1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

LSD - niet helemaal het gewenste effect

Discussie in 'LSD' gestart door Boommeisje, 10 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Boommeisje

Boommeisje Newbie

Hoi,

Mijn vriend en ik zijn sinds een tijdje aan het experimenteren met psychedelica. We hebben samen een aantal keer truffels en paddo's gedaan. We lijken een beetje gelijk op te gaan qua ervaring: bij zowel truffels als paddo's trippen we voor ons gevoel relatief kort, meestal ongeveer 2 uur, waarna we merken dat het weer af begint te nemen. Dan zijn we nog wel een tijdje vaag en wazig. We merken allebei dat het aparte gevoel in buik en hoofd, zoals mijn vriend zegt: ik zit heerlijk in mijn lichaamspak. De waarneming verandert, de kleuren worden intenser, we gaan vreemde gesprekken voeren, we lachen tegelijk en zitten helemaal op 1 lijn, of laten elkaar lekker in onze eigen ervaring. Mijn vriend wil heel graag (misschien te graag), een intense trip waarbij hij dingen gaat zien. Tot nu toe blijft dat bij kleuren en soms als hij zijn ogen dicht doet patronen en vormen. Maar de objecten in onze woonkamer blijven wel redelijk hoe ze zijn. (al beweegt de schaduw die de arabische lamp maakt wel heel mooi) Hij is duidelijk wel echt aan het trippen, de laatste keer waarin hij het meest gezien heeft op een dosis van 3 a 3,5 gram gedroogde paddo's. Maar hij is dan toch enigszins teleurgesteld dat hij niet meer gezien en gevoeld heeft en dat de trip relatief kort leek te duren. Hij krijgt dan vrij snel weer heldere gedachten en denkt dan: shit, het is al afgelopen. Dan blijft ie zoals gezegd nog wel een tijdje vaag doen :)

Nu heeft hij eigenlijk hetzelfde met LSD. Hij heeft dat nu 3 a 4 keer geprobeerd, en steeds een beetje meer. De laatste keer begon hij met een zegel van 180 microgram en daarna nog een van 100 (niet getest helaas, dus we weten niet zeker of dit echt de dosering was). Hij had een heerlijke avond, voelde zich heel lekker, fijn vaag maar toch heel wakker, genoot enorm van de muziek (psychedelic trance) en mensen en dingen kregen een beetje een groene gloed. Maar daar bleef het een beetje bij, waardoor hij dan toch weer een beetje teleurgesteld was. Een vriend van ons, erg ervaren, zei: als ik zo'n dosis had had ik hier niet meer normaal kunnen staan dansen!

Nu eindelijk mijn vraag (sorry dat ik zo lang van stof ben): denken jullie dat het eigenlijk een veel lagere dosis was waardoor hij niet echt volop tripte (om het maar even zo te zeggen, wat schieten woorden toch vaak tekort bij het omschrijven van drugservaringen)? Kan het dat zijn hoofd zo werkt dat hij echt gewoon veel meer nodig heeft dan een gemiddeld mens om een LSD-trip te beleven? En is dan het advies om verder te experimenteren en de volgende keer nog wat meer te nemen (en dan gewoon in 1 keer in plaats van bijnemen, zoals ik hier in een ander topic las)? Of zou het een kwestie zijn van zich toch nog meer overgeven aan de trip en zijn gedachten proberen uit te zetten? Hij is altijd enorm van het analyseren enzo.

Ben benieuwd naar jullie gedachten/ideeën hierover, alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 10 feb 2019
  2. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Het kan zijn dat de dosering in werkelijkheid niet was wat was aangegeven ja. Dit gebeurd vrij veel bij LSD.

Maar als ik het zo hoor lijkt het er inderdaad op dat hij nogal aan het analyseren is en dat houdt (de potentiële intensiteit van) een trip tegen. En dan is het ook nog zo dat (een overvloed aan) zintuiglijke impulsen een trip en visuals heel erg kunnen tegenhouden. Als je maximale visualisatie wilt, dan is het juist een goed idee om minder impulsen van buitenaf te hebben. Dus minder mensen, minder lichten, minder muziek, minder drukte etc. Een trip kán wel heel visueel zijn met die dingen, maar als je al weinig visuals ervaart en je tript voornamelijk met veel impulsen van buitenaf, dan zou ik het eens in die richting zoeken: minder impulsen dus. En dus ook heel belangrijk: minder analyseren en meer geduld hebben.

