LSD-ontmaagding

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hallo,

Ik heb enkele vragen omtrend mijn eerste LSD ervaring en die van mijn vriendin. Heel wat ingelezen over het magische stofje en tot besluit gekomen dat wij het willen verkennen op een rustige manier. Om te beginnen met mijn vriendin, zij heeft 0,0 tripervaring en wil zich niet wagen aan veel of andere middelen. Ze heeft al wiet, en een aantal maanden geleden, MDMA leren kennen. Ikzelf ben ervaren met truffels, paddos en 2CB. 4-aco-dmt en 2CE staan ook al in de lijst.

Na lang lezen en bespreken dachten we elk 50mics of een groter kwart zegel van 170/180mics te doen. Volgens andere meningen is dit een ideale dosis om te verkennen. Mijn vraag is word dit niet te weinig voor mijzelf of kan ik de dosis eventueel iets hoger leggen? Ik wil sowieso nog wat helder blijven om op mijn vriendin te passen. Een tripsitter lijkt uitgesloten omdat wij dit tussen ons 2 wil houden. Kunnen wij de diepgang bereiken op 50mics? We zijn op zoek naar een kennismaking waarbij het visuele gedeelte goed te handelen is alsook de chaotische gedachtengang die herkenbaar is op psychedelica. Dreigen we dan niet uit te draaien op een net-niet ervaring?

Hint en tips zijn ook altijd welkom die het gezelliger maken op een rustige thuissetting.

Groeten

oortjes

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Het is ook voor jou een nieuw stofje, leg voor jezelf de lat niet te hoog ook al heb je andere dingen gedaan.
Verder zelf geen ervaring met LSD maar ik denk dat je beter een net niet ervaring kan hebben dan je vriendin niet kunnen helpen.

Ook wil je voor jezelf diepgang hebben maar tegelijk ook op je vriendin passen, denk dat dat niet samen gaat. Het is of diepgang en in je eigen space, of wat minder en vooral de focus op je chickie leggen.

Zorg ervoor dat je relaxte muziek alvast klaar heb liggen, fruit is ook relaxt.
Denk aan je zintuigen, zorg dat je die prikkelt op aangename manieren.

Zachte kleedjes, snoepjes, relaxte muziek, bellenblaas zwaard, massages (denk er om dat je geen hypertonie spieren mag masseren).

Er zijn zat mensen die hier actief zijn en LSD ervaringen hebben, je kan ze altijd PMen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Ik ben ervaring-loos met lsd (aanstaande zaterdag eerste keer).

Maar ik denk dat "veel" diepgang met 50 ug lastig wordt. Het is wordt gezien als een lichte dosis. Ook al is alles persoonsgebonden en er mensen zijn de van 100 ug de pan uit gaan en sommige mensen van 300 ug nog niks voelen is het gemiddeld een lage dosis.

Met truffels, een goede dosis (dus geen 30 gram dosissen), kan ik ook prima voor andere zorgen terwijl truffels blijkbaar een stuk chaotischer is als lsd.

Als jij iets meer wilt nemen als je vrienden (75 of 80 ug) je dat prima kan doen. Met een goede set & setting gaat er weinig fout (algemeen met psychedelica). Ik ga aanstaande zaterdag met 2 vrienden die het ook voor het eerst gaan doen rond de 80 tot 120 ug zitten. Dosis staat nog niet vast en zal heel lichtelijk ruim geschat moeten worden maar ik zal het prima trekken.

Als jij liever 75 ug doet dan 50 ug doe het vooral, net-niet is nooit leuk en het zijn nog allebei redelijk "lichte" dosissen dus je zal het wel makkelijk trekken.

Succes, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zou - als het kan - inderdaad even wat hoger gaan zitten qua dosis (wat jou betreft dus). Al neem je een dikke 100 microgram, dan nog is het niet meteen tripping balls. :wink: Je hebt ook al best wat ervaring met psychedelica zie ik. Voor mensen die nog nooit hebben getript en dan lsd nemen, zou ik voor de zekerheid wel wat minder nemen. Het is natuurlijk wel een ervaring van zo'n 10 uren lang. Als ik met lsd trouwens wat lagere doseringen neem, dan zijn er vaak maar erg weinig visuals. Dat betekent niet dat het dan geen trip is natuurlijk, want je beleving van alles kan dan alsnog helemaal anders zijn. Ik zou niet teveel gaan leunen op de visuals. Komen ze? Mooi. Komen ze niet, ook mooi. :)

