LSD-The beyond within

De jongen

Bewuste gebruiker
Kijk hier --> LSD: The beyond within

Wie heeft deze documentaire over lsd gezien.
Doet het niet erges pijn? De jaren 60 van spirituele verlichting die heeft gezorgd vr spirituele ondergang van zovele....voor mij doet het pijn.
Dat mensen hebben geloofdin iets wat ze dachten dat goed was , maar zeker verkeerd gebruikt.

Kan LSD wel goed gebruikt worden? Is het niet allemaal een vlucht van de 'realiteit' waarin wij leven. Moeten we het idd mss zoeken door meditatie en geloof? Of is dit net hetzelfde dwaalspoor?

Of is het mss de realiteit die er voor heeft gezorgd dat spirirtuele verlichting uitbleef? Dat deze cultuur ten onder is gegaan?

Ik heb zo men twijfels...Droomen we niet gewoon weg van iets dat is zoals het is. Mss door dat de meerderheid er anvasthoud. Zit er toch waarheid in lsd? Of zijn/worden we gewoon bedrogen door wat we willen geloven?????????

Weer komen de twijfels in me op...Moet ik niet gewoon doorgaan met men leven zoals het is? Er zo iets van maken..Kan lsd of maakt niet uit welke andere psychedelische drugs me wel inzicht geven over mezelf....Moet ik het niet gewoon zo in de natuur zoeken in mezelf...Zonder iets van buitenaf?????

gonzo

Experimenterende gebruiker
lsd is ook natuur, gemanipuleerd door de mens, die ook niets anders dan natuur is. Ik weet niet of lsd tot inzichten leidt, maar het doet twijfelen aan de vanzelfsprekendheid van de alledaagse realiteit. Daar heb je geen lsd voor nodig. De franse filosoof René Descartes vertrok vanuit een twijfel over de zintuigelijke waarnemingen van de "realiteit".
Ik vind als je de lsd-realiteit kritisch benadert tov de alledaagse, dan moet je evengoed de alledaagse realiteit kritisch benaderen vanuit bv. de lsd-realiteit.
Lsd doet je beseffen dat de manier waarop je denkt compleet afhankelijk is van het type brein dat je hebt. Een konijn ziet de wereld anders dan ons, omdat het een ander soort hersenen heeft, een lsd-tripper ziet de wereld anders dan een nuchtere mens, omdat hij zijn hersenen manipuleert tot een ander stel hersenen. Ik denk dat het fout is verschillende denkwijzen in een epistemologische hiërarchie te willen plaatsen waarin het ene denken het 'ware denken' zou zijn, en het andere een afwijking of minderwaardige versie daarvan..

Wat ik zeg klinkt niet echt duidelijk waarschijnlijk. Ik zal er nog eens over napeinzen en als ik meer tijd hebben nog eens posten.

matthijs

Badass junkie
gonzo zei:
De franse filosoof René Descartes vertrok vanuit een twijfel over de zintuigelijke waarnemingen van de "realiteit".

Weet je waar hij die theorie bedacht? In een héél klein kamertje met een butaankacheltje erin. Die gast was dus keihard aan het trippen. Serieus :P

Moet zeggen dat het gewoon naieve denkbeelden zijn van de hippies. Iedereen wil natuurlijk zo'n mooie wereld maar als je nadenkt is het natuurlijk niet haalbaar.
Vluchten uit de werkelijkheid is het ook, maar dat hoeft natuurlijk niet negatief te zijn...Een kijkje nemen in een andere werkelijkheid lijkt me beter.

De jongen

Bewuste gebruiker
Jaja dat begrijp ik volkomen hoor. En zeke is lsd natuur. Ik zat gisteren gewoon in dat gevoel van die film en ook bv fear and loathing...Uiteindelijk bleven die mensen vaak verward achter...Beroofd van hun revolutie :)

Maarja voor mij is het dan toch weer iets persoonlijks die drugs...Maar ik heb vaak schrik dat deze (de alledaagse) realiteit uiteindelijk de enige echte blijkt te zijn. En zeker wel degene waar je het in moet doen.

Ookal geloof ik echt dat dit niet de realiteit is. Wat ik het interessantste van de docu vond was dat ze zijden dat lsd( en wss ook andere entheogenen) de filter uitschakelt die bepaalt wat je waarneemt en wat je niet waarneemt. We nemen de realitiet dus selectief waar. Door onze vaste (opgelegde) ideën van deze wereld. We missen dus een grtoot deel van wat er werkelijk allemaal rondom ons gebeurt. We zien dus werkelijk maar een kant van het leven.

Dit gaf me toch weer een beter gevoel. Nu kan ik deze mioddelen toch weer een positievere waarde geven...

Vandaag nog vertelde men maat die pas lsd heeft gedaan voor het eerst. Dat hij een zeer warm en vertrouwd gevoel kreeg....Dan begin ik me natuurlijk af te vragen wat hier voor zorgt :) Bij salvia ervaarde ik eigenlijk ook zo iets...Maar ben er zeker vand at dit bij lsd veel overweldigender is. (Heb nog niet super getript op salvia)

zommes

Badass junkie
(linkje toegevoegd in openingspost.)