Trips beginnen voor mij meestal niet heel erg visueel, maar wat ik dan vaak doe is rustig gaan zitten en om me heen kijken. Met aandacht dingen in me opnemen en daar de tijd voor nemen. Door me te richten op subtiele veranderingen in perceptie geef ik het de kans om mijn wereld binnen te komen, zonder dat het moet vechten met allemaal andere afleidingen in mijn bewustzijn. Eenmaal verwonderd over hoe speciaal deze visuele veranderingen zijn, kán het ineens heel snel gaan. Vaak barst het dan als het ware los en worden trips extreem visueel. Het is echt wat je zegt: je overgeven aan de trip. :)

Eik en acht.zes vinden dit leuk.
  3. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

Ik hoop voor hem dat hij chronisch teleurgesteld is op drugs daar zou ik wel een moord voor willen doen.

Of 2... 3...
    Oh wacht jullie waren hier ook nog xP uhu Nou als het dus niet chronisch word is er denk ik niks aan de hand want tja mensen verschillen heh. Denk dat iedereen wel ergens voor gevoelig is maar daardoor ook juist tolerant. Ik heb vrienden die geen jointje durven te roken maar zich wel te pletter zuipen. En dan kan ik alsnog helemaal verkeerd denken maar jij ook want wie zegt dat hij echt buiten zijn controle om wil hallucineren? Misschien blokkeert hij dat wel omdat hij dat juist niet wil. Mensen zijn vaaaaag :nomouth:

4. Mindless

Waar heb je het over? Zit je wel in het goeie topic?

@Boommeisje
    Ik was nog vergeten te zeggen dat hij beter in één keer zijn dosering in kan nemen ja. Zoals je vast wel gelezen hebt, treedt er al gauw tolerantie op met psychedelica, dus heb je meer aan dezelfde hoeveelheid als je het allemaal in één keer inneemt.

5. Guapo Temudgin

Ja hoor! :) ik heb alleen een compleet andere denkwijze als jou/jullie Daar was ik al wel bang voor maar denk zeg het toch :P. Niet om jou of jullie te fucken maar om jullie een andere perspectief te laten zien. Misschien wil hij namelijk niet maar handelt hij er wel naar. Ik weet dat je dit niet wil horen en tja dan ben ik maar zak maar ik ken zat jongens uhum waaronder ikzelf die compleet de andere kan van de aarde bewandelen als ze een vriendin hebben.

Dat is wel extreem gedacht. Maar het komt er in feite op neer dat hij het misschien niet wil. En als je daar niet over nadenkt geeft je fout advies terwijl je goed wilt doen. Je gaat alsware je doel voorbij. Terwijl het dan misschien beter is om dit met hem te bespreken. Voel me inderdaad wel een beetje een bemoeial zo maar daarom komt ze toch naar het forums? Anders had ze hem wel gevraagd hij weet het wij toch niet? Als ik op een forum vraag waaorm ik niet goed ga op een drugs wil ik ook niet het advies dat ik dan meer moet doen. Ik wil misschien wel heel wat anders. Toen ik dat verhaal las herkende ik mijzelf in een situatie terug die ik niet wou maar wel voordeed. Ik deel een ervaring met jullie ik hoop dat je er wat aan hebt.

Het is soms niet verkeerd om de andere kant op te denken ook al is het helemaal mis. Wat erger zou zijn is als ik wel gelijk zou hebben maar iedereen hier gaat roepen dat hij dan maar meer moet gebruiken dat zou ik een beetje apart vinden dus gooi ik eem mijn 2 cent op tafel :3. "vooral omdat ik denk dat als iemand een bepaalde kick wil krijgen daar echt wel voor zorgt en niet elke keer te wenig neemt spreekt voor mij heel erg tegen." Ik wil voetballen maar ik trap de bal niet in het doel? Ik ken eigenlijk alleen maar jongens die vanaf een meter op doel staan te schieten met een eindeloze bal dus neem mij niet kwalijk misschien kan ik wel gewoon heel veel van jullie leren.