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Dat is het doel zowaar een beetje. De visuals zijn niet zo belangrijk. De kennismaking van ons beiden met LSD doelt namelijk op hoe het stofje gaat reageren op onze gedachtengang en reacties op omgeving. Visueel hoeft het zeker en vast nog geen spektakel te worden. Uk heb begrepen dat vanaf 100 mics visueel al aardig wat kan gaan veranderen...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat kan, maar hoeft zeker niet. Het is ook heel persoonsgebonden. Maar als het puur gaat om het meer mentale effect, dan zit je met een lage dosering van zo'n 60 mics ook wel goed. Maar rond de 100 geeft wel een stuk leukere ervaring vind ik. Dat voelt meer als een complete tripervaring. Maar zoals altijd met psychedelica, je mindset is zó belangrijk. Met de goede mindset kun je ook met een lage dosering een fantastische trip hebben. De kans daarop is in het begin (wanneer je nieuw bent met de stof) echter hoger met een iets hogere dosering denk ik.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
50ug lijkt me wel echt te weinig om te trippen voor jullie beiden. Ik zou voor haar rond de 75ug gaan zitten en voor je zelf 100ug. Zelf had ik mijn eerste keer 70ug op, het was echt een zeer zeer milde trip maar heb me toen zeker vermaakt. Achteraf had ik echter wel liever rond de 100ug genomen die eerste keer.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Inderdaad mindless. Er is ook een sterke band tussen ons dus volgens mij gaat dit de trip wel intenser maken puur op ons gevoel afgaande. We spreken meermaals erover dat we een sterke connectie hebben en veel energie daaruit vrij komt. We staan open voor meer dan enkel dit lichaam en de ziel die ons denken bepaald. Vooral voor haar, omdat het volledig nieuw is, zal dit wel intenser uitdraaien op een lagere dosis dan bij mij.

Zoals Bee zegt ga ik mss beter voor de 75mics en de vriendin toch mooi op 50mic als kennismaking. Het blijft ook een nieuw middel voor mij en zoals ik hier al gelezen heb is het leuker te handelen dan psilos...

We hadden gepland om 12 uur in de middag te starten. 12 uur daarna de slaap vatten is haalbaar?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat moet wel lukken, al neem ik er altijd wel wiet bij wat daar vast bij helpt.

Goed idee om zo vroeg al te beginnen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Lsd en wiet, is het dan een soort totaal "nieuw" iets of is het gewoon lsd + wiet?

Ik heb een slagroomspuit, deze neem ik mee om misschien op het einde een ballontje te doen. Is dit aan te raden?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Wiet lijkt ons uitgesloten aangezien ik daar al even mee gestopt ben maar kan me best voorstellen dat dit een mooie wending aan de trip kan geven.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Yaizer zei:
Lsd en wiet, is het dan een soort totaal "nieuw" iets of is het gewoon lsd + wiet?
Ik zie het een beetje als dat beide het beste in elkaar naar boven halen. LSD geeft je een enorme energie, scherpte, helderheid en gelaagdheid van denken, maar maakt je fysiek ook wat onrustig. Wiet helpt om die lichamelijke onrustigheid te dempen, waardoor je je meer kunt richten op de positieve effecten van LSD. Wiet aan de andere kant maakt je creatief en heeft ook een licht psychedelische ondertoon. Maar wiet werkt ook verdovend en versuffend, waardoor diezelfde creativiteit en dat psychedelische denken altijd wat tegengehouden wordt. De LSD heft met gemak die sufheid van wiet op, waardoor veel meer de nadruk komt te liggen op de positieve effecten van wiet. Best of both worlds. :)

Maar alsnog zou ik aanraden om in ieder geval de eerste helft (inclusief piek) van de lsd trip nog geen wiet te nemen, ook al ben je dan lichamelijk gezien wat onrustig. De pure LSD ervaring heeft ook zijn charmes. De helderheid wordt dan namelijk compleet behouden. En je kan er natuurlijk ook voor kiezen helemaal geen wiet te nemen. LSD is bijzonder genoeg op zichzelf. :) Maar ik vind het dus wel een enorm goede combinatie.

Ik heb een slagroomspuit, deze neem ik mee om misschien op het einde een ballontje te doen. Is dit aan te raden?
Kan geen kwaad. Al vond ik het zelf niet veel toevoegen aan de LSD ervaring.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Tekzor668 zei:
We hadden gepland om 12 uur in de middag te starten. 12 uur daarna de slaap vatten is haalbaar?
Verschilt een beetje per persoon en per keer. Maar met zo'n lage dosering kun je waarschijnlijk na ongeveer 12 uur wel slapen. Ik heb ook een keer meegemaakt dat het bijna 16 uur duurde voor ik eindelijk kon slapen.

Yaizer zei:
Ik vind vooral dat wiet de LSD versterkt, het versterkt de visuals vaak heel erg. Het haalt ook wel iets van de scherpte weg, maar dat is minimaal, aangezien LSD sowieso wel overheerst.

MeejheM

Badass junkie
Ik zou LSD niet in een te lage dosering willen nemen de eerste keer. Persoonlijk zou ik in elk geval aan de hogere kant beginnen. LSD is bestwel een vak appart, en wil je wel volledig ervaren.

De dosering weet je meestal volgende week pas, wanneer je het hebt laten testen. Dat is niet zo erg, je eerste keer LSD kan je toch maar 1 keer doen. Dat is het waard te wachten en jezelf voor te bereiden.

Veel plezier.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Hoe sommige het hier neerzetten...het lijkt net alsof lsd zelfde is als mdma :tearsofjoy: Eerste keer is de beste keer?

