Mainline's psychiatrie special

Mainline_HR

Gevalideerde professional
Professional
Het nieuwe Mainline tijdschrift is weer uit. Dit keer staat er van alles in over de combinatie drugs en psychiatrie.
Lees onder andere over:
  • Emmanuel's ervaring met psychoses door meth gebruik
  • Een interview met een psychiater die voor Jellinek werkt
  • De lopende onderzoeken naar paddo's, ketamine en ayahuasca tegen depressie
  • Het druggebruik van borderliners
Om maar een paar dingen te noemen.

In de bijlage een - ietwat wazige, maar hopelijk nog leesbare - selectie van de psychiatrie special. En natuurlijk kan ik je ook weer een gratis kopie toesturen als je mij via PB jouw postadres doorgeeft. Ons tijdschrift is alleen voor druggebruikers en de distributie selectief, waardoor het helaas niet digitaal verkrijgbaar is.

Veel leesplezier!

Bijlagen

• blob.jpg
    blob.jpg
    262,2 KB · Weergaven: 16
  • blob.jpg
    blob.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 15
  • blob.jpg
    blob.jpg
    115,5 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Dank voor deze interessante editie , en dat wij het mogen lezen! PB is on the way!

Goede en leerzame keuze van onderwerpen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De lopende onderzoeken naar paddo's, ketamine en ayahuasca depressie
Hier ben ik wel benieuwd naar. Staat er hierover meer in het tijdschrift dan de pagina die je nu als bijlage hebt toegevoegd? Als er meer is wil ik wel een exemplaar thuis ontvangen namelijk, als er niet meer over dit onderwerp in staat vind ik het anders een beetje zonde van het papier.

Mainline_HR

Professional
Hier ben ik wel benieuwd naar. Staat er hierover meer in het tijdschrift dan de pagina die je nu als bijlage hebt toegevoegd? Als er meer is wil ik wel een exemplaar thuis ontvangen namelijk, als er niet meer over dit onderwerp in staat vind ik het anders een beetje zonde van het papier.

In de bijlage vind je inderdaad al het hele artikel. Niet zo lang ben ik bang, maar erg interessant.
Misschien dat je het al kent, maar ter voorbereiding van het artikel heb ik grotendeels de database van Stichting Open gebruikt:
http://www.stichtingopen.nl/publications/scientific-papers/subject/depression/
Hier kan je best veel wetenschappelijke artikelen vinden over het onderwerp.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dank je, dan lees ik de bijlage even. Vond het wat kort inderdaad, maar ben benieuwd of er nog iets nieuws voor mij in staat. Ben redelijk goed ingelezen op dat onderwerp.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
@MainlineSara Als jullie soms lastig aan wetenschappelijke artikelen komen , op www.medscape.com staan soms zeer verfrissende informatie. Denk aan "Psychedelic Reflux" en meer over van alles. Soms komt er wat interessants bij. Gewoon member worden zou ik doen :sunglasses:

Mainline_HR

Professional
Dank je @Tijdloos ! Ik heb me opgegeven voor de wekelijkse nieuwsbrief. Heb wel altijd weinig tijd om te lezen en steeds heeeeeel veel nieuws en artikelen om door te nemen, en dit ziet er uit als vrij algemene medische info, maar er zit vast af en toe iets interessants tussen.

Bovenaan