:upsidedown:
    Sorry ik kan ook wel blijven typen maar er zijn ook zoveel dingen die mij doen verwonderen en afvragen dat ik ihet niet kan laten. Ik vraag mij af waarom het zo nadrukkelijk over hem gaat? Doe jij ook lsd? En net zoveel? en is het niet raar dat een vriend bij dezelfde hoeveelheden kapot gaat? We hebben het niet over een paar biertjes heh maar over het willen hallucineren op het niveau van een psychose. Dat kriebelt mij. Ik vind het namelijk dood eng. Ik zit hier op het forum als te janken dat het een beetje waait.. Waarom wil je dat voor hem? Of waarom denk je dat hij dat moet willen? En denk je niet dat als hij het echt wilt het wel al gelukt zou zijn? Want aan de hoeveelheid kan het niet liggen denk ik. lekker trippen op truffels nice maar om nou gelijk een paar extra postzegels aan te raden ofzo vind ik echt gekkkk.

oeps weer 2 c :$

6. Mindless

Er wordt gezegd dat de persoon in kwestie een intensere, langer durende, meer visuele trip wil. Ik ga er dus maar even vanuit dat hij dat wil en niet het tegenovergestelde.

7. Guapo Temudgin

zeker! vooral op een drugsforum, ik denk alleen een andere situatie te herkennen dus moest het benoemen.

Neem jij wel eens een postzegeltje Mindless? Als ik naar je foto kijk wel toch? hihi. En als je dan zin hebt en je neemt er een kun je dan gewoon plots met je trip stoppen? Ik heb namelijk niet het idee dat drugs zo werkt en lsd al helemaal niet. Omdat ik het niet ken en bevrees maargoed..

Een man zegt liever dat het hem niks doet in plaats dattie gaat lopen janken, verliefdheid is een bitch die arme jongen :') Geld ook wel bij vrouwen zo hoor daar ben ik eens achter gekomen uhu vandaar de tyrade van tekst..

8. Mindless

Oké geen probleem ik begreep je eerste post gewoon even niet vanwege het chronisch teleurgesteld gedeelte.

9. Guapo Temudgin

Niet? bestaat er een gevaarlijkere hobby als psychonaut dan? :flushed:
    hruu grapje natuurlijk meeste mensen reageren zo op mij omdat ik gelijk loop te schreeuwen. Ik ben mijn avatar :$ Ik hoop Boommeisje dan ook niet afgeschrikt te hebben, er zijn hier voornamelijk redelijke goed ervaren en geinformeerde mensen die je heel wat mooiers kunen vertellen als dat ik aan het roepen ben :P.

10. Boommeisje

Boommeisje Newbie

Dank jullie wel voor de reacties en interessante perspectieven! :)

@Mindless goed idee, eens proberen de afleidingen weg te nemen en meer in de ervaring proberen te duiken. Nu ik jouw reacties zo lees en mijn vriend een beetje kennende, denk ik dat de oplossing eerder in zijn hoofd ligt dan in het nemen van een hogere dosis. Heb het ook al eens voorzichtig met hem gehad over mediteren, zou misschien ook kunnen helpen om die gedachten- en analysestroom eens op een lager pitje te krijgen.

@Guapo Temudgin Zeker interessant om eens de andere kant op te denken. Heb het er met hem over gehad (hij wist dat ik deze vraag op het forum ging stellen, en is ook erg benieuwd naar de reacties) en wat ik al dacht: hij wil juist erg graag visueel trippen. Hij is er ook langzaam naar toe gegroeid, vond psychedelica eerst eng vanwege het idee de controle over je geest kwijt te raken, maar is steeds nieuwsgieriger geworden en de ervaringen tot nu toe bevallen erg goed en smaken naar meer. (Voor mij ook, alleen durf ik zelf LSD nog niet aan. Met name vanwege de lange duur van een trip.) We zien het beide vooral als een innerlijke reis waarbij je jezelf en de wereld steeds beter leert kennen.

