LSD na slechte ervaringen met shrooms

Stylus

Belezen gebruiker
Excusses voor het nieuwe topic, maar ben toch wel benieuwd naar wat men er over denkt. Als mods het er niet mee eens zijn, verwijder het dan maar.

Ik heb tot nu toe niet zulke goede ervaringen gehad met paddo's, (hyppergevoelig) en had na de laatste bad-trip besloten dat paddo's niks voor mij zijn, en dat ik me aan lsd al helemaal niet zou moeten wagen. Nu lees ik vervolgens er veel over mensen die zeggen dat het zo veel van elkaar verschilt dat het niet te vergelijken is. Nu mijn vraag:

Zou LSD mischien wel geschikt voor mij zijn? Ik vind trippen in zijn geheel wel geweldig, heb behalve paddo's ketamine een keer en DXM een paar keer geprobeert, dus daar ligt het niet aan.

verder ben ik zowiezow hypergevoelig voor de meeste halucogene drugs, ook wiet bvb.

even de 3 shroom trips samengevat:

ik heb totaal paddo's 3 keer gedaan, 1 keer (denk ongeveer halve portie gedroogde mexicaanse) lichte brain high, géén visual, maar vond het totaal ergs leuk, 2e keer (heel bakje thaise) ging het véél te hard, had gerekend op een trip zoals de eerste, maar dan miss met een visual of twee. dus ik zat op een bankje met een vriend van me, en had dus de trip van mijn leven. kon niks meer zien van de visuals, had het gevoel dat ik dood zou gaan van de bodyload, volle egodeath, wist niet meer wie ik was, wat ik was, tijd had geen betekenis meer, alles was weg, geen besef van taal meer, etc. denk dat je mn tweede trip kan vergelijken met de trip die anderen zouden hebben op 2 a 3 bakjes paddo's. 3rde trip (3/4 bakje verse mexicaanse) was oke, maar weer die dikke bodyload en bijna niks meer kunnen zien door de visuals, verder voelde ik me wel 'oke', alleen duurde de trip veel te lang, en dacht ik aan het eind dat ik in een psychose was beland, omdat ik 10-11 uur na het begin van de trip nog steeds lichte visuals had, en zwáre mindfuck.

bijvoorbaad dank, Stylus de pinguin.

Valentijntje

Bewuste gebruiker
LSD zal wel minder chaotisch zijn, maar de trip duurt ook rond de 10 uur, en zeker voor gevoelige mensen zoals jij, zou ik misschien beginnen met een kwart zegel.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
je gaat iets te rap vrees ik, doe eerst nog een paar keer halve porties, zelf van een kwarte portie kan je goed genieten, LSD is zeker niet moeilijker maar kan wel uiterst scherp zijn. ik denk dat paddo's een beter begin zijn. neem je tijd, je hebt nog je ganse leven

LSD is pure chaos :)

azgaza

Badass junkie
Ik vind LSD een stuk makkelijker mentaal dan paddo's, je bent de grip op alles niet zo kwijt. Het heeft mentaal wel een sterke werking, maar meer in de vorm van snelle diepe gedachtes en die intuïtie verduizendvoudigd wat intens is, maar voor mij veel makkelijker dan de bizarre duistere chaos die paddo's kunnen geven.
Wel moet ik waarschuwen; LSD duur langer en vaak voel je je pas goed nuchter na een nacht slapen. Ook heb ik op LSD wel eens letterlijk niks gezien door de visuals, ik wíst waar ik was, maar ik zag het gewoon niet, mijn blikveld klopte gewoon helemaal niet meer, niet eens een beetje. Ik kon toen gelukkig navigeren op mijn kennis van de omgeving en met mijn voeten voelen of ik goed liep, dus visueel kan LSD zéker heel intens zijn.

Het grote verschil vind ik dat LSD helder, overzichtelijk, duidelijk en dicht bij jezelf is, en paddo's zwaarder, verwarrender en een beetje duister. LSD heeft trouwens zo goed als géén bodyload in vergelijking met paddo's, dus als het zware slappe rubber gevoel gecombineerd met lichte misselijkheid van paddo's je niet aan staat is LSD op dat punt een héle verbetering.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
azgaza zei:
LSD heeft trouwens zo goed als géén bodyload in vergelijking met paddo's, dus als het zware slappe rubber gevoel gecombineerd met lichte misselijkheid van paddo's je niet aan staat is LSD op dat punt een héle verbetering.
Haha daar verschillen wij dan van mening, ik heb echt ontzettend veel moeite om vooruit te komen. Ik moet eerst een paar uurtjes ergens zitten, liefst liggen, voordat ik aan een wandeling kan beginnen hoor :þ

azgaza

Badass junkie
Appart, ik loop echt vanaf het moment dat het in slaat kilometers in het rond, niet heel ver, maar wel heel veel, en constant, vooral op feestjes. Ik vind LSD echt opvallend stimulerend.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Hah wat typisch, het is maar goed dat het me wakker houdt want vanaf het moment dat het opkomt en in enkele uren daarna zou ik anders echt in slaap vallen

Stylus

Belezen gebruiker
Hoe is 2C-B in vergelijking emt Paddo's en LSD? Is dit mischien een beter alternatief, aangezien de lange werkingstijd van LSD me een beetje afschrikt?..

