LSD - Les van een trommeltje.

Dit is iets uit een trip van een tijd geleden

We waren eerst naar het bos geweest, toen het wat kouder werd besloten we naar binnen te gaan, maar om onverklaarbare redenen lukte het ons niet om muziek op te zetten. Wat we ook probeerden, alles stopte ermee of werkte gewoon helemaal niet. Toen kwam iemand op het idee om trommels te pakken. Het kwam er later op neer dat ik in mijn eentje de hele nacht heb zitten trommelen, en in die uren kon ik mijn geluk niet op vanwege de wereld die voor me openging :hearteyes:

Het universum (hoe je 't ook wil noemen) is een soort fractal van trillingen, van ritme. Het is 1 groot ritme, met daarin oneindig veel kleine ritmetjes die jij, ik, alles vormen. Met bijvoorbeeld een trommeltje kun je "inzoomen" op die ritmes en ze spelen. Het grote geheel, met alle kleine dingetjes daarin die het vormen. Het werkt blijkbaar net zo in je lichaam. Ik merkte dat wanneer iemand op de trip een beetje een moeilijk moment had, ik het ritme kon zoeken in die persoon wat op dat moment niet harmonisch was, en door het te harmoniseren, het voelde soms een beetje alsof ik een puzzeltje aan het oplossen was, kon ik die persoon erdoorheen loodsen. Toen ik het de volgende dag vroeg, of zij dat hetzelfde hadden ervaren, werd dat ook inderdaad bevestigd.

Toen ik op de fiets naar het station ging de volgende ochtend, hoorde ik overal om me heen de ritmes die ik de vorige nacht had gespeeld. De wind in de bomen, regen, vogels..

Dit was voor mij zo magisch en mooi en bijzonder, ik vraag me gewoon af of er meer mensen zijn die dit soort dingen ervaren, en of ze die willen delen, elke trip tot nu toe is een les geweest waarin ik steeds weer nieuwe inzichten kreeg, het heeft mijn leven zo positief veranderd, daar ben ik heel dankbaar voor :grin:

electergie

Belezen gebruiker
Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen.
Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had.
Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd.

Aalpoepert

Badass junkie
Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes :)

TrippyShit

Badass junkie
Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen :grin:
Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben..

tomz0r zei:
Geloof je daar nog steeds in als je nuchter bent?

Ehmm.. ja? Hoe kan iets meer waar zijn dan iets wat gewoon helemaal uit je essentie komt? Ik vind het altijd zo raar dat mensen op een trip dingen snappen en dan de dag erna erom gaan lachen, is het niet gewoon een extensie op je bewustzijn, waarin je meer openstaat voor dingen die er eigenlijk altijd al zijn?

Geloof jij in de "nuchtere" wereld? De maatschappij? Is die echt, of is het toch allemaal een spelletje wat je zo hard is aangepraat dat het voor de meeste mensen nu de enige vorm van realiteit is?

Aalpoepert zei:
Psychedelische ervaringen zijn voor mij eigenlijk ook de trigger geweest om op djembee les te gaan. Ik moet zeggen dat het trommelen op zich al een trance opwekkende ervaring kan zijn en als je met meerdere mensen trommelt zie je ook dat hun ogen ineens gaan glimmen, als kinderoogjes :)

Hahaha klopt! Mooi is dat he.. :grin: Ik voel me ook altijd meteen weer in mezelf en terug bij de Aarde komen als ik ga trommelen, zo'n fijn gevoel

electergie zei:
Shamanen gebruiken de drum om in trance te gaan, en er ook uit te komen.
Lijkt mij logisch dat op LSD je ongeveer dezelfde ervaring had.
Ga ik zeker ook ooit eens proberen; met of zonder lsd.

Ja, ik ben inderdaad ook heel veel bezig met Shamanisme, gebruik LSD soms om mijn zintuigen te verscherpen, ik sta er zo verbaasd van hoe ongelooflijk veel ik ervan leer, elke keer weer :hearteyes:

TrippyShit zei:
Lijkt me heel mooi dat je dat de volgende ochtend nog ervaart om je heen :grin:
Zelf ben ik nog niet bekend genoeg met lsd om zoiets meegemaakt te mogen hebben..

Grappig dat je dat zegt.. :) Ik ervaarde trippen ook altijd als een les die elke keer een stukje verder gaat. Bij je volgende trip ga je verder waar je de vorige bent gebleven, en steeds leer je er weer iets bij over het leven. Gewoon openstaan, dan komt alles vanzelf :grin:

electergie

Belezen gebruiker
gelijk heb je, psychedelica toont je gewoon wat er allemaal is
de bedoeling is om dat in je nuchtere staat ook te kunnen ontdekken en beleven

Veel succes nog met 't shamanisme..
Lees eens Carlos Castaneda; Journey to Ixtlan, als je dat nog niet hebt gedaan!
Iets over de ''eerste'' shamanisme in Siberie, is moeilijk te vinden...

succes

tomz0r

Badass junkie
electergie zei:

Dit is het begin van de vorming van een zweverige langharige werkschuwe blower.