Mindless vindt dit leuk.
  11. Mindless

Mediteren tijdens trippen (en oefenen voor het trippen) is een hele grote aanrader en eigenlijk iets wat iedereen zou "moeten" doen. Met meditatie haal je veel meer uit je trip. Je beleeft alles veel intenser omdat je meer in het nu aanwezig bent. En tegelijkertijd zorg je er met meditatie ook voor dat je onverwachte wendingen in een trip beter op kunt vangen, omdat je hebt geleerd om bij jezelf te blijven (aandacht niet kwijtraken aan afleidende gedachten). Die skill is van onschatbare waarde, of dat nu in een trip is of in nuchtere toestand. Gewoon zitten, om je heen kijken en in het nu aanwezig zijn zie ik trouwens als meditatie. Het hoeft niet per se strikt: lotushouding, ogen dicht, stilzitten te betekenen.

En ik ben het met je eens. Niet te gauw hoger doseren, om bovengenoemde reden.

Eik en Boommeisje vinden dit leuk.
  12. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik denk juist dat dit een klassiek gevalletje 'minder sterke zegels dan wordt beweerd' is. Dit komt heel vaak voor.
    Met 180 microgram word je echt wel van je stoel geblazen, hoe je mindset ook is en wat je ook doet. Tuurlijk zijn er manieren om dieper te gaan en meer van je LSD te merken, maar met 180 microgram en daarna nog eens 100 zou je véél meer mogen verwachten dan wat jullie nu hebben gemerkt.

Boommeisje vindt dit leuk.
  13. Mindless

Goed punt.

Ik richtte me misschien wat teveel op hoe om te gaan met een volgende trip met deze zelfde zegels. Maar met 180 mics zou je inderdaad normaal gezien een stuk meer moeten merken ja. Al ken ik dan ook weer mensen die van zichzelf heel ongevoelig zijn voor trippen en amper mentale of visuele effecten ondervinden, zelfs met vrij stevige doseringen. Het is niet echt een exacte wetenschap.

Boommeisje vindt dit leuk.
  14. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Truffels vind ik over het algemeen toch meer impact hebben op je gevoel dan op de dingen die je ziet, terwijl ik me toch altijd wel extreem veel focus op de visuals in mijn trips.
    Offtopic tip: Als je echt leuke truffels wilt proberen met een heel intens gevoel, moet je een keer de high hawaiians proberen, en daarbij blowen. Blowen versterkt dat gevoel ook nog eens. Ik heb nooit heroïne gebruikt (gelukkig), maar het gevoel vind ik wel heel erg lijken op hoe mensen heroïne altijd omschrijven. Telkens als je dan een hijs neemt van je joint lijkt het alsof je weer een shot krijgt, en dat kun je zo blijven herhalen de hele avond door.

Wat aan gaat paddo's; ik heb dat 1x gedaan en vond dat visueel gezien heftiger dan LSD. Kan eraan liggen dat je een te lage dosis had, maar met paddo's heb je ook weer veel verschillende soorten die verschillen in sterkte. In zijn geval zou ik dan toch voor sterkere gaan en een hogere dosis, kijken wat dat doet.

