LSD is verboden omdat het .....

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Mensen aanzet tot een bewuste manier van denken en doen, die geen enkele regering goed uitkomt.

Uw mening kan hieronder worden geplaatst.

:wave:

3970

Wijs gebruiker
LSD is verboden omdat het ..... oude gezegde hier geldt; onbekend maakt onbemind...

M00neY

Newbie
Helaas ... ik ben (nog) niet bekend met de werking van het D-lyserginezuur diethylamide, maar ben het absoluut eens met het feit dat 'een eigen mening' een doorn in het oog van regeringen is.
Ik ken het concept dat entheogene middelen je ogen openen en je een nieuwe 'werkelijkheid' laten aanschouwen. Ben benieuwd hoe jij (wat ik een beetje doorkrijg, op dit forum een echte LSD liefhebber/kenner) dat concept ervaart.

Kun je uitleggen hoe die bewuste manier van doen en denken door het gebruik van LSD voor jou in het dagelijks leven wordt gemanifesteerd?

Bedankt!

M00neY :wave:

P.S. Ik kijk verlangend uit naar mijn eerste keer, maar moet eerst een aantal van mijn angsten begrijpen en overkomen alvorens ik mezelf de diepte instort.

Wacky

Badass junkie
Denk ik niet dat dat het belangrijkste is, ze hebben er zelf geen ervaring mee waarschijnlijk en zullen waarschijnlijk niet eens geloven dat je er ook dingen van kunt leren.

Ze kennen alleen wel de verhalen van mensen die in een trip blijven hangen, en van een dak/brug/toren af springen. Dat dit respectievelijk niet of weinig voorkomt terwijl er ook veel mensen positieve dingen uit LSD halen houden ze geen rekening mee.

Natuurlijk is het ook zo LSD een beetje bij hippies hoort, en die vaak niet zo productief zijn in de maatschappij, dat telt ook wel mee ja :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Dat zijn de doorgewinterde hippies.
Maar je hebt ergens wel gelijk, als je kijkt naar hoe het leven begon, wie zijn zij dan om de baas te spelen over ons? (:

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Ik zelf word er een beter en vrijgeviger mens van, zoals de MDMA mijn geslotenheid heeft geopent heeft de LSD mijn diepere zin in het leven ontketent.

Liever arm en gelukkig ....

Liever gezond dan rijk ....

Waarom zou een volwassen mens een kind kunnen beschadigen ?

Waarom is er zoveel symetrie in de natuur ?

Wat is geluk ?

Het zet je gewoon aan het denken over jezelf je diepste innerlijke wensen

Ik kan er eigenljik moeilijk voorbeelden van geven maar ik heb mijn vader al lang niet gezien de LSD heeft me er bewust van gemaakt dit weekend dat ik de ouwe en mezelf dit niet langer moet aan doen.

Hij is mijn pa zonder hem was ik er niet.....

Stonie

dirtbag

Bewuste gebruiker
LSD is in eerste instantie verboden geworden omdat amsterdamse hippies dreigden het in het drinkwater te dumpen, na een of andere debat van de 2e kamer destijds. dat is wat ik ergens gelezen heb.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Dat waren de provos die zouden het de drinkwaterleiding vergiftigen.

Maar laten we eerlijk zijn als Amerika zegt BUK dan BUKT Peter Jan Balkende onze MP, en douwt Bush zijn harde dirigeerstook diep in zijn anus.

Door hun propaganda oorlog is de LSD door alle werelddelen gedemoniseerd.

:mrgreen:

jcp

Bewuste gebruiker
Omdat moraalridders niet denken in lsd wiet of paddo's. zij hebben een verzamelnaam: drugs, en alle drugs zijn slecht voor je, dus mag niemand het gebruiken.

Zie quote van Timothy Leary in mijn onderschrift :)

Bengt

Bewuste gebruiker
Lsd maakt mij slim, ik weet gewoon op alles een antwoord.
Ik ontdek zaken die ik nuchter nooit voor ogen zag.

Ik denk dat de regering dit allemaal niet zo leuk vindt...
De mensen moeten onder hen staan, ze moeten alles inperken.

Atropa

Bewuste gebruiker
..niet ambiteus maakt in opbouwende economische en maatschappelijke zin.

Je wendt je tot de meest primitieve verschijningen als de natuur en het hebben van een bewustzijn, waar capitalisten niets aan hebben op grote schaal.

De werkende bevolking hoort hen te voeden zo is hun idee.

