Lsd vraag

jasperelst

Newbie
Ik kan deze week aan een zegeltje komen (180ug) en ben eigenlijk altijd al nieuwsgierig geweest erna alleen heb een paar vraagjes die ik nergens kan vinden.

Nu mijn vragen:

Krijg je honger tijdens je trip? Vindt dit altijd fijn om te weten zodat ik me daar goed op kan voorbereide

Kan je slapen met lsd in slaap vallen (dus om 20:00 innemen en dan rond een uurtje of 03:00 gaan slapen)
Of is het slimmer om hem eerder te nemen en te gaan slapen na je trip.

Sorry als jullie gek worden van alle lsd vragen van iedereen, maar vindt het altijd fijn om toch wat tips te krijgen!
Bedankt alvast

Pionier

Experimenterende gebruiker
Krijg je honger tijdens je trip? Vindt dit altijd fijn om te weten zodat ik me daar goed op kan voorbereide
Écht honger krijg ik niet tijdens een LSD trip. Wat wel handig kan zijn is dat je een lichte maaltijd vlak voor je gaat trippen tot je neemt. Tijdens de trip denk je in eerste instantie niet aan honger (mits je iets hebt gegeten van tevoren), maar je kunt alsnog versnaperingen op voorraad hebben liggen als je gaat trippen. Want het is namelijk zo dat je tijdens LSD zin kan gaan hebben in gezond eten.
Denk hierbij aan lekker zoet fruit bijvoorbeeld, zoals watermeloen, ananas, mango, een sappige appel, etc.. En niet te vergeten, pure chocolade kan echt hemels smaken tijdens LSD :).
Doordat je gezond eet had ik in mijn beleving ook echt het gevoel dat ik me een stuk gezonder voelde en dus ook de trip een positieve invloed had hier op.

Kan je slapen met lsd in slaap vallen (dus om 20:00 innemen en dan rond een uurtje of 03:00 gaan slapen)
Of is het slimmer om hem eerder te nemen en te gaan slapen na je trip.
Slapen na LSD is bij mij uit ten boze :wink:
Ook al begon ik om 19:00 of 17:00, en zélfs om 14:00 een keer (maar dat was wel ook mijn heftigste/langste trip ooit) is doorhalen bij mij de enige optie.

Over de werkingsduur van LSD kan ik zeggen dat wanneer je de zegels onder de tong legt (sublinguaal) de werking na circa 20 minuten zal optreden.

Na circa 20 minuten zal er een zogenoemde build up optreden die ongeveer 2 uur duurt. Een build up in de trip kun je ervaren als de trip die heftiger en heftiger wordt tot het de piek heeft bereikt.

Dus, na circa 2 uur en 30 minuten zul je de piek van de LSD trip bereikt hebben. De piek op LSD kenmerkt zich als een plateau waar je, naar gelang de dosis, een constante intensiteit beleeft tijdens die ene trip. In dit geval zal 180 microgram een piekplateau van ongeveer 3 tot 5 uur kunnen aanhouden (dat was mijn ervaring tenminste). Dat verschilt dus van persoon tot persoon.

Dan zit je al op ongeveer 6½. Na de piekplateau van LSD zul je dus ervaren dat de trip stukje bij beetje gaat afzwakken. LSD heeft meestal de neiging om een lang staartje te hebben als het gaat om de uitwerkingsduur. Uit eerdere ervaringen kan ik zeggen dat ik na de piek, tot wel soms 8 uur erna, lettertjes van dichtbij nog voor een laatste keer wel eens zie 'dansen'. Je kan dus zeggen dat na ongeveer 14 uur met 180 microgram in je systeem de LSD nog trekjes kan vertonen van visuals. Maar ook dat verschilt van persoon tot persoon hoelang de uitwerkingsduur aanwezig is.