Op 280ųg zou je echt wel wat moeten merken.. mijn laatste trip op 220ųg was visueel best intens. En op trips die ik heb gehad op 300ųg waren de visuals zo overheersend dat er nog vrij weinig van het plafond over was.
    Wellicht niet de dosis die je denkt dat ze zijn? Het kan ook met de setting te maken hebben.
    Voor trippen is een saaie, rustige kamer juist ideaal om visuals te zien. Het liefst nog met witte muren, en weinig licht. Een drukke kamer met veel kunst en prikkels vind ik vaak te druk om nog optimaal van de visuals te kunnen genieten.
    Het kan ook helpen om gelijk een film op te zetten zodra je een zegel in je mond hebt gedaan, op die manier ben je afgeleid en is het makkelijker om echt in een diepe trip te belanden. Hoe erger je erop gaat focussen dat je gaat trippen, hoe minder hij opkomt. Als je afgeleid bent door die film val je er vanzelf in, en als je dan om je heen gaat kijken na een tijdje komen alle patronen ineens op je af.
    Mijn trips kicken bijna altijd in als ik aan het lachen ben. Ik ben het eerste halfuur op LSD (voordat hij ingewerkt is) heel lacherig en melig door de gekke bodyload, en als ik dan echt om een grap oid hard ga lachen (en dus afgeleid ben) komt ie ineens heel hard opzetten. LSD grijpt je pas als je "off guard" bent.

Een oude vriend van mij nam vaak wel eens 4 of 5 zegels op een avond, en ging daar helemaal prima op. Helemaal bij bewustzijn, vrolijk, gedroeg zich helemaal normaal, op een normaal niveau praten met mij.
    Zijn zegels waren dan precies hetzelfde als die van mij - we deelde. En dat waren toch wel echt hele heftige zegels van rond de 300ųg.. ik had dan voor de hele nacht echt wel genoeg aan 1 omdat ik best wel hard ging erop, dus best bizar dat hij meer nodig had. Ik denk dus zeker dat er wel mensen zijn die een hogere resistentie hebben voor LSD dan anderen. In die zin dat ik het soms echt eng vond hoeveel hij kon hebben zonder helemaal padje af te zijn.
    Ik ben absoluut geen voorstander van meerdere zegels in 1x innemen, zelf vind ik opbouwen het fijnst. Ik zou eerst alle bovenstaande tips proberen, als het dan echt niet gaat dan zou ik toch kijken of hij misschien beter met 2 kan beginnen. Kijk dan wel uit dat het precies dezelfde zegels zijn als dit keer, want een bad trip is makkelijk bereikt als je in een keer een hogere dosis inneemt.

Daarnaast kan het ook te maken hebben met hoe visueel een persoon ingesteld is. Ik ben zelf een heel creatief persoon, ik doe veel met foto manipulatie in Photoshop en focus me dus vaak op beeldvorming, kleuren, schaduwen, lichten. Doordat ik daar zoveel mee bezig ben weet ik mijn trips ook te beïnvloeden door, al dan niet onbewust, heel visueel te trippen.
    Ik heb toch altijd wel het gevoel dat de visuals die je ziet met name uit je eigen verbeelding komen en je creativiteit, en ik heb na veel gesprekken met mensen wel uitgevonden dat creatieve mensen een stuk intenser trippen (visueel) dan mensen die dat wat minder hebben. Maar ook visueel denken heeft er veel invloed op.
    9 van de 10 mensen die ik sprak die met name heel theoretisch zijn ingesteld, veel met wiskunde hebben, en in woorden denken tripte toch veel minder op de visuals of zelfs helemaal niet.
    Mijn vriend is heel muzikaal, en het is dus ook logisch dat hij tijdens zijn trips niet zozeer tript op beelden maar echt op de muziek. Terwijl ik dat minder heb en echt gekke dingen ga zien.
    Trippen is in mijn ogen een deel van jezelf zien, en je eigen bewustzijn ontdekken. Als je nauwelijks creativiteit bezit in het dagelijks leven is het toch enorm lastig om dan ineens op LSD aliens over het plafond te zien kruipen. En daar is niks mis mee, want dan ervaar je de trip gewoon heel anders en geniet je er op een andere manier van.
    Dit is trouwens niet wetenschappelijk onderbouwd - Ik heb hier zelf gewoon een klein onderzoekje naar gedaan door mensen om mij heen uit te horen over hun trips en wat voor type persoon ze zijn. Mijn bevindingen waren toch wel dat je persoonlijkheid en je talenten enorm veel te maken hebben met de manier waarop je tript.

PS.
    @Guapo Temudgin Wat heb je op? :thinking: Ik snap echt helemaal niks van je comments..

