LSD tijdens de zwangerschap

Arthur King

Wijs gebruiker
Ik vroeg me laatst af, wat is het effect voor het kind als een vrouw tijdens de zwangerschap LSD neemt, google leverde me alleen de volgende tekst op:

Onderzoek op dieren heeft aangetoond dat er geen geboorte-afwijkingen optreden bij LSD-toediening tijdens de zwangerschap

Het is niet duidelijk of het ook voor mensen geldt, maar desondanks is gebruik van LSD tijdens zwangerschap en borstvoeding af te raden.

(bron: http://www.trimbos.nl)

En dan bedoel ik met name de levensveranderende spirituele inzichten. Sommige onderzoeken zeggen dat de muziek van Mozart bijvoorbeeld de intelligentie van het ongeboren kind ten goede komt.

Zou een kind dat LSD binnen heeft gekregen tijdens de zwangerschap meer spiritueel zijn?
Ik ben benieuwd wat jullie hierover denken.

Wacky

Badass junkie
Het geeft natuurlijk te denken dat hofmann op zoek was naar medicijnen die betrekking moesten hebben op zwangerschap toen hij LSD ontdekte. :) (weet niet precies wat ie nou zocht, om geboorte te bespoedigen of uit te stellen of wat dan ook)

Maar zowieso of het nou wat doet of niet. Zolang niet uit meerdere onderzoeken blijkt en algemeen is geaccepteerd dat iets een positief effect heeft op het kind lijkt het mij logisch dat de moeder het zekere voor het onzekere neemt en die 9 maanden van haar leven gewoon even helemaal niets tot zich neemt behalve gezonde voeding :) Hoef je imo verder ook niet al te lang na te denken over dit soort zaken.

azgaza

Badass junkie
LSD kan baarmoeder samentrekkingen veroorzaken, dit lijkt me niet heel wenselijk met een kind in de baarmoeder? Lijkt me dat dat dus gewoon een kwestie is van je trips een jaar uitstellen als je graag zwanger wilt worden.

Arthur King

Wijs gebruiker
azgaza zei:
LSD kan baarmoeder samentrekkingen veroorzaken, dit lijkt me niet heel wenselijk met een kind in de baarmoeder? Lijkt me dat dat dus gewoon een kwestie is van je trips een jaar uitstellen als je graag zwanger wilt worden.
Nee, ik wil niet zwanger worden, ik kan niet eens zwanger worden. :wink:

Het ging mij meer om de psychologische effecten, niet zo zeer de lichamelijke. Sowieso zijn drugs geen goed idee tijdens een zwangerschap, maar er is dus geen enkel onderzoek hiernaar?
(wat ook begrijpelijk is, aangezien zwangere vrouwen niet in gevaar moeten worden gebracht)

Andrew

Badass junkie

Deze anders wel.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tja, het is net als met LSD, je wilt wel blijven pieken maar de koek is soms gewoon even op.

davy_xochi

Experimenterende gebruiker
hier staat een uitgebreid artikel over het gebruik van psychedelica bij jonge kinderen in verschillende culturen, dus zowel de westerse als de "traditionele". er is ook een onderdeel gewijd aan de inname van psychedelica tijdens de zwangerschap.

Arthur King

Wijs gebruiker
davy_xochi zei:
hier staat een uitgebreid artikel over het gebruik van psychedelica bij jonge kinderen in verschillende culturen, dus zowel de westerse als de "traditionele". er is ook een onderdeel gewijd aan de inname van psychedelica tijdens de zwangerschap.
Harstikke bedankt, dit is goede informatie! :grin:

Bovenaan