Fezz zei:Persoonlijk lijkt LSD mij toch wel 1 van de betere psychedelica![]()
In mijn mening is dat ook zo
Fezz zei:Persoonlijk lijkt LSD mij toch wel 1 van de betere psychedelica![]()

Weet je zeker dat het niet omgekeerd is en je vrienden door hun vage houding juist interesse tonen in LSD? Ik kan nl nou niet bepaald zeggen dat ik vaag ga denken door LSD, of dat ik onverschillig ben geworden.Shana_P zei:Weet je wat ik wel merk aan men vrienden die vrij veel lsd nemen?
Ze worden nogal onverschillig en verliezen soms een beetje hun zin voor realiteit door bepaalde opinies aan te nemen die ze daarvoor niet hadden.
Ze komen zo een beetje in hun eigen wereld.
Niet iets positief vind ik maar nog geen reden om lsd te haten![]()
pipoxyz zei:Ik vind het echt een rejuvinerend effect...een soort wekelijkse douche![]()
Ik gebruik niet standaard trouwens, als in..ik verplicht mezelf niet om te nemen.. inmiddels alweer 2 weekjes overgeslagen omdat het eventjes niet meer speciaal voelt. Als je dan toch slikt kan het tegen gaan staan idd...Adrenochroom zei:Ik vind dat je nu wel een vrij extreem standpunt inneemt pipoxyz, toen ik wekelijks lsd deed ging dat op een gegeven moment fout, ik kwam een negative energie tegen omdat ik mijn 'psychedelisch schild' of hoe je het ook zou moeten noemen verzwakt had door alle lsd en ik me dus open stelde voor zo'n negatieve energie. De volgende trips had ik daar toen soms last van, ineens een negatieve fibe, daarna na een paar heftigere trips gelukkig niets meer van gemerkt en volgens mij is het ook weg.
Ook word ik van lsd soms wat te dromerig en ook wat sommige zaken betreft wat onverschillig zoals Shana P over haar vrienden zegt, ook kun je wat vervreemden van de 'normale wereld' wat niet zo heel positief is. Begrijp me vooral niet verkeerd, dit zijn slechts kleine nadelen waar ik goed mee om heb leren gaan en leer te vermijden, ik heb veel uit lsd gehaald waardoor dit niet erg is, maar een uberdrug zou ik het zeker niet noemen.
ik was door heftig polygebruik, maar vooral door aaneensluitend xtc totaal ontspoort, kwam in aanraking met de wet, en kon mij niet meer in de maatchappelijke motivaties bevinden. Ik was volledig gealieneerd van iedereen en alles om mij heen. Ben een paar keer verhuisd om uit de drugswereld te ontsnappen, en ben elke keer weer in dezelfde soort 'vriendengroepjes' terecht gekomen..Toen ik daar op een fatale manier genoeg van had liet ik alles achter, mn huis, mn vrienden, mn familie.Adrenochroom zei:Maar nu vraag ik me wel erg af wat er 11 jaar geleden gebeurt is..?
Geberuikte je in die periode toevallig ook veel xtc? Die drug zie ik nl met kop en schouders ver boven de rest als realitietbender no1 (bij onjuist gebruik..meer dan 1 x pm)jcutter123 zei:Het ligt aan mijn leeftijd en had te weinig geduld om mijn geest helemaal te laten ontgiften van alle soorten drugs. Momenteel ben ik 2 weken drugsfree en gebruik ik alleen ritalin om normaal te kunnen leren op school.
Het is me nog steeds niet duidelijk of wat je hier nu beschrijft het gevolg is van een pure LSD periode, of van poly drugs gebruik...jcutter123 zei:Mijn mentaliteit is echt helemaal verandert. Ik doe er dan ook verstandig aan om een tijd lang geen drugs te gebruiken en kijken hoe het dan word.
Shana_P zei:Weet je wat ik wel merk aan men vrienden die vrij veel lsd nemen?
Ze worden nogal onverschillig en verliezen soms een beetje hun zin voor realiteit door bepaalde opinies aan te nemen die ze daarvoor niet hadden.
Ze komen zo een beetje in hun eigen wereld.
