mao-remmers + truffels?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Beste mede forumers,

Ik wil binnenkort weer eens gaan trippen op truffeltjes, nu is het zo dat de enige mogelijkheid die ik heb ze te bestellen via bovenstaande site. Hier hebben ze porties van 10 gram, wat ik eigenlijk net te weinig vind. We doen het altijd maar met z'n 2e of ik alleen dus een 2e portie extra kopen voor 2 a 3 gram vind ik een beetje zonde. Nu zat ik er aan te denken om mao-remmers bij te nemen. Ik heb hier nog geen ervaring mee (wel genoeg met trippen) en wilde jullie om ervaringen vragen.

Ook heb ik gelezen dat grapefruitsap ervoor gebruikt kan worden, heeft dit (voldoende) werking en hoeveel zou je dan ongeveer moeten drinken en hoelang voor je de truffels inneemt?

Als dit een fabeltje is welke mao-remmer die je ook bij azarius kunt bestellen kan ik dan het beste nemen t.o.v. bereiding, innemen en werking?

Alvast bedankt :)

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Er zijn veel Mao-remmers, en degene die ik persoonlijk het beste vind zijn harmala zaden. Dit is makkelijk aangezien je er niet zo veel van op hoeft en het dus in capsules kunt doen. Het is ook een sterke mao-remmer en de misselijkheid is wat minder dan bij bijvoorbeeld caapi.

Houd er wel rekening dat de portie ongeveer qua sterkte kan verdubbelen. Mentaal gaat het echt behoorlijk ver bij mij. Lees je ook goed in wat je wel en niet erbij kan innemen, want sommige voedingsproducten worden er giftig door en van andere wordt je heel misselijk.

Een mogelijkheid:
- Neem 3gram fijngemalen harmala zaden in lege capsules en neem dit met wat water in.
- Neem 30 min later de truffels in op die manier die je fijn vindt.

Zelf maak ik altijd een fruitshake met paddo's of truffels van ongeveer een halfe liter zodat je de truffels niet echt smaakt. je behoud de volle sterkte en het komt ook nog eens een stuk sneller op aangezien de truffels heel klein zijn gemaakt door de blender.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke bedankt voor de info!

Aangezien jij zegt dat de sterkte kan verdubbelen, is dit ook een verdubbeling qua werkingsduur?
En zou ik ook ipv. 3gram zaden dan 1,5gr. kunnen nemen om er een beetje mee bekend te raken?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het duurt wel wat langer aangezien de mao-remmer ervoor zorgt dat de stoffen in de truffels niet worden afgebroken.

Ik heb wel alleen hawaiaantjes gecombineerd met een mao-remmer, en de trip duurde toen toch wel 2 uur langer.

1,5gram kan ook, en is misschien ook wel goed wat je al zei.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dan ga ik dat proberen, de zaadjes hebben verder geen preparatie nodig? Alleen vermalen?

EDIT: Op azarius zie ik ook staan dat het je trip echt kan veranderen, dus niet alleen versterken en verlengen maar ook bijv. visueler maken. Iemand hier ervaring mee?

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mao-remmer geeft sowieso een gevoel op het lichaam, en je gaat er ook iets anders door denken, tenminste dat is mijn eigen ervaring. Ik heb het wel eens alleen zonder iets erbij genomen.

Er zitten verschillende soorten stoffen in truffels, en sommige schijnen alleen te werken in combinatie met mao-remmers. De trip zou dus ook anders zijn, ik heb hier wel eens wat over gepost. Mijn ervaring is ook dat de trip iets anders is.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Petrovic zei:
Mao-remmer geeft sowieso een gevoel op het lichaam, en je gaat er ook iets anders door denken, tenminste dat is mijn eigen ervaring. Ik heb het wel eens alleen zonder iets erbij genomen.

Er zitten verschillende soorten stoffen in truffels, en sommige schijnen alleen te werken in combinatie met mao-remmers. De trip zou dus ook anders zijn, ik heb hier wel eens wat over gepost. Mijn ervaring is ook dat de trip iets anders is.

