• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

LSD ketamine de waarheid

nikofriko

Newbie
De zoektocht naar de waarheid

Ik ben opzoek naar de waarheid. Ik ben hongerig, ik hunker…Ik wil alles, maar dan ook alles weten. Met alle feiten probeer ik de touwtjes aan elkaar te knopen. Welke wereld is echt? Is het leven niet gewoon één grote droom? Bestaat paranormaliteit echt? Staan mensen met schizofrenie of psychotische episoden niet veel dichter bij de waarheid dan geestelijk gezonde mensen? Bestaat de menselijke ziel, reïncarnatie, of heeft de stof DMT zijn evolutionaire voordelen? Lees hier het tripreport over mijn eerste LSD ervaring (+ketamine).

-TIP: Dit tripreport gaat over veel meer dan alleen de drug. Als je het leuk vind hoe ik met de drug ben omgegaan en welke visies het mij gaf mbt mijn vragen, dan is het leuk. Zoek je een verslag dat puur op de LSD ervaring is gericht, lees dan een ander verslag.

Over mijzelf:
Ik ben 22 jaar oud, doe een technische studie in Delft, maar mijn leven staat het laatste jaar vooral in het teken van de filosofie. Gemiddeld zit 4 tot 8 uur met mijn hoofd in wolken, zoekend naar de diepste kern van waarheid in het leven. Alle onderwerpen komen aan bod, van de meest tastbare onderwerpen tot onderwerpen waar een vindingrijke fantasie van geluk mag spreken als zij daar een vleugje van kan meepakken. Ik ben zelf zeer wetenschappelijk ingesteld maar ik realiseer me meer en meer dat religie –net als wetenschap- een gereedschap is om je eigen waarheid te ontdekken. De onderwerpen waar mijn gedachten zich voor interesseren zijn vooral:
Natuurkunde (kwantumfysica, oerknal, stringtheory, parallel universes)
Filosofie (religie vs wetenschap, determinisme vs vrije wil, doel van het leven, evolutie)
Religie (lichaam&geest, ziel, begin van het geloof, meditatie, moeder natuur, paranormaal)
Geesteziektes (psychiatrie, psychoses, schizofrenie, depressie, narcisme, manie)
Biochemie (hersenen, drugs, bijna-dood-ervaringen, out of body experiences, lucid dreaming)

Ik zou mijzelf omschrijven als gedreven, levenslustig en knettergek. Kortom: ik sta open voor daadwerkelijk alles, ik ken geen angst voor het ongewisse, en ik ben gedecideerd om de waarheid te vinden. En dat is ook wat ik van deze trip verwachtte: het vinden van de waarheid. Ik was simpelweg opzoek naar antwoorden en ik had daardoor vrij hoge verwachtingen van de trip.

Ik vond de trip zo’n bijzondere ervaring dat ik die met jullie wil delen. Mijn doel is dan ook mensen te inspireren die naar hetzelfde opzoek zijn/waren als ik. Ik wil niemand aanzetten tot het gebruik van middelen, laat dat duidelijk zijn. Ik denk dat je voor jezelf heel goed moet nagaan over je er klaar voor bent of niet. Alleen jijzelf kan dat bepalen. Het verslag kan extreem vaag overkomen, maar dat is wel hoe ik de wereld op dit moment ervaar. Veel leesplezier.

De trip:
Waar: een klein dorp ergens in Zuid-Holland
Wie: Ik ben B
Wanneer: een mooie zomerdag, 12u30 (LSD), 22u00 ketamine
Wat: LSD Dalai Lama, Ketamine
Drugsverleden: cannabis, ketamine, cocaïne, xtc, mdma kristallen, speed, truffels, salvia, 2-cb, 4-fmp.

Na een flink stuk fietsen kwamen we eindelijk aan bij het huis waar we de dag zouden doorbrengen. We hadden de zegel onderweg onder de tong geplaatst zodat we –eenmaal aangekomen- nog maar een kwartier hadden voordat we de trip zouden beginnen. We hadden wat proviand ingekocht en wat voorbereidingen getroffen om de trip goed door te komen.

