Maakt drugs je...

Sinds ik (hard)drugs gebruik...

• voel ik me gelukkiger

Stemmen: 30 37,0%
  • heb ik geen zorgen meer

Stemmen: 6 7,4%
  • voel ik me kansloos

Stemmen: 4 4,9%
  • voel ik me minder prettig

Stemmen: 2 2,5%
  • voel ik me vaker depressief

Stemmen: 9 11,1%
  • heb ik meer mensen leren kennen die ook harddrugs gebruiken en dat is fijn

Stemmen: 8 9,9%
  • gaat mijn leven in razend tempo bergafwaarts

Stemmen: 8 9,9%
  • is er niets veranderd in mijn leven

Stemmen: 14 17,3%

• Totaal aantal stemmers
    81

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
... gelukkig
... blij
???

Ik weet dat er meerdere opties mogelijk zijn in de poll, maar kies de meest voor-de-hand-liggende ajb.

Heb je nooit zoiets van; shit, mischien ga ik eerder dood of krijg ik later vreselijke spijt?

Ik heb niks tegen drugsgebruikers, but I was wondering :)

het maakt btw niet uit hoe vaak en wanneer je gebruikt dit is gewoon in het algemeen. Ik weet zelf ook wel dat mensen die elke dag snuiven zich waarschijnlijk iets minder prettig voelen in het dagelijks leven dan mensen die 2 keer per jaar een pilletje nemen maar toch...

Gemini

Badass junkie
Ik heb gekozen voor 'gaat m'n leven bergafwaarts'. Ik versta nu even harddrugs (voornamelijk cocaine) onder drugs, nu heb ik het niet over alcohol oid.
Ik krijg meestal zin in drugs als ik niet lekker in m'n vel zit en met dingen loop die ik niet kan oplossen. Dan geef ik ook toe aan die craving, omdat het me 'even niet meer uitmaakt'. Drugs helpt me niet, het helpt me enkel met het nog kutter voelen om dingen de dag erna.

Martijn.

Belezen gebruiker
...ontspannen.

Ik ben nogal gestresst af en toe. Op de zeldzame momenten dat ik even een paar uur vrije tijd heb, slik ik een flinke kwak benzo's om even in een oase van rust te komen. Dat laadt me echt weer even op. Voor elke benzo heb ik voor mezelf de dosis gevonden op de grens van ultieme ontspannenheid en compleet lam zijn. Dat laatste vind ik namelijk niks, dus daar blijf ik dan nét onder. :wink:

Ik heb dus gekozen voor 'heb ik geen zorgen meer'.

Flameon

Badass junkie
Met drugs op voel ik me ook gelukkiger, wel natuurlijk tot aan de grens.
Een goed glas alcohol, een lekkere benzo, een heerlijk wietje of een lekkere harddrugs kan heel ontspannend werken. Zolang ik het maar met mate gebruik, gelukkig weet ik (meestal) goed de grens

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Over het algemeen probeer ik drugs recreatief te gebruiken, en word er meestal ook wel vrolijk van. Maar ik betrap me er soms wel op als ik zwaar in de shit zit en me kut voel dat ik dan meer ga gebruiken om alles even te onderdrukken en te ontvluchten.

azgaza

Badass junkie
Ik ben in over de gehele lijn een gelukkiger mens geworden sinds ik 'gebruik'. Voornamelijk het genezen van mijn fobieën in 2006 in enkele paddotrips is erg gunstig voor mij als persoon geweest, vriendschappen zijn verstevigd door gebruik. Dat gelukkiger geldt dus óók voor alle nuchtere momenten.

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Veel gelukkiger ja!

Ik heb ook heel veel dalen gekend door echte harddrugs zoals speed, ketamine, benzo's
Nu gebruik ik die zooi gelukkig niet meer en trip ik alleen en dan bij voorkeur op de planten zoals Ayahuasca, paddenstoelen en cacti. Hierdoor ben ik een bewuster en veel gelukkiger mens geworden omdat ik mezelf beter heb leren kennen en niet meer met een bord voor m'n kop leef.

cronos

Wijs gebruiker
gelukkiger als ik het neem,wat niet belet dat ik het kan beklagen als de roes voorbij is...daar ik soms enorm kan afzien van de combinatie speed en alcohol.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Psychedelische drugs hebben een ongelofelijke diepte aan mijn leven toegevoegd. De dalen zijn wat dieper geworden, maar de pieken voornamelijk een stuk hoger. Ik ben echt ongelofelijk dankbaar, vooral voor wat paddo's me allemaal hebben gebracht.

