Marihuana en spierontwikkeling

Smoken

Bewuste gebruiker
Dag iedereen :stoned:

Ik ben Ruben, ik ben 18, en ik hou wel van een jointje op z'n tijd en ook wel twee of drie :P

Nu is het geval dat ik al ongeveer 4 maanden lang heftig train.
Ik heb namelijk een trainingsprogamma, van toen ik begon 10 minuten, tot nu, een uur per dag.
Dit doe ik, omdat ik veel afgevallen ben (van 81 kilo naar 69) opzettelijk, omdat ik graag de verloren spiermassa tijdens het afvallen terug wil winnen (wat nu wel is gelukt) en om mezelf te bewijzen train ik dus nu.

Na dit vele afvallen en harde trainen kan ik zeggen dat ik trots ben met wat ik gepresteerd heb, want ik heb me lichaam veel gespierder zien worden.
En ik ben blij dat ik hiermee begonnen ben en wil ook gewoon blijven trainen om me lichaam sterker te maken en in conditie te houden.

Maar nu zit het dus zo, dat ik het heel druk heb met school de laatste tijd en dus alleen echt savonds kan trainen, maar hierdoor wel te energiek ben savonds, maar toch vroeg moet slapen.

Dit komt er op neer dat ik de laatste tijd, voor het slapen gaan bijna iedere dag wiet rook (een kleine hoeveelheid en puur). Nu vraag ik mij af heeft dit een negatieve invloed op mijn spierontwikkeling?

Ik weet dat tijdens het stoned zijn de testosteronspiegel laag is, het hormoon wat je mannelijk eruit laat zie (brede schouders, zware stem, baardgroei etc.), maar is het ook zo dat na het harde trainen een joint roken slecht is voor het herstel en de spierontwikkeling??

Sinds dit vele blowen savonds heb ik niet echt een vermindering van spierontwikkeling gemerkt, misschien een beetje, maar het valt mij wel op dat ik dan haast NOOIT spierpijn heb als ik na het trainen wiet rook, de volgende dag en dat vind ik toch raar, want normaal heb ik dat wel.

Dus asjeblieft deel je kennis, geef je mening en geef me mogelijk tips.

Bedankt voor het lezen.

Peaceeeee :mrgreen:

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb nooit gehoord dat marihuana afbreuk zou doen aan je spierontwikkeling. Misschien dat het iets invloed heeft, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat verschil zult merken.

Wel kan ik me voorstellen dat je meer moeite moet doen om jezelf te motiveren om in beweging te komen, maar dat is stoners redelijk eigen :stoned:

Heb er zelf nooit wat van gemerkt, pas toen ik stopte bij de sportschool vanwege luiheid spoelde mijn conditie weg als sneeuw voor de zon :P Zo lang je het vol kunt houden is er niets aan de hand, als je je niet meer kunt motiveren wordt het zeker tijd om te stoppen met één van twee :wink:

Smoken

Bewuste gebruiker
Ja maar het gekke is dus dat ik nooit spierpijn heb als ik stoned ben geweest en heb getraind, ook gewoon als ik na het trainen stoned ben geworden.

Maar inderdaad, soms is het ff jezelf erover heen zetten en gewoon lekker trainen, maar dat hou ik wel vol

SteenS

Experimenterende gebruiker
Uhm, sorry als ik onzin praat, ik ben namelijk een beginner :P
Maar slaat de THC zich na dagelijks gebruik niet op in je lichaam (dat het zich opstapelt enzo), kan dat de spierpijn onderdrukken? Want het is ook een pijnstiller toch heb ik begrepen?

Toen ik nog trainde, kreeg ik meestal niet de dag na het trainen spierpijn, maar de dag daarna, maar dat heb jij zeker niet?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
De afwezigheid van spierpijn is dan misschien te wijten aan de spierontspanning de avond na het trainen.

Dat tijdens het onder invloed zijn de testosteronspiegel lager is (is dit zo :confused: ) heb ik nooit echt gemerkt. Als ik stoned train boek ik veel betere resultaten (let wel, dit geld voor krachttraining!)
Gemiddeld zo'n 5% verbetering als ik gebruikt heb voor de training.
Ik denk dat dit meer mentaal invloed heeft dan fysiek, maar ik merk er in ieder geval niets negatiefs aan.
Ik ben geen body builder, maar om mijn te weinig wegende lichaam wat vlees te geven train(de) ik ook aardig veel.

Ik ken vele jongens die er wel echt hard voor gaan, middeltjes gebruiken en elke avond in de sportschool zijn te vinden, maar ook elke avond in de shop. Bij allemaal blowen ze.

Uiteraard is het gebruik van drugs/tabak nooit goed, zeker niet voor een sporter.
Maar ik denk dat je er afgezien van je longen geen schade mee veroorzaakt op sportief gebied.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SteenS zei:
Uhm, sorry als ik onzin praat, ik ben namelijk een beginner :P
Maar slaat de THC zich na dagelijks gebruik niet op in je lichaam (dat het zich opstapelt enzo), kan dat de spierpijn onderdrukken? Want het is ook een pijnstiller toch heb ik begrepen?

