LSD tolerantie na truffels?

Jag

Newbie
Hey!

volgend weekend ga ik met vrienden kamperen, een traditie ouder dan 20 jaar. Vaak doen we dat truffels wat ook dit jaar op de planning staat. We gaan 4 dagen, de eerste avond willen we aan de truffels… we zouden dit jaar ook graag LSD doen, de 2e of 3e dag… heeft dit minder effect omdat we de eerste dag al truffels doen? Of is dit toch een heel andere stof?

Ik sluit ook geen XTC gebruik uit tussendoor 🙈

tips? Thx! 😁

Powder Ranger

Wijs gebruiker
Goede vraag, er is inderdaad een kans dat kruistolerantie optreedt en het minder effect gaat hebben.Screenshot_20250602_002901_Chrome.jpg
Ik zou MDMA persoonlijk niet aanraden als je ook 2 heftige psychedelica gaat nemen in een kort tijdsbestek, lijkt mij persoonlijk overkill. Mocht je toch perse die MDMA willen doen doe het dan nadat je die 2 trips hebt gemaakt. Dan ben je in ieder geval voor je trips in een goede mentale en fysieke welzijn en kan je daarna al je neurotransmitters leeg gooien.

Laatst bewerkt:

PeteSapai

Experimenterende gebruiker
Ik dacht dat er wel consensus was dat heel veel psychedelica kruistolerantie voor elkaar opbouwt, en LSD <-> truffels iig zeker. Je hebt dus de dag na de één echt flink veel extra van de ander nodig. (Ik heb daar geen ervaring in, want wacht voor de zekerheid altijd minimaal 2 weken.) Ik zou het niet aanraden, om te voorkomen dat je veel te weinig neemt en teleurgesteld wordt, of juist overcompenseert en veel te veel neemt.

Wel zou de tolerantie met 2C-B éénrichtingsverkeer zijn bij veel mensen; psychedelica veroorzaken tolerantie voor 2C-B, maar 2C-B niet, of iig minder, voor psychedelica (incl zichzelf). Je zou dus eerst 2C-B kunnen doen en dan 1 of 2 dagen later truffels.

Pinnacle

Belezen gebruiker
Ik zou niet zowel truffels en LSD doen, het effect is heel vergelijkbaar en er is veel kruistolerantie. Ik zou een van beide pakken, op de eerste of tweede dag. Als je X pakt en de dag erna gaat trippen kan het best arelaxed vallen omdat je dan zo wazig bent. Als je elke dag iets wilt doen zou ik iets doen als 2cb -> LSD -> X.

Proxima

Badass junkie
Die hebben zeker cross-tolerantie.

Van paddo's is die na ongeveer 4 dagen verdwenen, en van LSD is deze na twee weken voor ongeveer 90% verdwenen.

Als je dus ooit naar een meerdaags festival gaat, LSD altijd op het einde gebruiken!

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey!

volgend weekend ga ik met vrienden kamperen, een traditie ouder dan 20 jaar. Vaak doen we dat truffels wat ook dit jaar op de planning staat. We gaan 4 dagen, de eerste avond willen we aan de truffels… we zouden dit jaar ook graag LSD doen, de 2e of 3e dag… heeft dit minder effect omdat we de eerste dag al truffels doen? Of is dit toch een heel andere stof?

Ik sluit ook geen XTC gebruik uit tussendoor 🙈

tips? Thx! 😁
Als je zo kort achter elkaar psychedelica gebruikt dan kun je wel wat tolerantie verwachten inderdaad.
Zoals @Proxima zegt kun je inderdaad beter eerst de truffels doen en daarna de LSD, omdat LSD sterkere tolerantie veroorzaakt.

Als je op de derde dag LSD neemt dan zal dat nog wel wat doen. De tolerantie is nooit volledig. Je kan ook deels compenseren door iets meer LSD te nemen. Mijn ervaring is alleen wel dat nou net dat leuke / verrassende randje eraf gaat. Je hebt dan nog wel visuele effecten, maar het lijkt allemaal wat meer gewoon ofzo. Dingen zijn ook niet meer super raar, of in ieder geval een stuk minder raar dan bij de eerste trip van de week.
In mijn ervaring is het dus wel wat minder leuk om snel achter elkaar psychedelica te nemen, ondanks dat je er nog wel wat van merkt. Een hogere dosis lost het probleem van tolerantie slechts gedeeltelijk op.

Bovenaan