Complicity

Belezen gebruiker
Ik ben zelf denk ik ook hypergevoelig voor hallicugene drugs (althans als ik naar mijn vrienden keek toen we het gebruikten). Mijn advies is: probeer eerst een kleinere portie paddo's. Als je toch LSD wilt proberen neem dan zoals eerder gezegd maximaal een kwart.

Mijn ervaringen met LSD, LSA en paddo's:
-Lsd (halve zegel) was mn eerste trip. Het begon leuk in een zonnig bos etc maar na een paar uur werd alles 1 grote 'blur'. Op en gegeven moment had ik moeite met bewegen omdat ik verschrikkelijk besluitenloos werd (ik ging over bijna elke beweging nadenken) en me nooit echt 'tevreden' voelde. Toen we ik naar huis ging kreeg ik echt een HARDE bad trip. Ik lag zwetend in mn bed en het voelde echt nog kutter dan doodgaan. De volgende keer neem ik een kwart in de ochtend in de zon met MDMA.

-LSA (1 portie+MDMA) vond ik niet zoveel aan. Voelde me alleen een beetje vreemd. Kreeg alleen na een paar uur een piek van een uur (denk ik) in m'n trip die wel ongeveer 50% LSD was (met alle mindfucks van dien).

-Paddo's (1 portie mexicaanse) vond ik het leukst eigenlijk. Alleen net teveel genomen (voor mij) dus ik lag aan het einde een lichtelijk te mindfucken a la LSD (maar dan een stuk minder erg)

Conclusie: ik vind het allemaal best wel elkaar lijken (afgezien van de intensiteit). LSD en LSA waren bij mij alleen wat scherper (scherpere lijnen). Paddo's was meer 'vloeiend'.

Complicity

Belezen gebruiker
azgaza zei:
Appart, ik loop echt vanaf het moment dat het in slaat kilometers in het rond, niet heel ver, maar wel heel veel, en constant, vooral op feestjes. Ik vind LSD echt opvallend stimulerend.
Haha, dat is wel opvallend inderdaad. Een maat van mij kan ook gewoon rustig in de kroeg zitten met LSD op, dat zou echt het laatste zijn dat ik zou doen/willen!

Stylus

Belezen gebruiker
Merk je bij een kwart zegel eigenlijk uberhaupt wat? ik heb een beetje het gevoel alsof het 'treshhold' niveau bij mij wordt overgeslagen, en het verschil tussen een normale en kleine dosis is hard gaan, en niks merken.. Wat zou volgens jullie de beste dosis zijn qua paddo's / LSD / 2C-b, er van uitgaande dat ik van 35gram verse (een bakje) helemaal de ziekte inging?

Groet, Stylus.

DirEnGrey

Experimenterende gebruiker
Een paar weken geleden besloot ik een keer een LSA trip te proberen. Toen heb ik samen met een vriend 20 gram Morning Glory Heavenly Blue (10 gram p.p) weggewerkt en moet zeggen, het werkte uitstekend. We hadden al eerder de Hawaiian Baby Woodrose geprobeerd, maar die viel zwaar tegen. De Morning Glory zorgde voor een übervisuele trip die zelfs onze lsd trips versloeg en de mindfuck viel mee. Het jammere waren alleen de bijeffecten, namelijk de misselijkheid, die was storend, maar de smaak van die verrekte dingen was helemaal een hel. Paddo's zijn er niks bij. En daarbovenop kwam ook nog dat het drie uur duurde voor 't in sloeg en in de tijd daartussen lig je erbij als een dier wat ingespoten is met zenuwgif. Maar de trip zelf was super ziek! Alleen de bijeffecten maken het voor ons niet voor herhaling vatbaar, maar mss als jij je er niet aan stoort kun je deze dingen eens proberen. Dan raad ik wel een lichtere dosis van 10 gram aan.

Persoonlijk vind ik LSD fijner dan paddo's. Voor mij is de verwarring veel minder en het visuele gehalte een stuk hoger. Ook de lichamelijk high is prettiger vind ik. De lange duur is echter wel iets waar je maar van moet houden, maar ik vind het een voordeel, aangezien het niet lang genoeg kan duren XD Ook een duidelijk punt van alice vind ik dat het zo lang duurt voordat het uit je lichaam is. Soms zie ik de volgende ochtend nog patronen op de muur, terwijl ik het bij paddo's duidelijk merk wanneer de werkzame stof is opgehouden met werken.