Mike

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
electergie zei:

Ach jongetje toch.... Als jouw bekrompen hersentjes iets niet begrijpen dan valt het gelijk in het hokje "zweverig" en is iemand voor het gemak ook maar langharig tuig....

Durf eens echt om je heen te kijken kerel, de wereld is meer dan alleen maar zwart/wit....

Zo zonde dit!

tomz0r

Badass junkie
Mike zei:
tomz0r zei:
electergie zei:

Ach jongetje toch.... Als jouw bekrompen hersentjes iets niet begrijpen dan valt het gelijk in het hokje "zweverig" en is iemand voor het gemak ook maar langharig tuig....

Durf eens echt om je heen te kijken kerel, de wereld is meer dan alleen maar zwart/wit....

Zo zonde dit!

Als iemand begint te praten over dat de wereld bestaat uit fractal patronen en trillingen is het praktische nut daarvan nul komma nul. En is het relevant om te weten/geloven, zoiets achterlijks? Dat helpt je nergens bij. En vaak is dat vage gedoe niet alles, maar komt meteen er achter aan een enorme kritiek op de maatschappij omdat die mensen onbegrepen zijn en dan is het eigenlijk over met ze.

Alle mensen die ik ken, en de mensen op dit forum, waarvan ik merk dat ze een tripdrugfascinatie hebben, die hebben grote problemen en zijn niet in staat om normaal te reageren op dingen omdat ze steeds die nepfilosofische "LSD-inzichten" er bij halen. In hun hoofd klopt het dan misschien, dat geloof ik ook wel, maar zoals ik al zei, mensen hebben er niks aan.

En ik spreek niet alleen over wat ik van anderen zie. Ik was zelf ook een keer zo dom om LSD te nemen, en ik had een week er na ook echt achterlijke gedachten over de wereld en ik dacht dat ik niet goed was geworden. Het duurde echt een maand lang om het van me af te zetten, en als ik andere dan dat soort dingen uit zie kramen dan herken ik dat precies. Geloven in die mindfuckende onzin is gewoon niet goed.

En toevallig hebben al die mensen die zo zweverig blijven na LSD ook lang haar, maar dat is maar een grappige bijkomstigheid :sunglasses:

Mike

Bewuste gebruiker
tomz0r zei:
Als iemand begint te praten over dat de wereld bestaat uit fractal patronen en trillingen is het praktische nut daarvan nul komma nul. En is het relevant om te weten/geloven, zoiets achterlijks? Dat helpt je nergens bij. En vaak is dat vage gedoe niet alles, maar komt meteen er achter aan een enorme kritiek op de maatschappij omdat die mensen onbegrepen zijn en dan is het eigenlijk over met ze.

Alle mensen die ik ken, en de mensen op dit forum, waarvan ik merk dat ze een tripdrugfascinatie hebben, die hebben grote problemen en zijn niet in staat om normaal te reageren op dingen omdat ze steeds die nepfilosofische "LSD-inzichten" er bij halen. In hun hoofd klopt het dan misschien, dat geloof ik ook wel, maar zoals ik al zei, mensen hebben er niks aan.

En ik spreek niet alleen over wat ik van anderen zie. Ik was zelf ook een keer zo dom om LSD te nemen, en ik had een week er na ook echt achterlijke gedachten over de wereld en ik dacht dat ik niet goed was geworden. Het duurde echt een maand lang om het van me af te zetten, en als ik andere dan dat soort dingen uit zie kramen dan herken ik dat precies. Geloven in die mindfuckende onzin is gewoon niet goed.

En toevallig hebben al die mensen die zo zweverig blijven na LSD ook lang haar, maar dat is maar een grappige bijkomstigheid :sunglasses:

Ik ben het op de meeste punten niet met je eens, maar ik moet toegeven dat je meer hersens lijkt te hebben dan ik naar aanleiding van je eerdere reactie verwachtte.

Ik vind het niet gepast om in andermans topic deze discussie voort te zetten, komt elders wel een keer.