Leuk stonie dat jij tegenwoordig meerdere forums gebruikt om je topics voor te leggen. :P

Jeller

Badass junkie
LSD is door Amerika idd zwartgemaakt, de hippies hun eigne schuld mss ook een beetje, ze moesten er maar niet mee overdrijven

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
I believe with the advent of acid we discovered new way to think and it had to
do with piecing together new thoughts of mind. Why is it that people think it's
so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because
they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted.
That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go
in there either because if we go in, there we might learn something that they
don't know. And that makes us a little out of their control.

jcp

Bewuste gebruiker
Ik denk dat de meeste mensen alle drugs alleen als genotsmiddelen zien, en geen idee hebben dat er ook mensen bestaan die drugs als geestverruimend middel gebruiken...

Wacky

Badass junkie
jcp zei:
Ik denk dat de meeste mensen alle drugs alleen als genotsmiddelen zien, en geen idee hebben dat er ook mensen bestaan die drugs als geestverruimend middel gebruiken...

Ja dat is zo, maar daarnaast denk ik dat er ook veel mensen drugs als genotsmiddel gebruiken en de geestverruimende effecten overdrijven om het voor zichzelf goed te praten :)

jcp

Bewuste gebruiker
:wink: Hele goeie :wink:, maar als je lsd, paddo's of 2c-b oid gebruikt doe je dat niet alleen om het genot, maar vooral om even uit die 'normale' denkwijze te breken lijkt me.

Blowen doe ik wel puur voor het genot :) en XTC ben ik bijvoorbeeld allang op uitgekeken.

azgaza

Badass junkie
Ik denk toch dat het grotendeels net zo'n erge mediahype was. Het was drugs, ze wilden er vanaf en dan krijg je media leugens. Ook al zijn die van paddo's nu vervelend; bij LSD is het wereldwijd geweest en veel erger, met net zo weinig rede in mijn mening. Maar ze hebben lsd succelvol zwart gemaakt en geilligaliseerd daarna.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
amen ...

LSD is minder schadelijk dan valium in mijn ogen.
De Benzos mogen alles, kunnen niets fout doen maar het is de horror van de toekomst en van nu .

Stonie

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Jeller zei:
LSD is door Amerika idd zwartgemaakt, de hippies hun eigne schuld mss ook een beetje, ze moesten er maar niet mee overdrijven

idd, ze zijn er in de eind jaren '60 - begin '70 te hard tegen aan gegaan.
als ze toen lsd iets of wa meer verantwoord zouden gebruiken, en niet opeens een hele acid-wave tot stand kwam, zou r misschien wel een kans inzitten da lsd nu nog legaal is...

de regering zag toen in da er veel van die hippies iets te scheef begonnen te trippen, té veel van het leven genieten (wa neer komt op nie gaan werken en dus m.a.w. is LSD ook slecht voor de economie)

en darbij komen ook nog een paar enkelingen die zelfmoord pleegden onder lsd, zoals idd nu met paddos is, en dan gaat de regering "uit veiligheid voor de bevolking" dus maar tripmiddele verbiede...

btw: kheb trouwens ergens gehoord dat het dealen van LSD valt onder moord... kweet nie wa er van waar is, weet iemand daar misschien meer over???

jcp

Bewuste gebruiker
Zaterdag op de dam gestaan, paddo-demonstratie...

Was niet erg groot, maar was wel blij dat ik er geweest was.

Op de site van de Telegraaf stond een nieuwsbericht hierover, en al snel stonden er talloze reacties onder...

Ik zou zeggen lees even door, dan snap je meteen waarom paddo's, maar ook lsd en andere psychedelics verboden worden... het nederlandse bekrompen gedachtegoed...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/73884731/Demonstratie_tegen_paddoverbod_in_Amsterdam.html

Asfaltjunkie

Experimenterende gebruiker
lysergine25 zei:
Mensen aanzet tot een bewuste manier van denken en doen, die geen enkele regering goed uitkomt.

Uw mening kan hieronder worden geplaatst.

:wave:

100% Stonie, dat komt ook uit alle documantaires naar voren.
Vele drugs is verboden, niet omdat deze schadelijk zijn voor je lichaam maar omdat de bewustzijnsverandering die er met gebruiken gepaard gaat de machtshebbers niet uitkomt!

Kort door de bocht:
LSD is in de USA verboden omdat teveel mensen kozen voor een sociaal hippy leven, De machthebbers waren doodsbang dat ze op termijn niet genoeg loonslaven meer zouden hebben voor hun fabrieken en oorlogen....
And that's why it's banned

gr Asfaltjunkie

yeah, i'm a hippy, en ik haat de consumptiemaatschappij!

Bovenaan