Oke dan houd ik hier rekening mee, is het wel gewoon te combineren met wiet? En ik gebruik ook ventolin(salbutamol) voor mijn astma, levert dit nog problemen op? Kan hier niets over vinden namelijl.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Wiet kan gewoon, maar wacht eerst maar eens af hoe het valt. Ventolin zou ik niet weten. Neem het niet voordat je het weet! Als je pech hebt kan je behoorlijk ziek worden en wie weet zelfs meer..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Oke heb dus gevonden dat de combi salbutamol + mao-remmers een vergrote kans geeft op cardiovasculaire aandoeningen. Denk vermeld het hier ook even voor mensen die in de toekomst de search gebruiken.

Stond gewoon op de bijsluiter trouwens :rolleyes:

Nathaniel

Wijs gebruiker
PepTalk zei:
EDIT: Op azarius zie ik ook staan dat het je trip echt kan veranderen, dus niet alleen versterken en verlengen maar ook bijv. visueler maken. Iemand hier ervaring mee?

Geen ervaring mee.
Maar Paddo's (en neem dus aan ook truffels) bevatten naast psilocibine/psilocine ook een DMT soort. Deze zou normaal gesproken gewoon door het lichaam (mao) afgebroken worden wat door de mao-remmer dus voorkomen wordt, en daarmee de ervaring dus anders maakt dan alleen truffels.

NOTE:grin:IT IS EEN REDENATIE GEEN FEIT!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Dit had ik inderdaad ook al ergens gelezen, maar dacht dat dmt maar zeer kort werkzaam was? Dus dan zou het ook maar even tijdens je truffeltrip moeten zijn?

Nathaniel

Wijs gebruiker
Gerookte DMT kristallen werken idd maar kort. Maar oraal met mao-remmer volgens mij altijd wel gewoon paar uurtjes. Ayahuasca is in elk geval niet bepaald met 10 minuutjes voorbij

sjaartrol

Bewuste gebruiker
Maar Paddo's (en neem dus aan ook truffels) bevatten naast psilocibine/psilocine ook een DMT soort. Deze zou normaal gesproken gewoon door het lichaam (mao) afgebroken worden wat door de mao-remmer dus voorkomen wordt, en daarmee de ervaring dus anders maakt dan alleen truffels.

Mmm, daar had ik niets van gehoord,
maar het is toch zo dat psilocine enz in feite DMT is, waar nog een stukje meer aanhangt

=>>DMT = N,N-dimethyl-tryptamine
=>>psilocine = 4-Hydroxy-N,N-dimethyl-tryptamine
=>>psilocybine = 4-phosphoryloxy-N,N-dimethyltryptamine

swat, psilocybine/psilocine zijn mono-amines en worden dus afgebroken door monoamino-oxidase, oftewel MAO..

Nathaniel

Wijs gebruiker
OKee dus er wordt alleen meer Psylocibine opgenomen/omgezet naar Psylocine, wat de trip sterker => "Anders dan wat je daarvoor wellicht gewend was" maakt.

Wat dan weer teniet wordt gedaan door de dosis Paddo's te verkleinen, afhankelijk van de sterkte van de maoi.

PepTalk zei:
Op azarius zie ik ook staan dat het je trip echt kan veranderen, dus niet alleen versterken en verlengen maar ook bijv. visueler maken. Iemand hier ervaring mee?

Niet correct dus, de werkzame stof blijft 1 en dezelfde en het enige wat anders is, is de sterkte wat in de meeste gevallen leidt tot meer visuals.

Maar azarius verkoopt met deze advertising wel wat beter de maoi's :P

EDIT:
Het zou natuurlijk wel kunnen dat een van de andere stoffen die in Paddo's voorkomen een bijzondere relatie met de maoi aangaat of/en dat sommige stof(fen) normaal te weinig aanwezig zijn om er effect van te merken en deze ook beter worden opgenomen door de maoi

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nathaniel zei:
OKee dus er wordt alleen meer Psylocibine opgenomen/omgezet naar Psylocine, wat de trip sterker => "Anders dan wat je daarvoor wellicht gewend was" maakt.