Dat "bekrompen" neem ik terug... :wink:

tomz0r zei:

Goh, was je niet goed geworden na je LSDtrip of klopte je wereldbeeld ineens niet met wat je altijd is aangeleerd als waarheid te zien?
Nee, je hebt gelijk, het is goed om je leven te storten op werken en verder komen in de maatschappij, daar heb je wat aan! Ga zo door! Alle anderen die wel proberen in te zien waar het nou eigenlijk om gaat zijn gewoon gek.:wave:

electergie zei:

Veel succes nog met 't shamanisme..
Lees eens Carlos Castaneda; Journey to Ixtlan, als je dat nog niet hebt gedaan!
Iets over de ''eerste'' shamanisme in Siberie, is moeilijk te vinden...

succes

Die heb ik nog niet gelezen inderdaad, ik ga hem opzoeken! :) er zijn veel mooie boeken over oa Shamanisme. Luister wel veel Terence McKenna als ik de tijd ervoor vind, zijn boeken zijn ook mooi, maar dan vooral die van reizen e.d, de informatieve boeken kom je moeilijk doorheen, allemaal lange engelse wetenschappelijke benamingen waardoor het niet zo fijn leest als je niet engels bent en steeds woorden moet opzoeken. Vind vooral True Hallucinations erg goed. :)

tomz0r

Badass junkie
Mike zei:
tomz0r zei:

Ik ben het op de meeste punten niet met je eens, maar ik moet toegeven dat je meer hersens lijkt te hebben dan ik naar aanleiding van je eerdere reactie verwachtte.

Ik vind het niet gepast om in andermans topic deze discussie voort te zetten, komt elders wel een keer.

Dat "bekrompen" neem ik terug... :wink:

Dank je! En ik vind het wel nuttig om de discussie hier verder te laten gaan. Kritiek moet ook kunnen vind ik, niet alleen positieve reacties op een bepaalde levenswijze. Ik vind dat hier over veel drugs een goed beeld is over hoe er goed veilig gebruikt kan worden. Als ik hier over XTC of GHB lees is er hier gewoon een heel realistisch beeld van de risico's van deze drugs in mijn ogen. Alleen tripmiddelen worden heftig onderschat hier. Heel erg de hemel in geprezen. Als iemand een halve gram XTC slikt is hij hier een dombo, en als iemand een milligram LSD neemt (waarna diegene zo goed als zeker nooit meer een normaal leven kan krijgen) wordt diegene de hemel in geprezen.
Ik zou graag willen aankaarten dat LSD in mijn ogen één van de gevaarlijkste drugs is bij recreatief gebruik, vooral voor de nieuwsgierige mensen die er hier over lezen en denken dat het wonderspul is, terwijl de meeste frequente LSD-gebruikers gewoon narcistisch (ze vinden zichzelf beter dan anderen omdat ze zogenaamd geen slaaf zijn van de maatschappij) en heel vaag, dromerig en mensenschuw worden. Ze kunnen gewoon niet meer normaal communiceren. Op dit forum zijn ook zat voorbeelden te noemen.

Mensen moeten goed nadenken voordat ze het nemen.

tomz0r

Badass junkie
blaadjeboom zei:
tomz0r zei:

Goh, was je niet goed geworden na je LSDtrip of klopte je wereldbeeld ineens niet met wat je altijd is aangeleerd als waarheid te zien?
Nee, je hebt gelijk, het is goed om je leven te storten op werken en verder komen in de maatschappij, daar heb je wat aan! Ga zo door! Alle anderen die wel proberen in te zien waar het nou eigenlijk om gaat zijn gewoon gek.:wave:

Ik waarschuw je, stop alsjeblieft nu met LSD. Je hebt nog vele jaren te leven en je krijgt hier echt spijt van. En ja, werken is goed omdat het eenmaal nodig is. Mensen moeten hun gezin verzorgen, er moet veiligheid en welzijn gegarandeerd worden, en daarvoor is gewoon geld nodig.

Ik vraag je, wat is het praktische nut er van als je een verstrooide werkschuwe quasi-filosoof bent in plaats van een normaal persoon dat (met onder andere werken) bijdraagt aan het welzijn van de maatschappij? Ik heb hier nog nooit een fatsoenlijk antwoord op gehad.

Ieder zijn eigen weg naar geluk, maar om mensen die "simpel" leven en niet de hele tijd nadenken over de zin van het leven zo af te schuwen, gaat me echt te ver. Sowieso kan ik me echt niet in die levenswijze vinden, maar het zou mooi zijn als je me uit kon leggen wat er zo veel beter aan is. Dan verander ik misschien van gedachten. Ben benieuwd.

En sorry dat ik de positieve intentie van je topic misschien een beetje verpest, maar ik vind dat er ook wel eens over de andere kant nagedacht mag worden.

Mike

Bewuste gebruiker
Maar Tomzor, als ik je nou vertel dat ik het levende bewijs ben van een persoon die, naast een "normaal" maatschappelijk bestaan, ook een spiritueel leven kan hebben?

