Mc kennai kweek

InfectedNL

Newbie
Dit was mijn eerste oogst van deze kweekset mckennai paddestoelen. in anderhalve week had ik zo'n 300 gram. kheb em nu voor een tweede vlucht staan. De trip van zo'n 45 gram was visueel vrij mild maar erg mooie mind visuals Ik heb erg mooie visioenen gehad. ik vond ze beter werken met ogen dicht en gewoon een relaxed meditatie muziekje op.
Wel tof in de trip was dat rond 1 uur snachts de electrischiteit uitviel in mn dorp. we zaten in 1 keer in het donker op het toppunt van de trip. we zijn rond gaan lopen en het was erg mooi omdat er nergens licht was en mijn dorp een soort spookstad was geworden. De lucht was kraakhelder gruwelijk veel sterren te zien dus. echt een fantastische ervaring! toen de lichten weer aangingen waren we totaal verast en het was of de wereld totaal transformeerde.
mijn vraag is of ik de paddestoelen nog langer had kunnen laten staan voor de volgende keer??

DrugsDealertje

Experimenterende gebruiker
Is Mc kennai een paddosoort ofzo of is het gewoon een andere paddestoel met een wat ander effect? Zoja, where can you get it? Gewoon in smartshop?

InfectedNL

Newbie
Re: Mckennaii kweek

het is een paddo soort die verwant is aan de Psilocybe cubensis volgens mij. Ik heb het trouwens niet helamaal goed gespeld de naam is: McKennaii. Ze zeggen dat hij sterker is dan hawaiiaanse maar volgens mij zijn dat meer verkoop praatjes. ik vond hawaiiaanse paddestoelen visueel veel heftiger. Ik zou zeggen dat dit prima paddestoeltjes zijn om mee te beginnen.
Ik heb ze gewoon in de smartshop gekocht maar de growkit is ook online wel te bestellen. De verkoper zei dat deze soort het snelste groeit wat volgens mij waar is ik had al na anderhalve week de bak volstaan zoals op het plaatje.

InfectedNL

Newbie
thx het verbaasde me zelf ook wel een beetje. inmiddels zie ik de tweede vlucht ook al opkomen ziet er weer veelbelovend uit!

InfectedNL

Newbie
tweede vlucht waren wel een stuk minder paddo's dan de eerste hoewel de paddestoelen deze keer wel een stuk groter werden (de grootste is zo'n 15 cm). Ik denk dat dit komt omdat ik er deze keer geen gaatjes met een vork in geprikt heb. ik ben tot nu toe al meer dan tevreden over mijn kitje het is ook allemaal een stuk makkelijker dan ik dacht :)

KoxBox

Badass junkie
McKennaii is gewoon een Cubensis strain, dus zéker niet sterker dan de Hawaiiaanse want dat is een Copelandia strain en dus vele malen potenter.

Je hebt op het goede moment geplukt, zeker niet langer laten staan want op die eerste foto zag het er naar uit dat ze bijna hun sporen gingen laten vallen.

En waar heb je gaatjes met een vork in geprikt???

InfectedNL

Newbie
Ik heb in de toplaag van de kweekgrond in de growkit wat gaatjes geprikt dit stond in de beschrijving van growbox.org, zodat het water makkelijker opneemt bij het soaken.

KoxBox

Badass junkie
InfectedNL zei:
Ik heb in de toplaag van de kweekgrond in de growkit wat gaatjes geprikt dit stond in de beschrijving van growbox.org, zodat het water makkelijker opneemt bij het soaken.
:openmouth: Zo maak je het mycelium kapot, ik zou dat niet meer doen moest ik van jou zijn!
Net zoals een tas water in de zak gieten ook niet altijd aan te raden is, stilstaand water is een broedplaats voor bacteriën.

In een bepaalde "handleiding" stond er zelfs dat je gaten in je zak moest knippen ter grote van een 2euro stuk, waar halen ze het uit. Als je dat doet is het gewoon compleet nutteloos om de kit überhaupt in een zak te steken...

InfectedNL

Newbie
Ok, bedankt voor de info, maar kweek jij dan in een zak zonder water op de bodem? hoe blijft de boel dan vochtig? en door de luchtfilters in de zak kunnen er toch geen bacterien in het water komen?

KoxBox

Badass junkie
InfectedNL zei:
Ok, bedankt voor de info, maar kweek jij dan in een zak zonder water op de bodem? hoe blijft de boel dan vochtig? en door de luchtfilters in de zak kunnen er toch geen bacterien in het water komen?
Je maakt toch de zak open als je de bak er in of uit haalt, dus kunnen er wel bacteriën in komen.

Ik verstuif gewoon wat water in de zak als ik zie dat de luchtvochtigheid te laag is.
Nu kan je zeggen dat het gevaar op contaminatie verhoogt door iedere keer de zak open te maken als ik verstuif, dat is waar maar volgens mij is het toch minder groot dan water in de zak te gieten.

En als de zak even open geweest is, is er ook wat verse lucht in de zak en dat bevordert de groei ook naar het schijnt.

InfectedNL

Newbie
helemaal op het einde staat er trouwens op growbox.org dat je na de eerste vlucht maar 4 uur hoeft te soaken in plaats van 12 weet jij of dit beter is of niet?

KoxBox

Badass junkie
InfectedNL zei:
helemaal op het einde staat er trouwens op growbox.org dat je na de eerste vlucht maar 4 uur hoeft te soaken in plaats van 12 weet jij of dit beter is of niet?
Ik heb dit nog al gehoord ja, maar ik soak altijd 12u. Het zou goed kunnen dat het niet iedere keer zo lang moet, maar ik doe het toch maar voor het zekerste. :grin:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
InfectedNL zei:

Hahaha, het word toch ook steeds gekker he!
Koxbox heeft er wat over gezegt, maar ook mij blijft het verbazen wat ze allemaal voor poep verzinnen..

Dit is in mijn ogen de simpelste en ''meest kloppende'' handleiding: http://magic-mushrooms-shop.com/nl/quickstart

KoxBox

Badass junkie
PepTalk zei:
InfectedNL zei:

Hahaha, het word toch ook steeds gekker he!
Koxbox heeft er wat over gezegt, maar ook mij blijft het verbazen wat ze allemaal voor poep verzinnen..

Dit is in mijn ogen de simpelste en ''meest kloppende'' handleiding: http://magic-mushrooms-shop.com/nl/quickstart
Dat is inderdaad een goede handleiding! Een van de weinige..

Bovenaan