Toen ik nog trainde, kreeg ik meestal niet de dag na het trainen spierpijn, maar de dag daarna, maar dat heb jij zeker niet?

Dat klopt wel, maar het is niet de actieve stof THC die zich opslaat, maar een metaboliet (afbraakstof) daarvan.
Als dit toch als pijnstiller zou werken, en het zich opslaat in het vet en pas na weken is verdwenen zou hij ook geen spierpijn meer moeten krijgen als hij een week lang blowt, en daarna een week niet. Dit is volgens mij niet het geval.

Meestal is de 2e ochtend na de trainingsdag het ergste, als je daar tussenin niet meer getraind hebt. Maar dan merk je de 1e dag toch meestal al wat en komt dat de 2e dag door.
Douchen na 10 minuten rust na het trainen scheeld ook aanzienlijk.
En een goede cooling down uiteraard.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
THC wordt opgeslagen in je vetweefsel en het effect kan maximaal 4-6 uur duren. Daarna breekt je lichaam het nog steeds langzaam af maar dat merk je niet. De afbraakstoffen kunnen als je veel blowt :stoned: wel 2-3 weken teruggevonden worden.

Als je veel blowt kan je wel een continue lichte mist in je kop hebben, dat merk je als je na langdurig gebruik stopt. Echter kan ik me niet voorstellen dat het dan nog pijnstillend werkt. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook bijna nooit meer spierpijn heb sinds ik blow, wel jammer. Vind het altijd wel relaxed, dan weet je dat je goed getraind heb!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
De afbraakstoffen kunnen als je veel blowt :stoned: wel 2-3 weken teruggevonden worden.

Maak hier maar maanden van.
Bij een wat vettig persoon die elke dag meerdere hoge doseringen pakt kan het een maand of 2 aantoonbaar blijven.
SmartieAndMe zei:
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook bijna nooit meer spierpijn heb sinds ik blow, wel jammer. Vind het altijd wel relaxed, dan weet je dat je goed getraind heb!

Maar als je de dag erna weer wilt is het toch wat minder prettig vind ik.
Over de spierpijn kan ik verder weinig zeggen, blowde al stevig toen ik begon met trainen dus kan geen verschil merken. Had soms toch (vooral in het begin) flinke spierpijn, ondanks het blowen de avond na de training.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
SmartieAndMe zei:
http://www.unity.nl/index.php?page=canabis

Unity zegt 2-3 weken, dat is ook wat ik altijd gehoord heb.

2-3 weken als je 'eens' een jointje rookt.
Wss zoals peptalk zegt, als je dagelijks wiet rookt kan dit oplopen tot een koppel maanden.

grts

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
hangt er ook sterk vanaf van de hoeveelheid vetweefsel iemand heeft, maar normaal na een maand zou dat wel lukken ja al kan langer ook.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
1 heftige dosis kan na 2/3 weken nog aantoonbaar zijn.
Wanneer je googled op bijv. aantoonbaarheid thc, vind je in de 1e tien hits een aantal websites waarbij staat vermeld dat bij langdurig en intensief gebruik THC aantoonbaar kan blijven langer dan een maand. In sommige gevallen kan het 3 maanden duren.

Unity is over het algemeen wel betrouw baar met informatie rondom drugs, maar ik ken ook een aantal gevallen persoonlijk waarbij mensen langer dan een maand volledig gestopt zijn en toch positief plassen. In zowel de sportwereld als in dienst, evenals bij pubers die betrapt werden door ouders. Wellicht hebben heel veel mensen ook mazzel en testen ze na 4 jaar fors blowen en 2 weken niet toch negatief.

Smoken

Bewuste gebruiker
Oké, het zou dus mogelijk te maken kunnen hebben met het feit dat de THC nog in het lichaam voorkomt, dat klinkt wel logisch, want ik merkte wel echt een toename in spierpijn, met de toename van de tijd dat het geleden is.

Dus waarschijnlijk zal dat de verklaring zijn, maar ik vraag me wel af of ik dan nog wel spieropbouw heb, als ik vaak stoned ben........
Overigens zal ik niet stoppen met smoken hoor, want ik vind het veel te leuk :P en ik merk nog wel vooruitgang in mijn lichaam, dus wat raden jullie aan? Gewoon lekker doorblowen EN doortrainen? :stoned:

Overigens is alcohol wel echt slecht voor de spieropbouw, dus dat zal ik zeker niet doen.

Peace :wave:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
alcohol is niet zozeer slecht voor je spieropbouw hoor.
Het is meer het gedrag wat vertoont word onder invloed van wat er voor zorgt dat er spieren worden afgebroken.

Ik denk inderdaad dat blowen geen invloed heeft op de snelheid waarmee je spieren aansterken.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou het gewoon lekker beperkt houden en zorgen dat het bij recreatief blijft, dan kan een jointje echt geen kwaad.