Edit: m'n eerste lsd trip begon ik met een hele zegel en deze was zeker niet te zwaar. Daarna heb ging ik een halve doen en ik was bang dat die te licht zou zijn, maar ik heb me er uitstekend mee vermaakt, nog steeds zeer visueel en alles is een stuk oppervlakkiger en niet zo diepzinnig. Ik zag toen meer overal de magie van in en de schoonheid en niet de kille betekenisloosheid en logica van de realiteit, zoals ik hem vaak tegenkom in de mindfuck van paddotrips.

Atropa

Bewuste gebruiker
Is precies de reden waarom ik aanraad te beginnen met LSD.

Paddo's en wiet zijn behoorlijk grillig, rauw en confronterend met een sleur waarin je jezelf kunt opvreten als je out of control gaat.

LSD is lineair, bevat veel verlichting, voelt gefractaliseerd, artificieel, en een strak plaveisel waar je overheen gaat. De kaart van de reis is zo recht en transparant als een geo driehoek.

Paddo's zijn veel meer geassocieerd met een donker bos met dunne zandpaden waar hobbels en kuilen inzitten. Met een kaart wordt je het bos in gestuurd.

DirEnGrey

Daar staat wel het argument tegenover dat een LSD trip veel langer duurt dan een paddotrip, dus ALS het fout gaat, dat het dan ook goed fout gaat.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DirEnGrey zei:
Daar staat wel het argument tegenover dat een LSD trip veel langer duurt dan een paddotrip, dus ALS het fout gaat, dat het dan ook goed fout gaat.
En dat is dus wat we duidelijk proberen te maken. LSD zorgt voor euforie, je wordt heel plat gezegd bijna gedwongen om het leuk te vinden. Paddo's zijn heel onvoorspelbaar, de ene trip kun je je ultiem gelukkig voelen, de andere kun je het gevoel hebben dat je bijna doordraait van ellende. De kans dat er bij gangbare dosissen lsd iets fout gaat is gewoon zo ontzettend klein.

Complicity

Belezen gebruiker
Stylus zei:
Merk je bij een kwart zegel eigenlijk uberhaupt wat?
Je kan toch altijd nog na een uurtje een kwart bijnemen? Die stof zit toch nog in je bloed

DirEnGrey zei:
Absoluut, je leest het op elke website (ook over paddo's) maar zorg dat je het met LEUKE mensen doet, LEUKE omgeving etc. Je kan er wel van alles aan doen om kans op een leuke trip te maximaliseren.

En dat is dus wat we duidelijk proberen te maken. LSD zorgt voor euforie, je wordt heel plat gezegd bijna gedwongen om het leuk te vinden. Paddo's zijn heel onvoorspelbaar, de ene trip kun je je ultiem gelukkig voelen, de andere kun je het gevoel hebben dat je bijna doordraait van ellende. De kans dat er bij gangbare dosissen lsd iets fout gaat is gewoon zo ontzettend klein.
Absoluut mee oneens. Zie mijn bovenstaande posts. Bij mij was het dus omgekeerd.

Complicity

Belezen gebruiker
Even voor de duidelijkheid: het is niet mijn bedoeling om LSD hier af te kraken op basis van 1 bad trip. Ik ga het zelf ook nog een keer proberen in een lagere dosis in een leukere setting.

azgaza

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
DirEnGrey zei:

Vind ik ook, LSD is euforisch, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een trip daarvan niet leuk is. Ik ben het ook erg eens met de post van Atropa; LSD is logisch, rechtlijnig en helder als glas. Paddo's zijn alsof je door een mist dwaalt, chaotisch, verdraaiend, bizar maar kunnen bij een goede trip ook wonderbaarlijk mooi zijn.

Ik vind de lange duur van LSD ook half een voordeel; je hebt veel tijd om goed te wennen aan de tripsfeer, het gaat dan zo normaal voelen dat ik het altijd jammer vind als het over is.