Daarbij bedoel ik niet dat ik een christelijk bestaan leidt, maar ik geloof weldegelijk in een spirituele wereld welke naast onze gewone wereld bestaat.

De kunst alleen is dat je deze werelden niet door elkaar haalt, in mijn, best wel zware baan, heb ik veel aan mijn spiritualiteit in bijvoorbeeld mijn communicatie met anderen, het inschatten van de stemming van anderen etc.

Daarnaast hebben mijn vrouw en ik samen een bedrijf waar je toch ook echt wel met beide benen op de grond moet blijven.

Om af en toe uit de harde realiteit te ontsnappen gebruiken we soms geestverruimende middelen, om zo nu en dan lekker zweverig te zijn.

De kunst is om daarnaast je beide voeten goed op de grond te houden zodat je niet wegzweeft.

Buddha Cheese

Belezen gebruiker
Ik snap het argument van bijdragen aan de maatschappij niet goed. Ikzelf zou geen voldoening scheppen puur uit de gedachte dat ik volgens de maatschappij (van het moment) een brave burger ben.. Ik mag toch zelf wel nadenken en voor mezelf de weg kiezen waarvan ik denk dat die mij het gelukkigst zal maken, ook als dat indruist tegen wat de meerderheid van de gemeenschap als 'juiste' weg beschouwt. Dat geluk kan natuurlijk op heel verschillende manieren ingevuld worden, is voor iedereen anders en kan, om een beetje meer on-topic te gaan, naarmate je gewoonweg ouder wordt of bijvoorbeeld "inzichten" krijgt door trips veranderen..

Ik vind dat niemand kritiek op een ander zijn levenswijze zou mogen hebben en iedereen zo vrij mogelijk moet zijn in het inrichten van zijn leven en nastreven van zijn persoonlijk geluk, zolang het niemand anders schaadt natuurlijk. Dit geldt zowel voor kritiek op "langharig, werkschuw tuig", als op "gebrainwashte slaven van de maatschappij". Als ik tevreden ben met iets minder geld maar meer vrije tijd, ga jij me dan zeggen dat ik dat niet mag omdat ik dan niet genoeg bijdraag aan de maatschappij? :rolleyes: Als jij plezier schept uit hard werken en veel geld verdienen, moet je dat ook doen. Ik zie niet in waarom de ene keuze minderwaardig zou zijn dan de andere.

Geld is nodig, maar niet iedereen heeft behoefte aan even veel geld. Laat ieder voor zich dan beslissen waar zijn prioriteiten liggen. Het is niet alsof degene die hard werkt, geld verdient voor iemand anders dan zichzelf, afgezien van een gestandaardiseerde belastingbijdrage waar je zelf ongetwijfeld ook voorstander van bent (om bv. veiligheid en welzijn te garanderen) en je je dus bij moet neerleggen.

Jij zegt dat alles een "praktisch nut" moet hebben, dat alles je moet voorthelpen in het leven zoals jij dat ziet. Enerzijds, als iemand wilt geloven in iets wat voor jou misschien totaal irrelevant is, maar voor die persoon logisch en hem helpt, dan heeft het dus gewoon al nut, alleen niet voor jou. Bovendien snap ik altijd maar denken in nut, in voortgeraken in het leven, in prestaties niet. Ik leef liever in het moment dan dat ik altijd maar probeer verder te geraken dan dat ik nu ben, om dan weer verder te moeten.. Maar zoals gezegd, als jij daar voldoening uit schept, go ahead. Dring het alleen niet aan anderen op. Even een kritische noot hierbij: als alles gericht is op vooruit geraken in het leven, heeft iemand die verder dan jou staat daarin, dan ook een objectief geslaagder en dus beter leven dan jou?

Als antwoord op jouw vraag: het nut is dat die "werkschuwe quasi-filosoof" zo veel gelukkiger is dan wanneer hij zou gedwongen worden om als een "normaal persoon" te leven ([cliché]Wat is normaal?[/cliché]). Net zoals die werkende persoon (of jij) geen voldoening zou scheppen uit filosoferen over de wereld als fractals. Het is dus niet objectief beter, maar gewoon beter voor die bepaalde personen..

Jij hebt kritiek op de tripliefhebbers omdat ze zogezegd die "simpele" mensen zouden verafschuwen, maar in feite was jij het die als eerste jouw levenswijze hier kwam opdringen en trippers afkraakte. Trippers voelen zich naar mijn ervaring niet meerderwaardig, maar willen aantonen dat er ook andere levenswijzen mogelijk zijn, en het zijn meestal die andere mensen die dat niet willen accepteren, waarop de gewoonlijke "doe jij maar lekker mee met de stroom" argumenten komen. Ik bega hier een keiharde generalisatie, en waarschijnlijk zijn er bijna even veel uitzonderingen als bevestigingen, maar toch is dit topic weer zo gelopen.