MDMA liet me zien hoeveel geluk dit lichaam in staat is te bevatten. Een keer was genoeg.

Hash leerde me dat ik niet onkwetsbaar ben.

Redelijk positief, denk ik.

Holden

Bewuste gebruiker
DrippTone zei:
Over het algemeen probeer ik drugs recreatief te gebruiken, en word er meestal ook wel vrolijk van. Maar ik betrap me er soms wel op als ik zwaar in de shit zit en me kut voel dat ik dan meer ga gebruiken om alles even te onderdrukken en te ontvluchten.

Idem

Intoxication

Bewuste gebruiker
ik heb gekozen voor dat ik weg ben van de zorgen maar het kutte eraan is, is dat de dag nadien de realiteit dubbel zo hard aankomt :grin:

Wacky

Badass junkie
Geen van allen komt nog maar in de buurt om alles te dekken natuurlijk.

Pieken, Dalen, Inzichten, Verwarring, Nieuwe vrienden, verlies van oude vrienden. All of it en nog veel meer.

En al die dingen zijn niet eens goed af te wegen om er een positief of negatief totaal oordeel aan te geven, hoewel ik naar positief neig. En als ik wiet uit het plaatje weg zou halen, zou het zeker positiever zijn.

3970

Wijs gebruiker
Wacky zei:
geen van allen komt nog maar in de buurt om alles te dekken.

Pieken, Dalen, Inzichten, Verwarring, Nieuwe vrienden, verlies van oude vrienden. All of it en nog veel meer.

+1

tramadol

Experimenterende gebruiker
Op zich gelukiger als ik het niet uit de hand laat lopen voel ik me echt goed op drugs.
Als er weer een fase komt dat ik weer verslaafd of het dreigt een probleem te worden vaak door omstandigheden of een hoop onrust/veranderingen in mijn leven dan is het minder....maar ik kom er altijd wel weer boven op.
Dus ik heb gekozen voor gelukigger :)

cronos

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Geen van allen komt nog maar in de buurt om alles te dekken natuurlijk.

En al die dingen zijn niet eens goed af te wegen om er een positief of negatief totaal oordeel aan te geven, hoewel ik naar positief neig. En als ik wiet uit het plaatje weg zou halen, zou het zeker positiever zijn.

wat kan jij dat mooi en wijs zeggen,jij zou inderdaad een goede moderator zijn!!!

Atropa

Bewuste gebruiker
Er is niets veranderd. Behalve dat ik zelfreflectie ben verloren. Spiegelen houd ons in gevangenschap.

Spor

Wijs gebruiker
Voor mij geld geen een van die opties.

Ik word er niet gelukkiger van, maar ook zeker niet depressiever.

Als de optie "Voel ik me een x aantal ervaringen die ik mee had willen maken in mijn leven rijker" dan had ik die gekozen :P

Sarori

Bewuste gebruiker
Alles is hier hetzelfde gebleven. De wens om soms even aan de realiteit te ontsnappen is welbeschouwd net zo stupide als de zgn verdieping die drugs je geven....het zit allemaal tussen je oren. Een gezonde nuchtere geest is veel veerkrachtiger en alerter dan een bezoedelde geest en heeft ook een veel grotere capaciteit tot waarnemen en onderzoeken.

Het is hooguit weleens lekker om mijn bewustzijn weloverwogen met een middel te veranderen, omdat ik dat niet altijd zelf kan oproepen op de momenten dat ik daar naar verlang. In die zin beschouw ik het als een zwakte dat ik dan naar drugs dien te grijpen.

Hashja

Bewuste gebruiker
Spor zei:
Voor mij geld geen een van die opties.

Ik word er niet gelukkiger van, maar ook zeker niet depressiever.

Als de optie "Voel ik me een x aantal ervaringen die ik mee had willen maken in mijn leven rijker" dan had ik die gekozen :P

Geld ook het meeste voor mij, daarom koos ik voor "voel ik me gelukkiger".

Ik gebruik drugs altijd recratief en doe erg veel research na de 'to do' drug. Ook de avond zelf kent veel voorbereiding. Mede daardoor heb ik alleen nog geweldige dingen meegemaakt.
Prachtige ervaringen en bijzondere momenten, ook zeer hilarische en confronterende.

''t heeft me eigenlijk alleen nog maar 'beter' en gelukkiger gemaakt in dat opzicht.

Verstandig gebruik :hearteyes:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
None of the above. Als er bij optie 1 "blij" had gestaan in plaats van "gelukkig", was ik daar voor gegaan. Maar als je je geluk vindt in drugs zou ik toch aan mezelf gaan twijfelen..

