LSD Visuals

J0rrit

Badass junkie
IK heb al van een paar mensen gehoord die van dezelfde trips hadden genomen als ik ( shivas ), dat ze wel hard getript hebben maar vrijwel geen visuals of whatever, alleen een beetje ademende muren en wat patroontjes.

Dit terwijl ik met nog 2 andere vrienden 1 zon trip had genomen, en alle 3 gewoon ziekelijk heftige visuals hadden, alles bewoog alles golfde alles leefde. Toevallig dan toch dat wij het alle 3 hadden?

Verschilt het gewoon per persoon of verschilt het ook per keer heel erg? Dus bijvoorbeeld als ik de volgende keer een hele shiva neem, ik bijvoorbeeld kwa gevoel wel even hard trip, maar dan juist niet of nauwelijks visuals heb? Dus staat een heftiger gevoel evenredig in verband met heftige visuals, daarmee bedoel ik als mijn trip-gevoel en mindfuck toeneemt, zullen de visuals dan ook zeker weten toenemen?

Heb maar beperkte ervaring met LSD daarom vraag ik het.

Gr.

azgaza

Badass junkie
Dit is echt een topic voor mij. Ik kan alvast zeggen dat ik elke LSD trip, op echt elke dosis, altijd harde intense visuals heb gehad, en van dezelfde dosis altijd vergelijkbare visuals, dus het wordt duidelijk sterker met de dosis. Bij een lage dosis, het enige dat ik met zekerheid kan zeggen is dat dat sowieso onder de 100 ug was, bestaat uit veel patronen, bewegende dingen die normaal stilstaan en een aantal dingen in dingen zien.

Vanaf 100 ug is het extreem intens gekleurd, alles beweegt, overal patronen, en dan vanaf de 150 ug is het visuele chaos en komen er van die momenten dat ik door de visuals de wereld soms nog nauwelijks goed kan zien in de piek. Voor mij is LSD altijd extreem visueel, ik heb 12 trips gehad in zeer uiteenlopende settings en ze waren dus allemaal visueel intens.

Ik denk dat het dus meer aan de persoon ligt dan aan de trip, er zit soms wel wát verschil tussen, maar ik trip dus altijd heel visueel. Vrienden van mij trippen ook sterk visueel, en daarbij gaat het zelfde verhaal op: zelfde dosis, even visueel, maar elke dosis zeker behoorlijk visueel.

Atropa

Bewuste gebruiker
Azgaza - Godin van het kleurenrijk :wink:

LSD vind ik visueel gezien onderliggend ten opzichte van bepaalde paddestoelen (hoewel haiwaisse voor mij echt geen visuals produceerde). En LSD is zèker onderliggend ten opzichte van mescaline! Op de climax van cactus ervaar ik soms zelfs verfbollen die uit elkaar knallen, echt bizar!

Het ligt er ook aan hoe je tript, als je je ogen openhoud en je in het licht bevind neem je meer gedachtenstromen in jezelf waar.

Als je 's nachts in het half donker, je ogen sluit en na verloop van tijd opend knal alles eruit.

Verder is mijn ervaring dat bij lagere doseringen (100 tot 200 mcg) het visuele schouwspel duidelijker waarneembaar is. Bij zware doseringen en doseringen tot ego dood (400 tot 600 mcg) is de geestelijke beleving zò heftig dat ik nauwelijks aandacht heb om in visuals op te gaan. Misschien zijn ze er dan overigens wel, maar in m'n beleving krijg ik daar dan maar matig wat van mee.

Overigens was m'n sterkste visuele beleving ooit op circa 100 tot 150 mcg. En naar mate je meer ervaring krijgt, kan het zijn dat de visuals minder sterk worden en het geestelijke aspect meer de nadruk krijgt.

jcutter

Badass junkie
Ik moet nodig aan mescaline zien te komen...

Marky; LSD is tegenover hoedjes; meer met gedetailieerder patronen. Patronen die DMT nog veel gedetailieerder in kaart brengt. Ooit zag ik duivelse entiteiten in mijn posten dicht bij mijn bed. De kleuren deed me denken aan die oude dos spelletjes. Het zag er heel technisch uit. Dit was overigens op 2 shiva's.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Het kan dat de dosis per zegel verschilt. Het komt soms voor dat de lsd niet helemaal goed verdeeld is over de zegels.
Ook ligt het eraan hoeveel je gegeten hebt denk ik...

En daarbij blijft het dat sommige mensen gewoon meer nodig hebben dan de ander. De één is gewoon supergevoel zoals Azgaza (ik ben jaloers!) en de ander niet. Ik trip altijd op minimaal 400 ug, nooit lager.. gewoon omdat de trips anders niet zo intens voor mij zijn.
Dit komt ook omdat ik flink vaak getript heb en je dan gewoon meer wilt/kan hebben. Maargoed, you get the point :wink:

@ Atropa: Hoe hoog waren jou dossisen op LSD ? kan bijna niet voorstellen dat de visuals onderliggend zijn tegenover paddo's. Vind dat de visuals van LSD veel gedetaileerder zijn en duidelijker. Maarja ieder persoon ervaart de drugs weer anders.. :)

Provenzano

Experimenterende gebruiker
Ik heb nu 3 lsd-ervaringen: twee met 50 uq een met 75uq. Persoonlijk vond ik die laatste visueel toch echt een stuk heftiger in de zin van dat alles echt enorm golfde en ik redelijk veel patronen zag + geluiden enorm vervormden. Ook was het daardoor ietsje meer chaotischer dus ook iets meer 'mindfuckachtig', maar niet zo erg als bij paddo's.

Bij 50 ug was er meer sprake van van visuele verstoringen dan echte visuals. Volgende keer toch maar voor die 100 ug :grin:

J0rrit

Badass junkie
Hoor ook wel vaker mensen zeggen van deze trips had ik geen mindfuck en van die andere wel en van deze had ik hallucinaties en van die niet. Lsd=Lsd of niet? Kan de lsd onderling ook een beetje verschillen dan?

Lijkt mij gewoon dat je de ene keer een mindfuck hebt gewoon en de andere keer niet, kan gewoon per trip verschillen neem ik aan?

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
Hoor ook wel vaker mensen zeggen van deze trips had ik geen mindfuck en van die andere wel en van deze had ik hallucinaties en van die niet. Lsd=Lsd of niet? Kan de lsd onderling ook een beetje verschillen dan?

Lijkt mij gewoon dat je de ene keer een mindfuck hebt gewoon en de andere keer niet, kan gewoon per trip verschillen neem ik aan?

LSD is LSD, het verschil zit in de dosis, set en setting. Het hangt dus af van waar je bent, met wie, wat je gedaan hebt, wat je aan het doen bent, wat je nog moet doen, waar je aan denkt, wat er in je hoofd spookt en hoe je je voelt.
Ik heb trouwens wel altijd evenveel visuals met dezelfde dosis, 100 ug heeft voor mij gewoon een standaard intensiteit in visuals. In het mentale gedeelte van de trip merk ik wel grote verschillen. Sommige trips zijn mentaal helder, nuchter en normaal en andere een nonstop gedachte stroom.

Bovenaan