Toen het de LSD inkickte merkte ik dat ik langzamerhand vaag werd. Ik kon mijn eigen gedachten niet meer begrijpen. Ik begon patronen in dingen te herkennen en vroeg mij telkens af: zijn die patronen er echt, of is dit puur mijn brein dat de patronen aan het zoeken is? Na anderhalf uur waren we volle bak aan het trippen. Ik begon over de grond te rollen en aan de hand van dat feit kon ik logisch redeneren dat ik goed aan het trippen was. Het is alsof de waarheid volledig onder je grond wegzakt, of de stabiele fundering die je in de loop der jaren hebt opgebouwd ineens in rook opgaat. Je weet je perceptie op dat moment geen houvast te bieden. Je probeert je vast te klampen aan de feiten die je in de loop der jaren hebt geleerd, maar in een lsd trip hebben ze weinig betekenis. Ik realiseerde me dat dit de ‘psychedelic-experience’ moest zijn. Ik heb hem eerder ervaren met truffels, maar verre van zo intens als nu. Je wordt volledige in het diepe gegooid en je moet zelf je weg vinden naar de uitgang. Dit zorgt voor hele mooie, maar soms ook zeer confronterende ervaringen. Het is eigenlijk net als het leven: soms zit het mee, soms zit het tegen. Door alle negatieve dingen onder ogen te komen voel je je tijdelijk rot, maar je leert ervan en daardoor wordt je weer blij. Het goede heeft het kwade nodig om betekenis te krijgen en daarom is het goed dat het kwade aspect in het leven bestaat. Deze balans noem ik harmonie, en deze bevindt zich in alles, maar dan ook alles. Elke daad heeft zijn betekenis. Alles heeft een reden tot bestaan, er is niks dat zonder oorzaak gebeurd. Deze gedachte vormt het determinisme, iets waar ik al een jaar over aan het denken ben. Ook in de kwantumfysica gebeuren dingen niet zonder aanleiding, het feit dat de wetenschap dat o dit moment wel denkt ligt aan de ontbrekende middelen van het waarnemen van deze realiteit. Wij als mensen kunnen bijvoorbeeld geen ultraviolet licht of ultrasoon geluid waarnemen, daar hebben apparaten voor. Wij als mens hebben de aanwezigheid van ultrasoon en ultraviolet bij toeval waargenomen. Op precies die manier denk ik dat er een verklaring is voor de randomness in de kwantummechanica. De balanswetten gelden nog steeds en de oorzaak van de beweging van de kleinste deeltjes komt uit andere dimensies waarvan wij als mens nog niet in staat zijn geweest die waar te nemen. Hetzelfde geldt voor de vraag: Wat was er voor de oerknal? Ook die vraag ga ik beantwoorden met: er is materie gekomen uit andere dimensies die wij simpelweg nog niet hebben waargenomen. Dit heeft zijn tijd nodig. Echter lost dit de verklaring achter de oerknal niet op: het is slechts een verplaatsing van het probleem. Waar kwam de materie voor die andere diepere dimensies dan vandaan? Zo zijn we weer terug bij af, en ik vraag me ten zeerste af of er OOIT een antwoord op zal komen.

Na ongeveer 2 uur zijn we gaan lopen. We waren keihard aan het trippen. Af en toe kwamen we mensen tegen, en ik vond het lastig om te doen alsof er niks aan de hand was. Dit gaf een hele lichte negatieve vibe af en toe, die ik makkelijk van mij af kon schudden. Tijdens dat stuk lopen (we liepen door de polder met af en toe bomen) werd ik hard geconfronteerd met het leven. Het was alsof ik werd opgepakt door een entiteit die me telkens weer vroeg verantwoording af te leggen voor mijn gemaakte fouten. Elke fout werd ik voor gestraft, voor sommige harder dan de andere. Na zo’n straf moment voel je je weer beter en kan je weer met schone ziel verder. Het is alsof je jouw eigen gedrag in bepaalde situaties door de ogen van alle omstanders ziet, om zo een volledig beeld om de waarheid te krijgen. Hoe andere mensen naar jou op dat moment kijken kan soms heel pijnlijk en confronterend zijn, maar ook heel mooi. Dit verklaart voor mij waarom ik me zo herboren voelde na mijn trip, alles is schoon.

Tijdens de avondetappe wouden we er letterlijk nog een schepje bovenopdoen. B en ik stonden alweer met één been in de fysieke realiteit waardoor we een onbevredigd gevoel hadden. Ketamine was de oplossing. We bouwden 4 grote lijnen en we snoven ze in één keer op. We gingen achterover de bank liggen en de meest intense trip van mijn leven begon. Ik verloor elk spoor van realiteit, je wordt een andere wereld in geslingerd die far from reality is. Je zit in een achtbaan door het universum waar elke gedachte uitkristalliseert tot jouw waarheid. Ik zag de red hot chili peppers en john frusciante (gitarist red hot chilli peppers), beelden begonnen te bewegen en kleuren kon ik ervaren. Ik snapte er helemaal niks meer van. Geluid, vormen, gevoelens en patronen maken jouw werkelijkheid op dat moment. Het is een wereld waar alles kan en waar objecten dus geen fysische betekenis hebben. Ik zag karakters weergegeven als octopussen met een wirwar van tentakels en ik wist zeker dat dit de complexiteit van een karakter moest weergeven. Het is een netwerk waar alles van elkaar afhankelijk is. Ik werd even wakker en zag B ook heel hard gaan. Er kwam geen zinnig woord meer uit mijn mond. Ik legde mijn hoofd weer neer en mijn reis ging verder. Ik ben nog nooit zo diep gegaan. Zelf heb ik niet voor de hemelpoort gestaan, maar B wel. Hij kon kiezen of hij verder wou leven of ter plekke wou sterven. Deze ego-dood of bijna dood ervaring is iets dat ik later nog een keer wil gaan opzoeken, maar voorlopig nog even niet. Het is heel moeilijk om te omschrijven wat ik allemaal gezien en ervaren heb. Het is allemaal 100x mooier dan dat ik het hier heb kunnen verwoorden.