De vragen die jij jezelf stelt, stel ik mijzelf inderdaad ook erg vaak. Het beste is denk ik toch als we het zonder iets van buitenaf doen, maar dit is in deze consumptiesamenleving wel erg lastig.

Daarom denk ik dat het niet verkeerd is om lsd als een waardevol hulpmiddel te beschouwen. Wat bij misbruik zijn waarde inderdaad ook meteen verliest.

Psychonaut1976

Wijs gebruiker
Lsd veroorzaakt vaak een gevoel van telephatie met degene met wie je tript en/of laat je ogenschijnlijke naakte waarheden zien of soms zelfs helderziendheid.

Nu in deze tijd besef je maar al te goed dat het natuurlijk misleidend is en deze waarheden bullshit zijn,maar ga eens terug in de tijd,de tijd dat hele massa's dit produkt voor het eerst nuttigde en zo samen waren en gebruikte dan begrijp je het meteen.....als ik in die tijd leefde en in aanraking was gekomen met dit produkt was ik waarschijnlijk 1 van de grootste hippie's hehe...

Lsd vind ik puur recreatie in alle opzichten.Psilosybine vind ik echt een psychisch medicijn voor jou alleen..

De jongen

Bewuste gebruiker
Die thelepathische vermogens ervaar ik zo ook al vaak. Wel kleinschalig. Ik denk echt bijna altijd wat de andere gaat zegge. Ofwel zeg ik het eerst ofwel de ander. Ook zie ik vaak beelden als iemand over iets verteld.

Ergens hoop ik dat ik dit door middel van pshychedelische middelen kan opwekken...Kan vertersken...Ik weet dat het kan. Het doet me goed dat je praat over thelephatie en helderziendheid. Beiden dingen waar ik in geloof enzo men eigen theoriën over heb.

Maarja om er allemaal achter te komen zal ik het toch gewoon moeten proberen. Dan weet ik wat het voor mij kan betekenen en waar ik het moet plaatsen.

Deze middelen blijven me fascineren.

Weet je waar halucineren vandaan komt?

Van het latijs woord 'alucinare' : To Roam or wander in one's mind :wink:

Heb het niet in het nederlands vertaald omdat 'roam and wonder' lekker mystiek klinkt :mrgreen:

Alvast bedankt voor de info waar ik echt wel wat aan heb.

Leuk van dat deeltje van de paddestoel (psychis medicijn voor jouw alleen)
Heb al altijd een soort aantrekkingskracht gevoeld naar deze wezentjes. Altijd in de herfst(hoe toevallig) werd er weer een zekere interesse wakker binnen in me. Al vier jaar achter elkaar is dit het geval. En iedere keer is het terug gaan liggen (die interesse). Maar nu blijft ie...Nu word het tijd om zelf op ontdekking te gaan. Het is gewoon steeds een voorbereiding geweest.
Ik vind ze magisch....

flashkop

Bewuste gebruiker
documentaire gezien :)
lagge die CIA dankzy hen is lsd zich echt beginnen verspreiden, en dan die trippers met hun goa bus :tongueout:

spacekonijn

Badass junkie
zommes zei:
Het beste is denk ik toch als we het zonder iets van buitenaf doen, maar dit is in deze consumptiesamenleving wel erg lastig.

Daarom denk ik dat het niet verkeerd is om lsd als een waardevol hulpmiddel te beschouwen. Wat bij misbruik zijn waarde inderdaad ook meteen verliest.

kijk dit is nou 100% de waarheid.

matthijs

Badass junkie
spacekonijn zei:
matthijs zei:
Een kijkje nemen in een andere werkelijkheid lijkt me beter.

ik vind niet dat het een andere werkelijkheid is .

Niet? Dat effect heeft LSD nou precies op mij. Vooral de buitenwereld is heel anders..ikzelf ben wel anders maar echt insights, als je dat bedoelt, krijg ik niet.

spacekonijn

Badass junkie
voor mij blijft alles gewoon precies hetzelfde alleen zien kleuren er feller uit en doorzie je bepaalde maskers die mensen zichzelf opzetten.

heel leerzaam is LSD ook niet geweest maar wel erg boeiend , Paddo's brachten me wel bepaalde inzichten over waar ik me meer mee bezig zou moeten houden in het leven en waar juist veel minder.

bij LSD had ik wel zoiets van 'wat ben ik eigenlijk dankbaar dat ik normaal functioneer / spoor en wat is het leven toch fijn' ,vaak is de dag erna ook het begin van een nuchtere periode.

BillyBilo

Badass junkie
ik las hier een paar keer iets over "telepathie" maar is dit niet gewoon intuitie? ik heb eens p. tampanensis gedaan samen met mijn vriendin, en daar had ik het ook heel erg bij, ik voelde haar liefde, en zo erg dat ik er gewoon van moest huilen, ik werd er helemaal ontroerd van, en ik wist op de één of andere manier ook steeds een paar seconden voor dat ze me een knuffel gaf dat ze me een knuffel zou geven, we zijn sinds toen heel close geworden, en dat zijn we nog steeds. Maar ik denk dat als we alletwee inplaats van een trip, in een noodsituatie hadden gezeten, we precies het zelfde hadden gehad, ik denk dat het daarbij gewoon om de zwakke kanten van een ander zien, en deze liefhebben

oke genoeg hippie crap.

Bovenaan