Maand verslaafd geweest en nu tramadol

Roxieee

Newbie
Hey mensen.
Zoals jullie in mijn vorige topic hebben gelezen vertelde ik dat ik een maand lang verslaafd was aan 3mmc. En dat ik er nu vanaf ben. Inmiddels nu al 6 dagen. Beetje stom en dom verhaal maar 4 maanden geleden heb ik een maagverkleining gehad. Door niet meer verslaafd te kunnen zijn aan eten werd het 3mmc. Gelukkig na een maand er ook weer mee gestopt. Maar ik heb nu een tandvlees ontsteking en tramadol gekregen. Dit ook omdat bijvoorbeeld ibuprofen niet meer helpt op me lichaam omdat me maag die stoffen niet meer opneemt. Dus de enige oplossing van de dokter TRAMADOL. Nu lees ik de gekste horror verhalen over tramadol en 3mmc zoals een serotoninesyndroom. Nu vraag ik me af. Kan ik dit middel gewoon nemen aangezien ik 6 dagen clean ben? Ik moet echt van de pijn af in me tandvlees. Ik hoop oprecht dat iemand me hier bij kan helpen!!!! 🥲😭

Nihilist88

Badass junkie
Maandje 3mmc, best çva nog, ben je er nog snel vanaf. Als daar al kleine week tussenzit, dan gaat Tramadol echt niet vr serotoninesyndroom zorgen.
Heb zelf periode gehad v maand waar ik Tramadol nam voor nierkolieken, niet elke dag, maar zeker 3/4 vd periode, terwijl ik toen ook mirtazapine en citalopram nam. Ik kaarte dit bij mn huisarts aan of dit ok was en ze zag hier geen probleem in.
Dus in jou geval zou ik me ook geen zorgen maken.

Btw, Tramadol wordt misschien wat overdreven bestempeld als gevaarlijk en de interactie met andere medicijnen/drugs.

_shikantaza

Badass junkie
Blijf nou van dat spul af. Lees je eigen thread in het verslavingssubforum nog eens terug. Je bent pas 6 dagen clean. Als je weer gaat gebruiken beland je in de zelfde ellende of nog erger. Je zegt dat je verslaafd was maar het feit dat je je af gaat vragen of je kunt gebruiken terwijl je medicijnen slikt die daar niet goed mee samengaan en ergnstige problemen op kunnen leveren zegt mij genoeg: jij bent verslaafd.

Laatst bewerkt:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Blijf nou van dat spul af. Lees je eigen thread in het verslavingssubforum nog eens terug. Je bent pas 6 dagen clean. Als je weer gaat gebruiken beland je in de zelfde ellende of nog erger. Je zegt dat je verslaafd was maar het feit dat je je af gaat vragen of je kunt gebruiken terwijl je medicijnen slikt die daar niet goed mee samengaan en ergnstige problemen op kunnen leveren zegt mij genoeg: jij bent verslaafd.

Jij slaat de bal toch even mis. TS is intussen al 6 dagen gestopt met 3mmc gebruik en moet nu tramadol nemen voor pijn door ontsteking. TS gaat geen 3mmc gebruiken maar vroeg zich enkel af als het nu kwaad kan dit medicijn te nemen.

_shikantaza

Badass junkie
Jij slaat de bal toch even mis. TS is intussen al 6 dagen gestopt met 3mmc gebruik en moet nu tramadol nemen voor pijn door ontsteking. TS gaat geen 3mmc gebruiken maar vroeg zich enkel af als het nu kwaad kan dit medicijn te nemen.
Ik zie het inderdaad. Niet goed gelezen, sorry TS 😊

De Zandman

DF-koning
Als je een maagverkleining hebt gehad ( gastric bypass operatie,) dan mag je nooit meer pijnstillers uit de categorie NSAID's nemen!!
Daaronder vallen naproxen, ibuprofen, en diclofenac.
Daar kun je bloedingen van krijgen!
Niet meer doen dus!
Heeft de chirurg dit nooit gezegd?
Vooral diclofenac is een hele kwaaie....daar moet je sowieso een maag bescherming ( omeprazol) bij innemen om schade aan de maag te voorkomen....

Laatst bewerkt:
Bovenaan