetermijn uitwerkingen. Wat ik namelijk in al mijn trips steeds weer merkte was hoe intuïtie, indrukken en gevoel extreem versterkt worden. Ik ben er zelf juist weer voelender, menselijker van geworden. Ik was voor dat ik begon aan tripmiddelen echt heel veel killer.

Ik denk dat LSD je ook méér jezelf maakt, dichter bij de kern van wie je werkelijk bent. Dat was ook het eerste wat me mijn eerste trip op viel (op de eerste visuals na, die vielen eerder op), dat ik echt extra mezelf was. In het dagelijks leven kan ik mezelf voor de gek houden, mezelf in de knoop denken.. op LSD kán dat gewoon niet. Ik weet dan gewoon wat mijn éigen waardes echt zijn, wat er echt voor mij iets betekend, en wat niet, en dat is véél, en véél meer dan ik dacht.

Voordat ik er mee begon vond ik dat ik mezelf ook al heel goed kende, en ik zekere zin was dat ook zo, maar het feit dat ik mezelf kon manipuleren, mijn eigen werkelijk manipuleren.. ik leidde mezelf weg van wie ik eigenlijk ben, en na elke trip is dat weer even zó stevig, dan is er gewoon geen twijfel, ik ben precies wie ik altijd was maar dan zó zeker erover. Het geeft de zekerheid terug, ineens is een duidelijkheid die sinds kindertijd niet zo helder was weer gewoon terug, en is de twijfel niet nodig.

Mede daarom denk ik ook dat het op iedereen anders werkt, ten eerste mensen die écht zwaar met zichzelf in de knoop zitten kunnen volgensmij op nare maar practische confrontaties lopen, en je kan jezelf niet meer voor liegen, minder goed althans. En echt, geloof me als ik zeg dat er dingen zijn waar je jezelf beter níet over voor kan liegen, de gevolgen lijken in het begin klein, maar als je dan toevallig de verkeerde mensen tegen komt en uiteindelijk zo ver alles in de war draait dat je aan je eigen oordeel twijfelt..

LSD maakt de werkelijkheid vaag (in de zin van.. extreme visuals), maar de perceptie eigenlijk vele malen duidelijker. Op LSD ben ik ook nog nooit bang geweest, alleen het gespannen gevoel van dat er elk moment iets geweldigs kan gebeuren, en dat is zó veel fijner.

Ik denk dat ook op die manier eigenlijk mensen ook júist de verkeerde kant (in de maatschappelijke zin) op kunnen gaan omdat ze misschien eerst zich in de maatschappij voegde ondanks dat ze het niet echt wilden, en door LSD ondekt hebben wat ze echt vinden, willen zijn en niet terug kunnen. Ik heb nog het geluk dat ik een pad heb gevonden, mede door LSD waar ik in deze wereld om mij heen ook echt iets mee kan, en dat is geluk, en ik denk dat het daarom soms in de ogen van de rest van de wereld lijkta lsof dee mensen vervreemden, maar ze vervreemden slechts van de wereld, niet van zichzelf!

pieter-b

Wijs gebruiker
azgaza zei:
Ik denk dat gebruik van LSD heel sterk persoonsgebonden is qua langetermijn uitwerkingen. Wat ik namelijk in al mijn trips steeds weer merkte was hoe intuïtie, indrukken en gevoel extreem versterkt worden. Ik ben er zelf juist weer voelender, menselijker van geworden. Ik was voor dat ik begon aan tripmiddelen echt heel veel killer.

Ik denk dat LSD je ook méér jezelf maakt, dichter bij de kern van wie je werkelijk bent. Dat was ook het eerste wat me mijn eerste trip op viel (op de eerste visuals na, die vielen eerder op), dat ik echt extra mezelf was. In het dagelijks leven kan ik mezelf voor de gek houden, mezelf in de knoop denken.. op LSD kán dat gewoon niet. Ik weet dan gewoon wat mijn éigen waardes echt zijn, wat er echt voor mij iets betekend, en wat niet, en dat is véél, en véél meer dan ik dacht.

