LSD solo?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen maanden mijn eerste en 2e keer LSD gedaan. De eerste keer met mijn vrienden en de tweede keer met mijn vrouw. Beide keer waren erg goed bevallen. De dosis was telkens 1 zegeltje waarvan ik schat dat het zo 70-90 microgram is.

Ik zou erg graag de dosis een beetje verhogen omdat ik best nieuwsgierig ben wat LSD nog meer te bieden heeft en omdat ik de voorgaande dosis best wel mild vond (in ieder geval vergeleken met mijn paddp en truffel ervaringen).

Tegelijkertijd lijkt het me best leuk om eens te experimenteren met helemaal alleen te trippen. Ik ben graag in gezelschap maar ik voel me ook altijd uitstekend als ik helemaal alleen ben. Volgens mij kan ik me dan nog meer op het effect richten en "dieper" gaan zonder afgeleid te worden of me verantwoordelijk te voelen voor anderen. Het nadeel lijkt me zelf dat je niemand hebt om de ervaring mee te delen.

Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen, advies en tips over solo trippen. Het heeft allemaal geen haast maar op dit moment denk ik eraan om voor 1,5 zegel te gaan als ik een keer minstens 24 uur voor mezelf heb.

Ik hoor graag jullie mening!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Doen!

Hoe dieper je gaat, hoe meer je je alleen-heid verkent. Let op, niet eenzaamheid, maar je alleen-zijn. Twee totaal verschillendee dingen. We komen alleen deze werekd in en we zullen alleen uit deze wereld vertrekken. In je eentje trippen gaat daarop in. Normaal zijn we bijna nooit met zulke dingen bezig. Het is goed om eens met je alleen-zijn bezig te zijn. Tenminste, dat vind ik. Het heeft mij altijd zeer veel voldoening gegeven. Ik trip ook vrijwel alleen nog maar alleen.

Denk er wel om dat hoewel de hoogtepunten met alleen trippen vaak hoger zijn, de dieptepunten ook lager. Omdat de sociale factor niet meer meetelt, zul je makkelijker de "binnenwereld" betreden. De mentale wereld als houvast waar je op terug kan vallen is daar niet. Als je samen tript hou je nog een soort safety line naar het bekende, met alleen trippen lang niet zo, of helemaal niet. En dat kan beide kanten op.

reverb

Bewuste gebruiker
Ik sluit mij bij Mindless aan: doen!

Als je werkelijk 24 uur de tijd kunt nemen en nagenoeg alleen bent, dan kan er niet zoveel verkeerd gaan. Maar dan ook geen telefoon aannemen en beperk andere mogelijke ongewenste bezoeken. Maak van tevoren je eten of lekkers klaar, bedenk een playlist of filmlist, of iets anders wat je aangenaam lijkt. Wanneer je iets dieper tript, kan het lastig worden om dat gedurende je trip te bedenken of te doen. Kortom, plan het wat beter dan een lichte trip. Persoonlijk vind ik het fijn ergens halverwege naar buiten te gaan, stukje fietsen. Zoals je zegt, je bent verlost van de sociale verantwoordelijkheden.

Mijn ervaring is dat alleen trippen heel fijn is. :)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ik sluit me ook aan bij bovenstaande reacties , vind het heerlijk om alleen te doen zo af en toe. Je gaat vaak iets dieper (sommige erg en bij anderen valt het mee) ik maak vast eten zodat ik het alleen op hoef te warmen als het etenstijd word tijdens de trip.

Ik weet niet of je creatief bent of word ervan maar ik neem altijd wat te schrijven of tekenen mee of leg ik vast klaar, en vind animatie films dan geweldig :P Ik heb zelfs de hoogste dosis gedaan (voor mij) toen ik alleen was. Geweldig was het toen hele dag in de zon gezeten en af en toe een filmpje of muziek en lekker eten fruit is ook heerlijk dan vind ik.

Als je het mij vraagt aanrader maar bereid eten , joints (als je blowt) misschien wierook waar je allemaal goede ervaring mee hebt. Happy vibes en je zal een geweldige andere trip hebben gok ik zo. Weet niet hoeveel ervaring je hebt met tripmiddelen en wat voor dosis , maar 1,5 zegel van 70-90 microgram klinkt als een goed plan. 120 is een normale goede dosis. Boven de 200 word het naar mijn mening een stuk dieper ineens.
Als je het goed bevalt weet je dat de volgende keer iets intenser word indien dat je wens word.
Ben benieuwd naar je ervaring als je besluit het te doen!

Enjoy :hearteyes:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Als je je enigzins geremd voelt wanneer je met anderen tript is het ideaal om alleen te trippen. Je hebt dan totaal geen afleiding en kan echt heel diep gaan. Persoonlijk nooit zo'n moeite gehad met het niet kunnen delen tijdens de trip, daar ben ik dan ook eigenlijk helemaal niet bezig.

Verder zijn de meeste tips wel gegeven volgens, een goede voorbereiding wordt zeker nog iets belangrijker als je alleen tript. Aan de andere kant heb je misschien niet zoveel dingen nodig wanneer je echt van plan bent om diep in jezelf te keren. Maar voor een eerste keer zou ik wel zorgen dat alles gewoon klaar staat, gewoon voor de zekerheid.