Denk / hoop dat het niet zo is. Ik ga ook met de dosis een beetje hoger zitten. Voel me goed en weet dat er niks mis gaat. Nog steeds...veel zin in :grin:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Naar mijn mening kan je met psychedelica echt wel opbouwen naar mooie ervaringen. De eerste ervaring is altijd verkennen en dat doe ik toch liever rustig aan. Bij stimulanten en mdma is dat helemaal anders. Veel voorkomende "symptomen" naar gelang de dosis. Psychedelica hebben mij nog nooit dezelfde trip bezorgd dus ik verwacht dat van LSD ook...

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Yaizer zei:
Hoe sommige het hier neerzetten...het lijkt net alsof lsd zelfde is als mdma :tearsofjoy: Eerste keer is de beste keer?

Denk / hoop dat het niet zo is. Ik ga ook met de dosis een beetje hoger zitten. Voel me goed en weet dat er niks mis gaat. Nog steeds...veel zin in :grin:
Zo is het dus echt niet, gelukkig. :wink:

Maar ik snap MeejheM wel denk ik. Zo'n eerste keer is op een bepaalde manier ook weer bijzonder, omdat het zo anders is dan je ooit eerder mee hebt gemaakt. En wat dat betreft kun je het ontdekken van zo'n nieuwe stof maar één keer meemaken. Maar beter focus je niet teveel op je eerdere ervaringen (wanneer je ze gehad hebt :wink: ) en richt je je juist op het hebben van nieuwe. Zo'n eerste keer is bijzonder op z'n eigen manier, maar wanneer je openstaat voor nieuwe ervaringen dan zullen deze nog veel mooier worden dan eerdere.

Dit is één van de mooiste dingen aan psychedelica vind ik. Er lijkt geen einde aan te komen hoe mooi je ervaring ermee kan zijn. Het groeit met je mee. Alle andere drugs geven je een bepaald gevoel, waar je (uiteindelijk) meer van moet hebben om het leuk te houden. Je kan bijna zeggen dat psychedelica om deze reden eigenlijk iets heel anders is dan wat normaal gezien wordt als drugs.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
MeejheM zei:
Ik zou LSD niet in een te lage dosering willen nemen de eerste keer. Persoonlijk zou ik in elk geval aan de hogere kant beginnen. LSD is bestwel een vak appart, en wil je wel volledig ervaren.
Wat een onzin, psychedelica lenen zich er juist voor om rustig te verkennen. Zelf was mijn eerste keer lsd ook wat lafjes, maar de keer daarna heb ik de dosis verdubbeld en toen had ik een prachtige en volledige ervaring. Keren daarna heb ik ook gewoon mooie ervaringen gehad en elke keer was toch weer heel anders. Het is echt niet zoals met mdma dat je eerste keer perse het beste is, gelukkig ook maar want dat maakt psychedelica juist zo mooi. En zelfs die eerste keer was trouwens best interessant en leuk ondanks dat het geen volwaardige trip was. lsd is eigenlijk in alle doseringen wel interessant, uiteraard verschilt het soort ervaring dan wel.

En nog even los hiervan, ik vind dit echt een slecht advies op een openbaar forum. Ik heb helaas mensen al zwaar bad zien gaan op slechts 140ug omdat ze adhv berichten op fora dachten dat 140ug een beginners dosering was en lsd bovendien heel makkelijk zou zijn. Nou is lsd zeker makkelijker dan bijvoorbeeld psilo, maar voor een eerste psychedelica weet je niet hoe heftig je gaat reageren.

MeejheM zei:
De dosering weet je meestal volgende week pas, wanneer je het hebt laten testen. Dat is niet zo erg, je eerste keer LSD kan je toch maar 1 keer doen. Dat is het waard te wachten en jezelf voor te bereiden.
Ze kwantificeren geen lsd meer bij het testcentrum, dus de dosis weet je sowieso niet. Testen is uiteraard nog wel steeds belangrijk om uit te sluiten dat je geen dox of nbomes hebt. Hoewel je dat ook wel zelf kan, aangezien ze alleen een Ehrlich zuurtest doen. Je weet dus tegenwoordig niet eens meer helemaal zeker of je wel echt lsd hebt.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou zeker LSD echt niet te hoog doseren de eerste keer. Eigenlijk geen enkel middel. Wat is het nut daarvan? Je weet dan zeker dat je het merkt maar je gaat ook veel te hard en met een onbekend middel weet je nooit wat je ervan gaat vinden. Maar LSD werkt ook nog eens heel lang, dus als alles echt heel veel beweegt en doet en draait, is dat best intens en niet chill wetende dat het nog een paar uurtjes doorgaat.

Ik had de eerste keer 120, dat vond ik wel oké voor een eerste keer, maar het had ook echt niet meer moeten zijn. Ik had wel een paar keer al 2cb en truffels gebruikt.. Dus ik zou zeggen start met 100 of zo! Heb je een prima trip.

Bovenaan