In mijn beleving wanneer ±14 uur verstreken zijn vanaf het moment van inname, ik dan nóg steeds geen oog dicht kan doen. Mentale aspecten blijven bij mij nog altijd door ratelen dat zich kan uiten in denken, denken en nog eens denken :wink:

Mijn advies:
Zorg ervoor dat je de dag erna sowieso geen verplichtingen hebt! Want dit kan de trip een negatieve draai geven als je kopzorgen krijgt over morgen.
Begin zo vroeg mogelijk mits je planning het toelaat.
Als je voor een keertje niet slapen na LSD geen probleem vind, is mijn ervaring om gewoon lekker in de namiddag (17:00/18:00) te beginnen. Daarna kijk ik dus wel hoe ver ik kom en is morgen iets waar ik niet aan denk :blush:

Groeten,

Pionier

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het wel een aanrader om al voor 12 uur 's middags te beginnen. Meestal begin ik nu zo 'n 11 uur 's ochtends. Op die manier kun je 's nachts na 12en wel slapen. Na zo'n uitputtende dag op lsd is het gewoon heel belangrijk dat je lichaam en geest goede rust krijgen. Verder pak je op die manier ook de hele dag mee qua zonlicht en kun je 's middags goed actief zijn (gaat goed samen met lsd) en 's avonds geleidelijk rustiger aan doen.

Persoonlijk heb ik juist wel dat ik heel erg honger krijg van lsd. Met een grote neiging naar gezond eten ja.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
We worden hier niet zomaar gek van vragen hoor, juist goed dat je ze stelt.

Wanneer je wil starten met je trip is aan jou. Mijn eigen voorkeur zou zijn eind van de middag of begin vroege avond, maar ik ben een avond/nachtmens en heb ook niet zo behoefte om actief te zijn op LSD zoals Mindless, verschilt gewoon een beetje per persoon wat je fijn vindt. Het is wel leuk om zowel de middag als de avond mee te krijgen in je trip, want licht en donker geven een eigen unieke sfeer.

Hoe lang de trip precies duurt verschilt per persoon en hangt ook wel enigszins af van de dosis volgens mij, maar om 20.00 uur starten en 3.00 uur 's nachts slapen is denk ik met grote kans te optimistisch gedacht. De staart van LSD heeft een traag verloop. Ik kan na 12 uur echt nog niet slapen. Sterker nog, mijn vorige keer (188 ug ALD-52) heb ik ruim 13 uur na inname een benzo genomen, omdat ik echt nog flink aanwezige visuals had en het wel erg laat begon te worden. Als ik de spontane uitwerking had afgewacht had het nog wel een paar uur geduurd tot volledige nuchterheid schat ik in. Opzich is dat niet zo erg, als je het geen probleem vindt om overdag te slapen, of door te halen, maar je bent kapot na zo'n lange tijd trippen, dus dat laatste is misschien af te raden (en een benzo nemen eigenlijk ook, want dat wordt te snel een gewoonte). Hou voor de zekerheid de dag erop vrij van afspraken of andere verplichtingen.

Zelf heb ik totaal geen honger op LSD, en krijg ik echt geen volledige maaltijd weg. Het is wel goed om wat te eten als het je lukt, want je bent toch lang onderweg. Zoals hierboven al gezegd zijn stukjes fruit lekker, ook als je niet echt honger hebt is het wel grappig om verschillende smaaksensaties uit te proberen, want de LSD geeft daar een eigen touch aan. :) Een raket-ijsje valt ook te proberen en zelfs nootjes vind ik soms ook nog wel lekker, niet teveel, want dat is al snel wat aan de droge kant. Chips vind ik niet te vreten op psychedelica, alsof je je mond vol met potgrond stopt.

jasperelst

Newbie
bedankt voor de reacties! denk dat ik gwn wat fruit klaar maak en dat maar eens probeer. Ik denk dat ik dan maar rond een uurtje of 3-4 ga beginnen. Niet te laat en haal dan niet gelijk een hele nacht door (hoop ik dan :tongueout:) en al val ik pas volgende dag om 6 uur inslaap, ik heb zondag mooi vrij genomen dus dat gaat wel goed komen. Ik probeer er een mooi trip reportje van te maken!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Beetje laat met reageren maar heel veel plezier gewenst @jasperelst !

Bij mij duurt het ook circa 12 uur voordat ik weer kan slapen. Dus als je tussen 15.00-16.00 uur begint zou ik er rekening mee houden dat je tot 3-4 uur in de ochtend bezig bent... Zoals al gezegd kan fruit echt zalig zijn voor de smaaksensatie. Zelf vind ik nootjes en chocolade ook lekker en leuk. Later in de trip krijg ik zelf ook echt wel honger. Bij voorkeur heb ik dan een super-gezonde zelf-gekookte maaltijd klaarstaan om op te warmen. Want echt koken lukt me niet tijdens een LSD trip :sweatsmile:

Ik kijk al uit naar je trip-reportje!

Bovenaan