En misschien voor de zekerheid het nummer van een goede vriend op speeddial zetten, voor mocht er iets mis gaan.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Bedankt voor de leuke reacties en tips!

Een gedeelte van jullie tips horen al bij mijn vaste tripvoorbereiding: huisje schoon, playlist met relaxte muziek klaar, en (in het geval van LSD) een maaltijd voorbereiden voor 's avonds en wat lekkere hapjes voor tussendoor... Telefoon opnemen of deur openen doe ik sowieso niet als ik aan het trippen ben. 'normaal' moeten doen tijdens het trippen is echt uitermate a-relaxed. Vandaar ook dat ik absoluut geen fan ben van een trip-sitter. Ik denk wel dat ik mijn vrouw en/of een goede vriend al backup wil hebben via de telefoon voor het geval ik me toch wat minder ga voelen...

Ik ben wel heel benieuwd wat ik ga doen tijdens zo'n trip. Ik vermaak me normaal gesproken prima tijdens het trippen maar ben toch wel veel bezig met de mensen in mijn omgeving. Enkel de keren dat ik echt wat harder/dieper ging was ik meer op mijzelf gericht. ALs ik jullie zo hoor is de kans op een 'diepere' trip sowieso wel groter bij het solo trippen.

Hebben jullie je wel eens verveeld tijdens het solo trippen? Zijn jullie wel eens extra angstig geweest bij solo trippen? En wat zijn volgens jullie de grootste voordelen van solo trippen?

Ik denk dat ik het wel ga proberen deze zomer maar ik heb geen haast... (wel heel veel zin)

Gr.
Eik

P.S. Ik blow wel eens maar heb niet per se de behoefte om LSD te combineren met weed. Volgens mij is het pure LSD gevoel al indrukwekkend genoeg. Ik ben ook al heel benieuwd naar het effect van 1,5 zegeltje!
P.S.2 Ik heb alleen nog maar ervaring met een kleine dosis LSD maar had daarbij wel het gevoel dat het me minder emotioneel "raakte" dan mijn gebruikelijke psilocybine dosis (3 gram paddo's of 15 gram truffels). Het voelt wel veilig om de eerste keer trippen met LSD te doen ipv psilo.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eik zei:
Hebben jullie je wel eens verveeld tijdens het solo trippen? Zijn jullie wel eens extra angstig geweest bij solo trippen? En wat zijn volgens jullie de grootste voordelen van solo trippen?
Nog nooit een moment verveeld tijdens solo trippen. Ik kan het me ook niet voorstellen, maar goed iedereen is anders.
Extra angstig? Ja. En niet zo'n beetje ook. Niet om je bang te maken, maar wanneer ik alleen trip komt dat naar boven wat ik normaal niet onder ogen wil komen. Verdriet, angsten, dat soort dingen. Achteraf is het altijd goed, omdat je dan bevrijd bent van een stukje mentale bagage. Hierom is psychedelica ook anders dan andere drugs. Het belicht niet alleen de leuke kanten, maar ook de moeilijke, waar vele andere drugs vooral gericht zijn op verdoving of plezier. Je hoeft helemaal geen angstige trip te krijgen trouwens. Het hangt er helemaal vanaf hoe je ermee omgaat.
Het grootste voordeel van solo trippen is voor mij niet meer safety lines hebben. Je moed verzamelen en de sprong in het diepe wagen. Zo stel je jezelf in de positie om immense universele inzichten te verkrijgen.

P.S. Ik blow wel eens maar heb niet per se de behoefte om LSD te combineren met weed. Volgens mij is het pure LSD gevoel al indrukwekkend genoeg. Ik ben ook al heel benieuwd naar het effect van 1,5 zegeltje!
Ik was eerst altijd fan van de combo LSD+wiet, maar na een zeer nare ervaring denk ik daar nu anders over. De kans op bad gaan (geloven in je negatieve gedachtes en daardoor in een spiraal van negativiteit terecht komen) neemt denk ik heel erg toe met wiet erbij. De laatste paar keren met ALD-52 (voor mij synoniem met LSD) heb ik er geen wiet bij gebruikt en dat is enorm goed bevallen. De helderheid is ook zoveel beter zonder wiet. De laatste paar weken heb ik helemaal geen wiet meer gebruikt en dat resulteerde in een veel meer heldere trip vorig weekend. Ik zit er na deze trip zelfs aan te denken om helemaal met wiet te stoppen. Dat wou ik al, maar tijdens die trip werd het me kraakhelder hoe erg wiet mij heeft tegengehouden de laatste jaren.

.S.2 Ik heb alleen nog maar ervaring met een kleine dosis LSD maar had daarbij wel het gevoel dat het me minder emotioneel "raakte" dan mijn gebruikelijke psilocybine dosis (3 gram paddo's of 15 gram truffels). Het voelt wel veilig om de eerste keer trippen met LSD te doen ipv psilo.
Goed idee. Psilo is veel duisterder en dwingender van aard vind ik.

Bovenaan