Lsd, wat voorbereidende vraagjes

iSmokex

Bewuste gebruiker
Heey!

Ongeveer 9 maanden geleden heb ik voor het eerst LSD geprobeert. Dit beviel mij heel erg, mooie visuals en rare gedachtestromen en alles beleefde ik zo ongelovelijk intens. Toch heb ik het gevoel dat er nog zoveel meer kanten zijn, en als ik terug kijk waren de omstandigheden ook niet ideaal.
Binnenkort, als de ouders van een vriend weer op vakantie gaan kunnen wij in dit huis gaan trippen (Wel eerst in de natuur, duingebied/strand en er is ook een bos in de buurt).
Het beloofd een geweldige trip te worden en heb er ook echt veel zin in! Door de hoge verwachtingen die zijn onstaan door de eerste keer, wil ik er ook wel zeker van zijn dat het ook echt allemaal op rolletjes loopt.

Ik wil voor deze keer ongeveer 85ug nemen. De gene van wie ik die lsd de vorige keer had gehaald beweerde dat de zegels 220ug waren, maar dit geloof ik dus niet. Als ik kijk naar mijn eigen ervaring, kan ik het me wel voorstellen. Maar 2 andere vrienden gaven na de eerste keer aan dat hun er wel meer van hadden verwacht en ik had, als ik het zo hoorde wel sterkere visuele hallucinaties. De jongen die de vorige keer zei dat hij er meer van had verwacht is van plan ongeveer 114ug te nemen. Verder nemen de 2 anderen, die geen ervaring hebben met trippende middelen waarschijnlijk ook 85ug.
Ik denk dat dit wel goede doseringen zijn, ik weet dat dit geheel verschilt per persoon maar had gister dus een discussie met iemand. Ik dacht dat gewicht wel uit zou maken, omdat met een groter postuur waarschijnlijk een lagere concentratie lsd in zijn bloed zou krijgen dan iemand met een kleiner postuur die eenzelfde dosis neemt.
Dus, iemand kan me hier vast wel vertellen hoe dat zit?

Snap wel dat niet iedereen van het zelfde gewicht en postuur dezelfde hoeveelheid neemt maar dacht dat het wel een rol speelde.
Mochten we na 3 uur na inname het gevoel hebben dat we wel wat meer willen, willen we nog een halve of hele zegel (57 ug ) bijnemen.. Had gelezen dat dit op een bepaald moment geen zin meer heeft, na hoeveel uur is dit?

Verder kwam ik een topic tegen waarin iemand zei dat lsd ook invloed heeft op serotonine. Bestaat er kruistolerantie met mdma? En in welke mate?
Met welke middelen bestaat er nog meer kruistolerantie?

Nou, ik hoor het wel en alvast bedankt :wave:

heb er zin in :hearteyes:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Lol, hij gaat 114 µq nemen? Jij krijgt zegels nauwkeurig tot op de µg? :tearsofjoy:

maargoed, ik zou zeggen ga toch maar voor de 100µg. Opzich is het visuele spectakel daarmee niet té maar wel mooi... Voor de rest goeie muziek met een goede subwoofer.

Edit: tot een uurtje na de eerste kan je bijpakken, hoewel alles in een keer sowieso stukken beter is... Met die hoeveelheden (80 + evt 50) kan je niet slechtgaan met een goede voorbereiding :)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Lavalamp zei:
Lol, hij gaat 114 µq nemen? Jij krijgt zegels nauwkeurig tot op de µg? :tearsofjoy:
De zegels zijn 57µg, hij neemt er 2?

Verder leert mijn ervaring dat het onder de 100µg eigenlijk de moeite niet waard is. Kruistolerantie met mdma kan ik me niet voorstellen, maar het lijkt me niet dat je in een nasleep van een MDMA crash zin hebt in LSD.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Het zijn inderdaad zegels van ongeveer 57mics.
Dus binnen een uur na inname van de eerste moet er al bijgepakt worden en kan niet later? Het kan dan toch zijn dat de trip nog niet eens op 'volle sterkte' is?

En nee zit niet in de crash van mdma als ik het neem. Dat deed ik zaterdag en de lsd trip is of zaterdag of we moeten nog ff kijken :grin:

leppeh

Bewuste gebruiker
Kruistolerantie bestaat er absoluut niet, daar hoef je je niet druk om te maken. Zowel MDMA als LSD doen iets met serotonine, alleen laat MDMA het los in je synapsen en voorkomt het de heropname en bindt LSD op de receptoren waar serotonine ook op bindt. Als dit je niks zegt dan kun je hier wat meer lezen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Synaps

Vooral het plaatje wat erbij staat is wel duidelijk. LSD doet dus 'alsof' het serotonine is, terwijl MDMA serotonine daadwerkelijk laat vrijkomen.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Aah oke bedankt!

Maargoed, als ik de zegel onder mn tong leg, kan ik dan echt niet na 2 uur ofzo pas bijpakken? Binnen een uur doen lijkt me een beetje 'riskant' omdat t gevoel dan nog niet op volle sterkte hoeft te zijn..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
iSmokex zei:
Aah oke bedankt!

Maargoed, als ik de zegel onder mn tong leg, kan ik dan echt niet na 2 uur ofzo pas bijpakken? Binnen een uur doen lijkt me een beetje 'riskant' omdat t gevoel dan nog niet op volle sterkte hoeft te zijn..

Ja dit moet echt.
Eigenlijk heeft het al niet echt veel zin meer als je trip net is begonnen.
Dan verleng je het effect wel, en de piek zal misschien wat langer aanhouden.
Hij word echter niet heftiger of intenser.

Hoeveel mics had je je eerste keer gebruikt?
Als dit 1 zegel was ( die 57mics) dan is die 85 in mijn ogen wel een goede dosis en niet te laag zoals sommige adviseren. Wil je het halverwege je trip toch nog wat vager hebben kun je ook een jointje roken ( als je dat toch al deed, gewoon een stevigere) of tik wat lachgas op de kop :hearteyes:

Je vrienden zou ik als dat makkelijk is nog iets minder geven.
Ik ben 1.87 en tripte de eerste keer al best hard op 67mics. Achteraf gezien was het een trip van niets, maar zeker als ze nog nooit enige psychedelica geprobeerd hebben kan het wat te heftig worden. Better safe then sorry!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ja das waar, maar ik dacht door het weg laten van het gewicht het wel duidelijk te zijn dat dit niet noemenswaardig is.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Oké, ik denk dat ik dan toch maar gewoon in een keer anderhalf van 57 mics neem (ben ongeveer 58kg en 1.75m) . Die vriend waarsg 2, zal de anderen aanraden met 1 te beginnen maar ik weet niet of ze dit advies tot zich gaan nemen.
Wel jammer dat bijpakken dus eigenlijk geen zin heeft, maarja ik vertrouw er wel op dat het allemaal goed zal komen (:

KoxBox

Badass junkie
iSmokex zei:
Oké, ik denk dat ik dan toch maar gewoon in een keer anderhalf van 57 mics neem (ben ongeveer 58kg en 1.75m) . Die vriend waarsg 2, zal de anderen aanraden met 1 te beginnen maar ik weet niet of ze dit advies tot zich gaan nemen.
Wel jammer dat bijpakken dus eigenlijk geen zin heeft, maarja ik vertrouw er wel op dat het allemaal goed zal komen (:
Komt zeker goed! Ik ben 1m78, 65kg en ik trip ook vlotjes op een 70mics. :grin:
Het is dan wel geen overdonderende ervaring maar wel een leuke dosis om het stofje een beetje te gaan verkennen en er mee te spelen. :hearteyes:

Bovenaan