DirEnGrey

ExceptionalInsight zei:
DirEnGrey zei:

Vind niet dat je het zo kan stellen. Het kan per mens verschillen en per trip. Wordt van (een meestal een lage dosis) ook euforisch. Het heeft meer met de set en setting te maken of het fout gaat dan of het paddo's of lsd is naar mijn mening.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
DirEnGrey zei:
ExceptionalInsight zei:
Vind niet dat je het zo kan stellen. Het kan per mens verschillen en per trip. Wordt van (een meestal een lage dosis) ook euforisch. Het heeft meer met de set en setting te maken of het fout gaat dan of het paddo's of lsd is naar mijn mening.
Dit is hoe ik en alle mensen om mij heen het ervaren en zoals ik altijd lees. Natuurlijk wel met juiste voorbereidingen en uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar over het algemeen gezien gaat het toch meestal wel zo.
Ik weet ook niet wat jij met lage dosissen bedoelt, ik heb nooit achterlijk veel genomen, meestal tussen de 100 en 300 µg

DirEnGrey

Was een woord vergeten :P bedoelde lage dosis paddo's XD

Vind zelf LSD ook wat vloeiender en stuurbaarder (en euforischer) dan paddo's hoor, maar denk niet dat t zo voorspelbaar is dat 't voor iedereen vast valt te stellen met een algemene regel.

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik vind dat je lsd en paddo's absoluut niet met elkaar kunt vergelijken. Ik persoonlijk vind paddo's veel heftiger werken dan lsd. Zeker als je de lsd gewoon met respect behandelt en niet te veel neemt (een halve tot hele zegel), kan er weinig fout gaan denk ik....

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
paddo's zijn van de middelen die ik geprobeerd heb wel het donkerst. Soms zijn het supervrolijke trips, maar het kan heel snel omslaan en heeft vaak een donker/freaky kantje. Dit vind ik juist wel leuk maar kan me voorstellen dat niet iedereen dit effect fijn vind.

LSD is minder chaotisch dan paddo's vind ik en dus zou je dit wel kunnen proberen. Wel zou ik zoals Dreamweaver zegt beginnen met een kwart zegeltje. Als je zo hypergevoelig bent kan je beter rustig beginnen.

Mocht je aan Liquid LSD komen raad ik je dat aan, dit is helderder dan lsd op zegels. Dit komt omdat het stofje wat op de zegel zit om de lsd op te nemen zorgt voor een vager gevoel.

Wat ik je ook aan kan raden is San Pedro (of Peyote, maar dat is wat duurder). Deze cactus gaf mij echt een supervrolijke trip. De kleuren zijn heel mooi, warm en je krijgt een enorme energy boost. Samen met Ayahuasca vind ik dit echt de mooiste trips geven.

Succes met het zoeken naar een geschikt middel voor jezelf! :)

azgaza

Badass junkie
Wat dumpy zegt is dus precies wat ik ook van paddo's vind, er zit een donker bizar naar randje aan.. en dat is juist vet als je er tegen kan, maar voor sommigen wat te intens.

tomz0r

Badass junkie
Wat is de reden dat je LSD wilt gebruiken als ik vragen mag? Ik zou zelf goed kjken of tripmiddelen wel iets voor jou zijn als ik jou was.

Ieder mens is anders :wave:

Neuro

Aan de OP (ik moet eerlijk zeggen dat ik geen van de comments op je post heb gelezen); Je verhaal vond ik erg herkenbaar. Ik heb na een geweldige eerste keer paddo's met vrienden (één gedroogde portie) enige weken later eenzelfde hoeveelheid shrooms gedosed en heb vervolgens een egodeath meegemaakt. Voor een aantal uren zat mijn geest, die ik niet kende, gevangen in een hel, overgeleverd aan de duisternis. Het was een ervaring die ik mijn ergste vijand niet zou toewensen. In een poging mijn angsten voor 't kwaad in me te overwinnen heb ik daarna nog enige keren licht op paddo's getript, maar telkens moest ik een uitermate uitputtende geestelijke strijd vechten om niet "bad" te gaan.

Na vervolgens een lange poos geen psychedelica tot me te hebben genomen kwam er binnen mijn vriendenkring LSD voorhanden. Acid was een openbaring waarvoor ik dankbaar ben. Het is naar mijn mening en ervaring absoluut niet met shrooms of welke drug dan ook te vergelijken. Het is een dermate bevrijdende verruiming van je bewustzijn die zelfs een helende werking hebben. Desondanks moet wel in acht worden genomen dat de LSD slechts een tool is om je begrip van jezelf en de wereld te vergroten. Lees je goed in, omring je met kennis en liefde, en plaats die waarden in de formule van je acid-trip. Het zal een life-changing experience voor je zijn, eentje waarvoor je de rest van je leven dankbaar zult zijn.

Neuro

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Neuro zei:
In een poging mijn angsten voor 't kwaad in me te overwinnen heb ik daarna nog enige keren licht op paddo's getript, maar telkens moest ik een uitermate uitputtende geestelijke strijd vechten om niet "bad" te gaan.

Je zou het eigenlijk eens moeten proberen om niet tegen die badtrip te vechten. Dan blijf je ook sneller vastzitten in zoiets, als je het laat gaan en het accepteert. En het niet perse ziet als een slecht iets maar als een les.

Dat hielp bij mij in ieder geval op de heftige momenten met bv paddo's

Bovenaan