Niet iets positief vind ik maar nog geen reden om lsd te haten![]()
Geweldig beschreven!azgaza zei:Ik denk dat gebruik van LSD heel sterk persoonsgebonden is qua langetermijn uitwerkingen. Wat ik namelijk in al mijn trips steeds weer merkte was hoe intuïtie, indrukken en gevoel extreem versterkt worden. Ik ben er zelf juist weer voelender, menselijker van geworden. Ik was voor dat ik begon aan tripmiddelen echt heel veel killer.
Ik denk dat LSD je ook méér jezelf maakt, dichter bij de kern van wie je werkelijk bent. Dat was ook het eerste wat me mijn eerste trip op viel (op de eerste visuals na, die vielen eerder op), dat ik echt extra mezelf was. In het dagelijks leven kan ik mezelf voor de gek houden, mezelf in de knoop denken.. op LSD kán dat gewoon niet. Ik weet dan gewoon wat mijn éigen waardes echt zijn, wat er echt voor mij iets betekend, en wat niet, en dat is véél, en véél meer dan ik dacht.
Voordat ik er mee begon vond ik dat ik mezelf ook al heel goed kende, en ik zekere zin was dat ook zo, maar het feit dat ik mezelf kon manipuleren, mijn eigen werkelijk manipuleren.. ik leidde mezelf weg van wie ik eigenlijk ben, en na elke trip is dat weer even zó stevig, dan is er gewoon geen twijfel, ik ben precies wie ik altijd was maar dan zó zeker erover. Het geeft de zekerheid terug, ineens is een duidelijkheid die sinds kindertijd niet zo helder was weer gewoon terug, en is de twijfel niet nodig.
Mede daarom denk ik ook dat het op iedereen anders werkt, ten eerste mensen die écht zwaar met zichzelf in de knoop zitten kunnen volgensmij op nare maar practische confrontaties lopen, en je kan jezelf niet meer voor liegen, minder goed althans. En echt, geloof me als ik zeg dat er dingen zijn waar je jezelf beter níet over voor kan liegen, de gevolgen lijken in het begin klein, maar als je dan toevallig de verkeerde mensen tegen komt en uiteindelijk zo ver alles in de war draait dat je aan je eigen oordeel twijfelt..
LSD maakt de werkelijkheid vaag (in de zin van.. extreme visuals), maar de perceptie eigenlijk vele malen duidelijker. Op LSD ben ik ook nog nooit bang geweest, alleen het gespannen gevoel van dat er elk moment iets geweldigs kan gebeuren, en dat is zó veel fijner.
Ik denk dat ook op die manier eigenlijk mensen ook júist de verkeerde kant (in de maatschappelijke zin) op kunnen gaan omdat ze misschien eerst zich in de maatschappij voegde ondanks dat ze het niet echt wilden, en door LSD ondekt hebben wat ze echt vinden, willen zijn en niet terug kunnen. Ik heb nog het geluk dat ik een pad heb gevonden, mede door LSD waar ik in deze wereld om mij heen ook echt iets mee kan, en dat is geluk, en ik denk dat het daarom soms in de ogen van de rest van de wereld lijkta lsof dee mensen vervreemden, maar ze vervreemden slechts van de wereld, niet van zichzelf!
Karnomelk zei:je kan niet over tripmiddelen oordelen als je het zelf nooit hebt ondervonden.
Maar ze denken toch een mening er over te hebben wat helemaal beinvloed is door het algemene negatieve beeld waar de maatschappij voor heeft gezorgt.
Het ergste vind ik nog als je mensen vertelt over je inzichten en wat je er van hebt geleerd en ze dan antwoorden met: je tripte em gewoon.
kan daar zo slecht tegenkortzichtige reddeloze mensen, en dan ook nog durven zeggen dat ze wel wat van de space kunnen voorstellen, en daarom wel een mening kunnen hebben...
zo'n bullshit![]()
ExceptionalInsight zei:Ik praat niet over geestverruimende middelen met mensen met een gesloten geest. Juist om zulke discussies te vermijden. Die mensen zijn verloren en het niet waard gered te worden.