Wat dan weer teniet wordt gedaan door de dosis Paddo's te verkleinen, afhankelijk van de sterkte van de maoi.

PepTalk zei:
Op azarius zie ik ook staan dat het je trip echt kan veranderen, dus niet alleen versterken en verlengen maar ook bijv. visueler maken. Iemand hier ervaring mee?

Niet correct dus, de werkzame stof blijft 1 en dezelfde en het enige wat anders is, is de sterkte wat in de meeste gevallen leidt tot meer visuals.

Maar azarius verkoopt met deze advertising wel wat beter de maoi's :P

EDIT:
Het zou natuurlijk wel kunnen dat een van de andere stoffen die in Paddo's voorkomen een bijzondere relatie met de maoi aangaat of/en dat sommige stof(fen) normaal te weinig aanwezig zijn om er effect van te merken en deze ook beter worden opgenomen door de maoi

Nee stond bij de reacties geloof ik.
Maar je doelt hier dus alleen op de genoemde dmt die er in zou zitten? Want weet zeker dat er veel meer psychoactieve stoffen in zitten.

Nathaniel

Wijs gebruiker
ander -dmt stoffen idd

of we moeten onderzoek doen naar het effect van maoi op bv Baeocystine, dat gaat mij wat boven de pet :P

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Nathaniel zei:
ander -dmt stoffen idd

of we moeten onderzoek doen naar het effect van maoi op bv Baeocystine, dat gaat mij wat boven de pet :P

Hehe, eerst heel je truffels/paddo's vernielen om het te extraheren om daarna te gaan mg of zelfs ug? te gaan afmeten en die te nemen met en zonder mao remmers.

Is inderdaad beetje omslachtig:P

रति

Wijs gebruiker
Hebben meer mensen ervaring met truffels / psilo's & mao remmers? Is de werking anders dan zonder mao remmers?

रति

Wijs gebruiker
NB: Ik kwam bij dit topic uit omdat ik op zoek was naar de werking van curcuma als mao remmer. Ik drink regelmatig zelfgemaakte chai thee waar oa curcuma in zit (voor mijn plezier, niet voor een effect). Gaat dit effect hebben op mijn truffeltrips?

Laatst bewerkt:

Parelcouscous

Experimenterende gebruiker
Hebben meer mensen ervaring met truffels / psilo's & mao remmers? Is de werking anders dan zonder mao remmers?

Jazeker. Een vriend van me had een paar jaar terug een speciaal soort tabak van zijn moeder gekregen uit Zuid-Amerika (Ze was op zo'n Ayahuasca kuur 'vakantie' geweest). We hebben toen met 4 man een dun licht hasj jointje gerookt met deze MAO-remmer tabak. Daarna namen we truffels in. Ik heb denk ik 70% van het doosje gegeten en zelfs een half uur later nog overgegeven, en ik ben 1.93 lang en 88 kilo, dus dat was zeker geen hoge dosis. Dit was veruit, VERUIT de meest intense truffel trip die ik ooit heb meegemaakt. De horizon was rood-ish van de zonsondergang, maar bij mij was hij roze/groen/blauw/paars/geel/blauw/gee/rood etc. Alle kleuren veranderden de hele tijd. Ik ervaarde dit als ontzettend bizar, want eerder kreeg ik alleen het effect van truffels dat muren gingen 'kriebelen', of dat lijnen en randen een beetje bewogen. Zeker een aanrader. Let wel op dat je bepaalde soorten voeding niet/minder eet (hoog in tyramine voedsel) en dat je geen andere MAO remmers gebruikt! Hiermee kun je hele serieuze problemen krijgen met je gezondheid (aanvallen, serotonine syndroom etc).

(Disclaimer: Not a doctor)

Bovenaan