Ik persoonlijk vind het trouwens belangrijk dat meer mensen beseffen dat er een andere weg is omdat het toch nog steeds slecht gesteld is met de tolerantie in de wereld. Ik ben van mening dat dat besef ook veel mensen zou kunnen helpen om een gelukkiger leven te leiden (kijk maar naar al die depressies en de alomtegenwoordige stress) en ja, ook dat psychedelica hierbij zeker kunnen helpen. Maar dit is slechts een mening en ik ga zeker niet beweren dat het de ware is.

Ik betwijfel dat ik hier een samenhangend betoog heb weten neerschrijven, maar ik hoop dat het toch een beetje inhoud heeft.

Too long, didn't read: go levensbeschouwelijk liberalisme en pluralisme! Boo intolerantie!

tomz0r

Badass junkie
Jullie trekken beiden de grens anders dan ik hem bedoel. Ik vind het heel goed mogelijk als mensen een bepaalde denkwijze of wat dan ook naast hun "normale" leven hebben, zo laag ligt die acceptatiegrens niet. :P Ik bedoelde zeker niet dat iedereen een carrièrejager moest worden of zo.
Sommigen (veel op dit forum ook) draaien daar echter zo in door dat ze geen "normaal" leven meer hebben, en alleen aan LSD en die "inzichten" denken. Dit kan niet goed zijn op de lange termijn.

Ik had het dus alleen over de enorm overanalyserende doorgetripte LSDmensen, en niet over mensen die een beetje een andere visie of wat dan ook hebben.

electergie

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Jullie trekken beiden de grens anders dan ik hem bedoel. Ik vind het heel goed mogelijk als mensen een bepaalde denkwijze of wat dan ook naast hun "normale" leven hebben, zo laag ligt die acceptatiegrens niet. :P Ik bedoelde zeker niet dat iedereen een carrièrejager moest worden of zo.
Sommigen (veel op dit forum ook) draaien daar echter zo in door dat ze geen "normaal" leven meer hebben, en alleen aan LSD en die "inzichten" denken. Dit kan niet goed zijn op de lange termijn.

Ik had het dus alleen over de enorm overanalyserende doorgetripte LSDmensen, en niet over mensen die een beetje een andere visie of wat dan ook hebben.

Je kan toch niet zeggen dat dit verhaal over 't trommeltje overanalyserend is.
Die persoon heeft gewoon nu pas door dat lucht zich gedraagd als een trilling (golf) net als licht, zich gedraagt als een golf(trilling) en als een deeltje, waardoor hij 't zo geweldig vond dat LSD hem die inzicht heeft gegeven.

=> verwijst naar wat ik al zei: je kan alles in je nuchtere staat ook begrijpen, soms hebben mensen niet die energie (wilskracht) of hersenen, om daar te geraken.

Dat je zelf mee trilt op die energie-golven is vanzelfsprekend. Laat een persoon nu eens blij zijn met wat hij in geloofd, of wat hij zelf heeft ontdekt, ook al is dat met behulp van LSD.
Richting de sipirutele werelden reikt LSD nu niet echt, dus met spirituele ervaringen ga ik LSD niet linken.

Natuurlijk kan overmatig gebruik je, zweverig maken, en je sociale relaties kapotmaken, waardoor je je in je ''eigen wereld'' afsluit; maar eerlijk: door elk uniek te zijn leven we sowieso elk in ons ''eigen wereld''.

tomz0r zei:
quote blaadjeboom

Mocht dit weer als generaliserend opgevat worden, zo is het niet bedoeld, ik heb dit beeld gevormd door wat ik om me heen zie en door de mensen waarmee ik praat, het is niet negatief bedoeld of wat dan ook, maar in mijn ogen wel waar.

Het is gewoon dat ik zie dat door de manier waarop deze maatschappij in elkaar zit we met z'n allen naar totale chaos toewerken. Iedereen neemt maar en de meeste mensen weten niet eens meer dat er meer is in het bestaan dan carrière maken en geld verdienen. Dat is niet hun fout, maar je wordt er gewoon niet mee opgegroeid. Het is niet dat ik die mensen haat, of er een afkeer naar heb, ik vind het gewoon jammer. Omdat er zoveel moois is in deze wereld die de meeste mensen nooit zullen/willen zien. Daarmee bedoel ik echt niet dat ze maar een trip naarbinnen moeten gooien, er zijn zoveel manieren om dingen in te zien. Maak gewoon eens een boswandeling, neem de omgeving in je op en kijk wat je voelt. De maatschappij is niet slecht, hij zit vol mensen die het echt wel goed bedoelen. Maar hij wordt wel voor een groot deel gevormd door grote bedrijven met veel geld, en je wordt toch ook doodgegooid met reclames en producten en je krijgt toch ook zeker wel een bepaald beeld van de wereld voorgeschoteld? Naar mijn mening is dat gewoon niet het goede beeld.