Voordat ik er mee begon vond ik dat ik mezelf ook al heel goed kende, en ik zekere zin was dat ook zo, maar het feit dat ik mezelf kon manipuleren, mijn eigen werkelijk manipuleren.. ik leidde mezelf weg van wie ik eigenlijk ben, en na elke trip is dat weer even zó stevig, dan is er gewoon geen twijfel, ik ben precies wie ik altijd was maar dan zó zeker erover. Het geeft de zekerheid terug, ineens is een duidelijkheid die sinds kindertijd niet zo helder was weer gewoon terug, en is de twijfel niet nodig.

Mede daarom denk ik ook dat het op iedereen anders werkt, ten eerste mensen die écht zwaar met zichzelf in de knoop zitten kunnen volgensmij op nare maar practische confrontaties lopen, en je kan jezelf niet meer voor liegen, minder goed althans. En echt, geloof me als ik zeg dat er dingen zijn waar je jezelf beter níet over voor kan liegen, de gevolgen lijken in het begin klein, maar als je dan toevallig de verkeerde mensen tegen komt en uiteindelijk zo ver alles in de war draait dat je aan je eigen oordeel twijfelt..

LSD maakt de werkelijkheid vaag (in de zin van.. extreme visuals), maar de perceptie eigenlijk vele malen duidelijker. Op LSD ben ik ook nog nooit bang geweest, alleen het gespannen gevoel van dat er elk moment iets geweldigs kan gebeuren, en dat is zó veel fijner.

Ik denk dat ook op die manier eigenlijk mensen ook júist de verkeerde kant (in de maatschappelijke zin) op kunnen gaan omdat ze misschien eerst zich in de maatschappij voegde ondanks dat ze het niet echt wilden, en door LSD ondekt hebben wat ze echt vinden, willen zijn en niet terug kunnen. Ik heb nog het geluk dat ik een pad heb gevonden, mede door LSD waar ik in deze wereld om mij heen ook echt iets mee kan, en dat is geluk, en ik denk dat het daarom soms in de ogen van de rest van de wereld lijkta lsof dee mensen vervreemden, maar ze vervreemden slechts van de wereld, niet van zichzelf!
Geweldig beschreven! :hearteyes: :hearteyes:

Karnomelk

Newbie
je kan niet over tripmiddelen oordelen als je het zelf nooit hebt ondervonden.
Maar ze denken toch een mening er over te hebben wat helemaal beinvloed is door het algemene negatieve beeld waar de maatschappij voor heeft gezorgt.

Het ergste vind ik nog als je mensen vertelt over je inzichten en wat je er van hebt geleerd en ze dan antwoorden met: je tripte em gewoon.
kan daar zo slecht tegen :angry: kortzichtige reddeloze mensen, en dan ook nog durven zeggen dat ze wel wat van de space kunnen voorstellen, en daarom wel een mening kunnen hebben...
zo'n bullshit:angry:

Adrenochroom

Wijs gebruiker
Karnomelk zei:
je kan niet over tripmiddelen oordelen als je het zelf nooit hebt ondervonden.
Maar ze denken toch een mening er over te hebben wat helemaal beinvloed is door het algemene negatieve beeld waar de maatschappij voor heeft gezorgt.

Het ergste vind ik nog als je mensen vertelt over je inzichten en wat je er van hebt geleerd en ze dan antwoorden met: je tripte em gewoon.
kan daar zo slecht tegen :angry: kortzichtige reddeloze mensen, en dan ook nog durven zeggen dat ze wel wat van de space kunnen voorstellen, en daarom wel een mening kunnen hebben...
zo'n bullshit:angry:

Heel vervelend ja, misschien wel het meest nadelige aspect van LSD; LSD laat mensen die het niet gebruiken psychotisch gedrag vertonen, zoals Leary dat volgens mij heeft gezegt. Wel heel erg waar, en als je zelf ook nog eens de wereld heel anders gaat bekijken zorgt dat voor een enorme kloof tussen jou en anderen, ieder denk aan de 'goede' kant te staan maar wij zijn de enigen die beide kanten van het verhaal kennen, eerst haatte ik zulke mensen, daarna had ik alleen nog medelijden met ze, nu negeer ik ze volkomen en dat is tot nu toe het meest fijn voor mijn eigen rust. :)

exact

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik praat niet over geestverruimende middelen met mensen met een gesloten geest. Juist om zulke discussies te vermijden. Die mensen zijn verloren en het niet waard gered te worden.

:rock:

Bovenaan