Conclusie
Ik vond de ervaring echt geweldig. Het is één van de mooiste ervaringen uit mijn leven. Ik heb zo intens veel geleerd. Ik ben op het rechte pad gewezen op een hardleerse weg. Dat is goed, want ik heb dat nodig. Ik ben tegen anderen vaak opdringerig, toon weinig medeleven en ben vaak veel te overtuigd van mijn gelijk. Ik heb zeer veel geleerd. Over mijn vragen over het leven en de waarheid concludeer ik dat iedereen naar zijn eigen waarheid opzoek is en dat er niet een algemene waarheid is. Daarom mag je mensen nooit veroordelen die in iets anders geloven dan jij. Het draait in het leven om geluk, en iedereen probeert dat via zijn eigen weg te vinden. Ik heb veel meer begrip en respect gekregen na deze ervaring. Ook weet ik veel beter de kant die ik op wil gaan met mijn leven. Ik wil meer mensen gaan inspireren, mensen die daar op zitten te wachten. Ik weet dat ik door wil gaan met mijn onderzoek naar de waarheid. Meer kennis=meer beter. Kortom: een prachtervaring

Tips voor anderen
-zorg voor een optimale omgeving waar je alles en iedereen vertrouwt. Heb een thuisbasis.
-gebruik LSD alleen als je denkt dat je er klaar voor bent. Dat merk je vanzelf.
-zijn er vragen, of zijn er meer filosofen die een biertje met me willen drinken, stuur me dan een berichtje! :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Mooi verwoord, gaat ook weer kriebelen nou :)

Hoop meer van je te mogen lezen, leuke pakkende schrijfstyle.

Groet
Ik ben opzoek naar de waarheid. Ik ben hongerig, ik hunker…Ik wil alles, maar dan ook alles weten. Met alle feiten probeer ik de touwtjes aan elkaar te knopen. Welke wereld is echt? Is het leven niet gewoon één grote droom? Bestaat paranormaliteit echt?

Ik ben na (veel) onderzoek achtergekomen dat mijn realiteit is wat ik nog niet wist maar nu net heb geleerd, aan het leren kort gezegd letterlijk alle spieren en bewegen/reacties/optimaal 'functioneren' kunnen aanzetten van bepaalde (heupen etc) beweegt op level 1 van de 3 om een goede balance te krijgen aldus het boek waar ik uit leer nu.

Of paranormaliteit bestaat kan uit ervaring vertellen (woonde in een oud huis voor 1900 was het gebouwd groot herenhuis, waar 2 mensen waren gestorven en een abortus kliniek ernaast met ook niet gelaagde uitvoeringen.. wat regelmatig in het nieuws is nog.. Gebeurde daar rare dingen, tv/eigenlijk alle elektronica die op hol sloeg, tv die zelf zapt en alle opties/knoppen knipperden en het licht uitgaan (kon dat ding toen niet besturen was iets anders wat dat deed, klinkt eng en was het ook meerdere familieleden hadden het ook meegemaakt. Alleen stekker eruit hielp lol. was bij die gebeurtenissen en vriend aanwezig die zich doodschok , lag/licht niet alleen aan mij wat enigszins geruststellend was toen.

Ook vaak geluiden van de van iemand waren echt voetstappen waardoor de aanwezige toen bij was. op de trap die richting de kamer gingen waar we waren, men vriendin schrokte op compleet alert draaide alle deuren in de kamer op slot en was echt bang probeerde logische verklaringen te zeggen, waren ook echt vreemde dingen hoor. Vonden ook 'geheime' plekjes waar duurzame antieke e.d spullen waren bewaard en meer vreemde dingen nachtmerries over een vrouw die zelfmoord pleegde in de muziekkamer van ons huis.

Inmiddels allang weg daar :)

Nogmaals leuk geschereven

Daniel-slang

Experimenterende gebruiker
Leuk geschreven misschien is "spirit schience" iets voor jou.
Zelf wil ik ook (als ik wat ouder ben) zo hard gaan trippen, zodat ik verlichter raak en misschien ga denken in een hogere dimensie.
Zelf heb ik ook een aantal vrienden die met dit soort dingen bezig zijn.
Misschien is het leuk om een keer af te spreken?
Mazzel

Bovenaan