Als je er eerlijk naar kijkt, zie jij dan niet dat het verkeerd is? Dat eigenlijk iedereen in balans met de aarde zou moeten leven, dat we er een deel van zijn, en dat het eigenlijk allemaal zo mooi zou kunnen zijn, in plaats van de grijze betonnen harde koude wereld waarin we nu leven? Ja, dat is zweverig. Maar wel waarheid. En het is stom om te denken over wat had kunnen zijn. Maar als niemand daaraan denkt, verandert er ook niks.

Sorry, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat noem ik geen gefreakt LSD-inzicht wat nergens op slaat. Ik wil geen kritiek leveren op jou of wat dan ook, ik weet dat het een beetje zo overkwam, maar het is gewoon heel frustrerend als je iedereen altijd zoveel moois wilt laten zien maar niemand de moeite neemt om ook maar z'n ogen open te doen. En daar hoef je geen LSD voor te nemen, het is gewoon overal om je heen! Voor mij werkt LSD positief, met behulp van LSD ben ik een stuk dichter bij mezelf gekomen en uit een depressie van zo'n 7 jaar gekomen zonder verdere 'hulp'. Wat het bij mij deed was vooral me laten zien dat het ook anders kon. Het is daarna aan jezelf om er iets mee te doen in je "nuchtere" state of mind. Het werkt bij mij op die manier omdat ik het neem met die intentie. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt. Maar sta er in ieder geval voor open dat het mogelijk is..

electergie zei:
Je kan toch niet zeggen dat dit verhaal over 't trommeltje overanalyserend is.
Die persoon heeft gewoon nu pas door dat lucht zich gedraagd als een trilling (golf) net als licht, zich gedraagt als een golf(trilling) en als een deeltje, waardoor hij 't zo geweldig vond dat LSD hem die inzicht heeft gegeven.
=> verwijst naar wat ik al zei: je kan alles in je nuchtere staat ook begrijpen, soms hebben mensen niet die energie (wilskracht) of hersenen, om daar te geraken.
Dat je zelf mee trilt op die energie-golven is vanzelfsprekend. Laat een persoon nu eens blij zijn met wat hij in geloofd, of wat hij zelf heeft ontdekt, ook al is dat met behulp van LSD.
Richting de sipirutele werelden reikt LSD nu niet echt, dus met spirituele ervaringen ga ik LSD niet linken.
Natuurlijk kan overmatig gebruik je, zweverig maken, en je sociale relaties kapotmaken, waardoor je je in je ''eigen wereld'' afsluit; maar eerlijk: door elk uniek te zijn leven we sowieso elk in ons ''eigen wereld''.

Het ging er meer om dat ik het zo mooi en bizar maar eigenlijk wel weer heel logisch en vanzelfsprekend vond dat je met een trommeltje in staat bent om bepaalde onharmonieuze trillingen te harmoniseren, mijn idee erachter was of je daardoor uiteindelijk ook in staat bent om te genezen

Dat heb ik er niet bij gezet, omdat ik dan helemaal overspoeld word met reacties van mensen die het allemaal onzin vinden, en wie weet is het dat ook wel. Het is een theorie, maar mij lijkt het eigenlijk heel goed mogelijk. Alleen al de intentie om te willen genezen heeft al heel veel invloed.

tomz0r

Badass junkie
blaadjeboom zei:
tomz0r zei:
quote blaadjeboom

Mocht dit weer als generaliserend opgevat worden, zo is het niet bedoeld, ik heb dit beeld gevormd door wat ik om me heen zie en door de mensen waarmee ik praat, het is niet negatief bedoeld of wat dan ook, maar in mijn ogen wel waar.