Sterreh

Is er niets veranderd in mijn leven.
Ik ben een weekend - gebruikster en in het dagelijkse leven ben ik gewoon het brave meisje dat ik altijd al was :grin: !!

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Atropa zei:
Er is niets veranderd. Behalve dat ik zelfreflectie ben verloren. Spiegelen houd ons in gevangenschap.

Dat ben ik niet met je eens, je kunt ook naar jezelf kijken zonder kritisch erover te zijn. Ik kijk genoeg naar mezelf, en dan kan ik denken van hmm dat is fout of dat is goed. Maar vaak hecht ik geen waarde aan die oordelen, maar kijk ik dan naar wat ik heb gedaan en of ik het nog eens zou doen. Wat ik ervan heb geleerd etc.
Sommige mensen kijken naar zichzelf en denken dat moet ik nooit meer doen, en stoppen zich zo in een kooi.
Ik kijk naar mezelf en zeg dat moet ik vaker doen, of er meer van leren. Ik voel me vrij als ik in de spiegel kijk.

cropp

Badass junkie
het eerste wat bij het begrip harddrugs in me opkomt is speed en coke, en daarvan word je op lange termijn niet gelukkig

Skippy

Wijs gebruiker
Eigenlijk telt alles wel mee, ik voel me als ik drugs gebruikt heb gelukkiger, de dag erna meer depressief en kansloos, voel ik me minder prettig, de rest van de week gaat bergafwaarts, in het weekend is er niks veranderd in mijn leven , en dan ben ik blij dat ik weer mensen zie die ook drugs gebruiken.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Skippy zei:
Eigenlijk telt alles wel mee, ik voel me als ik drugs gebruikt heb gelukkiger, de dag erna meer depressief en kansloos, voel ik me minder prettig, de rest van de week gaat bergafwaarts, in het weekend is er niks veranderd in mijn leven , en dan ben ik blij dat ik weer mensen zie die ook drugs gebruiken.

haha :grin:
ok ik geef toe dat het niet de duidelijkste poll is
maar zoals je het beschrijft klinkt het een beetje als een routine in je leven?
dat zou betekenen dat er op de lange termijn wel degelijk iets veranderd in je leven tog

Skippy

Wijs gebruiker
pbwebmaster zei:
Skippy zei:

haha :grin:
ok ik geef toe dat het niet de duidelijkste poll is
maar zoals je het beschrijft klinkt het een beetje als een routine in je leven?
dat zou betekenen dat er op de lange termijn wel degelijk iets veranderd in je leven tog

Ja heb je gelijk in, maar zo erg is het nog niet hoor .

Immo

Badass junkie
Ik ben eigenlijk heel mijn leven al gelukkig maar ik denk dat drugs mijn leven nog beter heeft gemaakt. De geweldige herinnering, de geweldige moment die ik met drugs heb meegemaakt. En de vele mooie dingen die drugs mij nog gaan brengen. Het is echt een toevoeging aan mijn leven. Ik denk dat mijn leven minder leuk zou zijn zonder het gebruik van drugs. Ik ben nu een aantal jaar redelijk actief bezig met drugs en ik heb eigenlijk nog nauwelijks nadelen van ondervonden, en ik hoop dat ik deze er ook niet zullen komen. Tot die tijd ben ik van plan rustig aan door te gaan met het gebruiken met drugs tot de lol er vanaf zal gaan. :)

aapkut

Badass junkie
ik gebruik drugs als een leuk dagje uit somige mensen gaan naar het pret park ofzo andere gaan naar de bios ik eet liever paddo's of leg een zeggel op me tong :P

Ik zie het meer als een leuke sociale ervaring.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
wobble zei:
ik gebruik drugs als een leuk dagje uit somige mensen gaan naar het pret park ofzo andere gaan naar de bios ik eet liever paddo's of leg een zeggel op me tong :P

Ik zie het meer als een leuke sociale ervaring.

Nog leuker is om die zegel of paddo's te nemen op je dagje uit, efteling heerst! :grin:

ootje

Ja meer opties ook in mijn geval.

Je kunt met drugs natuurlijk een hoop leuke ervaringen opdoen en later heb je er leuke herinneringen aan. Het geeft mij ook een goed gevoel als ik me af en toe eens goed kan laten gaan. Wel op een positieve manier natuurlijk. Anderzijds is het ook zo dat drugs niet altijd goed uitpakken, en dan is het natuurlijk een andere zaak. Dan ga je je vaak depressief voelen en zul je ff bergafwaarts gaan.

Drugs maakt me gelukkig als je het goed gebruikt, gebruik je het slecht ga ik me vaak ook heel kut voelen.

Bovenaan