Smoken

Bewuste gebruiker
Ja dan doe ik dat gewoon, maar ik doe het wel bijna eigenlijk iedere dag, maar ja het gaat goed samen, school ook, dus ik ga gewoon door met smoken en met trainen.

bertdenw

Newbie
www.dutchbodybuilding.com

ik doe namelijk bodybuilding,en zoals je wss al weet
is voeding het belangrijkste, en in mijn ogen gaan cannabis en disipline niet te samen.
bij mij lukt het niet om,om de 2-3 uur deftige maaltijden te eten indien ik geblowd heb, meestal omdat ik koekjes en andere zooi er tussendoor eet.
ikzelf rook nu maar 1 tje per dag , en dat is na mij laatste maaltijd voor ik ga slapen.
en cannabis heeft idd invloed op de testosteron spiegel( thc wordt gezien als oestrogeen, het vrouwelijk hormoon).Maar dat is te verwaarlozen volgens mij.

Smoken

Bewuste gebruiker
Oké mooi zo.
Ik doe het net als jou ook voornamelijk na het eten, voor het slapen.

Soms ook gewoon overdag met vrienden en dan heb ik ook wel een vreetkick, maar als het nog ruim voor het avond eten is, het ik niet m'n hele eetrooster zeg maar ontregeld. En na het eten kan ik me dan weer gemakkelijk motiveren om te trainen.

Ik wel gemerkt dat het trainen toch veel invloed op je heeft, veel meer dan het blowen.
Ik ben namelijk alleen maar afgevallen, ondanks vreetkicks en heb er al veel spiermassa bij :grin:
Terwijl ik ook echt ziek veel blow xD

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Smoken zei:
Ik wel gemerkt dat het trainen toch veel invloed op je heeft, veel meer dan het blowen.
Ik ben namelijk alleen maar afgevallen, ondanks vreetkicks en heb er al veel spiermassa bij :grin:

Relaxed om te horen! Ben sinds kort begonnen met trainen om mijn conditie en spiermassa weer eens terug te vinden (heb 2 jaar niks gedaan) maar ben niet van plan minder te blowen. Rook momenteel een gram hash in de week dus dat valt sowieso wel mee, maar stoppen is er voorlopig niet bij!

Toch goed om even van anderen te horen dat het wel prima samengaat dan!

Moet zeggen dat het me qua spierpijn ook erg mee valt, gisteren bijna 10km gelopen maar merk er niet zo veel van!

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
bertdenw zei:
voeding het belangrijkste, en in mijn ogen gaan cannabis en disipline niet te samen.
bij mij lukt het niet om,om de 2-3 uur deftige maaltijden te eten indien ik geblowd heb, meestal omdat ik koekjes en andere zooi er tussendoor eet.

Jij hebt het dan ook over een wat serieuzere training..
Als je gewoon gezond wilt doen en wat aan je conditie en spieren/vet wil werken is om de 2-3 uur een aangepaste maaltijd niet nodig.

Daarnaast kun je, mocht je wel een strak schema aan willen houden, je eigen dieet houden en toch blowen tussendoor. Dus dan kiezen voor je pasta of shake ipv. koekjes.

Smoken zei:

Volgens mij, en dat is niet bewezen, val je van blowen sowieso af.
Je eet weliswaar meer, maar verbrand ook (onbewust) heel wat meer tijdens het stonen.
Als ik zo om me heen kijk (vriendengroep met blowers, coffeeshop bezoekers, etc.) valt het me ook op dat er vrijwel geen blowers zijn die overgewicht hebben.
Aan te weinig slaap zal het bij de meeste niet liggen...

Smoken

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
bertdenw zei:
voeding het belangrijkste, en in mijn ogen gaan cannabis en disipline niet te samen.

Jij hebt het dan ook over een wat serieuzere training..
Als je gewoon gezond wilt doen en wat aan je conditie en spieren/vet wil werken is om de 2-3 uur een aangepaste maaltijd niet nodig.

Daarnaast kun je, mocht je wel een strak schema aan willen houden, je eigen dieet houden en toch blowen tussendoor. Dus dan kiezen voor je pasta of shake ipv. koekjes.

Smoken zei:

Volgens mij, en dat is niet bewezen, val je van blowen sowieso af.
Je eet weliswaar meer, maar verbrand ook (onbewust) heel wat meer tijdens het stonen.
Als ik zo om me heen kijk (vriendengroep met blowers, coffeeshop bezoekers, etc.) valt het me ook op dat er vrijwel geen blowers zijn die overgewicht hebben.
Aan te weinig slaap zal het bij de meeste niet liggen...

Ja volgens mij is dat inderdaad zo.
Volgens mij is die vreetkick ook niet voor niks, omdat het in je hoofd allemaal zo hard gaat als je stoned bent, heb je inderdaad die suikers ook nodig.
Als je dan niet eet, val je af, volgens mij.
Dus toegeven aan een vreetkick is volgens mij wel, als je het natuurlijk niet overdrijft.

Bovenaan