Het is gewoon dat ik zie dat door de manier waarop deze maatschappij in elkaar zit we met z'n allen naar totale chaos toewerken. Iedereen neemt maar en de meeste mensen weten niet eens meer dat er meer is in het bestaan dan carrière maken en geld verdienen. Dat is niet hun fout, maar je wordt er gewoon niet mee opgegroeid. Het is niet dat ik die mensen haat, of er een afkeer naar heb, ik vind het gewoon jammer. Omdat er zoveel moois is in deze wereld die de meeste mensen nooit zullen/willen zien. Daarmee bedoel ik echt niet dat ze maar een trip naarbinnen moeten gooien, er zijn zoveel manieren om dingen in te zien. Maak gewoon eens een boswandeling, neem de omgeving in je op en kijk wat je voelt. De maatschappij is niet slecht, hij zit vol mensen die het echt wel goed bedoelen. Maar hij wordt wel voor een groot deel gevormd door grote bedrijven met veel geld, en je wordt toch ook doodgegooid met reclames en producten en je krijgt toch ook zeker wel een bepaald beeld van de wereld voorgeschoteld? Naar mijn mening is dat gewoon niet het goede beeld.

Als je er eerlijk naar kijkt, zie jij dan niet dat het verkeerd is? Dat eigenlijk iedereen in balans met de aarde zou moeten leven, dat we er een deel van zijn, en dat het eigenlijk allemaal zo mooi zou kunnen zijn, in plaats van de grijze betonnen harde koude wereld waarin we nu leven? Ja, dat is zweverig. Maar wel waarheid. En het is stom om te denken over wat had kunnen zijn. Maar als niemand daaraan denkt, verandert er ook niks.

Sorry, je kunt zeggen wat je wilt, maar dat noem ik geen gefreakt LSD-inzicht wat nergens op slaat. Ik wil geen kritiek leveren op jou of wat dan ook, ik weet dat het een beetje zo overkwam, maar het is gewoon heel frustrerend als je iedereen altijd zoveel moois wilt laten zien maar niemand de moeite neemt om ook maar z'n ogen open te doen. En daar hoef je geen LSD voor te nemen, het is gewoon overal om je heen! Voor mij werkt LSD positief, met behulp van LSD ben ik een stuk dichter bij mezelf gekomen en uit een depressie van zo'n 7 jaar gekomen zonder verdere 'hulp'. Wat het bij mij deed was vooral me laten zien dat het ook anders kon. Het is daarna aan jezelf om er iets mee te doen in je "nuchtere" state of mind. Het werkt bij mij op die manier omdat ik het neem met die intentie. Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt. Maar sta er in ieder geval voor open dat het mogelijk is..

Geeft, niet dat je hard bent, is juist goed. Ik was ook niet bepaald mild in mijn mening, haha. Ik snap je denkwijze opzich wel, maar zoals je zelf zegt, het is heel generaliserend. Niet elke mens op aarde is een SBS6 kijkende SlamFm luisterende persoon die alles blind gelooft wat er op tv is. Mensen kunnen nadenken, net als jij. Ik durf te wedden dat elke mens wel eens de gedachte heeft gehad die jij nu hebt.

Mijn vraag is alleen: Wat schiet je er mee op om te blijven klagen? Om je er van te distantieren? Er is geen andere optie dan meedoen. Je leert mensen kennen die privé toch heel anders en aardig blijken te zijn. Is het juist geen uitdaging om mee te doen aan de maatschappij en je eigen draai aan dingen te geven als je zo erg tegen deze maatschappij op ziet? Het kan ook anders. Mijn vader is CEO van een groot bloemenexportbedrijf (omzet ±120 miljoen per jaar). Door de kredietcrisis maakten ze een groot verlies, en om dat verlies te dekken moest hij er eigenlijk mensen uit gooien. Dit waren echter inpakkers waarvan hij wist dat ze niet snel een andere baan konden krijgen, en dus hield hij ze en ontsloeg hij ze niet. Hij verkoos dus die mensen boven winst. Zo kan het dus ook, en dit is vast niet het enige voorbeeld. Het is niet allemaal zo eenzijdig, en slecht. En al was dat wel zo, wat schiet je er mee op je te distantieren?

Vaak is het ook een periode in je leven dat je zo denkt, en krijg je later spijt.

tomz0r zei:
quote blaadjeboom

Ik doe er niet aan mee, omdat het mij niet gelukkig maakt. Ik heb het wel geprobeerd, dat is het punt niet. En tot op zekere hoogte kan ik er ook niet omheen, omdat ik hier nou eenmaal woon. Toch probeer ik zoveel mogelijk daarbinnen de dingen te doen die ik zinvol vind in mijn persoonlijke leven. Leren over geneeskrachtige planten en dergelijke, hoop ooit een stukje land met een boerderijtje zodat ik mijn eigen eten kan verbouwen, gewoon proberen te leven van de natuur, zoals het in mijn oogpunt hoort, voor zover het mogelijk is.