Laatst bewerkt: 12 feb 2019
    Eik vindt dit leuk.
  15. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Interessante discussie. Helemaal eens met @Mindless en @Rupsje dat mediteren en een rustige omgeving met weinig afleiding de trip intensiveert. Los daarvan denk ik dat veel mensen hun niet geteste zegels te hoog inschatten. Een tijdje geleden was de gemiddelde dosering van een zegel in Nederland 73ug. Het gemiddelde in de VS lag zelfs nog lager met amper meer dan 50ug. Zegels van 300ug zoals Rupsje aangeeft bestaan volgens mij wel maar zijn echt ultra zeldzaam.

Ik heb zelf ervaring met zowel ALD-52 als met "reguliere LSD". ALD-52 zou volgens mij net een klein beetje minder potent moeten zijn per ug. Toch merk je bij de juist gedoseerde ALD-52 zegels heel goed hoe potent dit spul is. Mijn eigen LSD zegels werden verkocht als 200ug en waren uiteindelijk volgens mijn eigen inschatting ergens tussen de 80-110. Nog steeds sterker dan het landelijke gemiddelde maar bij lange na geen 200! Mijn hoogste dosering was 220ug ALD-52 en dat vond ik toch al best wel een pittige trip opleveren.

Leuk onderzoekje trouwens @Rupsje . Volgens mij heb je helemaal gelijk! Ik merk ook dat mensen verschillend reageren op psychedlica. Ik ben zelf niet zo artistiek en focus me in het algemeen ook wat minder op de visuals. Ik ben van nature denk ik toch meer een "denker" of "filosoof" en ben dus vooral druk met mijn gedachten en ervaringen tijdens een trip. Ik ga dan wel weer helemaal op in de muziek. Ik beleef vaak elk afzonderlijk nummer als een geheel ander "hoofdstukje" van mijn trip en voel mijn gemoedstoestand en ervaringen meeveranderen met de muziek.

16. Boommeisje

Boommeisje Newbie

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Veel stof tot nadenken/discussie!

Waarschijnlijk is het een combinatie van factoren waarom de trips tot nu toe gaan zoals ze gaan. De keren buitenshuis bevatten wellicht te veel afleiding, onze woonkamer misschien zelfs ook :wink: qua dosis zou het zo te lezen dus goed kunnen dat deze lager was dan gedacht. En natuurlijk verschilt het per persoon hoe visueel je kan trippen. Zowel mijn vriend als ik zijn denk ik ook meer gericht op gedachten dan op het visuele, al waren mijn trips wel steeds net een stukje visueler dan de zijne. Voor zover je het goed aan elkaar uit kunt leggen natuurlijk. Wel jammer dat hij wel redelijk sterk de neiging heeft om dingen te denken als: ik kan alweer normaal nadenken, het begint af te nemen, ik zie niks veranderen, etc. Dan is het de kunst om die gedachtes langs je heen te laten gaan en er niet in mee te gaan. Het vergt bij ons beide nog wat oefening denk ik :)
    Muziek werkt voor ons beide trouwens heel goed, zeker psychedelic trance/goa muziek. Man wat is dat intens! Gaat zover dat we daar nu ook in nuchtere staat behoorlijk verslaafd aan zijn geraakt :)

17. Psychotica Soberlie

Psychotica Soberlie Experimenterende gebruiker

mijn mening over lsd is dat t echt fake shizz is.
    tenzij je mischien echt de vloeibaare shizzle hebt..

maar zegeltjes zijn echt niks,...
    7 a 8 keer gedaan,
    en niks gemerkt...
    .. mischien dat het psychische waanideeen een grotter effect haddeb op me dan de lsd opzichzelf...

18. Mindless

Slechte zegels. Probeer je 1p-lsd of ald-52 van een rc vendor, dan ben je min of meer verzekerd van de aangegeven sterkte en zul je het effect wel merken, dat min of meer hetzelfde doet als lsd(-25)

Of om een of andere reden ben jij heel ongevoelig voor lsd. Maar dat zegt niets over lsd, maar over jou.

psychedelicoo en acht.zes vinden dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...