En natuurlijk zijn er heel veel mensen die ook nadenken, het zou niet best zijn als het niet zo was. Maar over het algemeen, als ik naar de jongeren kijk, mijn generatie, vinden ze TV, auto's, en discotheken belangrijker dan zich afvragen wat de essentie is van het leven. :P Al het "I love America" gedoe, wat wel veroorzaakt wordt door de media. Gelukkig zijn er ook genoeg die wél nadenken, maar het is gewoon heel makkelijk om beïnvloed te worden.

In de maatschappij zal ik gewoon nooit iets vinden wat mij gelukkig maakt. Omdat de "maatschappelijke denkwijze" gewoon niet overeenkomt met de mijne. Wel ben ik van plan om naar de Amazone te reizen om daar te leren van shamanen en misschien dan ooit in Nederland mijn eigen Ayahuascaceremonies te organiseren, zodat ik hier toch nog iets goeds bijbreng in de maatschappij. Dan doe ik iets wat in mijn hart ligt, en toch help ik er mensen mee.

Naar mijn idee is deze westerse leefwijze gewoon heel erg destructief voor de mens en de planeet, daarom distancieer ik mij ervan. Ik mag er misschien niks mee opschieten, maar als iedereen zo denkt en daarom maar doorgaat, dan verandert er toch nooit iets? Elke persoon die vindt dat het anders moet is er 1. Ik zeg niet dat alle mensen slecht zijn, en vind het heel tof om te horen dat je pa zoiets overheeft voor zijn werknemers, er zijn genoeg goede mensen maar het gaat niet om de goed- of slechtheid van de mensen, het gaat om de manier van leven die gewoon niet langer kan. En die manier van leven wordt wel overal om je heen benadrukt door de media. En nu zie je boven alle grote steden en industriegebieden al vieze grijze smogwolken, over 20 jaar ziet misschien de hele planeet er zo uit! Dat is toch gewoon vreselijk? In zo'n wereld wil ik niet leven, dus ga ik het niet versterken door er maar gewoon aan mee te doen. Ook al ben ik maar één nietig klein mensje.

tomz0r

Badass junkie
Ik hoop dat je snel beseft dat er niet 1 maatschappelijke denkwijze is. Mensen zijn verschillend en als je ze eens goed spreekt kom je er achter dat ze niet allemaal zo zijn.

Bovendien weet ik wel zeker dat er ook een plekje voor jou is in de maatschappij. Is dat niet in de industrie, dan is het wel bij een organisatie. Je leeft nu hier, en hebt geen eigen stuk land om dingen op te verbouwen, en hebt daar waarschijnlijk ook geen concrete plannen voor, dus dan kan je het beste hier iets zoeken. En ik weet zeker dat je wat leuks vindt, als je goed je best doet.

tomz0r zei:
Ik hoop dat je snel beseft dat er niet 1 maatschappelijke denkwijze is. Mensen zijn verschillend en als je ze eens goed spreekt kom je er achter dat ze niet allemaal zo zijn.

Bovendien weet ik wel zeker dat er ook een plekje voor jou is in de maatschappij. Is dat niet in de industrie, dan is het wel bij een organisatie. Je leeft nu hier, en hebt geen eigen stuk land om dingen op te verbouwen, en hebt daar waarschijnlijk ook geen concrete plannen voor, dus dan kan je het beste hier iets zoeken. En ik weet zeker dat je wat leuks vindt, als je goed je best doet.

Ik heb het ook niet over de mensen, maar over de autoriteiten. "hetgeen er van je verwacht wordt, en wat er belangrijk is in het leven" Dat komt gewoon niet overeen met wat ik wil in mijn leven. En ik heb me scheel gelezen aan opleidingen, beroepstesten, wat dan ook, maar er kwam gewoon niks uit. Zelfs de arbeidsdeskundige had geen idee. Die zei tegen me dat ik gewoon niet gelukkig zou worden als hij me waar dan ook zou plaatsen.
Mijn denkwijze komt meer overeen met die van de mensen die in het bos leven, mensen die hun kennis niet uit boeken halen maar uit de wereld om hen heen, die één zijn met de omgeving om hen heen en het niet verstoren zoals in de westerse samenleving wel vaak het geval is. Ik heb dat altijd al gehad, zolang ik me kan herinneren, losstaand van psychedelica, dat kwam automatisch op mijn pad, later, toen ik op zoek ging naar mezelf.

Jij ziet het een beetje alsof ik mensen persoonlijk aanval heb ik het idee. Dat is het helemaal niet. Ik ken zoveel goede lieve mensen die wél in de maatschappij meedoen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met de manier waarop ze in het leven staan.
En ik snap dat je het goed met me voorhebt door te zeggen dat ik niet goed bezig ben en eigenlijk mijn plekje in de maatschappij moet zoeken. Maar dat is wat jou gelukkig maakt, en bij mij is dat niet het geval.

Bovenaan